آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

در سال‌های اخیر افراد زیادی تحت تاثیر تبلیغات، درب‌های ضد سرقت را برای خانه و محل کار خود خریداری کرده‌اند؛ با این حال، این درب‌ها نتوانسته‌اند جلوی سرقت را بگیرند. اما مشکل از کجاست؟ آیا درب‌های ضد سرقت یک دروغ تبلیغاتی هستند و یا مشتریان درب‌های مناسبی نمی‌خرند؟ ما در این مقاله یک پرسش و پاسخ ترتیب داده‌ایم تا از زبان معین شاه ابراهیم، متخصص در این حوزه و مالک لاریکس شاپ علت را جویا شویم.

سوال اول: آقای معین شاه ابراهیم، آیا می‌توان امنیت یک ساختمان را صد در صد تامین کرد؟

پاسخ: اگرچه تامین‌ نسبی امنیت یک ساختمان در برابر سرقت امکان‌پذیر است، اما هرگز نمی‌توان به امنیت صد درصد دست یافت. حتی بانک‌ها، موزه‌ها و مراکز امنیتی نیز مورد سرقت واقع می‌شوند.

با این حال، چیزی که در امن‌کردن ساختمان اهمیت دارد، طولانی‌کردن زمان نفوذ و افزایش سر‌و‌صدای ناشی از آن است. به‌عبارت دیگر، اگر سارق بتواند در مدت کوتاهی از درب و یا دیوار عبور کند، سرقت آسان خواهد شد. همچنین اگر امکان عبور از درب و یا دیوار با تولید صدای کم فراهم شود، باز هم سارقان می‌توانند در مدت زمان نسبتا بیشتری، اما در سکوت وارد ساختمان شوند.

در حال حاضر بسیاری از سرقت‌ها از طریق دیوار واحد کناری و یا خراب کردن دیوار مغازه در خیابان انجام می‌شود. در این موارد، درب ضد سرقت نمی‌تواند جلوی نفوذ را بگیرد؛ بلکه باید دیوارها را محکم کرد تا سارق نتواند در زمان کوتاه و با سر و صدای کم به داخل نفوذ کند.

اگر ورود از درب ضد سرقت را نیز در نظر بگیریم، باز هم اگر سارق زمان زیادی داشته باشد و بتواند بدون سروصدا عمل کند، می‌تواند پس از تلاش بسیار به داخل نفوذ کند.

با توجه به مطالب گفته‌شده، هیچ خانه و مغازه‌ای 100 درصد نفوذ‌ناپذیر نیست، اما ساخت مناسب دیوار و استفاده از درب‌های ضد سرقت باکیفیت که زمان و صدای نفوذ را افزایش می‌دهند، می‌تواند تا حد زیادی از احتمال سرقت بکاهد.

سوال: چرا برخی از درب‌های ضد سرقت در مدت کوتاهی نفوذ به داخل را فراهم می‌کنند؟

پاسخ: اگرچه در کشور ما بسیاری از درب‌ها با عنوان درب ضد سرقت ارائه می‌شوند، اما کیفیت آن‌ها با یک درب عادی تفاوت زیادی ندارد. از آنجا که خریداران از ویژگی‌ها و الزامات یک درب ضد سرقت اطلاع ندارند، با تبلیغات به دام افتاده و این درب‌های بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند.

اطلاع‌داشتن از قطعات استاندارد یک درب ضد سرقت می‌تواند به کاربر کمک کند تا از دام سودجویان رهایی یافته و یک درب باکیفیت با استانداردهای بالا را خریداری کند. درب‌های ضد سرقت دارای ویژگی‌هایی مانند ورقه یکپارچه فلزی، شبکه‌بندی فلزی داخلی، پین‌های امنیتی، قفل‌های مخصوص و… هستند که هرکدام از آن‌ها نقش مهمی در افزایش زمان نفوذ و سروصدا دارند. علاوه‌بر این، ویژگی‌های ضخامت چهارچوب درب و همچنین نصب صحیح آن نیز نقش حیاتی در امنیت نهایی درب ضد سرقت دارد.

لازم است افراد برای خرید یک درب ضد سرقت واقعی و کارآمد، از همه موارد فوق و سایر استانداردهای مربوط به این درب‌ها آگاهی داشته باشند و هنگام خرید همه آن‌ها را چک کنند.

سوال: یک درب ضد سرقت خوب ساخت چه کشوری است؟

پاسخ: در حال حاضر درب‌های زیادی از کشورهای چین، ترکیه، ایران و… در کشور ما وجود دارند و با عنوان درب ضد سرقت فروخته می‌شوند. نکته‌ای که هنگام انتخاب این درب‌ها باید به آن توجه کنید این است که قیمت و کیفیت درب، از کشور سازنده آن مهم‌تر است. ممکن است یک درب ایرانی با قیمت بالا و کیفیت عالی، از یک درب ترکیه‌ای ارزان‌قیمت، بسیار امن‌تر باشد.

توصیه ما به خریداران این است که از خرید اجناس ارزان‌قیمت چینی موجود در بازار خودداری کنند و اگر امنیت خانه برای آن‌ها مهم است، برای خرید درب ضد سرقت به‌میزان کافی هزینه نمایند. یک درب ضد سرقت خوب، حداقل پنج برابر قیمت درب‌های بسیار خوب ایرانی هزینه دارد. پس اگر درب ضد سرقتی با قیمت ارزان‌تر می‌خرید، نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

با انتخاب و خرید یک درب باکیفیت و پرداخت هزینه آن، می‌توانید در تمام عمر از دارایی خود محافظت کرده و خطر نفوذ سارقان از طریق درب را به‌حداقل برسانید.

پیشنهاد ما به شما درب ضد سرقت مدل ونوس ، جزو درب ضد سرقت ارزان که قیمت آن با توجه به متریال و ورق و اجزای بکار رفته و قفل و یراق ایرانی و خارجی بودن ان تعیین میشود.

سوال: شما چه دربی را به مشتریان توصیه می‌کنید؟

پاسخ: با توجه به قیمت بالای دلار و افزایش آن در چند ماه اخیر، درب‌های خوب ضد سرقت خارجی، قیمت بسیار بالایی دارند. این در حالی است که شما می‌توانید درب‌های ایرانی بسیار با کیفیت را با قیمت بسیار پایین‌تری در داخل کشور خریداری نمایید.

شما می‌توانید انواع درب‌های ضد سرقت را در فروشگاه لاریکس شاپ ببیند و آن‌ها را خریداری کنید. درب‌های لاریکس شاپ ساخت ایران هستند و کیفیت‌های برتری را ارائه می‌دهند. همچنین این امکان برای مشتریان فراهم شده است که درب مورد نظر خود را از نظر ظاهری تغییر داده و یا امکانات آن را براساس نیاز خود تنظیم و سفارشی کنند. این امکان در مورد درب‌های ضد سرقت خارجی فراهم نیست.

سوال: برای افزایش امنیت خانه علاوه‌بر درب‌های ضد سرقت چه چیزی لازم است؟

پاسخ: درب‌های ضد سرقت یک قطعه مهم از پازل امنیت ساختمان در برابر سارقان است. علاوه‌بر استفاده از درب‌های ضد سرقت، لازم است کاربران از سیستم‌های دوربین مداربسته استفاده کنند و علاوه‌بر این از کیفیت و مقاومت دیوارهای سازه مطمئن شوند. یکی از روش‌های دیگر برای افزایش امنیت خانه، استفاده از دزدگیر است.

در کنار مواردی که گفتیم، همسایه‌های خوب می‌توانند نقش بسیار زیادی در امنیت ساختمان داشته باشند. سارقان معمولا به سراغ ساختمان‌های خالی یا خلوت می‌روند. اگر همسایه‌ها در ساختمان باشند و نسبت به ورود و خروج و سروصدای اضافی حساسیت به خرج دهند، می‌توانند به‌سرعت سارقان را تشخیص داده و مانع از فعالیت آن‌ها شوند.

با ترکیبی از درب ضد سرقت لاریکس شاپ و سایر اقدامات امنیتی می‌توانید ساختمان خود را تا حد زیادی در برابر سرقت نفوذ‌ناپذیر ‌کنید.

لاریکس شاپ تولید کننده درب های ضد سرقت ، درب چوبی ، درب های ضد آب و انواع درب داخلی با بیش از 15 سال سابقه کار در تولید انواع درب های چوبی ، شما میتوانید برای خرید درب ضد سرقت به سایت لاریکس شاپ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *