آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

این روزها راه اندازی یک کسب و کار کوچک اما زودبازده، برای اکثر مردم جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است. سرمایه گذاری روی دستگاه لیزر برش چرم، یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این چالش محسوب می شود. با خرید این دستگاه پرکاربرد، امکان تولید محصولات متنوع در تیراژ بالا برای شما فراهم می شود. راه اندازی کسب و کار با دستگاه لیزری برش چرم خانگی، نیاز به فضا یا صرف هزینه خیلی زیاد ندارد. از طرفی امکان حکاکی و برش متریال های متنوعی را فراهم می آورد.

به مدد ساخت مدل های جدید دستگاه برش، شما می توانید با کمی خلاقیت و پشتکار، تولیدی کوچک خود را در منزل راه اندازی کنید. با وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته ای مانند دستگاه برش لیزری، نه تنها برای کسب درآمد چالشی نخواهید داشت، بلکه می توانید به یک کارآفرین توانمند در حوزه تولید انواع لوازم دکوری، گیفت های مناسبتی، کیف و کفش های شیک و زیورآلات زیبا تبدیل شوید.

آشنایی با دستگاه لیزری برش چرم خانگی

از انواع دستگاه برش لیزر برای حکاکی یا بریدن فلزات و غیرفلزات استفاده می شود. دستگاه لیزر چرم خانگی، نسبت به مدل های صنعتی، ابعاد و قدرت کمتری دارد، به همین دلیل برای کار در فضای خانه یا کارگاه های کوچک مناسب می باشد. ویژگی های این دستگاه که با نام لیزر برش دستی نیز شناخته می شود، شامل موارد زیر می باشد:

  • تیوب لیزری با توان حدودی 40 وات
  • مناسب برای حکاکی
  • قابلیت استفاده بدون چیلر لیزر
  • استفاده از سیستم ساده گردش آب برای خنک سازی
  • هزینه اولیه پایین

اجزای مختلف دستگاه لیزر برش چرم خانگی

لیزر برش چرم خانگی، از انرژی اشعه ساطع شده برای ایجاد نقوش روی سطح متریال استفاده می کند. این اشعه، فقط بر روی نقطه تعیین شده توسط سیستم متمرکز می گردد. طرح مورد نظر از طریق کامپیوتر و نرم افزار مربوطه به کامپیوتر منتقل شده و دستورات مربوط به اجرای برش و حکاکی به دستگاه لیزر ارسال می گردد. از نرم افزارهای مرتبط با طراحی نقش در دستگاه لیزری برش چرم خانگی می توان به اتوکد، کورل، فتوشاپ و آرت کات اشاره کرد. این دستگاه برای برش و ایجاد نقوش از بخش های استفاده می کند:

  • درایور
  • بورد اصلی یا main board
  • منبع تغذیه
  • پاور تیوب لیزر
  • پاور تیوب پانل

متریال های قابل استفاده برای دستگاه برش لیزر خانگی

دستگاه لیزری برش چرم خانگی، امکان حکاکی و ایجاد طرح روی متریال گوناگونی را فراهم می کند. اصلی ترین کاربرد آن، تولید محصولات مختلف چرمی است، که استفاده از آن بر روی لباس، کیف، کفش و لوازم دکوراسیون بسیار متنوع می باشد. چرم به دو صورت مصنوعی و طبیعی در بازار موجود است که امکان حکاکی، قلم زنی و برش آن ها با طرح دلخواه توسط دستگاه لیزر وجود دارد. این متریال نسبت به سایر اجناس، گران محسوب می شود و مزیت دستگاه برش لیزر خانگی، ایجاد دقیق نقوش بدون سوختگی و با کمترین هدررفت متریال اولیه می باشد.

سایر موادی که می توان برای حکاکی و برش توسط دستگاه لیزر دستی استفاده کرد، شامل چرم‌ هایی با سطوح زبر، نبوک، چرم کم ‌کیفیت، پوست آهو و گوزن، چرم شیاردار، فوم، پارچه، نمد، چوب، پلکسی، پلاستیک، کاغذ و مقوا، شیشه، پلیمر، سنگ و آینه می باشد.

25 ایده کسب و کار با دستگاه لیزری برش چرم خانگی

 

به عنوان یک خریدار، این سوال برای شما پیش می آید که با دستگاه برش لیزری دستی چه کارهایی می توان انجام داد. 20 ایده زیر خیال شما را از بابت کسب درآمد و کارایی دستگاه راحت می کند.

  1. حکاکی روی کفش و کیف، کمربند، جاسوئیچی، جاموبایلی، دستکش و کلاه چرم
  2. حکاکی کیف پول و کیف اسناد و مدارک چرمی
  3. ساخت جلد سررسید و آلبوم چرم
  4. ساخت دستبند‌های چرمی با طراحی اسم و یا نشانه های خاص
  5. ساخت برچسب ‌های تبلیغاتی چرمی
  6. تولید انواع لباس و پوشاک چرمی زنانه و مردانه
  7. حکاکی حرفه‌ای چرم روی هدایای منحصر به فرد
  8. حکاکی چهره روی چرم
  9. خطاطی روی چرم
  10. ساخت تابلو های تزئینی و ایجاد نقش و نگار روی آن ها
  11. استفاده از برش چرم با لیزر برای دکوراسیون داخلی
  12. ایجاد نقوش برای مبلمان های چرمی، رومیزی چرمی، روبالشی
  13. استفاده از چرم در صنایع دستی
  14. حک لوگو روی چرم
  15. ساخت وسایل دکوری
  16. ساخت انواع لوازم تزئینی قاب عکس، آینه، چراغ خواب، جعبه دستمال کاغذی
  17. ساخت لوازم آشپزخانه چرمی
  18. ساخت زیورآلات چرمی
  19. تولید ماکت و پازل
  20. مهرهای لیزری
  21. ساخت وسایل تزیینی برای تولد
  22. ایجاد طرح‌ دلخواه روی شیشه مانند لیوان یا ماگ
  23. حکاکی روی آینه
  24. حکاکی روی سنگ ‌های تزیینی
  25. تولید دکمه، گل سر و سایر لوازم خرازی

مزیت خرید دستگاه لیزری برش چرم خانگی

از مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر خانگی برای تولید محصولات مختلف، نسبت به روش های سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش دقت برش و حکاکی چرم

پرتوی لیزر بسیار نازک است و موتور‌های الکترومکانیکی دستگاه مختصات دقیق طرح را بر روی چرم محاسبه می‌کنند. در نتیجه میزان دقت آن در حکاکی و برش نقوش پیچیده و دلخواه بسیار بالا (۰٫۰۱ میلی ‌متر) می رود.

بالا رفتن سرعت تولید به صورت چشمگیر

در روش های سنتی، با پبپیچیده شدن طرح، سرعت پیاده سازی و در نتیجه تولید بسیار کاهش می یابد. این امر در صرفه اقتصادی و سود نهایی محصولات تاثیر مستقیم دارد. اما دستگاه لیزری برش چرم خانگی، در هر دقیقه 500 الی 600 میلی متر از متریال را برش می زند که سرعت بالایی است.

کاهش هدر رفت متریال خام

به طراحی نقوش مورد نظر توسط نرم افزار، می توان چیدمان آن ها را طوری در نظر گرفت که کمترین میزان دور ریز را داشته باشد. این مزیت باعث صرفه جویی در میزان مواد اولیه خام و کاهش هزینه های تولید می گردد.

کیفیت بالای محصول نهایی

عملکرد دستگاه برش لیزر خانگی به صورتی است که با سطح جسم، هیچ تماسی ندارد. عدم اصطکاک و استفاده از پرتوی باریک لیزر برای برش، کیفیت محصول تولید شده را نسبت به روش های سنتی افزایش می دهد.

حرف آخر، خرید دستگاه لیزری برش چرم خانگی

در آینده نه چندان دور، دستگاه های برش لیزری به یکی از وسایل رایج در منازل تبدیل می شوند، چراکه با صرف انرژی و هزینه اولیه پایین، امکان کسب درآمد قابل قبولی را برای دارندگان آن ایجاد می کند. اگر به دنبال شغلی کم دردسر و درآمدزا هستید، راه اندازی کسب و کار با دستگاه لیزری برش چرم خانگی بهترین ایده ها را در اختیارتان قرار می دهد. از جمله می توان به تولید کیف، کفش، زیورآلات و لوازم دکوری در تیراژ بالا اشاره کرد. حتما برای خرید این تجهیزات، به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت بالا و پشتیبانی آن اطمینان داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *