آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

آیا می توان از بلکا در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده کرد؟

برای زیبایی دیوارها در دکوراسیون داخلی پوشش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند رنگ‌های روغنی و کاغذ دیواری مشهور هستند و برخی دیگر با وجود داشتن مزایای بسیار، کمتر شناخته‌ شده اند. ما قصد داریم تا شما را با یکی از این پوشش‌های دیواری باکیفیت و طبیعی به نام بلکا آشنا کنیم و برخی از سؤالات شما را درباره این پوشش دیواری مدرن پاسخ دهیم.

بلکا نوعی پوشش دیواری سلولزی و طبیعی است. با اینکه مدت زیادی نیست که بلکا به شکل امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پیشینه تاریخی آن به آسیای شرقی باز می‌گردد، زمانی که مردم برای عایق کردن خانه‌هایشان در برابر برودت هوا از ترکیب باقی مانده محصولات کشاورزی و چسب , الیاف پوششی برای دیوارخانه‌هایشان استفاده می کردند.

نصب بلکا آسان است یا نیاز به تخصص دارد؟

یکی از سؤالات متداولی که افراد دربارهٔ بلکا می پرسند مربوط به نحوه نصب آن می باشد. همانطور که گفتیم بلکا پوشش بسیار کم دردسری است بر خلاف اکثر پوشش‌های دیواری , بلکا و رومالین نیازی به زیرسازی ندارند و بر روی هرنوع دیوار از چوبی تا سرامیک قابل اجرا است. نصب بلکا توسط تیم متخصص کتان نما به سرعت انجام می شود. همچنین اگر نسبت به بوی مواد شیمیایی حساس هستید یا دچار سردرد می شوید، خرید بلکا گزینه مناسبی برای شما است.

آیا بلکا واقعا قابل ترمیم است؟

بله، اگر بخشی از بلکای شما دچار آسیب یا کنده شده باشد، به سادگی قابلیت ترمیم دارد. برای ترمیم بلکا ریخته شده یا تخریب شده کافیست به اندازه همان تکه خراب شده، پودر بلکا را با آب و کمی چسب رزین مخلوط کرده و با ماله نصب بلکا و یا حتی با ته کفگیر مواد بلکا را بر روی سطح آسیب دیده بمالید تا خرابی پوشانده شود.

پس از 48 ساعت که بلکا جدید خشک شود اختلاف رنگ بین بلکای خیس و بلکای قبلی از بین می رود و آن تکه خراب ترمیم خواهد شد.

آیا بلکا را می توان از دیوار جدا کرد؟

بله, اگر بخواهید یک پوشش جدید برای دیوار خود اجرا کنید. بلکا به راحتی قابل پاکسازی است. همچنین  باید به این نکته توجه کنید که اگر قصد اجرای دوباره بلکا یا رومالین را دارید، می توانید بلکا باطرح جدید را بر روی بلکای قبلی خود نصب کنید و نیازی به زیرسازی و جداکردن بلکای قبلی وجود ندارد.

بلکا را چگونه می توان شستشو نمود؟

بلکا گرد و غبار را به خود جذب نمی کند و معمولا نیازی به شستشو ندارد اما در صورت نیاز با روش‌های ساده می توان آن را تمیز کرد. شما می توانید برای شست و شو و تمیزی بلکا آن را به آرامی با ابر تمیز کنید. در هنگام خرید بلکا حتما به جنس پودر بلکا و درجه یک بودن آن توجه کنید.

آیا بلکا رنگ بندی دارد؟

یکی از عوامل مهم محبوبیت بلکا در بین مردم، تنوع رنگ و طرح های مختلف در آن است که نیاز هرگونه سلیقه را برطرف می کند. همچنین با استفاده از بلکا می توانید طرح مورد نظر خود را روی دیوار منزل یا محل کارتان پیاده سازی کنید. یکی از پر کاربردترین و ساده ترین رنگ های بلکا، سفید است. رنگ بلکا به محیط منزل و اداره شما جلوه زیبایی می دهد و می تواند روحیه شما را تقویت کند. البته شما می توانید از رنگ های آرامش بخش دیگری مانند صورتی کمرنگ، طوسی ، آبی ،. سبز و… استفاده کنید.

تنوع رنگی بلکا کتان نما
تنوع رنگی بلکا کتان نما

آیا می شود از بلکا در طراحی داخلی استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم بلکا بسیار ساده و بدون دردسر نصب می شود و نکته مثبتی که نظر مردم را به آن جلب کرده است همین سادگی بلکا می باشد. بلکا از گرد و غبار جلوگیری می کند و باعث زیباتر دیده شدن دیوار هایتان می شود. زمانی که به دیوار آسیب جدی رسیده است، بلکا می تواند به خوبی آن را پوشش دهد و آسیب های جدی مانند ترک خوردگی و آثار رطوبت را پنهان کند. اگر قصد خرید و اجرای بلکا را دارید، می توانید برای زیباتر دیده شدن دکوراسیون داخلی منزلتان، طرح دلخواه خود را به مشاورین کتان نما ارائه دهید تا آنها در کمترین زمان و بدون آسیب، کار را به شما تحویل دهند. حتی رنگ ها و کاغذ دیواری ها نمی توانند تنوعی که در بلکا وجود دارد را داشته باشند.

آیا بلکا به سلامتی ما صدمه می زند؟

بلکا 100 درصد طبیعی و سالم است و به عنوان یکی از بهترین پوشش های دیواری شناخته شده است. بلکا از مخلوط پنبه و مواد افزودنی تزیینی مانند کاغذ و نخ‌های رنگی به همراه آب ساخته می شود و به وسیله یک چسب طبیعی مخصوص به اسم رزین به محل نصب چسبانده می شود. جنس پوشش بلکا بسیار نرم است و از سرما جلوگیری می کند، به عبارتی می تواند عایق سرما و گرما بر روی دیوارهایتان باشد.

بلکا صادراتی با کیفیت
بلکا صادراتی با کیفیت

در انتخاب مواد اولیه بلکا دقت نمایید

استفاده از بلکا به عنوان یک پوشش دیواری زیبا، مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. قیمت بلکا بسیار مناسب است و شما می توانید با حداقل هزینه خرید، نصب و تعمیرات، زیبایی را وارد خانه‌های خود کنید. بلکا کتان نما از بهترین برند های اولیه بلکا در ایران و خاورمیانه است. صادرات پودر بلکا به عراق و دیگر کشورهای همسایه نشان دهنده کیفیت مواد اولیه کتان نما است.

پودر بلکای با کیفیت تضمین کیفیت نمای داخلی ساختمان شما و ضامن سلامتی شماست.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. سعید
    سعید دی 25, 1400 پاسخ

    خیلی خوبه بلکا یه لایه نرم هم روی دیوار ایجاد می کنه

  2. اسد مولا محمدی
    اسد مولا محمدی بهمن 25, 1400 پاسخ

    پودر بلکا کتان نما واقعا درجه یک هست و شرکت معتبری هستند و نصاب هاشون هم حرفه ای هستند.
    من بیش از ۴ ساله که مشتری کتان نما هستم. واقعا عالیه کارشون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *