آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

بزرگ‌ترین چالشی که افراد در خانه‌های ۴۰ متری با آن مواجه‌اند، چیدمان دکوراسیون است. معمولا افراد تصور می‌کنند که در متراژهای پایین نمی‌توان فضایی جذاب و خلوت داشت؛ اما این موضوع کاملا اشتباه است. با چند ترفند ساده برای انتخاب وسایل خانه می‌توانید بهترین دکور را داشته باشید. از انتخاب فرش‌های کوچک گرفته تا استفاده از آینه‌های قدی و گلدان‌، همه و همه به داشتن خانه‌ای جذاب کمک می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا با این ایده‌ها آشنا شویم. اگر شما هم با این چالش‌ مواجه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

میزهای دایره‌ای؛ بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری

اگر متراژ خانه‌تان کوچک است، از وسایل دایره‌ای شکل استفاده کنید. از فرش گرد گرفته تا میزهای عسلی و ناهارخوری گرد، بهترین وسایل برای منازل کوچک هستند. المان‌های گرد به دلیل نداشتن لبه، فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. در ارتباط با روی میز نیز یادتان باشد که اکسسوری‌های بسیاری روی آن قرار ندهید. یک گلدان ساده کافی خواهد بود. همچنین اگر به میزهای گرد علاقه ندارید، با تهیه میزهای دیواری فضا را نیز بهینه خواهید کرد. 

برای بزرگ‌نمایی از رنگ‌های روشن استفاده کنید

رنگ‌ها، تاثیر بسیاری روی احساسات و به‌ویژه بزرگ‌نمایی خانه دارند. یکی از بهترین ترکیبات،‌ طوسی، سفید و زرد پاستلی است. شما می‌توانید از فرش پتینه طوسی همراه با مبلمان سفید استفاده کنید. برای کوسن‌ها و پرده‌ خانه لیمویی یا زرد پاستلی گزینه ایده‌آلی خواهید بود. با‌این کار علاوه‌بر بزرگ‌‌تر نشان دادن خانه، فضا را از یکنواختی خارج خواهید کرد.

فرش‌ با طرح خلوت؛ مناسب‌ترین گزینه برای خانه ۴۰ متری

برای چیدمان دکوراسیون از یک فرش ۴ متری در وسط پذیرایی استفاده کنید. سپس مبلمان را دور فرش بچینید. میزهای عسلی گرد را گوشه مبل‌ها قرار دهید. مهم‌ترین موضوع در انتخاب المان‌های خانه و به ویژه فرش، خلوت بودن طرح آن‌هاست. یادتان باشد خانه‌های کوچک را نباید بیش از حد شلوغ کرد. هر چقدر وسایل منزل ساده‌تر باشند، فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

در خانه‌های کوچک از آینه‌های قدی کمک بگیرید

آینه‌ها، المان‌های دیگری هستند که به دلیل بازتاب نور، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. بهترین مکان برای نصب آینه‌، در مجاورت پنجره خواهد بود. شما می‌توانید از آینه‌های قدی استفاده کنید تا فضایی جذاب‌تر داشته باشید. علاوه‌بر آینه‌های قدی،‌ آینه‌های تزئینی کوچک نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای راهرو ورودی یا حتی دیوار بالای مبلمان هستند. شما می‌توانید دیوار پشت مبلمان را با آینه‌های تکه‌ای و تابلوهای دکوراتیو تزیین کنید. البته یادتان باشد که بیش از اندازه دیوار را شلوغ نکنید.

گیاهان؛ جذاب‌ترین المان در خانه‌های ۴۰ متر

یکی از ترفندها برای دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری، استفاده از گیاهان است. شما می‌توانید با تهیه استند گل، گلدان‌های خود را روی آن قرار دهید. همچنین برای گلدان‌های بزرگ‌تر، آن‌ها را در اطراف پذیرایی، راهرو ورودی خانه، اپن آشپزخانه یا حتی اطراف مبلمان قرار دهید. با‌این‌کار حس‌و‌حال خوبی را در خانه ایجاد خواهید کرد. بهتر است برای انتخاب رنگ گلدان به هارمونی منزلتان نگاه کنید. یا حتی می‌توانید با انتخاب گلدان‌هایی با رنگ خنثی آن‌ها را در هر جایی که دوست دارید، قرار دهید.

شکاف پشت مبل؛ جایی که خلاقیتتان را بر‌می‌انگیزد

اگر مبلمان را از دیوار فاصله داده‌اید، شکاف ایجاد شده را دریابید. این قسمت محل خلاقیت شماست. یکی از گزینه‌ها نصب شلف‌ است. شما می‌توانید یک گالری هنری یا یک کتابخانه در این قسمت ایجاد کنید. بدین شکل علاوه‌بر زیبایی بصری، از فضا به‌صورت بهینه استفاده کرده‌اید.

مبلمان ال؛ بهترین چیدمان در فضای ۴۰ متری

مبلمان خانه ۴۰ متریتان را به‌صورت L بچینید. علت این انتخاب اشغال کمتر فضاست. به‌هیچ‌عنوان به سراغ مبلمان استیل یا سلطنتی نروید. این مبلمان علاوه‌بر اشغال فضا، روح خانه کوچک را می‌گیرند. البته اگر به مبلمان ال علاقه ندارید، با انتخاب یک مبل دو نفره و تک نفره، کار چیدمان خانه را تکمیل کنید. همچنین شما می‌توانید مبلمان دو نفره را به‌صورت تخت‌خواب‌شو بگیرید. با‌این‌کار زمانی‌که مهمان داشته باشید،‌ به‌راحتی فضایی برای خواب او فراهم خواهید کرد. 

برای چیدمان دکوراسیون خانه‌های ۴۰ متر به جزئیات توجه کنید

برای چیدمان دکوراسیون خانه ۴۰ متری می‌توانید با چند ترفند ساده این کار را به بهترین شکل انجام دهید. یادتان باشد بدون پرداخت هزینه‌های گزاف نیز می توانید دکور فضای کوچکتان را تکمیل کنید. فرش‌های ۴ متری ساده، مبلمان ال، آینه‌، رنگ‌های روشن و البته المان‌های دایره‌ای بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری هستند. رنگ‌های روشن و آینه‌ها باعث بزرگ‌نمایی خانه می‌شوند. مبلمان چند‌کاره شما را از داشتن اتاق دوم بی‌نیاز خواهند کرد. فرش‌های ساده و خلوت و المان‌هایی مثل میز ناهار خوری گرد باعث می‌شود تا فضای اضافی اشغال نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *