آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

چندی پیش مناسب ترین و قابل اعتماد ترین محل برای انجام هر خریدی بورس یا بازار خاص آن محصول بود. شیرآلات بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نبود و به همین دلیل بازارهایی نظیر بورس بنی هاشم، بورس خیابان شیراز، بازار گلوبندک و … پا گرفتند که در آن ها از شیرآلات ارزان تا شیرآلات لوکس عرضه می شد. با رواج اینترنت و پا به عرصه گذاشتن انواع فروشگاه اینترنتی شیرآلات کم کم مصرف کنندگان الگوهای خرید خود را تغییر دادند و شروع به گشت و گذار در دنیای دیجیتال و آنلاین شاپ ها کردند. با گسترش خرید اینترنتی شیرآلات این سوال پیش آمد که چطور باید به فروشندگان آنلاین اعتماد کرد یا حداقل ریسک کلاهبرداری را کاهش داد؟ همراه ما باشید.

 

راهنمای خرید شیرآلات

پیش از تصمیم گیری در مورد نحوه خرید شیرآلات، که می تواند به صورت آنلاین و یا مراجعه به مغازه باشد، بهتر است در مورد شیرآلات بهداشتی مورد نظر خود تصمیم گیری کرده باشید. اینکه به دنبال شیرآلات اهرمی هستید و یا شیرآلات چشمی، ویژگی های شیر مورد نظر شما چیست؟ و… به این منظور یک راهنمای خرید شیرآلات می تواند بسیار کمک کننده باشد تا لیستی از موارد مهم را یکجا پیش روی شما قرار دهد.

یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.

خرید شیرآلات به صورت اینترنتی

در خرید شیرآلات به صورت اینترنتی اطمینان از ویژگی های شیرآلات مطلوب و مورد نظر شما می تواند مهم تر از این موارد در زمان خرید حضوری در کنار یک فروشنده باشد که می تواند شما را در لحظه راهنمایی کند. در واقع در زمان خرید اینترنتی شیرآلات بخش جمع آوری اطلاعات بیشتر بر روی دوش خریدار قرار دارد، برخلاف خرید حضوری که فروشنده با اشتیاق درباره ویژگی های شیرآلات بهداشتی متفاوت صحبت می کند. زمان بررسی فروشگاه اینترتی شیرآلات خریداران به صورت فعالانه تر به دنبال مطالعه مطالب و ویژگی های فنی شیرالات، قیمت شیرآلات و سایر نکاتی هستند که فروشگاه شیرآلات در وب سایت خود آورده است.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خریدشیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

 

سیاست مرجوعی در فروشگاه های اینترنتی شیرآلات

سیاست مرجوعی هر فروشگاه اینترنتی شیرآلات بهداشتی ممکن است خاص همان فروشگاه باشد. برخی از آن ها فقط در حالتی امکان مرجوع کردن شیرآلات خریداری شده را دارند که کالای فروش رفته دارای ایراد فنی باشد و یا خدمات ارائه شده توسط آنلاین شاپ دارای نقص باشد. اما برخی از فروشگاه های اینترنتی نیز در صورت تایید آسیب ندیدن کالا توسط واحد کنترل کیفیت امکان مرجوع کردن کالای خریداری شده را برای مدت طولانی تری نیز فراهم می آورند. طبیعتا خرید از فروشگاهی که در زمینه کالاهای مرجوعی انعطاف پذیری بیشتری دارد به نفع شماست. ممکن است در چنین حالتی خرید اینترنتی از تولیدکننده دست شما را بیشتر باز بگذارد چون احتمالاً فرایند کنترل کیفی محصول مرجوعی و جایگزینی کالا یا بازگشت وجه سریع تر انجام خواهد شد.

امکان پرداخت وجه خرید اینترنتی شیرآلات در زمان تحویل

امکان پرداخت وجه در محل و زمان تحویل از قدیم یکی از گزینه هایی بود که در زمان خرید اینترنتی وجود داشت. درست است که در زمان بیماری همه گیر کرونا این امکان تا مدتی حذف شده بود اما دوباره به مرحله آخر خرید اینترنتی اضافه شده است. البته هنوز بعضی فروشگاه های اینترنتی شیرآلات امکان پرداخت در محل را دارند و برخی صرفاً در صورت دریافت کامل وجه سفارش شما را ارسال می کنند. خوشبختانه تعداد فروشگاه های اینترنتی شیرآلات به قدری زیاد است که شما می توانید با توجه به شرایط مورد نظر خود از میان آن ها انتخاب کنید. با گسترش بانکداری اینترنتی و موبایل بانک نیز کار راحت تر شده است و اگر شما تاکید به پرداخت در زمان تحویل گرفتن سفارش داشته باشید می توان از این امکان نیز استفاده کنید. حتماً سیاست پرداخت وجه سایت مورد نظر خود چک کنید.

مروری بر مطالب

همانطور که مطرح شد خرید اینترنتی شیرآلات به دلایلی پیچیده تر از خرید شیرآلات به صورت حضوری است. یکی از مهمترین این دلایل دشوار بودن فرایند اعتماد به فروشگاه آنلاین شیرآلات و همچنین محصولی که به صورت آنلاین پسند کرده اید است. حالا که علی رغم این مسائل فروش اینترنتی شیرآلات محبوبیت بسیاری به دست آورده است می توانید با توجه به سیاست مرجوعی فروشگاه و همچنین روش پرداخت وجه (در زمان تحویل) با خیال راحت تری خرید خود را انجام دهید و به یک فروشگاه آنلاین شیرآلات، چه از نظر قیمت شیرآلات و چه از نظر کیفیت محصول خریداری شده، اعتماد کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *