آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

از مهم‌ترین عواملی که فعالین حوزه ساخت و ساز برای احداث یک ساختمان به دنبال آن هستند، جلوگیری از هدر رفت انرژی داخلی می‌باشد. این مورد با افزایش متراژ سازه دشوارتر شده و نیاز به مصالحی که بتواند انرژی را به‌خوبی ذخیره نماید بیشتر حس می‌شود. استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری مناسب با کاربری پروژه از بهترین انتخاب‌ها در یک سازه است. این مصالح می‌توانند مصرف انرژی را در حدود 50 درصد کاهش دهند.

معرفی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی یک متریال مناسب جهت پوشش سقف ساختمان‌های مختلف همچون سوله‌های صنعتی، انبارها و سالن‌های ذخیره سازی، کارخانجات متعدد، ساختمان‌های تک واحدی و ویلایی و دیگر سازه‌ها می‌باشد. این پنل‌ها می‌توانند سقف سازه را در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت کرده و به درستی آن را آب‌بندی کند تا ساختمان عایق‌بندی حرارتی و برودتی شود.

ساختار کامپوزیتی این متریال پیش ساخته به دلیل کارایی بالایی که ارائه می‌دهد علاوه‌بر پنل‌های ساندویچی در صنایع و محصولات دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع طراحی این مصالح به گونه‌ای است که بر روی سطح خارجی ورق آن شیارهایی به نام گام وجود دارد که مانع از جمع شدن آب بر روی سقف شده و همچنین نفوذ آب به درون ساختمان را غیرممکن خواهد کرد. استفاده از این متریال پیش ساخته علاوه‌بر موارد عنوان شده مزایای دیگری را نیز شامل می‌شود که می‌توانید با مطالعه مطلب ساندویچ پانل سقفی از آن‌ها مطلع شوید.

نقش ساندویچ پانل سقفی در کاهش هزینه‌های انرژی

بهایی که برای انرژی در آینده باید پرداخت شود به دلایلی همچون افزایش میزان تقاضا، مشکلات متعدد در راه تولید، تغییرات اقلیمی، محدود بودن منابع تامین انرژی و… روند صعودی خواهد داشت؛ به همین دلیل نیاز است تا با انتخاب مصالحی کارآمد با بازدهی بالا این مشکل را به بهترین نحو مدیریت کرد.

اگر مهندسان و فعالین حوزه ساخت و ساز فکری برای کاهش وابستگی سازه‌های مختلف برای مصرف انرژی نکنند، استفاده از این ساختمان‌ها در آینده تقریبا غیر ممکن خواهد بود. ساندویچ پنل‌های سقفی و دیواری می‌توانند با عایق بندی چندگانه یک ساختمان، مصرف انرژی را به میزن قابل توجهی کاهش داده و هزینه‌های مربوط به این مورد را به حداقل برسانند.

تاثیر ساندویچ پانل سقفی در کاهش وابستگی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی

از آن‌جا که سقف یک سازه به عنوان مهم‌ترین بخش در ساختمان به شمار می‌رود، متریال مورد استفاده در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سقف باید قادر به حفظ انرژی درون ساختمان و همچنین محافظت از بنا در مقابل شرایط اقلیمی باشد تا کارایی و عمر سازه افزایش یابد. دمای آسایش فضای داخلی یک ساختمان بین 23 تا 26 درجه سانتی‌گراد می‌باشد که حفظ ثبات این دما وظیفه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی است و این تاسیسات باید به طور مداوم کار کنند تا دمای گفته شده برقرار گردد.

همین عامل سبب می‌شود تا هزینه‌های مربوط به این تاسیسات بالا رفته و در آینده با افزایش تقاضای جمعیت کاهش چشمگیری در ذخایر انرژی رخ دهد. به کارگیری ساندویچ پانل سقفی در کنار نوع دیواری می‌تواند نوسانات دمایی در داخل ساختمان را کاهش دهد و از تبادل حرارت بین محیط داخلی و خارجی جلوگیری نماید. سایر مصالح موجود در بازار ضخامت زیادی داشته و کارایی لازم را جهت ذخیره انرژی ارائه نمی‌دهند؛ در حالی‌که ساندویچ پنل‌ها با ضخامت اندک خود بازدهی بسیار بالایی در ساختمان دارند.

ساندویچ پانل؛ بهترین عایق حرارتی یک ساختمان

جهت مشخص کردن میزان استحکام و مقاومت هر متریالی در حوزه صنعت ساخت و ساز از یک شاخص به نام شاخص R استفاده می‌گردد که در تمامی مصالح ساختمانی قابل اندازه‌گیری می‌باشد. بین همه مصالحی که می‌توان در یک سازه به کار برد، ساندویچ پانل در این شاخص ارزیابی بیشترین رقم را دریافت نموده که همین موضوع موجب شده تا بهترین عایق حرارتی در بین فعالین حوزه ساخت و ساز محسوب شود. با انتخاب ساندویچ پانل سقفی در کنار پنل دیواری می‌توان به درستی برای کاهش مصرف انرژی و همچنین عایق‌سازی ساختمان اقدام نمود.

افزایش دوام یک سازه با پانل‌های سقفی ماموت

ماندگاری و دوام یک سازه علاوه‌بر عوامل مربوط به استحکام به بهره‌وری انرژی نیز بستگی دارد. هر سازه‌ای که بهره‌وری انرژی آن ضعیف باشد در آینده‌ای نزدیک با مشکل مواجه می‌شود و نیاز به تخریب خواهد داشت. استفاده از مصالح بهینه‌ای همچون ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری می‌تواند بهره‌وری انرژی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و دوام ساختمان را چند برابر نماید. پانل‌های سقفی ماموت با قابلیت ایجاد اورلپ پیشرفته در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت و بهره‌مندی از تجهیزات کشور آلمان به بهترین تولیدات این محصول در خاورمیانه تبدیل شده است.

کیفیت بالای این مصالح پیش ساخته منجر به انتخاب اول پیمانکاران و سازندگان شده است. شما می‌توانید جهت افزایش میزان بهره‌وری از ساندویچ پنل سقفی ماموت استفاده نمایید تا علاوه‌بر کیفیت بالای متریال خود از آب‌بندی کامل سقف ساختمان نیز اطمینان داشته باشید.

کلام آخر

افزایش اعتبار و بیش‌ترین سود از ساخت یک سازه زمانی حاصل می‌شود که در کنار ساخت اصولی از مصالحی بادوام جهت پوشش جداره‌ها استفاده شود. ساندویچ پانل سقفی بهترین انتخاب برای افزایش کارایی سازه و کاهش هزینه‌های انرژی می‌باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. محمد
    محمد آذر 11, 1402 پاسخ

    درود بر شما
    نوشته های شما کاملا درست می‌باشد ولی متأسفانه نه شهرداری‌ و نه بنیاد مسکن مجوز چنین چیزی را میدن و نه به وقت و پول مردم ارزش قائل هستند به نظر من به جای این که به عموم تبلیغ بکنین ، برین سر وقت مسئولین قانعشون کنین که مردم رو سوق بدن به این سمت

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *