آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

دستگیره تاپ ساید یا لبه ای نوع جدیدی از دستگیره های شاخه ای و مخفی هستند که برای کابینتها و کمد دیواری های مدرن مورد توجه قرار گرفته اند. این دستگیره ها به دلیل این که به لبه کناری درب ها متصل می‌شوند با عنوان دستگیره لبه ای نیز شناخته می‌شوند. برای کسانی که علاقه مند به ترند های جریان دکوراسیون داخلی هستند و یا اینکه قصد خرید دستکیره کابینت و کمد دیواری را دارند، شناخت دستگیره تاپ ساید خالی از لطف نیست و میتواند شما را در انتخاب مناسب تر راهنمایی کند. پس در ادامه نوشته برای شناخت مدل های تاپ ساید همراه ما باشید.

 

کاربرد دستگیره تاپ ساید

اغلب بر این باور هستند که مدل های تاپ ساید فقط برای درب های عمودی بلند کاربرد دارند و استفاده از این مدل ها برای درب ها افقی و کشویی مناسب نیست ولی با توجه به اسم دستگیره (top-side)، دلیل اصلی نام گزاری این محصولات کاربرد آن ها برای درب های افقی و کشویی است و میتوان این دستگیره ها هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی برای درب های کابینتی، کمدی و کشویی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

 

نحوه نصب دستگیره تاپ ساید

همانطور که اشاره شد مدل های تاپ ساید در لبه درب ها قرار گرفته و به وسیله پیچ های ام دی اف به سطح مورد نظر متصل می‌شوند. برای درب هایی که روبروی هم قرار دارند و با هم باز میشوند مانند درب های کابینتی زیر سینک میتوانید از یک دستگیره و یا دو عدد با توجه به میزان فاصله درب ها (بادخور) استفاده کنید. برای درب افقی نیز این مدل ها به همان صورت نصب می‌شود و همچنین برای کشو ها نیز  در لبه بالایی کشو های افقی نصب می‌شود.

ضخامت دستگیره های لبه ای

شاید با خود بپرسید دانستن ضخامت دستگیره های تاپ ساید چه اهمیتی دارد ولی در انتخاب و خرید دستگیره تاپ ساید این مورد حاعظ اهمیت است چون برای درب های عمودی هر چه میزان ضخامت دستگیره ها بیشتر باشد به هم اندازه فاصله میان درب ها افزایش پیدا میکند. وجود فاصله زیاد میان درب ها (بادخور) از لحاظ زیبایی ظاهر خوبی ندارد برای همین ضخامت استاندارد کار را برای شما در می آورد. ضخامت استاندارد دستگیره های تاپ ساید بین 1 الی 1.5 میلی متر است که در صورت استفاده از دو دستگیره روبروی هم به فاصله 3 میلی متری احتیاج دارید که کاملا استاندارد و مناسب است. برای دستگیره های ضخیم معمولا به این روش اقدام می‌شود که به انداه ضخامت دستگیره با استفاده از دستگاههای سی ان سی از لبه درب ها برداشته می‌شود و دستگیره درون لبه درب قرار می‌گیرد.

رنگ بندی دستگیره های تاپ ساید

قبل از معرفی رنگ بندی های این مدل ها اجازه بدید در مورد جنس دستگیره ها صحبت کنیم، دستگیره های لبه ای و شاخه ای از پروفیل های آلومینیومی ساخته می‌شود و به سبب هزینه بر بودن پوشش دهی و آبکاری این محصولات، شرکت های تولید کننده اکثرا به تولید این دستگیره در رنگ بندی های استاتیک مانند مشکی، سفید و طوسی اکتفا کرده اند و در بعضی از مواقع همین پروفیل ها را به روش آنادایز به رنگ های طلایی و زیتونی نیز در می‌آورند ولی کیفیت رنگ مطلوبی پیدا نمی‌کنن و همچنین بعضی از تولید کننده ها از روش پی وی دی که یک روش نوین در صنعت یراق آلات است برای پوشش دهی استفاده می‌کنند که کفیت رنگ بسیار بالایی داردو از لحاظ قیمتی نیز نسبت به روش آنادایز و استاتیک گران تر است. پس این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نحوه آبکاری محصول در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد. در حال حاظر پر طرفدار ترین رنگ این دستگیره ها رنگ مشکی مات است.

بهترین برند

دستگیره تاپ ساید ملونی در واقع شناخته شده ترین مدل این دستگیره ها است که توسط برند چینی ملونی ساخته می‌شود در کنار آن ها برند دستگیره 3aplus و دستگیره نایس و یا برنزاستیل تولید کننده دستگیره های تاپ ساید در مدل ها و رنگ بندی های مختلف هستند و تنوع مدل بالایی دارند و نسبت به مدل های وارداتی دارای قیمت های مناسب تری هستند. مزایای خرید از برند های ایرانی پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن است.

ابعاد و اندازه ها

بر خلاف دستگیره های مخفی اچ و یو شکل که به صورت شاخه ای هستند و میتوانید در اندازه مختلف برش دهید، دستگیره های تاپ ساید دارای ابعاد مشخص و استاندارد هستند. این دستگیره ها بین 10 سانتی متر تا یک متر متغیر بوده و ابعاد ثابتی دارند. در انتخاب سایز مناسب همواره مدلی را انتخاب کنید که نسبت به ارتفاع و اندازه درب ها مقداری کوچک تر باشد برای مثال برای درب های 80 سانتی متری میتوانید دستگیره 60 سانتی متری را انتخاب کنید و برای کشو های 60 سانتی متری دستگیره 45 و 30 سانتی کاملا مناسب است.

ارتفاع نصب دستگیره کابینت

در نصب دستگیره باید به قد مصرف کننده دقت کافی شود و ارتفاع نصب به گونه ای باشد که در هنگام استفاده به زحمت نیفتد در مورد دستگیره های تاپ سابد نیز همین گونه است و باید دقیق روبروی فرد و در ارتفاع مناسب نصب شود. دستگیره های تاپ ساید به دلیل داشتن لبه‌ی بیشتر امکان مانور بالایی دارند و میتوانید در ارتفاع های مختلف اقدام به نصب کنید حتی برای درب های روبروی عمودی، لازم نیست دقیق روبروی یک دیگر قرار بگیرند و میتوان برای نصب آن ارتفاع های مختلف در نظر گرفت.

 

در آخر از کجا بخریم؟

برای خرید دستگیره های تاپ ساید میتوانید به فروشگاه های دستگیره و یراق آلات کابینت مراجعه کنید. در صورتی ساکن تهران هستید بازار یراق آلات میدان حسن آباد میتواند گزینه مناسبی باشد که تمامی شرکت ها در این بازار نمایندگی فعالی دارند. درصورتی که قصد خرید آنلاین دارید میتوانید با فروشگاه ای آنلاین و تخضضی دستگیره کابینت و درب در تماس باشید و محصول مورد نظر را تهیه کنید. تفاوتی ندارد آنلاین و یا حضوری خرید را انجام دهید با توجه به نکات گفته شده در این نوشته مانند کیفیت آبکاری و جنس محصول بدون شک انتخابی خوب و خریدی مناسب خواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *