آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک کدام است؟

تنها افرادی که در انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک، به شما کمک موثری خواهند کرد، افراد متخصصی هستند که در زمینه طراحی داخلی تبحر و تجربه کافی داشته باشند. کابینت ماهر، با تکیه بر دانش و تجربه نیروهای متخصص خود، شما را در یک انتخاب آگاهانه و رضایت بخش یاری خواهد کرد.

برای یک خانم خانه ، یا کسی که ساعات زیادی از شبانه روز را در آشپزخانه طی می‌کند، داشتن آشپزخانه زیبا، جادار و فرح بخش یک آرزو می‌باشد. نوع طراحی داخلی یک آشپزخانه در زیبا و جذاب نشان دادن کل خانه نیز اثر‌گذار خواهد بود. به دلیل آنکه اغلب خانه های امروزی دارای آشپزخانه‌های کوچک هستند، نوع طراحی این فضا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

کابینت یکی از مهمترین بخش های مربوط به دکوراسیون آشپزخانه می‌باشد که اکثر فضای آن را پر می‌کند. بنابراین با انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک، در بزرگتر نشان دادن و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه گامی بزرگ برداشته‌اید.

نقش کابینت در بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

همانطور که گفته شد بیشتر فضای موجود در آشپزخانه با کابینت پر می‌شود. در آشپزخانه‌های کوچک، توجه در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه از حساسیت بیشتری برخوردار است. در این آشپزخانه ها، فضای کمی وجود دارد. بنابراین با طراحی و انتخاب مدل مناسب، هم از دکوراسیون و چیدمان بهتری بهره‌مند خواهید شد و هم از فضای محدود موجود استفاده بهینه را برده‌اید.

پر کردن فضای محدود این آشپزخانه ها با کابینت های شلوغ، رنگ تیره یا رنگارنگ، نور فضا را گرفته و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد. آشپزخانه کوچک و شلوغ، به هم ریخته به نظر رسیده و خسته کننده می شود. کار کردن در چنین فضایی، انرژی مثبتی را به فرد داخل آن منتقل نخواهد کرد. طراحی کابینت‌هایی که دارای قفسه‌های بدون درب یا درب شیشه‌ای هستند، فضا را بازتر نشان خواهد داد.

استفاده از رنگ‌های مکمل و نقش آن در بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه
استفاده از رنگ‌های مکمل و نقش آن در بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه

با حذف یا مخفی کردن برخی از اجزا در آشپزخانه، این فضای کوچک دلنشین تر خواهد شد. از‌جمله پنهان سازی ها می‌توان به مخفی کردن آبچکان ظرفشویی به کمک درب کابینت، استفاده از هودهای مخفی، تعبیه طبقات مخفی در داخل کابینت آشپزخانه به‌منظور استفاده بهینه از فضای داخلی، جمع شدن لوازم روی سرویس ها و خلوت شدن آن‌ها، تعبیه چراغ‌های ال ای دی مخفی با نورپردازی زیبا و حذف برخی چراغ‌های پایه دار تزئینی موجود بر روی کابینت آشپزخانه و …  اشاره کرد.

استفاده از کلیه فضاهای موجود، در آشپزخانه‌های کوچک
استفاده از کلیه فضاهای موجود، در آشپزخانه‌های کوچک

همانطور که مشاهده کردید دامنه انتخاب برای طراحی مدرن و زیبا در آشپزخانه‌های کوچک هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و بسیار وسیع می‌باشد. وجود متریال متنوع و مدرن سبب شده است انقلاب وسیعی در صنعت کابینت سازی اتفاق بیفتد. همراه کردن تجربه، دانش و طراحی مناسب به این ابزار، لوازم و مواد اولیه متنوع و جدیدی که دربازار وجود دارد، از آشپزخانه کوچک شما محیطی زیبا، جادار، دلباز و بسیار بزرگتر از آنچه به نظر می‌رسد خواهد ساخت.

انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک با توجه به جنس کابینت

در نظر داشتن پاره‌ای از نکات در زمان طراحی و اجرای کابینت در آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند فضای مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد. کابینت های ساده‌ای که دارای طبقات زیاد و رنگ روشن هستند، بهترین انتخاب برای فضای محدود این آشپزخانه‌ها به‌شمار می‌رود. در ادامه به معرفی مدل‌هایی که در ساخت کابینت در آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند، خواهیم پرداخت:

  • کابینت کلاسیک: کابینت کلاسیک به کابینت هایی گفته می‌شود که دارای طرح های قدیمی و سنتی هستند. این نوع کابینت در انواع چوبی، ممبران، رومی و روکش چوب اجرا می‌گردد. برای آشپزخانه‌های کوچک، اجرای کابینت‌ کلاسیک با طرح های خلوت و رنگ روشن، بهترین گزینه خواهد بود.
  • کابینت هایگلاس: این نوع کابینت‌ها به دلیل سطح براقی که دارند بازتابنده نور هستند. آشپزخانه های کوچک با وجود این سطوح براق و درخشنده، بسیار بزرگتر به‌نظر خواهند رسید. کابینت هایگلاس در دسته کابینت مدرن قرار گرفته است. مغز درب کابینت هایگلاس از ام دی اف تشکیل شده است که روکشی از جنس پلاستیک به نام پلکسی گلاس بر روی آن کشیده شده است.
  • کابینت ممبران: چنانچه علاقه‌مند به استفاده از طرح ها و مدل های بی‌نظیر کابینت ممبران در آشپزخانه‌های کوچک خود هستید، یک راه حل ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که طرح های موجود در کابینت ممبران شلوغ و پر نقش و نگار می‌باشند، انتخاب نوع ساده و سفید صدفی این کابینت ها به بزرگ جلوه دادن آشپزخانه کوچک شما کمک بسزایی خواهد کرد. کابینت ممبران به کابینت وکیوم نیز معروف است. لبه های گرد و طرح های چشم نوازی که این نوع کابینت دارد، سبب محبوبیت آن در بین مردم شده است.
نمونه‌ای از کابینت ممبران در یک آشپزخانه کوچک
نمونه‌ای از کابینت ممبران در یک آشپزخانه کوچک
  • کابینت ام دی اف: از جمله قدیمی‌ترین، پرکاربردترین، مقاوم‌ترین و متنوع‌ترین کابینت، کابینت ام دی اف می‌باشد. در آشپزخانه‌های کوچک، همواره جای این نوع کابینت با رنگ‌های روشن و بدون طرح و نقش خالی می‌باشد. در برخی پروژه‌ها با ترکیب رنگ های مکمل کابینت MDF، جلوه‌ای از زیبایی به آشپزخانه اضافه می‌شود. تنوعی که در رنگ این نوع کابینت وجود دارد، انتخاب را برای هر نوع سلیقه و هر سایزی از آشپزخانه ساده کرده است.

مرکز طراحی و پیاده‌سازی بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

اگر برای خانه، رستوران، فست فود یا هر محیط دیگری که دارای آشپزخانه کوچک هستند، به دنبال یک طراحی  و اجرای خاص، منحصر به‌فرد و چشم نواز هستید، به مجموعه ماهرچوب اعتماد کنید. این مجموعه به‌واسطه طراحان خبره و با تجربه خود، بهترین متریال، رنگ و مدل را انتخاب کرده و پس از اجرای مجازی آن و تایید کارفرما و در اسرع وقت به مرحله اجرا در خواهد آورد.

ما سعی داریم با استفاده از متریال و طرح‌های به‌روز و زیبا از فضای محدود آشپزخانه‌های کوچک استفاده بهینه را ببریم. با اعتماد به ما و تخصص ما، فضای آشپزخانه شما بزرگ تر از آنچه تصور می کنید به نظر خواهد رسید.

کابینت ماهر کلیه طرح‌ها و مدل‌های اجرایی خود را در وب سایت مجموعه به نمایش گذاشته است. بدین ترتیب کلیه کاربران با مشاهده این تصاویر، انتخابی راحت‌تر و مطمئن تر خواهند داشت.

مجموعه ما در نظر دارد به منظور کسب رضایت کلیه کاربران و رفاه حال آنان، در کنار کیفیت بالای محصولات خود، قیمت کلیه خدمات را در پایین‌ترین حد ممکن نگه دارد. این مجموعه با سابقه درخشانی که در زمینه ساخت انواع کابینت آشپزخانه دارد، توانسته است رضایت خاطر کلیه مشتریان را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. کریم حیدری
    کریم حیدری مرداد 9, 1402 پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون

    1. khaneh-memar
      khaneh-memar مرداد 10, 1402 پاسخ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *