آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

پارتیشن انواع مختلفی دارد که هر یک با خصوصیات منحصر به فرد خود، برای مکان متفاوتی کاربرد دارند. متریال‌های متنوعی برای تولید انواع پارتیشن اداری استفاده می‌شود که از نظر کارکرد، کیفیت و دوام با همدیگر متفاوت هستند. برای مثال نوعی از پارتیشن‌ها به شکل دو جداره و برخی تک جداره تولید می‌شوند. مهم‌ترین دلیل استفاده از انواع این دیوایدر، ایجاد نظم و سازماندهی به محیط است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مناسب‌ترین انواع پارتیشن اداری برای دکوراسیون‌های مختلف صحبت کنیم.

انواع متریال پارتیشن اداری

همانطور که اشاره کردیم، برای تولید پارتیشن‌های اداری از مواد اولیه متفاوتی استفاده می شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • چوب
  • شیشه سکوریت
  • MDF
  • فلزاتی مثل آلومینیوم

اما چطور باید بدانید که چه نوع پارتیشنی برای دفتر کار شما مناسب‌تر است؟ آیا باید پارتیشن شیشه‌ای را انتخاب کنید یا آلومینیومی؟ پاسخ شما در زیر آمده است:

پارتیشن‌های ایستاده و متحرک

یکی از انواع پارتیشن‌های اداری به شکل متحرک و با وزن سبک و حجم کمتر تولید می‌شوند. برای ساخت این پارتیشن‌ها از آلومینیوم، شیشه، mdf و یا چوب استفاده می‌شود. مزیت این پارتیشن‌ها، تقسیم‌بندی فضاهای بزرگ به اتاقک‌های کوچک است و برای ساختمان‌های اجاره‌ای بهترین گزینه هستند. جابجایی این پارتیشن‌ها کار نسبتا ساده‌ای است و هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی آن‌ها را تغییر دهید و شکل اتاق و فضای ایجاد شده را کوچک یا بزرگ کنید.

پارتیشن‌های ایستاده و ثابت

نصب و اجرای پارتیشن اداری مدرن ثابت نسبت به نوع متحرک کمی دشوار است. اما در مقابل وقتی نصب شدند، دیگر تکان نمی‌خورند و ثابت می‌مانند. ضمن اینکه فضای ایجاد شده تا سال‌ها باقی می‌ماند و آن را برای ساختمان‌های بزرگ پیشنهاد می‌دهیم. اگر قرار است تا سال‌ها در یک دفتر کار بمانید، بهترین گزینه پارتیشن‌های ثابت است. این نوع پنل‌ها با استفاده از پیچ و مهره به قسمت سقف، دیوارها و کف ساختمان پیوند می‌خورند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای

نوع دیگری از پانل‌های پارتیشن‌های اداری با استفاده از شیشه سکوریت ساخته می‌شود که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد. این پارتیشن‌ها برای مکان‌هایی که به ورود نور طبیعی نیاز دارند، مناسب هستند. ضمن اینکه در دو نوع دوجداره و تک جداره ساخته می‌شوند:

  • پارتیشن شیشه‌ای دوجداره: اگر از ورود سر و صدا و یا خروج گرما و سرمای ساختمان ناراضی هستید، پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای مثل یک عایق قدرتمند عمل کرده و ورود سر و صدا به محیط را کم می‌کنند. از سوی دیگر عایق خوبی برای حفظ انرژی برودتی و حرارتی داخل اتاق هستند.
  • پارتیشن تک جداره: این نوع پارتیشن‌ها از یک لایه شیشه تولید می‌شوند و می‌توانند به صورت قاب‌دار یا بدون فریم تولید شوند. پارتیشن‌های تک جداره قدرت زیادی در حفظ سرما و گرما ندارند و عایق مناسبی برای جلوگیری از ورود سر و صدا نیستند؛ مگر این که به صورت سرتاسری از سقف تا کف کشیده شده باشند که در این صورت تا حد کمی از ورود صدا یا خروج گرما جلوگیری می‌کنند. با این حال قیمت آن‌ها نسبت به پارتیشن دو جداره مناسب‌تر است.

پارتیشن فریم‌لس یا فریم‌دار؟

اگر می‌خواهید برای محل کار خود از پارتیشن‌های مقاوم و ثابت استفاده کنید، پارتیشن فریم‌دار را پیشنهاد می‌دهیم. این پارتیشن‌ها به دلیل داشتن قاب، به شکل محکم‌تری عمل می‌کنند و نصب آن‌ها آسان‌تر است. زیرا می‌توانید قسمت قاب را به دیوار، کف و یا سقف متصل کنید.

پارتیشن‌های فریم‌لس زیبایی بیشتری دارند و به شکل یکپارچه از یک ماده تولید می‌شوند. برای مثال پارتیشن اداری شیشه‌ای به طور کامل از شیشه سکوریت است و هیچ ماده دیگری در تولید آن استفاده نمی‌شود. اگر به دنبال نور بیشتری برای محل کار خود هستید، پارتیشن بدون قاب مناسب‌تر است.

پارتیشن‌های چوبی و mdf

همانطور که از اسم این نوع پارتیشن مشخص است، از چوب و یا MDF ساخته می‌شوند و مقاومت زیادی دارند. اگر به نور طبیعی علاقه‌ای ندارید، این نوع پارتیشن برای محیط کار شما مناسب هستند. به هر حال متریال‌های MDF و چوب مانع از ورود نور طبیعی به داخل محیط می‌شوند.

شما می‌توانید پارتیشن‌هایی را نیز خریداری کنید که از جنس شیشه هستند و تنها برای قسمت قاب آن‌ها از چوب یا MDF استفاده شده است. برخی از محصولات چوبی و MDF در بازار به شکل متحرک و کوتاه ساخته می‌شوند. به طوری که ارتفاع آن‌ها تنها 50 درصد از ارتفاع دیوارها باشد تا بتوان نور طبیعی را به داخل اتاقک هدایت کرد.

مزیت‌های استفاده از پارتیشن اداری

اگر در یک ساختمان اجاره‌ای باشید و نتوانید برای سالن بزرگ آن دیوار بکشید و آن را به اتاقک‌های کوچک تبدیل کنید، بهترین راهکار پیش‌روی شما نصب و اجرای پارتیشن اداری مدرن است. از این طریق می‌توانید دیوارهای موقت بسازید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و نصب می‌شوند. اتاق‌های ایجاد شده را می‌توانید به کارها و امور مختلف شرکت اختصاص دهید.

مهم‌ترین دلایل استفاده از این محصولات عبارت است از:

  • اجرا و نصب آسان
  • بدون نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی
  • قیمت مناسب
  • ایجاد نظم در محیط‌های کاری و سازماندهی امور شرکت
  • امکان جابجایی و تغییر ابعاد اتاق
  • عایق مناسب در برابر سر و صدای محیط
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در محیط

انتخاب بهترین پارتیشن

انواع مختلفی از پارتیشن‌های اداری در بازار تولید می‌شوند که نوع شیشه‌ای بیشترین کاربرد را دارد. از زیبایی و تاثیر این پارتیشن‌ها بر محیط که بگذریم، باید به کارایی آن در افزایش بازدهی عملکرد سازمان نیز اشاره کنیم. به طوری که با استفاده از پارتیشن اداری می‌توانید برای هر یک از کارکنان شرکت یک اتاق مجزا بسازید که بتوانند در فضای اختصاصی خود بهترین عملکرد را داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. فاطمه
    فاطمه اردیبهشت 13, 1402 پاسخ

    با این حساب پارتیشن فریم لس برای محیط کار ما مناسب تره

  2. Hoseini
    Hoseini اردیبهشت 13, 1402 پاسخ

    توضیحات مفید و خوبی بود ممنونم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *