آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

سبک نئو کلاسیک در معماری داخلی، تبلور هماهنگ عناصر کلاسیک و مدرن!

سبک نئو کلاسیک در واقع تلفیق زیبایی از دکوراسیون کلاسیک و مدرن است و لوازم مجلل و شیک را به شیوه ای مدرن و آرامش بخش در کنار یکدیگر چیدمان می کند. طراحی نئو کلاسیک بدون شک یکی از بهترین و کاربردی ترین سبک هایی است که می توانیم در چیدمان منزل خود به کار بگیریم. چرا که حد تعادل در این سبک رعایت شده و مثل سبک کلاسیک، بسیار شلوغ و یا مثل سبک مدرن، بسیار ساده نیست.

بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون منزل شما بیش از حد سلطنتی یا ساده نباشد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی چیدمان دکوراسیون مدرن کلاسیک آشنا کنیم.

سبک نئو کلاسیک در معماری داخلی، تبلور هماهنگ عناصر کلاسیک و مدرن

دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون مدرن، دکوراسیون نئو کلاسیک، کدام یک بهتر است؟

در ابتدا توضیح خلاصه ای درباره ی هر یگ از سبک های دکوراسیون آورده ایم تا اگر شما جزو افرادی هستید که شناخت درستی نسبت به سبک های مختلف ندارند، به طور نسبی با آن ها آشنا شوید.

در دکوراسیون کلاسیک، اصل بر سلطنتی بودن وسایل منزل و چیدمان آن است. در سبک کلاسیک شما می توانید برای تکمیل دکوراسیون خود از لوازم و اکسسوری هایی استفاده کنید که به هیچ وجه کاربردی نیستند، اما بسیار مجلل و شکیل هستند. رنگ هایی که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شوند نیز رنگ هایی هستند که به نوعی ثروت و جذابیت را به رخ می کشند، مانند: فیروزه ای، سبز یشمی، طلایی، نقره ای، مشکی و ….

دکوراسیون مدرن دقیقا نقطه ی مقابل دکوراسیون کلاسیک است. امروزه اصل طراحی مدرن بر سادگی و کاربردی بودن بنا شده و همه چیز باید در آرامش بخش ترین و ساده ترین شکل ممکن چیدمان شود. پالت رنگی این سبک شامل تمام رنگ های موجود می شود و انتخاب رنگ مناسب به سلیقه ی شما بستگی دارد. در این سبک دقت کنید که از وسایل طرح دار و شلوغ استفاده نکنید؛ همچنین از استفاده ی لوازمی که کاربردی ندارند و تنها زیبا هستند به شدت خودداری کنید.

در دکوراسیون نئو کلاسیک لوازم به شیوه ای مدرن و مجلل در کنار هم قرار می گیرند تا جلوه ی ثروت و سادگی را به همراه داشته باشند؛ بنابراین چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که منزل شما نه آنقدر سلطنتی و مجلل به نظر برسد که چشم ها را به خود خیره کند، و نه آنقدر ساده و راحت باشد که باعث القای حس آرامش بیش از حد شود. سبک نئو کلاسیک هرگز از مد نمی افتد و یکی از سبک های پایدار و همیشگی است.

دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون مدرن، دکوراسیون نئو کلاسیک، کدام یک بهتر است؟

در چیدمان مدرن کلاسیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

اصل طلایی چیدمان دکوراسیون مدرن کلاسیک، یافتن حد تعادل بین سبک کلاسیک و مدرن است. در این سبک، وسایلی که صرفا جنبه ی تجملاتی دارند مورد استفاده قرار نمی گیرند، به همین ترتیب وسایل کاربردی ساده نیز جایگاه چندانی ندارند؛ بنابراین بهترین انتخاب شما وسایل نیمه مجللِ کاربردی هستند.

به عبارت دیگر بهتر است در چیدمان منزل خود، وسایلی را انتخاب کنید که به نحوی جلوه گر ظرافت و پیچیدگی هستند. با توجه به مواردی که در قسمت پایین ذکر شده، کاملا متوجه سبک چیدمان مدرن کلاسیک خواهید شد:

چیدمان قرینه وسایل از مهم ترین نکات چیدمان سبک مدرن کلاسیک است.

  • مبلمان یکی از اصلی ترین وسایل داخل اتاق نشیمن هستند که سبک دکوراسیون منزل شما را مشخص می کنند. مبلمان نئو کلاسیک از نوع استیل نیمه سلطنتی یا راحتی رسمی هستند که ساختار چوبی یا فلزی آن ها کاملا مشخص است. از آنجایی که دو ویژگی ثروت و سادگی از خصیصه های اصلی نئوکلاسیک هستند، پارچه های مخمل ساده یا تک گل بهترین انتخاب محسوب می شوند. سعی کنید اگر پارچه مبل ها ساده هستند، کوسن ها را از پارچه طرح دار انتخاب کنید تا تعادل بین سادگی و درخشش رعایت شود.
  • پرده ها را نیز مطابق با شلوغی یا سادگی دکوراسیونتان انتخاب کنید. اگر مبل های شما بسیار شلوغ هستند، پرده ها را تک رنگ و ساده تر انتخاب کنید. به همین ترتیب اگر مبلمانتان کمی ساده تر است پرده های سلطنتی تر نصب کنید تا تعادل نئوکلاسیک از بین نرود. اما به طور کلی بهترین انتخاب، پرده های دو لایه ای هستند که یکی از لایه ها طرح دار و مجلل، و لایه دیگر ساده و ظریف باشد.
  • فرش های مناسب سبک مدرن کلاسیک نباید از طرح های بسیار ساده و یا تیره رنگ انتخاب شوند. بهتر است فرش های رنگ روشنی که گل های اصیل یا اشکال هندسی دارند را تهیه کنید.
  • درب های ورودی منزل، اتاق ها، سرویس بهداشتی، کمد و … نیز بر روی دکوراسیون شما تاثیر زیادی دارند. در سبک نئو کلاسیک درب ها نباید تاج دار و سلطنتی یا ساده و مینیمال (ساده) باشند. از درب هایی که طرح های نسبتا ساده ای دارند استفاده کنید تا متناسب با دکوراسیون شما باشند؛ به عنوان مثال درب هایی که بر روی آن ها خطوط موازی یا متقاطع طراحی شده انتخاب بسیار مناسبی هستند. ریلی کردن درب ها نیز کمک می کند تا درب مورد نظر شما در عین سادگی، مجلل و خاص باشد. از مزایای دیگر درب های ریلی، نیاز به فضای بسیار کم برای باز شدن کامل است، به این ترتیب به جای اینکه درب مورد نظر شما بر محورلولاهای درب بچرخد و باز و بسته شود، بر روی ریل های قسمت پایین یا بالای درب قرار می گیرد و در راستای دیوار کناری حرکت می کند. درب های کشویی انواع متفاوتی دارند که شما می توانید در صفحه مکانیزم درب ریلی با آن ها آشنا شوید. شما می توانید مکانیزم درب ریلی را بر روی درب های قدیمی خود نیز نصب کنید تا نیازی به صرف هزینه برای خرید درب های جدید نداشته باشید.
  • رنگ زمینه در سبک نئو کلاسیک باید روشن، آرام و خنثی باشد؛ اما وجود رنگ های برجسته و جلوه گری مثل طلایی، نقره ای، قرمز، مشکی، فیروزه ای و … نیز الزامیست تا دکوراسیون شما بیش ازحد آرام و خنثی نشود؛ بنابراین برای اکسسوری هایی مثل کوسن، گلدان، قاب عکس و … از این رنگ های گرم و برجسته استفاده کنید.
  • در انتخاب طرح وسایل منزل و اکسسوری ها نیز دقت کافی به خرج دهید تا دکوراسیونی زیبا و متعادل داشته باشید. طرح هایی با گل های ریز و درشت، بهترین انتخاب برای سبک نئو کلاسیک هستند.
  • المان های طبیعی مثل سنگ مرمر، چوب، گلدان های طبیعی و … عوامل مناسبی برای تکمیل دکوراسیون نئو کلاسیک منزل شما هستند.

درب های ریلی گزینه ای مناسب برای استفاده در سبک نئوکلاسیک

بهترین انتخاب برای وسایل سبک نئو کلاسیک چیست؟

همان طور که دانستید، به طور کلی ایجاد تناسب بین ثروت و سادگی، اصلی مهم و ضروری در چیدمان مدرن کلاسیک است. در خرید هر وسیله یکی از دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید تا چیدمان اصولی تری داشته باشید:

  1. انتخاب وسایلی که طراحی شلوغ و سلطنتی دارند اما ظریف هستند و رنگ های روشن و خنثی دارند.
  2. انتخاب وسایلی که طراحی ساده تر و حجم بزرگ تری دارند و در رنگ های برجسته تر و سلطنتی تری هستند.

اینکه وسایل شما به چه شکل و رنگی باشند، به سلیقه شما بستگی دارد، اما دقت کنید که دکوراسیون مدرن کلاسیک، وسایل کلاسیک و مجلل را در زمینه ای آرام و روشن چیدمان می کند تا ظاهری مجلل و آرامش بخش داشته باشد. پس اگر با نگاه کردن به دکوراسیون منزلتان،حس ثروت و آرامش هم زمان به شما القا می شود، تبریک ویژه ی تیم تجهیز یراق را بابت چیدمان صحیح دکوراسیونتان پذیرا باشید.

خانه ای به سبک نئو کلاسیک

تمام نکاتی که در قسمت های بالاتر ذکر شد، برای چیدمان همه منزل شما کاربردی است و اتاق پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه تفاوتی نمی کند.

البته دقت کنید که اتاق خواب نئوکلاسیک شما باید حتما دارای تخت خواب و میز دراور باشد تا به اندازه کافی شیک به نظر برسد. حتی اگر فکر می کنید که تخت خواب باعث اشغال فضای کوچک اتاق شما می شود، با استفاده از تخت های کم جا و تاشو این مشکل را حل کنید. یراق تخت خواب به شما کمک می کند که تخت خواب خود را تاشو یا باکسی کرده و مشکل کمبود فضای کافی اتاق را حل کنید.

کابینت ها و وسایل آشپزخانه نیز باید مجلل و ساده باشند تا دکوراسیون منزل شما به صورت زیبا و جذابی، جلوه گر دکوراسیون مدرن کلاسیک باشد. دقت کنید که بهترین انتخاب برای متریال و رنگ کابینت ها در دکوراسیون نئوکلاسیک، چوب است.

دکوراسیون خانه به سبک نئوکلاسیک

نورپردازی، تجلی جذابیت دکوراسیون مدرن کلاسیک

نورپردازی مناسب و اصولی تمام عیب های منزل شما را پوشانده و زیبایی های آن را برجسته می کند. تجهیزات مدرن نورپردازی مثل ال ای دی های خطی و سنسور های هوشمند، ساده ترین و زیبا ترین راه ایجاد جذابیت در دکوراسیون نئوکلاسیک شما هستند. ال ای دی های خطی با ایجاد نور مخفی و بی نظیر، دکوراسیون شما را تکمیل می کنند.

شما می توانید تجهیزات مورد نیاز ایجاد نور مخفی در منزل خود را از فروشگاه تجهیز یراق تهیه نمایید. تجهیز یراق یکی از معتبر ترین فروشگاه های تخصصی در عرضه یراق آلات درب ریلی، تجهیزات نورپردازی، یراق کابینت و … است که با ارائه محصولات با کیفیتی که گارانتی معتبری دارند به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده تجهیزات مورد نظر خود را از سه طریق اینترنتی، تلفنی (02177343556) و حضوری خریداری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *