آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

ماشین‌ های لباسشویی ال جی یکی از شگفتی‌های عصر مدرن هستند که با دانستن نحوه کار با ماشین لباسشویی می‌‌توانید نهایت استفاده را از آن‌ها ببرید.

برای به دست آوردن این آگاهی باید بدانید که چرخه‌های مختلف شست و شو به چه معنا هستند، چگونه لباس‌های را درون آن قرار دهید و همچنین از چه نوع شوینده و نرم کننده‌ای استفاده کنید. چه به تازگی ماشین باسشویی خود را خریداری کرده باشید، چه قصد داشته باشید استفاده کارآمدتری از آن داشته باشید، این مقاله کارمین می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با ماشین لباسشویی ال جی خود آشنا شوید.

نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی

برای استفاده کارآمد از ماشین لباسشویی ال جی مراحل زیر را طی کنید:

 جدا کردن لباس‌ها

اولین قدم برای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و هر لباسشویی دیگری این است که شما بدانید چگونه لباس‌ها را جداگانه بشویید. این کار به این خاطر صورت می‌گیرد که لباس‌ها پس از شسته شدن آسیب نبینند.

لباس‌های تیره و رنگی در طول چرخه شست‌وشو، ممکن است رنگ پس دهند. برای اینکه لباس‌های سفیدتان به رنگ صورتی یا خاکستری در نیایند، بهتر است لباس‌های خود را بر اساس رنگشان جدا کنید. اگر لباس هایی مانند شلوار جین نو یا جامپرهای روشن دارید، بهتر است آن‌ها را جداگانه بشویید؛ چرا که اغلب رنگ سایر لباس‌ها را به خود می‌گیرند.

علاوه بر رنگ، می‌توانید لباس‌ها را بر اساس جنس آن‌ها نیز جدا کنید. لباس‌ها حساس و نازک مانند لباس بافتنی، لباس زیر و لباس‌ها ابریشمی را از سایر لباس‌ها جدا کنید. همچنین برای جلوگیری از ساییدگی پارچه‌های سبک‌تر، باید لباس‌های سنگین مانند حوله را از آن‌ها جدا کنید. به همین دلیل، باید از شستن لباس‌های زیپ‌دار و دکمه‌دار با لباس‌های نازک و حساس خودداری کنید.

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد، لباس‌ها را براساس کثیف بودن آن‌ها نیز از هم جدا کنید. به عنوان مثال، اگر بچه‌های شما لباس‌های خود را گلی کرده‌اند و به‌شدت کثیف هستند، عاقلانه‌ترین کار این است که همه این لباس‌ها را از سایرین جدا کنید.

چرخه و دمای مناسب را انتخاب کنید

ماشین‌ لباسشویی ال جی می‌تواند تعداد بی‌شماری از چرخه‌های مختلف و گزینه‌های قابل برنامه‌ریزی داشته باشند و شناختن هر کدام می‌تواند کمی سخت باشد. برای این که از لباسشویی خود بهترین استفاده را داشته باشید و مجبور نباشید بعدها دست به تعمیر لباسشویی ال جی بزنید، بهتر است همیشه قبل از شروع کار با برچسب مراقبت از لباس را مطالعه کنید، زیرا احتمالا حداکثر دما را برای شستشو و همچنین سایر اطلاعات را به شما می‌دهد. شایان ذکر است که ظرفیت هر ماشین لباسشویی بسته به چرخه شست و شویی که استفاده می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین اگر مطمئن نیستید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی را بخوانید.

انواع چرخه شست و شو به شرح زیر است:

  • چرخه آرام (Delicates): این چرخه‌ها معمولا برای لباس‌های پشمی مناسب هستند. چرخه آرام برای شست و شو با آب دمای پایین طراحی شده‌اند و دور آهسته‌ای نیز دارند که برای محافظت از لباس‌ها در برابر آسیب طراحی شده است.
  • چرخه اسپورت (Sport): برخی از ماشین ها دارای چرخه اسپورت هستند که به طور خاص برای شستن با لباس‌های میکروفیبر و مصنوعی طراحی شده است. این چرخه‌ها اغلب از دماهای پایین استفاده می‌کنند و مدت زمان شست و شوی بیشتری را نیز می‌طلبند؛ زیرا برای شستن عرق، لکه‌ها و بوها بدون آسیب رساندن به مواد طراحی شده‌اند.
  • چرخه شست وشوی سریع (Quick wash): برخی از ماشین‌ها چرخه شستشوی سریعی دارند که برای موارد اضطراری ایده‌آل است. برخی از این چرخه ها بسته به ماشین لباسشویی ال جی شما ممکن است حداقل 15 دقیقه طول بکشد. با این حال، شایان ذکر است که این چرخه‌ها اغلب برای تعداد لباس کم لباسشویی در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، نباید بیش از 1.5 کیلو لباس را با این چرخه بشویید.
  • چرخه اکو (Eco): چرخه اکو برای هر برند متفاوت است. در ماشین لباسشویی ال جی معمولا آب و برق کمتری نسبت به سایر چرخه‌ها مصرف می‌کند.

مواد شوینده و نرم کننده پارچه مناسب را اضافه کنید

هنگامی که لباس‌های خود را به درستی جدا کرده و چرخه مناسب را انتخاب کردید، حال باید مواد شوینده و نرم کننده پارچه را درون دریچه‌های دستگاه بریزید. اکثر ماشین‌های لباسشویی ال جی که درب آن‌ها از جلو باز می‌شود، دو محفظه در بالا دارند که می‌توان نرم‌کننده پارچه و مواد شوینده مایع یا پودری را به در آن‌ها قرار داد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر لباسشویی ال جی

لباس‌ها را درون ماشین لباسشویی ال جی قرار دهید

تمام لباس‌ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. مراقب باشید که بیش از حد دستگاه را پر نکنید؛ چرا که این امر می‌تواند باعث شود که لباس آن طور که باید شسته نشود و همچنین می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر از چرخه‌ای استفاده می‌کنید که تعداد لباس کمی می‌طلبد، حدود یک سوم محفظه شست و شو، اگر چرخه شست و شو متوسط باشد، نیمی از محفظه و برای سایر چرخه ها حدود سه چهارم محفظه را پر کنید. بعد از این مراحل می‌توانید دکمه استارت را فشار داده و لباس‌ها را بشویید.

تمیزکردن ماشین لباسشویی ال جی بعد از اتمام کار

برای اینکه ماشین لباسشویی ال جی شما همیشه به بهترین نحو ممکن کار کند، باید آن را حداقل ماهی یک بار تمیز کنید. برخی از ماشین‌ها یک چرخه تمیز کردن اختصاصی برای این منظور دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است این چرخه را نداشته باشند.

اگر دستگاه شما چرخه تمیز کردن اختصاصی ندارد، می‌توانید آن را یک دور بدون لباس روشن کنید. این کار هر گونه باکتری یا کثیفی را که در داخل ماشین لباسشویی رسوب کرده است از بین می‌برد و آن را تمیز نگه می‌دارد.

نکاتی برای استفاده بهتر از ماشین لباسشویی ال جی

سعی کنید هنگام شست و شوی لباس‌هایتان با ماشین لباسشویی ال جی این نکات را رعایت کنید:

برچسب های مراقبت از لباس را بررسی کنید

حتی اگر فکر می‌کنید می‌دانید که لباس چگونه باید شسته شود، برچسب‌های مراقبت از لباس‌هایتان را بررسی کنید. جنس‌های مختلف، دما و مواد شوینده متفاوتی را می‌طلبند.

لباس ها را پشت و رو کنید

برای محافظت از لباس‌ها، برخی از لباس‌ها بهتر است پشت و رو شوند. تی شرت‌هایی با دارای طرح‌های چسبانده شده هستند، شلوار جین و لباس هایی که ممکن است رنگ آن‌ها پس از مدتی از بین برود، همگی باید از قسمت داخلی شسته شوند.

دستگاه را در اسرع وقت خالی کنید

پس از اتمام چرخه، لباس های شسته شده را در اسرع وقت بیرون بیاورید. قرار دادن لباس‌های مرطوب در دستگاه می‌تواند منجر به راکد شدن آب و در نتیجه بوی بد و ایجاد کپک در محفظه شست و شوی ماشین لباسشویی ال جی شود. پس از بیرون آوردن لباس‌ها، درب دستگاه را باز بگذارید. این باعث می‌شود که هوا به گردش درآید، داخل درام خشک شود و خطر ایجاد کپک و باکتری کاهش یابد.

کلام آخر

برای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی می‌توانید از نکاتی که در این مقاله ذکر شد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مدل ال جی ممکن است متفاوت باشد، پس حتما دفترچه راهنمای دستگاه خود را بخوانید. همچنین اگر لباسشویی شما به هر دلیلی دچار مشکل شد، می‌توانید تعمیر لباسشویی ال جی خود را به کارشناسان کارمین بسپارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *