آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

معرفی بهترین میلگرد برای تیرچه

میلگرد نقش اساسی و کلیدی در صنعت ساختمان سازی ایفاء می‌کند. هر چند بتن به عنوان یکی از عوامل اصلی استحکام محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که میلگردها به مراتب در هنگام طول عمر سازه و یا زلزله مهمتر هستند. برای نخستین بار در سال 1800 جوزف لوئیس متوجه شد که میلگرد می تواند مقاومت بتن را تا حدود زیادی افزایش دهد. نکته قابل توجه اینکه هر چند بتن مقاومت بالایی دارد و در برابر بسیاری از فشارها قادر به مقاومت است، ولی بدون میلگرد دارای نقطه ضعف بسیار بزرگی است و آن عدم مقاومت در برابر فشارهای کشش پایین بتن می‌باشد. طبق اعلام محققان میلگرد در مقابل نیروهای کششی و چرخشی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. امروزه در تمام پروژه‌های ساخت و ساز با توجه به قیمت میلگرد از بهترین کیفیت برای تقویت بتن استفاده می‌شود.

انواع میلگرد

میلگرد اروپایی: این نوع میلگرد از فولاد مرغوب ساخته می‌شود. لذا برای تقویت سازه‌های بتنی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. میلگردهای اروپایی به عنوان تقویت‌کننده فولادی، در پروژه‌های بزرگ و کوچک در سراسر اروپا قابل استفاده می‌شود.

فولاد کربن: این نوع میلگرد که به نام میلگرد سیاه نیز در بازار شناخته می‌شود از ترکیب آهن و کربن ساخته شده و در برابر خوردگی و زنگ‌زدن مقاومت چندانی ندارند. به عقیده کارشناسان میلگرد کربن فولادی بسیار مقرون به صرفه است، به همین جهت بیشتر در ساخت و سازهای بتنی کاربرد دارند.

گالوانیزه: نوعی دیگر از میلگرد است که در برابر خوردگی و اکسید شدن مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. در واقع نوعی میلگرد تقویتی است که برای جلوگیری از خوردگی با روی پوشش داده شده است. به همین جهت در ساختمان‌سازی به ویژه در مناطق ساحلی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا دارای پوششی اضافی در برابر خوردگی هستند.

روکش اپوکسی: میلگردی فولادی است که در ساخت و ساز بتنی کاربرد دارد. در واقع محصولی بادوام برای پشتیبانی از سازه‌های بتنی به حساب می‌آید، چون پوششی اپوکسی به خوبی از میلگرد حفاظت می‌کند تا دچار خوردگی نشود. این نوع میلگرد طول عمر زیادی دارد و در مناطق بارطوبت بالا یا در معرض مواد شیمیایی بکار می‌روند. این نوع میلگرد در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

فایبرگلاس: این نوع میلگردها به عنوان تقویت‌کننده بتن وزن بسیار کمی دارند. میلگرد فایبرگلاس خم نمی‌شود، اما در مقابل خوردگی مقاومت خوبی دارد. آنها از ترکیب الیاف‌شیشه و رزین تشکیل شده‌اند که ماده‌ای قدرتمند در برابر خوردگی شناخته می‌شوند. میلگردهای فایبرگلاس نارسانا هستند، لذا گزینه‌ای خوب برای کاربردهای الکتریکی با تحمل تنش‌های بالا و مقرون به صرفه محسوب می‌شوند.

فولاد استنلس: گران‌ترین نوع میلگرد هستند، چون خاصیت ضدخوردگی بسیار بالایی دارند. لذا معمولا در موارد بسیار ویژه از آنها استفاده می‌شود. میلگرد فولادی استنلس در ساخت پل‌ها و سایر سازه‌ها در مناطق زلزله خیز استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط: استعلام قیمت ورق سیاه امروز در بازار

بهترین میلگرد برای تیرچه

تهیه میلگرد مناسب و مرغوب همواره از دغدغه‌های اصلی خریداران است. بر همین اساس کارشناسان پیوان می‌توانند بهترین قیمت میلگرد را برای تیرچه در اختیار مشتریان وفادار خود قرار دهند. گفتنی است، کارشناسان اوتکا را به عنوان بهترین میلگرد برای ساخت تیرچه می‌شناسند. اتکا لغتی روسی به معنای اردک یا پلیکان است که در تولید آنها استانداردهای بالایی لحاظ می‌شود. بر همین اساس ساخت سقف تیرچه بلوک با میلگرد اتکا باعث افزایش کیفیت و دوام منحصر به فرد سازه می‌شود.

در پایان

میلگرد اوتکا ارتعاشات وارده به سازه را کنترل می‌کند، در نتیجه کاربرد آن در سقف باعث مقاومت شدید سازه می‌شود. باید توجه داشته باشید که بعد از خرید میلگرد اتکا، حتما آنها را در محلی مناسب نگهداری کنید. در انتها لازم به توضیح است که شرکت پیوان این آمادگی را دارد که در کنار ارائه قیمت میلگرد‌های اوتکا و یا آجدار، قیمت لحظه‌ای آهن‌آلات را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *