آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

خواص درمانی جکوزی

امروزه خرید وان و جکوزی رونق بیشتری نسبت به سال های قبل دارد، زیرا مردم به فواید زیاد آب بیشتر پی برده اند و پزشکان برای درمان برخی از بیماری ها از آن کمک می گیرند. در صورتی که دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره خواص درمانی جکوزی کسب نمایید یا در فکر خرید وان و جکوزی هستید، این مقاله را دنبال نمایید.

خرید وان و جکوزی
خرید وان و جکوزی

تاریخچه جکوزی

روزی چند برادر ایتالیایی به نام جکوزی تصمیم گرفتند به آمریکا مهاجرت کنند. این برادران شرکتی را با همین نام تاسیس کرده و در ابتدای فعالیتشون به تولید محصولات مربوط به هواپیما مشغول بوده اند. با گذشت زمان و بیماری یکی از افراد خانواده و مشاهده ی تأثیر آب بر تسکین درد و درمان بیماری، با آب درمانی و تأثیر آن بر برخی از بیماران به عنوان مثال بیماران روماتیسمی آشنا شدند و تصمیم گرفتند خودشان پمپ های مخصوص این کار را تولید نمایند.

آن ها ابتدا این پمپ ها را برای بیمارستان ها و مدارس تولید کردند و به  تدریج کار خود را توسعه داده و جکوزی ابتدایی را تولید کردند. رفته رفته این محصول توسعه پیدا کرد و امکانات مختلفی بر روی آن نصب شد تا نیاز مصرف کنندگان را بتواند به خوبی پاسخ دهد.

 امروزه خرید جکوزی آپارتمانی نیز در بین مردم رواج پیدا کرده است و مردم دیگر نیاز ندارند برای استفاده از جکوزی ساعت ها پشت ترافیک بمانند و از وقت و سرمایه خود هزینه کنند؛ بلکه در منزل، ساختمان و یا ویلای خود می توانند از فواید جکوزی بهره مند شوند.

جکوزی آپارتمانی
جکوزی آپارتمانی

تجهیزات جکوزی

جکوزی ها از سال 1915 تا کنون پیشرفت زیادی داشته اند، به طور مثال با مجهز شدن به سیستم محافظ جان می توانند در مواقع خطرناک برق را به موقع قطع کنند و از احتمال بروز خطر، جلوگیری نمایند. همچنین جکوزی مجهز به سیستم کنترل دمای آب است و شما می توانید دمای مورد نظرتان را از قبل تنظیم نمایید و دستگاه با رسیدن به دمای مورد نظر شما به صورت خودکار و اتومات خاموش می شود و کمک بزرگی در کاهش مصرف انرژی انجام می دهد.

جکوزی خانگی
جکوزی خانگی

خواص درمانی

همانطور که گفتیم امروزه یکی از روش های درمانی برای برخی از بیماری ها، آب درمانی است. یکی از وسیله های آب درمانی جکوزی است به همین دلیل است که می گوییم جکوزی فواید و خواص درمانی زیادی برای برخی از بیماری ها دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

  • جکوزی درد عضلانی را کاهش می دهد.

از بین فواید زیادی که جکوزی دارد، کاهش درد عضلات بسیار مورد توجه مصرف کنندگان است، زیرا افراد در طول زندگی و فشار کاری روزانه دچار این مشکل می شوند و به دنبال راهی برای رهایی از آن می گردند. حتما شما نیز این توصیه را شنیده اید که در هنگام درد عضلات و گرفتگی آن ها دوش آب گرم بگیرید. تصور کنید یک دوش آب گرم اینقدر می تواند مفید باشد قرار گرفتن در آب گرم تا چه اندازه می تواند کمک کننده باشد. زمانی که در آب گرم جکوزی قرار می گیرید گردش خون با سرعت بیشتری در بدن اتفاق می افتد. در نتیجه خون به قسمت های مختلف بدن مخصوصا عضلات، بیشتر می رسد و باعث از بین رفتن درد موجود در آن ها می شود. بعد از یک ورزش سنگین و یا کار زیاد می توانید از جکوزی کمک بگیرید.

  • جکوزی باعث از بین رفتن استرس و افسردگی می شود.

دغدغه های روزمره، استرس های زیاد و فشار زیاد کاری باعث می شود تا خیلی از ما دچار استرس شویم. نگرانی درباره آینده و خیلی از مسائل دیگر اگر ادامه دار باشد می تواند منجر به افسرده شدن ما شود. قرار گرفتن در آب گرم باعث می شود از فشاری که بر روی عضلات و مفاصل بدن وجود دارد کاسته شود و در نتیجه می تواند ذهن را نیز اندکی آرام کند. طی تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از جکوزی و قرار گرفتن در آب می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

  • جکوزی می تواند برای درمان کمر درد و دیسک کمر مفید باشد.

یکی از مشکلاتی که امروزه خیلی از افراد با آن درگیر هستند کمر درد و در رفتگی دیسک کمر است. علت این مشکل می تواند زیاد باشد که تشخیص آن بر عهده پزشک متخصص می باشد. اما برای کاهش این نوع درد ها می توان از آب درمانی و مخصوصا جکوزی کمک گرفت. البته فراموش نکنید هر کاری که می خواهید انجام دهید، قبل از آن با پزشک خود مشورت نمایید.

  • جکوزی می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

قرار گرفتن در جکوزی و برخورد با آب گرم باعث گشاد شدن عروق و رگ های بدن می شود. این مسئله برای افرادی که دچار فشار خون هستند مفید و کمک کننده است و می تواند فشار خون آن ها را تا حدی کاهش دهد. البته اگر شما جزء این افراد هستید حتما با پزشک خود درباره استفاده از جکوزی مشورت کنید، زیرا استفاده از آن برای همه افراد با فشار خون، توصیه نمی شود.

خرید وان حمام
خرید وان حمام
  • جکوزی به رفع بی خوابی نیز کمک می کند.

جکوزی باعث آرام شدن بدن و دور شدن ذهن از استرس ها و دغدغه ها می شود، در نتیجه فردی که قبل از خواب از جکوزی استفاده می کند آرامش خوبی را در بدن خود احساس می کند. چنین فردی آماده است به راحتی به خواب برود. علاوه بر این، بدن قبل از خواب دمای خود را تا حدی کاهش می دهد؛ در صورتی که 2 ساعت قبل از خواب به مدت 20 دقیقه از جکوزی استفاده کنید دمای بدنتان را بالا نگه داشته و با آرامشی که به دست می آورید، می توانید خوابی آرام را تجربه کنید.

  • جکوزی به درمان روماتیسم کمک می کند.

برخی از بیماری ها مانند روماتیسم که در آن ها مفاصل خشک شده و دردناک می شوند، با قرار گرفتن در آب گرم می توان تا حد قابل توجهی از درد را کاهش داد. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، تحت نظر پزشک خود می توانید به طور منظم از جکوزی استفاده کرده و تا حدی دردهای مفصلی خود را کاهش دهید.

  • استفاده از جکوزی برای رفع خستگی و ماساژ بدن

زمانی که از فعالیت روزانه خسته هستید می توانید به جکوزی رفته و با ماساژی که به وسیله آب به بدنتان وارد می شود می توانید دوباره سرحال شوید و انرژی خود را برای شروع یک روز جدید به دست بیاورید. برای گرفتن نتیجه ی مطلوب تر شما می توانید عضلات مختلف بدنتان را که بیشتر نیاز به ماساژ دارند در برابر نازل های آب قرار دهید. جکوزی ها دارای پله یا پاشویه هستند که می توانید بر روی آن بنشینید تا فشار آب به ماهیچه پا هایتان برخورد کند و عضلات این قسمت را ماساژ دهد.

  • استفاده از جکوزی برای کاهش وزن

احتمالا تا کنون شنیده اید که جکوزی می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود. در صورتی که استفاده از جکوزی به صورت منظم انجام شود و در کنار آن، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم نیز پیگیری شود احتمال کاهش وزن و لاغری زیاد خواهد بود. اما در غیر این صورت جکوزی به تنهایی نمی تواند شما را لاغر کند.

برخی از این فوایدی را که اشاره کردیم با استفاده از وان حمام نیز قابل دسترسی است به همین دلیل اگر بودجه کافی برای خرید جکوزی ندارید می توانید به خرید وان حمام فکر کنید تا آرامش  و لذت خاصی را برای خود و خانواده تان فراهم نمایید. همانطور که گفتیم قبل از استفاده از جکوزی و وان حمام با پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا استفاده از آن ها برای برخی از افراد مانند خانم های باردار توصیه نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *