آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

درب ضد سرقت ضد آب  +  بررسی قیمت

با وجود اقلیم‌های متنوعی که در مناطق و شهرهای مختلف کشورمان حاکم هستند؛ طبیعی است که درب‌هایی که برای یک منطقه خشک مناسبند برای یک محیط مرطوب و شرجی مانند مناطق شمال یا جنوب کشور مناسب نباشند. به همین خاطر تولیدکنندگان انواع درب در سراسر جهان به فکر طراحی و عرضه محصولی افتادند که علاوه بر خاصیت ضد سرقت، توان مقابله با شرایط آب و هوایی مرطوب را نیز داشته باشد. یکی از این محصولات بسیار جذاب درب ضد سرقت ضد آب است که به عنوان درب ورودی می‌توان از آن استفاده کرد. این محصول علاوه بر اینکه تمام خواص یک درب ضد سرقت استاندارد را دارد؛ در برابر رطوبت زیاد نیز مقاوم است و دچار پوسته پوسته شدن و تورم نمی‌شود. بنابراین اگر در شمال کشور ویلا دارید و به فکر تجهیز کردن آن با ابزارهای ایمن هستید؛ یک مدل استاندارد و ایمن از درب ضد سرقت ضد آب را به عنوان درب اصلی ورودی آن انتخاب کنید.

آشنایی با درب ضد سرقت ضد آب

درب ضد سرقت با خاصیت ضد آب به شیوه‌ای تولید می‌شود که نفوذ آب به بدنه آن عملا غیر ممکن است. وظیفه جلوگیری از ورود رطوبت به بخش‌های داخلی بدنه درب در این محصولات به عهده روکشی است که به عنوان لایه نهایی روی بدنه کشیده می‌شود. در حال حاضر بهترین نوع روکش ضد آب که می‌توان با آن یک درب ضدسرقت لوکس و ضد آب تولید کرد؛ روکشی به نام ای‌بی‌اس یا همان ABS است. این روکش هم جنبه تزئینی دارد و هم از درب در برابر عوامل مختلف طبیعی به خصوص نفوذ آب محافظت می‌کند. روکش ABS مانند یک لایه پلاستیکی روی درب را پوشش داده و از نفوذ رطوبت به لایه‌های عمقی آن جلوگیری می‌کند. 

به غیر از روکش، با استفاده از رنگ‌های خاص نیز می‌توان یک درب ضد سرقت معمولی را به درب ضد سرقت ضد آب تبدیل کرد. در این روند جالب، درب تمام چوب بعد از طی کردن مراحل تولید، با رنگ پلی استری یا پلی اورتان رنگ‌آمیزی شده و به این ترتیب میزان نفوذ رطوبت به بدنه آن به حداقل‌ترین حالت ممکن می‌رسد. نوع خاص دیگری از درب ضد سرقت ضد آب نیز در بازار وجود دارد که روکش آن از جنس ملامینه است. بدنه این درب‌ها را معمولا با استفاده از فرآورده‌های چوبی مانند HDF و MDF تولید می‌کنند. بنابراین اگر انتخاب شما برای خرید درب ضد آب، محصولی با روکش ملامینه باشد؛ دو گزینه برای انتخاب در اختیار دارید. گزینه اول درب HDF روکش ملامینه و گزینه دوم درب MDF روکش ملامینه است. ضخامت و رنگ این روکش‌ها بسیار متنوع است و از این بابت نیز حق انتخاب بسیاری پیش روی شماست.

حتما نام درب ضد سرقت پی وی سی به گوشتان آشناست. این محصول نیز نوعی درب ضد سرقت با روکشی خاص است که در برخی از فروشگاه‌های عرضه انواع درب ساختمانی، به عنوان درب ضد سرقت ضد آب به مشتریان فروخته می‌شود. خواص این روکش در برابر جلوگیری از نفوذ آب در مقایسه با روکش‌های ABS کمی ضعیف‌تر است. اما برای مناطقی که میزان رطوبت در آن متعادل است و برای افرادی که قرار نیست به دلایل مختلف درب ورودی ساختمان را بیش از حد معرض آب قرار دهند؛ گزینه خوبی محسوب می‌شود.

بهترین درب ضد سرقت ضد آب کدام است؟

اگر به بورس این کالا مراجعه کرده باشید؛ قطعا می‌دانید که محصولات متنوعی با عنوان درب ضد سرقت ضد آب برای خرید وجود دارد. اما همه آنها از نظر استقبال مشتریان در یک رده نیستند. به عنوان مثال برخی از درب‌ها از جنس تمام پلیمری مانند پیل‌وود یا جی‌آر‌پی ساخته می‌شوند که به دلایل متعددی از جمله قیمت بالا و فروش با چهارچوب اختصاصی که فقط با آن قابل نصب است؛ زیاد مورد استقبال مشتریان قرار نمی‌گیرند. بنابراین از بین گزینه‌هایی که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم؛ درب ضد آب روکش ABS که مغزی داخلی آن از MDF تولید شده است؛ هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفیت تقریبا بهترین درب ضد سرقت ضد آب موجود در بازار محسوب می‌شود. این محصول قابلیت نصب بر روی انواع چهارچوب را دارد و در برابر نفوذ آب نیز بسیار مقاوم است.

در کنار این نوع درب‌های بدنه چوبی، درب ضد سرقت فلزی نیز به نوعی درب ضد آب محسوب می‌شود. بدنه این نوع از درب‌ها کاملا از فلز ساخته شده و اگرچه از نظر ظاهری، شباهت زیادی به درب‌های بدنه چوبی ندارد؛ اما میزان مقاومتش در برابر رطوبت و عوامل محیطی به شدت بالاست.

مزایای استفاده از درب ضد سرقت

با نصب هر نوع درب ضد سرقتی می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • نصب بسیار ساده و آسان
  • امنیت بالا در برابر فشار و ضربه
  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت استفاده از انواع روکش مصنوعی و طبیعی
  • عایق‌بندی ساختمان در برابر حرارت و صدا
  • امکان نصب انواع قفل هوشمند
  • افزایش ایمنی ساختمان با استفاده از قفل‌های چند زبانه
  • دارا بودن خواص متعدد از جمله ضد رطوبت، ضد زنگ و ضد اشعه خورشید
  • قابلیت نصب انواع دزدگیر روی درب
  • عمر مفید بالا

تاثیر شرایط آب و هوایی روی درب

از آنجایی که معمولا درب ضد سرقت را به عنوان درب اصلی و ورودی ساختمان استفاده می‌کنند؛ ممکن است بسته به شرایط آب و هوایی منطقه، در معرض عوامل محیطی متنوعی قرار داشته باشد. به عنوان مثال اگر از این محصول برای ویلای خود که در شمال کشور واقع شده است به عنوان درب ورودی استفاده کنید؛ یعنی درب نیمی از سال در معرض باران و نیم دیگر آن در معرض نور خورشید است. هر کدام از این عوامل به مرور زمان تاثیرات متفاوتی روی بدنه درب دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود که بسته به شرایط محیطی، هنگام خرید درب، نوع مناسبی از محصول را انتخاب کنید تا بتوانید سال‌ها از آن در شرایط ایده‌آل استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *