آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

کلید داشتن یک اتاق خواب شیک و مدرن، در گروی خرید سرویس خوابی است که نه‌تنها مطابق با سلیقه شما و کاربردی باشد، بلکه حداکثر احساس راحتی را هم به ارمغان بیاورد. برای اینکه چنین سرویس خوابی خریداری کنید، باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. در این مطلب یک راهنمای خرید سرویس خواب هم برای بزرگسالان و هم نوزادان گردآوری کرده‌ایم که مطالعه آن کمک می‌کند انتخاب درستی در این موارد داشته باشید. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس و بزرگسال

در بخش اول این مقاله راهنماییتان می‌کنیم برای خرید سرویس خواب بزرگسالان چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید و براساس چه معیارهایی تصمیم بگیرید.

1. درباره تعداد اجزای سرویس خواب تصمیم بگیرید

اولین قدم این است که مشخص کنید به دنبال یک سرویس خواب تک نفره مدرن هستید یا سرویس خواب‌های دونفره با استایل سنتی را ترجیح می‌دهید؟ به‌طور‌کلی انواع مختلفی سرویس خواب وجود دارد که هر‌کدام تعداد اجزای متفاوتی دارند. بنابراین مهم است تعداد وسایلی را که دوست دارید، سرویس خوابتان داشته باشد، تعیین کنید. بر این اساس انواع سرویس خواب عبارتند از:

  • سرویس خواب دو تکه: تخت و پاتختی (مناسب برای اتاق‌های کوچک و اتاق مهمان)
  • سرویس خواب سه تکه: تخت، پاتختی و کمد
  • سرویس خواب چهار تکه: تخت، پاتختی، کمد و میز آرایش
  • سرویس خواب پنج تکه: تخت، پاتختی، کمد، میز آرایش و یک دراور یا کنسول تلویزیون
  • سرویس خواب شش تکه: تخت، دو پاتختی، کمد، میز آرایش و یک دراور یا کنسول تلویزیون

قاعدتا تعداد تجهیزات فوق به اندازه اتاق بستگی دارد. سرویس خواب‌های دو تکه که تخت‌های کشودار دارند، برای اتاق‌های کوچک مناسب هستند. اگر می‌خواهید سرویس خواب سه تکه برای اتاق خواب کوچکتان بخرید، ترجیحا کمدی را تهیه کنید که روی درب آن آینه قدی نصب شده باشد تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. هر چه اتاق خواب بزرگتری داشته باشید، بدیهی است که می‌توانید مبلمان بیشتری در آن قرار دهید.

2. جنس سرویس خواب را مشخص کنید

سرویس‌های خواب از جنس‌های مختلفی شامل چوب، ام دی اف، ملامینه/نئوپان، فلزی و ABS ساخته می‌شوند که هر‌کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یک سرویس خواب چوبی جدید بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند اتاق خواب بسیار شیک و باشکوهی داشته باشند. سرویس‌های چوبی زیبا و بادوام به نظر می‌رسند و به‌ویژه برای اتاق خواب‌های بزرگ مناسب هستند. محصولاتی که از چوب بلوط، راش و گردو ساخته می‌شوند، قیمت بالاتری دارند اما دوام طولانی‌مدت آن‌ها تضمین شده است.

سرویس خواب‌های نئوپان و ام دی اف با تقلید از چوب ساخته شده، اما بسیار ارزان‌تر هستند. طول عمر این نوع مبلمان کمتر از چوب طبیعی است. همچنین سرویس خواب‌های ساخته شده با نئوپان برای کسانی که سابقه آسم یا آلرژی دارند، توصیه نمی‌شود؛ زیرا با وجود این متریال تهویه اتاق کار ساده‌ای نیست. در نهایت سرویس خواب‌های فلزی و ABS به ترتیب از آهن و مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند و معمولا گزینه مناسبی برای کسانی است که بودجه محدودی دارند.

3. سبک سرویس خواب را تعیین کنید

به‌طور‌کلی دو نوع سبک اصلی سرویس خواب وجود دارد: کلاسیک یا سلطنتی و مدرن. سرویس خواب‌های کلاسیک زرق‌وبرق و تزئینات فراوان مانند کنده‌کاری، تذهیب و منبت دارند و اولویت ساخت این سبک سرویس‌ها، استفاده از چوب است. معمولا سرویس‌های کلاسیک حجیم و بزرگ هستند، از مواد گران قیمت ساخته شده و در اتاق خواب‌های بزرگ جلوه بهتری دارند.

در مقابل سرویس خواب‌های مدرن فاقد دکوراسیون خاصی بوده و اغلب دارای خطوط مستقیم و فرم‌های متقارن هستند. معمولا در تهیه این سرویس‌ها از فلز، پلاستیک و شیشه استفاده می‌شود و رنگ‌های سفید، سیاه و قهوه‌ای تیره بیشتر به کار می‌رود. این سرویس‌ها به‌ویژه ست‌های ساخته شده به سبک مینیمال، برای اتاق‌های کوچک و افرادی که دوست دارند اتاق خواب خلوتی داشته باشند، گزینه بهتری هستند.

4. بهترین رنگ برای سرویس خواب را انتخاب کنید

در انتخاب رنگ سرویس خواب باید رنگ‌بندی دکوراسیون اتاق، نور و اندازه اتاق در نظر گرفته شود. برای یک اتاق خواب کوچک، بهتر است مبلمانی با رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. رنگ‌های تیره برای اتاق خواب‌های جادارتر و بزرگتر بهتر هستند. با این حال اگر اتاق خواب به اندازه کافی نورگیر نباشد، رنگ تیره ظاهر دلگیری به آن می‌دهد. به طور کلی رنگ‌های پاستلی بهترین رنگ برای سرویس خواب هستند. رنگ‌های زرد پاستلی فضای داخلی را شادتر کرده و رنگ سبز به خواب بهتر کمک می‌کند.

راهنمای خرید سرویس خواب نوزاد

نکات مربوط به خرید سرویس خواب نوزاد متفاوت با زمانی است که قصد خرید سرویس خواب عروس را دارید و باید علاوه‌بر موارد فوق، نکات مهم دیگری را هم در نظر داشته باشید. مهم‌ترین موارد هنگام تهیه یک سرویس خواب برای عضو تازه‌وارد خانواده‌تان عبارتند از:

1. درباره سایز تخت نوزاد تصمیم بگیرید

برای تخت نوزاد سایز استانداردی وجود ندارد. صرفا باید تخت خواب را به اندازه‌ای بخرید که کودک در آن احساس راحتی کند و زیاد بزرگ یا کوچک نباشد. برای صرفه‌جویی در مخارج آینده می‌توانید سرویس خوابی را بخرید که تخت نوزاد-نوجوان داشته باشد. در قسمت پایینی این تخت‌ها کمد یا کشوهایی وجود دارد که با برداشتن آن‌ها تخت بزرگتر می‌شود و درنتیجه برای سال‌های آینده فرزندتان هم قابل‌استفاده خواهد بود.

2. رنگ سرویس خواب نوزاد را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید

بهترین رنگ برای سرویس خواب نوزاد، رنگ سفید تا استخوانی است که به‌راحتی با اسباب‌بازی‌ها و دیگر المان‌های رنگارنگ ست می‌شود. علاوه‌بر این، رنگ‌های صورتی، زرد، سبز و آبی پاستلی و همچنین ترکیب طوسی و سفید برای سرویس خواب نوزادان محبوبیت بالایی دارد.

3. مقاومت و ایمنی سرویس خواب نوزاد اهمیت زیادی دارد

توصیه می‌کنیم هنگام خرید سرویس خواب نوزاد صرفا با‌توجه‌به ظرافت ساخت آن، تصمیم نگیرید و با تکان دادن پایه‌ها، از استحکام آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا به‌راحتی دچار شکستگی نشوند. همچنین قطعات و بست‌های سرویس خواب را هم خوب بررسی کنید. علاوه‌بر این، تختی بخرید که حصارهایی اطراف آن وجود داشته باشد. فاصله حصارها نباید به اندازه‌ای باشد که دست و پای کودک لای آن‌ها گیر کند.

برای خرید سرویس خواب به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید

در این مقاله راهنمای خرید سرویس خواب را مطالعه کردید و حال می‌دانید چطور باید بین محصولات متنوع موجود در بازار تصمیم بگیرید. مهم‌ترین نکات پیش از خرید سرویس خواب، مشخص کردن انتظاراتتان از یک سرویس خواب است؛ سپس، باید ابعاد، جنس و رنگ آن را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای خرید بهترین سرویس خواب‌ها فروشگاه‌های معتبر مانند بلج است. گروه تولیدی بلج، طیف گسترده‌ای از محصولات سرویس خواب را در طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند. برای مشاهده جدیدترین مدل‌های سرویس خواب نوزاد، کودک، نوجوان و بزرگسال به سایت این فروشگاه سر بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *