آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

نکات طلایی که قبل از خرید رابیتس باید بدانید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از فرآورده‌های آهنی در بازار وجود دارد؛ به‌طوری که هر یک از آن‌ها جهت مصارف خاص و مشخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در صنعت ساختمان‌سازی به‌عنوان یکی از صنایع فعال و مهم در تمامی جوامع، محصولات فلزی به‌کار برده می‌شود. رابیتس ازجمله مهم‌ترین فرآورده‌های فلزی است که موارداستفاده فراوانی دارد و در سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش مصرف از این فلز پرکاربرد در کشور هستیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این فلز و نحوه خرید از رابیتس از آهن تخفیف با ما همراه باشید.

رابیتس چیست؟

به‌طورکلی رابیتس همان ورق‌های گالوانیزه و فولادی می‌باشد، که تا حدود زیادی از نظر استحکام و کارایی بهبود یافته است. به‌نحوی‌که در برابر عوامل جوی عملکرد مطلوب‌تری دارد و طول عمر بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد. این ورق فلزی معمولاً در ابعاد 60 × 240 سانتی‌متر تولید می‌شود و وزن آن نیز متناسب با میزان استفاده با ورق‌های گالوانیزه متفاوت است. در این راستا قیمت خرید ورق‌های راویز نیز برحسب ابعاد، اندازه، وزن و کیفیت ساخت تغییر پیدا می‌کند و مصرف‌کنندگان می‌بایست هنگام خرید این دسته از ورق‌های فلزی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند و با توجه به آن رابیتس موردنظرشان را خریداری نموده و مورداستفاده قرار دهند.

انواع ورق رابیتس

ورق‌های رابیتس یا راویز بر اساس ابعاد، اندازه و وزن، مدل‌های مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها برای مصارف گوناگون طراحی و تولید شده‌اند. در این‌خصوص یکی از نکاتی که قبل از خرید رابیتس باید بدانید، آشنایی با انواع و مدل‌های این فلز پرکاربرد در بازار آهن آلات است.

بعضی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ورق‌های راویز به شرح زیر عبارت است از:

  1. ورق‌های سبک با وزن تقریبی 650 گرم به‌صورت 9 ستون مستحکم و مقاوم
  2. رابیتس نیمه‌سنگین با وزن 780 گرم در قالب 9 ستون
  3. رابیتس سنگین با وزن تقریبی 870 گرم به شکل 9 ستون و قابلیت تحمل بار زیاد نسبت به مدل‌های سبک و نیمه‌سنگین
  4. ورق فوق‌سنگین با وزنی در حدود 900 گرم و دارای 9 ستون با ضخامت و استحکام بسیار بالا
  5. رابیتس سبک یازده ستونه با وزنی معادل 830 گرم
  6. ورق رابیتس 11 ستونه نیمه‌سنگین با وزن تقریبی 860 گرم
  7. ورق رابیتس سبک در قالب 13 ستون و با وزن تقریبی 860 گرم
  8. ورق‌های راویز 13 ستونه نیمه‌سنگین با وزن تقریبی 930 گرم
  9. ورق سنگین 13 ستونه و دارای وزن تقریبی 1000 گرم
  10. ورق‌های فوق سنگین با 13 ستون مقاوم و وزنی معادل 1080 تا 1100 گرم

خاطرنشان می‌شود که اوزان ارائه‌شده به‌صورت تقریبی است و در زمان تولید بر اساس مواد اولیه، خطاهای احتمالی، دقت دستگاه‌ها و غیره ممکن است وزن رابیتس کم و زیاد شود؛ ازاین‌رو هنگام خرید رابیتس می‌بایست به این نکته توجه داشته باشید و متناسب با نوع سازه، تعداد طبقات و وزن مجاز، مناسب‌ترین ورق‌های فلزی را انتخاب نموده و خریداری کنید. مجموعه آهن تخفیف نیز به‌عنوان یکی از پیشگامان این عرصه انواع راویز را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در صورت نیاز می‌توانید فرآورده فلزی موردنیازتان را از این شرکت تهیه نمایید.

 

ویژگی‌های ورق رابیتس

از دیگر نکاتی که قبل از خرید رابیتس باید بدانید، آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این محصول فلزی است. در این راستا ورق‌های آن نیز به دلیل ابعاد، اندازه، تعداد ستون‌ها و چشمه‌های موجود، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند که به نوعی باعث افزایش تقاضای این فرآورده فلزی در بازار آهن‌آلات شده است. برخی از ویژگی‌های مهم و اساسی ورق راویز در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع به قرار زیر است:

  • با توجه به اینکه توری موجود در ورق رابیتس تحت فرآیند گالوانیزاسیون قرار می‌گیرد، این محصول استحکام و ایستایی بسیار بالایی دارد و برای استفاده در محیط‌های دارای آب‌و‌هوای شرجی و مرطوب مناسب می‌باشد.
  • با توجه به ساختار منحصر‌به‌فرد و چند ستونه بودن رابیتس، برای تولید سازه‌های فلزی زیبا و آثار هنری مختلف به‌کار برده می‌شود.
  • این ورق‌ها بسیار سبک‌ هستند و طول عمر و مقاومت بیشتری نسبت به سایر سازه‌های فلزی مشابه دارند.
  • نصب و راه‌اندازی ورق راویز راحت و آسان است و اجرای سازه‌های فلزی با استفاده از این محصول سریع‌تر انجام می‌شود.

کاربرد رابیتس

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، ورق‌های روایز در ابعاد، اندازه و با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. بدین جهت این محصول آهنی جهت مصارف متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از بین کاربردهای اصلی راویز می‌توان به راه‌اندازی و اجرای چاله‌های آسانسور، تولید انواع مجسمه، احداث کارهای عمرانی و ساختمانی جهت ساخت پی و بتن‌ریزی اشاره کرد.

 

نکاتی که قبل از خرید رابیتس باید بدانید

ورق‌های راویز ازجمله پرکاربردترین و مهم‌ترین فرآورده‌های فلزی موجود در بازار هستند. بر همین اساس مصرف‌کنندگان قبل از خرید رابیتس می‌بایست یک‌سری نکات را مدنظر قرار دهید و با توجه به آن مناسب‌ترین فلز را خریداری کنید. در این راستا برای خرید این محصول همواره به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  1. در ابتدا ابعاد و اندازه محیط را اندازه‌گیری نمایید و سپس با توجه به آن مناسب‌ترین ورق راویز را انتخاب کنید.
  2. به کیفیت و ساختار ورق‌ رابیتس توجه کنید؛ در صورت مشاهده هرگونه آسیب، شکستگی و نقص در اتصالات سریعاً نسبت به تعویض ورق‌ها اقدام نمایید.
  3. قیمت رابیتس و برندهای سازنده را بررسی نموده و بر اساس ابعاد محیط، تعداد ورق و توان‌مالی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین ورق آهنی را خریداری کنید.

نحوه خرید رابیتس از آهن تخفیف

درصورتی‌که قصد خرید رابیتس از مجموعه آهن تخفیف را دارید، می توانید به وب سایت www.ahantakhfif.com  مراجعه کنید و رابیتس مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.خاطر‌نشان می‌شود که تیم پشتیبانی این سایت به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی با سؤالات و رفع ابهامات کاربران هستند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید رابیتس میتوانید با شماره 02155511555 تماس بگیرید.

سخن پایانی

اکنون‌که با انواع، موارد کاربرد و ویژگی‌های رابیتس آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نیاز و شرایط، خرید رابیتس موردنظرتان را از سایت آهن تخفیف به‌عنوان یکی از مراکز عرضه فرآورده‌های فلزی مانند میلگرد، تیرآهن، پروفیل ، فنس و … تهیه کنید. این شرکت باکیفیت‌ترین فلزات تولید شده در کشور را با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و به لحاظ کیفیت عملکرد و نحوه ارائه خدمات، تا به‌حال توانسته نیاز بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های ساختمان‌سازی و دیگر صنایع کشور را برطرف سازد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *