آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

چه زمانی از ساندویچ پانل سقفی استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل سقفی چیست و چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ هزینه آن چقدر است و بهترین روش نصب آنها چیست؟ ساندویچ پانل محصولی است که برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. هر پانل از یک هسته از مواد عایق حرارتی تشکیل شده که از هر دو طرف با ورق فلز پوشیده شده‌اند. ساندویچ پانل ها موادی هستند که نیروهای سازه ای چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگری که پانل های ساندویچ به آن وصل شده اند را حمل می‌کنند.

ساندویچ پانل سقفی

انواع ساندویچ پانل به طور کلی بر اساس مواد عایق حرارتی مورد استفاده گروه بندی می‌شوند. ساندویچ پانل با هسته های EPS (پلی استایرن منبسط شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همگی به راحتی در دسترس هستند. این مواد عمدتاً از نظر عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صدا، واکنش در برابر آتش و وزن متفاوت خواهند بود که همین عامل یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت آنها است.

چرا باید از ساندویچ پانل سقفی استفاده کرد؟

ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای زیادی که دارند، (از جمله هزینه مناسب) به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی های ساندویچ پانل برای سقف با پانل های نما متفاوت است زیرا باید مقادیر زیادی برف، باران و سایر عوامل آب و هوایی را تحمل کنند. آنها برای جلوگیری از نشتی در صورت بارندگی و رطوبت، با پیچ های خود حفاری بر روی سازه ثابت می‌شوند و اغلب با اتصالات آب بندی ترکیب خواهند شد که بدون آسیب رساندن به لایه عایق، نصب را سرعت می‌بخشد.

 مقایسه بین فناوری پارتیشن قاب یا گل میخ (قاب هایی که با پانل های ساندویچ اندود شده اند) و فناوری های سنتی ساختمان مبتنی بر دیوارهای بنایی مزایای ساندویچ پانل ها را در سه زمینه کلیدی نشان می دهد:

  1. 1. هزینه های مستقیم

ساندویچ پانل سقفی هزینه کمتری نسبت به سقف های بنایی شده و قدیمی دارد.

2. زمان ساخت

ساخت یک سقف ساختمان مبتنی بر فرآیند سنگ تراشی و… سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد. زمان ساخت و ساز برای تجارت بسیار مهم است. هر چه زودتر یک ساختمان یا انبار تولیدی برای استفاده راه اندازی شود، زودتر می توان بازگشت سرمایه را به دست آورد.

3. فرآیندهای ساخت و ساز

در برخی از بخش های صنعت، الزامات ساخت و ساز می‌تواند برای یک پروژه ساختمانی حیاتی باشد. استفاده از ساندویچ پنل سقفی یک فرایند بهینه است؛ چراکه بدون نیاز به آب و مصالح ساختمانی تعبیه می‌شود. در واقع یک فرآیند خشک که فقط به مونتاژ ساختار و تثبیت روکش با پیچ نیاز دارد. در مقابل، در ساخت سقف های سنتی از «فرایندهای مرطوب» استفاده می‌شود که برای ساخت ملات برای آجرکاری، بتن برای ریخته‌گری یا گچ برای ساخت نیاز به مقدار قابل توجهی آب خواهد بود.

قیمت ساندویچ پانل سقفی چقدر است و ارزان ترین آنها کدام خواهد بود؟

هزینه خرید بستگی به ضخامت کلی محصول و مواد هسته عایق حرارتی آن دارد. یک “گزینه ارزان” استفاده از ساندویچ پانل هسته ای EPS است. با این حال، برای عملکرد طولانی مدت و اثربخشی هزینه، پانل هایی با ضریب هدایت حرارتی برتر انتخاب بهتری هستند؛ مانند ساندویچ پانل های PIR-core.

بهتر است ساندویچ پانل های خود را مستقیماً از سازنده یا از طریق زنجیره توزیع آنها سفارش دهید. شما می توانید از نمایندگان فروش منطقه ای درخواست کنید تا برای مشاوره تخصصی در مورد بهترین فرآیندها و مواد از پروژه شما بازدید کنند. با بررسی نیازهای شما، نماینده فروش می تواند به سرعت یک قیمت سفارشی به شما ارائه دهد. به غیر از مراقبت از مشتری توسط نمایندگان فروش، می‌توانید در هر مرحله از تحویل پروژه از مهندسین طراح یا مشاوران فنی وب سایت ما پشتیبانی دریافت کنید.

ساندویچ پانل روی سقف چگونه نصب می‌شود؟

ساندویچ پانل ها به راحتی و سریع نصب می‌شوند. با توجه به تجربه عملی، نصب 600 متر مربع ساندویچ پانل برای یک نیروی ساخت و ساز ماهر تقریباً 8 ساعت طول می‌کشد.

مراحل نصب ساندویچ پانل سقفی به شرح زیر است:

  1. مصالح ساختمانی به محل تحویل می‌شود: تحویل شامل پانل های ساندویچ، اجزای فریم (اشکال سرد) و لوازم جانبی (شامل چشمک زن، بست، واشر، مهر و موم و غیره) است.
  2. مواد تحویلی توسط حامل با تجهیزات حمل و نقل ساختمانی تخلیه می‌شود.
  3. فریم های فرعی مونتاژ نصب می‌شود.
  4. فیلم محافظ از پانل های ساندویچ برداشته می‌شود.
  5. ساندویچ پانل ها با استفاده از بست های مناسب به اعضای ساختاری زیرفریم بسته می‌شوند.
  6. درزهای بین ساندویچ پانل ها آب بندی شده و فلاشینگ نصب می‌شود.

کلام آخر

هر نوع ساندویچ پانل به عنوان روکش دیوار و سقف عمل می‌کند. بسته به نیاز پروژه، روکش فلزی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ساندویچ پانل های هسته ای EPS (گزینه ارزان)
  • ساندویچ پانل های هسته پشم معدنی (برای سازه هایی با مقاومت بهبود یافته در برابر آتش).
  • ساندویچ پانل با هسته PIR (هر زمان که پارامترهای عایق حرارتی خوب ضروری باشد).

ساندویچ پانل های سقفی را می توان در انواع سازه ها مورد استفاده قرار داد. با این وجود، در حالی که ساندویچ پانل ها به طور کلی در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی از پروژه های مسکن نیز از پارتیشن های ناودانی و ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. در صورت نیاز به مشاوره، می‌توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت رسمی دنیای ملموت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *