آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

تغییرات قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ با توجه به تغییرات قیمت مواد اولیه هم داخلی و هم جهانی ، قیمت انواع پنجره دوجداره شامل پنجره upvc و پنجره آلومینیومی نیز دچار افزایش شد. در این نوشته می خواهیم به تغییرات قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی ترمال بریک در سال ۱۴۰۰ بپردازیم. موارد مورد مقایسه جهت پنجره upvc پروفیل ویستابست و وینتک می باشد.

قیمت پنجره دو جداره
قیمت پنجره دو جداره

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره  upvc

۱- قیمت هر متر طول پروفیل upvc بهمراه لاستیک های آب بندی و گالوانیزه u شکل استاندارد داخلی ، با توجه به اینکه بخش مهمی از یک پنجره دوجداره یو پی وی سی مربوط به پروفیل آن می باشد از اینرو تغییر قیمت هر متر طول در قیمت تمام شده بسیار مهم می باشد. همچنین قیمت هر کیلو گالوانیزه و لاستیک های epdm بکار رفته در پروفیل نیز در تعیین قیمت تمام شده بسیار مهم می باشد.

قیمت متوسط هر متر طول پروفیل ویستابست جهت فروش با گالوانیزه و لاستیک استاندارد و زهوار در زمستان ۱۳۹۹ تقریبا هر متر طول ۲۰۳.۵۰۰ تومان بود که این عدد در زمستان ۱۴۰۰ به عدد ۲۷۰.۰۰۰ تومان رسید که تقریبا چیزی حدود ۳۳ درصد نسبت به زمستان ۹۹  در پایان ۱۴۰۰ شامل افزایش شد.

در ارتباط با پروفیل وینتک در زمستان ۱۳۹۹ این عدد ۱۷۹.۳۰۰ تومان  بود که در زمستان ۱۴۰۰ این عدد به ۲۳۳.۷۰۰  تومان رسید چیزی در حدود ۳۱ درصد افزایش نسبت به زمستان ۹۹.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل های upvc قیمت پودر pvc ارائه شده در بورس ، میزان حجم عرضه و قیمت دلار نیمایی می باشد.

در نمودارهای ذیل تغییرات قیمت پروفیل ویستابست و وینتک بطور متوسط نشان داده شده است. ستون Y قیمت متوسط  هر متر طول تولید پنجره دوجداره استاندارد وینتک می باشد منهای هزینه یراق آلات و شیشه دوجداره.

قیمت ها بر اساس متر طول استاندارد پروفیل ویستا و وینتک بهمراه گالوانیزه داخلی و لاستیک های آب بندی از نوع epdm جهت فروش هر متر طول در سال ۱۴۰۰ می باشد. در نمودار ذیل محور Y قیمت متوسط تولید هر متر طول پنجره دوجداره استاندارد با پروفیل ویستابست می باشد منهای قیمت یراق آلات و شیشه دوجداره .

۲- قیمت یراق آلات مورد استفاده ، دومین عامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره بعد از پروفیل ها ، یراق آلات می باشند. قیمت یراق در سال ۱۴۰۰ متاثر از قیمت دلار بود. با بالا رفتن قیمت دلار قیمت یراق بیشتر می شد. اما در این میان قیمت یراق آلات ترک با توجه به کاهش ارزش لیر نسبت به دلار ، قیمت یراق آلات ترک شامل افزایش بیشتری شد. به طور تقریبی قیمت یراق آلات نسبت به زمستان ۹۹ تا زمستان ۱۴۰۰ چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشت.

قیمت پنجره دو جداره

۳- قیمت هر متر مربع شیشه دوجداره استاندارد : قیمت شیشه دوجداره یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۰ ، قیمت متوسط هر متر مربع شیشه دوجداره استاندارد ۶-۱۲-۴ در پایان سال ۱۳۹۹ تقریبا ۲۰۰ هزار تومان بود که این عدد در پایان سال ۱۴۰۰ به عدد ۳۱۰ هزار تومان رسید ، چیزی در حدود ۵۵ درصد افزایش قیمت ، که قسمت اعظم آن می تواند مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه و ترجیح دادن تولید کنندگان شیشه جام به سمت صادرات ، دانست.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک در سال ۱۴۰۰

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بصورت هر کیلوگرم آلومینیوم مصرفی محاسبه می شود. در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش قیمت جهانی آلومینیوم قیمت بیلت آلومینیوم تغیرات بسیاری داشت ، در اویل سال ۲۰۲۱ قیمت جهانی آلومینیوم هر کیلوگرم ۲۲۳۸ دلار بود که این عدد درفوریه ۲۰۲۲ به عدد ۳۳۸۰ دلار رسید ، چیزی در حدود ۵۲ درصد افزایش قیمت.

قیمت پنجره آلومینیمی

قیمت پروفیل آنادایز شده ( آنادایز شامپاین) در اسفند ۹۹  جهت تولید پنجره آلومینیوم ترمال بریک هر کیلوگرم ۱۱۷ هزار تومان بود که این عدد در اسفند ۱۴۰۰ به هر کیلو ۲۴۰ هزار تومان رسید. چیزی بیش از  ۱۰۰ درصد افزایش قیمت در یک سال.

این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت بخشی مربوط به قیمت جهانی آلومینیوم است که با افزایش قیمت دلار در داخل اثر آن چندین برابر می شود و بخشی نیز مربوط به هزینه های تمام شده تولید می باشد.

افزایش قیمت یراق آلات و شیشه دوجداره نیز در این بخش همانند پنجره upvc می باشد.

در نمودار زیر افزایش قیمت هر کیلو گرم پروفیل آلومینیوم آنادایز شده در طی یک سال ( ۹۹ تا ۱۴۰۰ ) آورده شده است.

قیمت پنجره آلومینیمی

 فاراد پنجره تولیدکننده اختصاصی انواع پنجره های دوجداره  UPVC و آلومینیومی ترمال بریک با کیفیت های ممتاز در بازار است. این مجموعه از بهترین متریال و همچنین جدیدترین تکنولوژی ساخت برای تولیدات خود استفاده می کند. این واحد تولیدی در کنار تولید پنجره، به طور اختصاصی توری های پلیسه ای بادوام و مستحکمی را نیز به مشتریان عرضه می دارد.

 قابل توجه است که فاراد  پنجره کلیه محصولات خود را با قیمت های شرکتی و ضمانت کیفیت ارائه می دهد.

 شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و دیدن مدل های پنجره  از طریق شماره های زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

آدرس وبسایت:

faradwin.com

تلفن ثابت:

02122895334

021۲۲۵۵۴۰۷۸

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۵۴۶۶۵۶

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *