آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

تراس شیشه ای چقدر امنیت دارد؟

تراس سال‌ها کارکرد چندانی نداشت و حداکثر برای قرار دادن بند رخت مورد استفاده قرار می‌گرفت. تراس شیشه‌ای کاربری این فضا را تغییر داد و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار گرفت به نحوی که به یکی از ارکان مهم و جذاب خانه‌های آپارتمانی و ویلایی تبدیل شد. زندگی در فضاهای کوچک شهری که روزنه‌ای به خارج ندارند بسیار سخت است، به همین دلیل وجود تراس شیشه‌ای به دلپذیرتر کردن فضا کمک بسیاری می‌کند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود آن است که آیا این فضا امنیت لازم را دارد و می‌توان از آن به اشکال مختلفی استفاده کرد؟

تراس شیشه ایی

 تراس شیشه‌ای چطور مشکل خانه‌های امروزی را حل کرد؟

بالکن‌های سنتی با پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و آلومینیومی ساخته می‌شد و کاربرد خاصی هم نداشت. گرد و خاک همواره این فضا را می‌گرفت و در فصول سرد سال حتی نمی‌شد وارد تراس شد چه برسد که استفاده خاصی از آن کرد. فضای استرس زا و آلوده شهری  با کمک تراس شیشه‌ای بسیار جذاب شده و از حالت کسالت بار خود خارج شده است.

در طول سال‌ها باد و طوفان بسیاری از وسایل قرار گرفته در تراس‌های سنتی را به طبقات پایین پرت می‌کرد و والدین همواره نگران بودند که فرزندانشان بدون نظارت آن‌ها وارد فضای خطرناک تراس نشوند. میله‌های فلزی و نرده کشی‌های بسیار زشت راهکاری برای تامین امنیت این فضاها بود که عملا نمای ساختمان را به هم می‌زد و زیبایی شهر را هم به هم زده بود. در این زمان تراس‌های شیشه‌ای روی کار آمدند و تمام مشکلات قبلی تراس‌ها به ویژه مشکلات امنیتی را حل کردند.

از تراس‌های شیشه‌ای می‌توان در طول سال استفاده کرد و مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع ضربه دارند. تغییرات آب و هوایی روی آن‌ها تاثیر زیادی ندارند، عایق عالی صوت و حرارت به شمار می‌آیند. تراس‌های شیشه‌ای مانع نفوذ گرد و غبار و حشرات موذی به داخل ساختمان شده و در عین حال نظافت آن‌ها هم بسیار راحت است.

طی سال‌های اخیر این تراس‌ها با شیشه‌های سکوریت ساخته می‌شوند که در صورت شکستن به ذرات ریز و بی‌خطری تبدیل می‌شوند که به انسان هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند. به دلیل پوشیده شدن کامل فضای تراس افراد از بیرون نمی‌توانند به داخل ساختمان نفوذ کنند به این ترتیب امنیت ساختمان به میزان قابل توجهی افزیش پیدا می‌کند.

در نهایت مشکل خطر سقوط اشیا و کودکان از فضای بالکن برای همیشه حل شده و به این ترتیب حتی از این فضا می‌توان برای ساخت محل بازی کودکان هم استفاده کرد.

سایر مزایای تراس شیشه‌ای کدام است؟

تراس‌های شیشه‌ای زیبایی زیادی به فضای ساختمان داده، نمای مدرنی برای آپارتمان‌های سنتی به وجود می‌آورند. دست طراحان با کمک تراس شیشه‌ای باز است که کاربردهای مختلفی برای فضای تراس در نظر بگیرند. انباری، گلخانه یا محل استراحت فرقی نمی‌کند از تراس شیشه‌ای می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد.

همچنین محافظی است که خیال ساکنان ساختمان را از حریم خصوصی راحت کرده و به هیچ شخصی از خارج اجازه نمی‌دهد آنچه در داخل ساختمان و تراس اتفاق می‌افتد را ببیند. به کمک شیشه می‌توان تراس را به فضای داخلی ساختمان اضافه کرد که در محیط‌های کوچک شهری یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید. همچنین این تراس‌ها در ویلا و آپارتمان‌های بزرگ هم کاربردهای متعددی دارند.

می‌توان آلاچیق زیبای شیشه‌ای ایجاد کرده یا در فضای یک تراس بزرگ میهمانی‌های عصرانه برگزار کرد. این تراس‌ها منظره محیط بیرون را به بهترین شکل نشان می‌دهند و به شما اجازه خواهند داد ساعتی را به مراقبه، ورزش، استراحت و انرژی گرفتن بپردازید.  با انتخاب لوازم و دکوراسیون مناسب می‌توان تراس‌های بسیار زیبا و کاربردی ایجاد کرد که به یکی از محبوب‌ترین فضاهای خانه تبدیل شود. نصب تاب، طبقه بندی شیشه‌ای، قرار دادن مبلمان راحت و زیبا و حتی میز بیلیارد و پینگ پنگ در تراس از این فضا محیطی بسیار خاص و متفاوت می‌سازد که در گذشته اصلا تصورش هم برای تراس‌های سنتی غیر ممکن بود.

مزایای تراس شیشه ای
مزایای تراس شیشه ای

هنگام انتخاب تراس شیشه‌ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تراس‌های شیشه‌ای انواع و اقسام مختلفی دارند، همچنین شیشه‌های سکوریت هم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. هنگام انتخاب تراس شیشه‌ای باید شناخته خوبی از این موارد داشته باشید که متناسب با نیاز خود بهترین را خریداری کنید.

پس از سفارش شیشه سکوریت نمی‌توان اندازه آن را تغییر داد، پس از ساخت، هرگونه تلاشی برای برش شیشه به شکستن آن منجر می‌شود به همین دلیل سایز انتخابی شیشه تراس باید خیلی دقیق باشد. حتما از یک متخصص بخواهید که برای اندازه گیری به منزل شما بیاید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشده یا هزینه زیادی را متحمل نشوید.

شیشه‌ها هم در ضخامت‌های متنوع تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند اگر ضخامت شیشه تراس مناسب با کاربری آن نباشد ممکن است مشکلات مختلفی را برای شما به وجود آورده و هزینه‌هایتان را افزایش دهد. همچنین نصاب تراس شیشه‌ای هم باید متخصص و کاربلد باشد در غیر این صورت نمای ساختمان را خراب کرد و تراس ظرافتی را که شما انتظار دارید نخواهد داشت.

کلام آخر

تراس شیشه‌ای طی سال‌های اخیر به یکی از مهمترین انتخاب‌های خریداران خانه تبدیل شده و به دلیل تنوع کاربری طرفداران زیادی دارد. این نوع تراس برای انواع سازه‌ها اعم از آپارتمانی، ویلایی، مسکونی و تجاری قابل استفاده است و شما باید دقت داشته باشید چیزی را خریداری کنید که متناسب با نیازتان باشد.

کمک گرفتن از کارشناسان کاربلد و متخصص هم روی نصب بهتر شیشه تراس و افزایش بهره وری آن تاثیر گذار است. تراس تاشو، متحرک، فریم لس، فریم دار و آکاردئونی انواع تراس شیشه‌ای موجود در بازار هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر در حال بازسازی خانه خود هستید ساخت تراس شیشه‌ای می‌تواند تغییر عمده‌ای در فضای خانه ایجاد کرده و در عین حال آن را بزرگتر و دلبازتر کند.

هزینه نصب انواع تراس شیشه‌ای متفاوت است، شما قبل از انتخاب نهایی باید برآورد هزینه دقیقی داشته باشید تا متناسب با بودجه‌تان خرید را انجام دهید. حتما به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بازار که امتحان خود را پس دادند بروید تا پس از خرید به هیچ عنوان از انتخاب خود پشیمان نشوید. حتما به خدمات پس از فروش، کیفیت یراق آلات بکار گرفته شده و سابقه کار شرکت هم توجه داشته باشید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *