آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

قیمت مصالح ساختمانی هرسال به دلیل سیاست بازار جهانی، تحریم و تورم شدید کشور، افزایش پیدا می‌کند. سازندگان پروژه‌های ساختمانی برای اینکه با کمترین هزینه، برنامه‌های خود را پیش برده و آن را به یک سرانجامی برسانند، ترجیح می‌دهند قبل از پایان سال مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه را تهیه کنند.

به همین خاطر اطلاع از قیمت سیمان سیاه و مصالح صنعت ساختمانی برای سازندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که طبق پیش بینی روند قیمت مصالح ساختمانی در سال 1403 متریال موجود در بازار چند برابر گران می‌شود. بنابراین دسترسی به مصالح باکیفیت در این بازه زمانی سخت است.

تغییرات قیمت مصالح ساختمانی در سال جدید

هر سال به دلیل شرایط اقتصادی جامعه، سیاسی، تحریم‌های خارجی و عوامل داخلی دیگر قیمت ایزوگام خام، شن و ماسه و قیر روند افزایشی دارد. سازندگان ساختمان پیش از اینکه سال تمام شود، از اواسط زمستان مشغول خرید مصالح ساختمانی می‌گردند تا بعد از شروع سال جدید دچار ضرر و زیان شدید نشوند.

 بیشترین مصالح ساختمانی که از آن استفاده می‌کنند، بتن و شن و ماسه است. به همین خاطر با رشد قیمت این سه متریال، تمامی مصالح ساختمانی بالا رفته و قیمت آن بر روی قیمت تمام شده ساختمان‌های مسکونی و اداری تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر قیمت سیمان سیاه و قیمت خرید قیر بشکه 70/60 برای سال 1403 هنوز اعلام نشده است. در صورتی که مبلغ خرید و فروش مواد خام در بورس کالا مشخص شود، قیمت مصالح ساختمانی در سایت خرید آنلاین سیمان و بتن به‌روزرسانی می‌‌گردد.

گفتنی است با تغییرات قیمت مصالح ساختمانی در سال جدید، قیمت مصالح در بازار آزاد، بورس کالا و بازارهای آنلاین به‌روز می‌شود. با این تفاوت که سایت‌های خرید و فروش آنلاین مخصالح با سود کمتر و قیمت واقعی‌تر محصولات نام برده شده را برای ثبت سفارش در سایت قرار داده‌اند.

تغییرات قیمت شن و ماسه در سال 1403

قیمت شن و ماسه در سال گذشته 40 درصد تا 60 درصد رشد و افزایش چشمگیری داشته است. همچنین به طور کلی شن و ماسه در هر استان به یک قیمت برای فروش گذاشته می‌شود. در واقع هیچ قیمت نسبی برای شن و ماسه وجود ندارد.

بنابراین تغییرات قیمت شن و ماسه در سال 1403 مشخص نشده و در صورتی که این میزان درصد بخواهد در سال جدید اعلام شود، اطلاعات آن در این بخش به‌روزرسانی می‌شود. بنابراین به احتمال زیاد در سه ماه اول سال این تغییرات قیمت مشخص می‌گردد.

 

خرید قیر بشکه 70/60

قیر بشکه 70/60 یکی از انواع قیر رقیق است که حررت کمتری نسبت به قیر مخلوط و امولسیون دارد. قیمت قیر معمولا در بازار بورس کالا اعلام می‌شود تا سازندگان و پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی مسکونی، اداری و تجاری با قیمت مقرون‌به‌صرفه آن را تهیه کنند.

به طور کلی قیمت خرید قیر بشکه 70/60 در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است، چرا که میزان تقاضا بیشتر از سال‌های قبل می‌باشد. یکی یگر از فاکتورهایی که باعث شده قیمت قیر بشکه در سال 1403 تغییرایی داشته باشد، نوع کیفیت و مرغوبیت آن است.

در ادامه جدولی از قیمت خرید قیر بشکه 70/60 سال 1402 را آورده‌ایم. در صورتی که در سال 1403 قیمت آن تغییر پیدا کند، اطلاعات موجود در جدول به‌روزرسانی می‌شود:

قیر بشکه 70/60: 3.300.000 تومان

قیمت ایزوگام خام 1403

بهترین شرکت تولیدکننده ایزوگام، دلیجان است که مواد اولیه برای عرضه هر ایزوگام با محصول قبلی که تولید کرده، تفاوت‌هایی درترکیبات سازنده‌اش دارد. ایزوگام دلیجان باتوجه به استفاده از مواد پلیمری که قیمت آن روبه‌روز در حال افزایش است، عوامل تاثیرگذار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در آخر قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

 البته قیمت ایزوگام خام و ایزوگام‌های دیگر دلیجان با در نظر گرفتن متراژ ساختمان، حمل و نقل و نوع کیفیت انتخابی؛ به طور کلی در هر فصل از سال متغیر بوده و به علت تقاضای بالا، هزینه آن در این در چند سال اخیر رشد داشته ست.

در ادامه قیمت ایزوگام خام در سال 1402 و 1403 را در جدول زیر برای بررسی بیشتر آورده‌ایم:

ایزوگام پشم شیشه ساده خام: قیمت 830 هزار تومان

ایزوگام بام گستر دلیجان ساده: قیمت 750 هزار تومان

ایزوگام سراپوش دلیجان ساده: 750 هزار تومان

ایزوگام سپهر گستر دلیجان ساده: 580 هزار تومان

قیمت سیمان سیاه

سیمان سیاه به عنوان یکی از مصالح ساختماین ضروری بین سازندگان و پیمانکاران ساختمان شناخته شده است. این مواد اولیه که در بهم چسبندگی آجرها و سنگ‌ها نقش بسیار مهمی دارد، به یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

به همین خاطر قیمت سیمان سیاه در سال 1403 با افزایش روبه‌رو بوده و همانند بسیاری از مواد اولیه در سه ماه اول سال، قیمت باثباتی ندارد و همچنین موضوع باعث شده که عده‌ای از پیمانکاران را نگران بودجه پروژه کند.

سیمان سیاه دارای چسبندگی و مقاومت بسیار بالایی است که قیمت آن باتوجه به عوامل تاثیرگذار داخلی می‌تواند متغیر باشد. در این بخش به این عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیاه اشاره خواهیم کرد:

  • برند سیمان سیاه
  • پاکتی یا فله‌ای بودن سیمان
  • حمل و نقل سیمان

برند سیمان سیاه

سیمان سیاه مثل سیمان سفید، دارای برندهای مختلفی است و قیمت آن براساس کیفیت مرغوبی که دارد، متفاوت است. بنابراین سازندگان ساختمان باید سیمان سیاه را باتوجه به نیازی که دارند، به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری کنند.

پاکتی یا فله‌ای بودنه سیمان سیاه

یکی از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید سیمان سیاه به آن توجه داشته باشید، پاکتی یا فله‌ای بود آن است. سیمان پاکتی نیز حتی در وزن‌های متفاوتی برای فروش در سایت گذاشته می‌شود. به این ترتیب در خرید سیمان 20 کیلویی و 50 کیلویی بایستی به این عامل توجه کنید و بعد با یک حساب و کتاب ساده، آن را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

حمل و نقل سیمان

حمل و نقل سیمان سیاه یکی از عولملی است که در قیمت نهایی آن تاثیر مستقیمی دارد. به این صورت که اگر شما در تهران ساکن هستید و می‌خواهید سیمان سیاه را از اصفهان سفارش داده و یا برعکس خریداری نمایید، قیمت حمل و نقل آن را باید در نظر بگیرید.

بسیاری از پیمانکاران برای اینکه هزینه کمتری صرف حمل و نقل سیمان کنند، به صورت آنلاین از یکی از شرکت‌های معتبر فروش سیمان، خرید خود را انجام می‌دهند.

قیمت مصالح ساختمانی نظیر قیمت بشکه 70/60 و ایزوگام خام و سیمان، در سال جدید روند صعودی خواهد داشت. به همین منظور افراد بایستی از لیست قیمت به‌روز و آنلاین مصالح ساختمانی اطلاع داشته باشند و در صورت نیاز، مصالح ساختمانی را از طریق نمایندگی‌های معتبر، اینترنتی سفارش دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *