آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

چگونه ایزوگام اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم؟ در واقع برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ایزوگام خوب و ویژگی های این محصول را بشناسیم. برای تشخیص ایزوگام خوب روش هایی توصیه شده است که به شما در این که بفهمید “ایزوگامی که خریده اید خوبه یا نه” کمک میکند.

ویژگی های ایزوگام خوب

در هنگام خرید ایزوگام چگونه می توانیم ایزوگام نامرغوب را از نوع مرغوب آن تشخیص بدهیم؟ در واقع ایزوگامی که اصل است، ویژگی هایی دارد که باعث تمایز محصول مرغوب از تقلبی میشود؛ در اینجا به چند نکته که می توانید در هنگام خرید ایزوگام به آن توجه کنید را بر می شماریم:

  • ایزوگام اصل با کیفیت خوب دارای شماره ثبت استاندارد است.
  • ایزوگامی که مرغوب و اصل باشد، هم شفاف است و هم بوی نامطبوعی ندارد.
  • چنانچه ایزوگام نامرغوب و بی کیفیت باشد، در صورت تماس دست از خود سیاهی به جای میگذارد.
  • ایزوگام نامرغوب در دمای پایین، بسیار خشک و شکننده می شود؛ در صورتی که ایزوگام خوب، انعطاف پذیر است و به سادگی تا و خمیده و شکسته نمیشود.
  • ایزوگام خوب، دارای وزن و طول و عرض استاندارد و تاریخ تولید است و کارخانه تولید کننده آن، محصول تولید شده را گارانتی میکند.
  • ایزوگام خوب در هنگام نصب، بسیار انعطاف پذیر است و چسبندگی بالایی دارد.

چگونه ایزوگام خوب را از بد تشخیص دهیم!

این نکته حائز اهمیت است که ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی در موارد کمی با یکدیگر تفاوت داشته و گاهی کار تشخیص را بسیار دشوار می کند. در مواردی مانند لیبل ها و اطلاعات درج شده روی لیبل ها و رنگ برچسب، تشخیص این که ایزوگام اصل است یا تقلبی را دشوار کرده و باید این امر را به عهده کارشناس بگذارید.

تفاوت هایی مانند وزن رول های ایزوگام به نسبت قیمت رول 10 متری ایزوگام، نوع روکش بیرونی و تک لایه و دولایه بودن ایزوگام اصل و تقلبی، توسط کارشناسان قابل رویت بوده و بهتر است در هنگام خرید ایزوگام از کارخانجات معتبر اقدام نمایید.

در ادامه به سه روش شناخته شده که می توانید بفهمید ایزوگام اصل است یا تقلبی اشاره می کنیم اما به طور کلی ایزوگام هیرمان دلیجان، پشم شیشه ایران و ایزوگام شرق از 3 برند اصلی و با کیفیت بازار هستند:

  • نگهداری قطعه ای از ایزوگام در داخل فریزر

قطعه کوچکی از ایزوگام را بریده و دو ساعت در فریزر نگهدارید و پس از 2 ساعت قطعه را خارج کنید، اگر ترک برداشت و یا شکسته شد، ایزوگام تقلبی است و کیفیت خوبی  ندارد و در غیر این صورت ایزوگام مرغوب بوده و در برابر سرما و گرما مقاومت دارد.

  • بوی ایزوگام

در تولید ایزوگام خوب از پلیمرهای مرغوب استفاده میشود و یکی از راه های تشخیص کیفیت ایزوگام، تفاوت در بوی محصولات است. ایزوگام نامرغوب که در آن قیر نامرغوب و یا پودرهای معدنی استفاده می شود، بوی نامطبوعی مانند گازوئیل صنعتی دارد.

  • جنس ایزوگام

یکی دیگر از راه های شناخت ایزوگام مرغوب از نامرغوب، توجه به جنس آن می باشد. اگر لایه خارجی ایزوگام را دست بکشید و محصول باکیفیت باشد چیزی به دستتان نمی چسبد و اما اگر ایزوگام تقلبی باشد حتماً ذرات ریز و سیاه به دست شما خواهد چسبید.

نکته آخر این که:

فراموش نکنید که فصل تابستان و اوایل پاییز فصل مناسب برای نصب ایزوگام است و اگر در این زمان اقدام به نصب ایزوگام کنید، بر ماندگاری و عمر ایزوگام خریداری شده می افزایید.

در هنگام نصب ایزوگام از خشک بودن و تمیز بودن محل نصب عایق رطوبتی ایزوگام مطمئن شوید. در ضمن ایزوگام را مطابق با نیاز و مکان نصب و از شرکت های تولید کننده معتبر خریداری نمایید.

برای اطلاع از نوع ایزوگام و برندهای مرغوب ایزوگام هیرمان دلیجان، توصیه می شود صفحه محصولات را بررسی و از مشاوره های کارشناسان فروش ما در این مجموعه بهره مند گردید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *