آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

 راهنمای کامل نصب فن کویل

فن کویل معمولا در ادارات و محیط های تجاری استفاده می شود. این فن کویل از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت بدنه شامل فن، کویل و قسمت های دیگر است، قسمت دیگر صفحه ای است که از بیرون قابل مشاهده است و قسمت فن کویل نامرئی است. از بیرون و داخل سقف کاذب. برخی از برندها این دو قطعه را در یک جعبه کنار هم قرار می دهند که نصب را دشوار می کند. پس اگر میخواهید که با راهنمای کامل نصب فن کویل آشنا شوید با ما همراه باشید. شما میتوانید برای خرید و اطلاع از قیمت فن کویل در انواع مختلف دیواری – زمینی – سقفی به سایت تهویه مطبوع مهاجر که به صورت کاملا تخصصی بر روی تاسیسات تجهیزات ساختمان تمرکز کرده است کمک بگیرد

آشنایی با نصب فن کویل

نصب فن چهار طرفه

سخت ترین قسمت نصب فن چهار طرفه این است که این قسمت از پنل بسیار شکننده است و معمولا پلاستیکی است. برای جلوگیری از آسیب، ابتدا باید این دو قسمت را جدا کنید، سپس بدنه را مونتاژ کرده و با سقف یا کناف آن را تغییر دهید. سپس لوله های لوله کشی و زهکشی و برق را به هم وصل می کنند و پس از انجام تمامی این عملیات تابلو روی دستگاه قرار می گیرد. برای اتصال پنل و بدنه باید چند شاخه و پیچ وصل کنید و کار کنید.

چند نکته برای نصب فن کویل

اگر می خواهید در جلوی پانل قرار دهید، سپس رنگ کنید یا جوش دهید. لازم به ذکر است که پنل آسیب پذیرترین قسمت فن کویل است و در صورت ریزش لحیم کاری و سایر مواد شیمیایی این پنل آسیب جدی می بیند. از طرفی از آنجایی که برد نوری به دستگاه کنترل روی پنل متصل است فن کویل قابل تنظیم است بنابراین باید گفت که پنل گران ترین قسمت فن کویل است. یکی اشتراک گذاری بدون این کارت نوری، قفل سیستم نمی تواند باز شود. مشکل دیگر سوکت های متصل به پنل است. بهتر است چند صفحه داشته باشید. cmt واحدهای کویل از دو طرف استفاده می کنند. یک خروجی به دمپرها متصل است که صفحه دمپر را کنترل می کند و خروجی دیگری که منبع تغذیه و کل فن کویل را کنترل می کند.
کمک فنرها نیز بسیار مهم هستند. بسیاری از برندها رطوبت گیر دستی دارند (فن کویل در چهار طرف فن قرار دارد و هوا را می دمد). برخی از برندها فقط یک موتور برای گردش رطوبت ساز دارند اما کنوکتور فن دار cmt آستاویه دارای 4 دستگاه رطوبت ساز است. این بدان معنی است که هر مرطوب کننده دارای یک موتور مرطوب کننده جداگانه است و همه آنها برای کارکرد آسان سیستم به یک پریز متصل می شوند. این کار نصب را بسیار ساده تر کرد. بدیهی است که عملکرد یک رطوبت ساز اتوماتیک بهبود توزیع و حرکت جریان هوا در جهات مختلف است.

عایق بندی داخلی و خارجی

عایق بندی داخلی و خارجی ردیف فن بسیار مهم است، زیرا بدنه کویل گرمایشی در داخل سقف کاذب و تبادل حرارتی است، بنابراین ممکن است قطرات ایجاد شود (زهکشی قطرات آبی است که روی بدنه یا دیوار می ریزد. چیزهایی که در فصل گرم؛ در هوای گرم، قطرات آب در یک لیوان آب یخ در خارج از لیوان، حاوی آب حاصله است).
لازم به ذکر است که سقف متراژ مورد نیاز با کاشی، کناف و … پوشیده شده است.با سقف های کاشی از آنجایی که سمت دریچه باز است نیازی به شیر چک نداریم.اما در سقف کنافی یا هر نوع سقف دیگری. برای تغذیه شیر و دستگاه نیاز به شیر چک است البته باید توجه داشت که چون پنل دستگاه باز می شود تمام قسمت های فن از آنجا باز می شود اما مشکلات خود را دارد مثلا اگر ما می خواهیم به پمپ تخلیه یا پانل فن دسترسی داشته باشیم، باید دوازده پیچ را باز کنیم و سپس فیلتر، شیر پانل و تشت تخلیه را برداریم تا به پمپ تخلیه دسترسی پیدا کنیم. به عبارت دیگر، اگر یک مدار مجتمع یا فیوز منفجر شود، تمام پانل باید حذف شود.


مجموعه فن کویل cmt

در مورد قطعات فن کویل، گفته می شود که برخی از مدل ها قطعات و قطعات را مونتاژ می کنند. Asathouye قطعات بدنه و پانل را در دو جعبه مختلف ارائه می دهد. یعنی محفظه و سیم کشی را نصب می کنید و در نهایت کنترل پنل را نصب می کنید. فشار خانه و پنل به دلیل ثابت نبودن پنل و چرخاندن فن کویل برای آسیب دیدن ساختمان در هنگام رنگ آمیزی و جوشکاری متفاوت است. ذرات رنگ معلق در هوا به فن برخورد کرده و باعث چرخش آن و ایجاد صدا می شود.
فن کویل های cmt دارای شیر چک با دسترسی به تابلو برق و پمپ تحویل از خارج بدنه می باشد. به عبارتی برق سرویس شرکت یا خریدار در مدت زمان کوتاهی به برد اصلی دستگاه می رسد و در صورت بروز مشکل پمپ تخلیه از همان قسمت خارج و تعمیر یا تعویض می شود. البته در صورت کاشی کاری سقف، سوراخ کاری ضروری نیست. این یک مزیت بزرگ برای سرویس و نگهداری فن کویل است و در بین مدل های دیگر فن کویل موجود در بازار بسیار نادر است.

نصب و راه اندازی واحدهای فن کویل cmt

در عایق KMT یک زهکش کوچک آب ایجاد می شود که پس از نصب در زیر یراق آلات و شیرآلات قرار می گیرد تا آب شیرها به پشت بام نریزد و خانه را خراب نکند. این مخزن کوچک آب دارای لوله ای است که آب جمع آوری شده را در مخزن آب داخل دستگاه نگه می دارد. اگر ظرف داخل دستگاه پر باشد، پمپ تخلیه به فرمان حسگر شناور شروع به کار می کند و آب را از ظرف تخلیه می کند. اگر جریان آب خیلی زیاد باشد، سنسور شناور پمپ آب را متوقف می کند (پمپ آب فن چهار طرفه، فشاری که می تواند تحمل کند زیاد است). هنگامی که گودی مایل است، لازم نیست ارتفاع زیر سقف را برش دهید، زیرا شیب در بالای واحد تهویه است.
اگر پمپ تخلیه مشکل داشته باشد، فن صدا می دهد و چراغ روشن می شود. به دلیل بی اطلاعی مردم از این موضوع، فن مدام در حال کار است و محیط را خنک می کند و در برخی مدل ها کویل فقط صدا تولید می کند. این امر باعث نشتی آب از محفظه فن پس از مدتی کار می شود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند. فن کویل CMT عملکردی دارد که پس از یک دقیقه خطا و بوق، فن کویل قطع و سپس خاموش می شود. تا زمانی که فن کویل در حالت فن خاموش نباشد، در عملکرد دستگاه خطایی ایجاد نمی کند، زیرا پمپ تخلیه خاموش است. صفحه نمایش دمای وکیوم پنل را نشان می دهد، زیرا این سنسور دما و سطح فن در مرکز درب لباسشویی نصب می شود و فن با توجه به دمای آنجا کار می کند و فرمان روشن و خاموش یا زیاد را دریافت می کند. و بالا کم این پنکه دارای چندین سنسور است که هر کدام برنامه مخصوص به خود را دارند.

 
سنسورهایی روی شناور وجود دارند که پمپ را روشن می کنند، سنسورهای ورودی و خروجی آب و سنسورهای لوله که بر اساس دمای آب مسئول عدم نیاز به سیم پیچ هستند. آب وارد مارپیچ می شود. مثلاً وقتی دمای آب ورودی به کویل 7 درجه سانتی گراد باشد، فن کویل را نمی توان در حالت گرمایش قرار داد و اگر در حالت گرمایش قرار گیرد، بعد از یک چراغ چشمک زن، اعوجاج و اعوجاج پیدا می کند. دقیقه دور از فن کویل سنسور دیگر سنسور پمپ سامپ است که نشان می دهد در صورت کار نکردن پمپ سامپ فن کویل خاموش می شود. سنسور دیگری دمای برگشت دیگ را کنترل می کند و سرعت فن را در کانال فن با سرعت کم و سرعت بالا یا متوسط حفظ می کند. سرعت فن بسته به دما و کنترل فن قابل تنظیم است. سنسورهای دیگر الکتریکی هستند که در صورت اتصال، قطع یا مشکلات موتور، با چشمک زدن چراغ به خریدار هشدار می دهند.
نوع خطای نوشته شده در دفترچه راهنمای فن CMT کاملاً به نوع خطا بستگی دارد که بسیاری از شرکت ها این اطلاعات را نمی نویسند. نکته مهم این است که در یونیت های فن CMT تمامی این ارورهای ارسالی قابل کنترل است، یعنی اگر کاربر پس از خطا کاری انجام ندهد، هواکش به طور خودکار خاموش می شود و این یک ویژگی مهم است.

کلام پایانی

امروز شما به خوبی در مورد اینکه فن کویل های مدرن را چگونه نصب کنیم اطلاعاتی را کسب کردید اگر این محتوا مورد پسنده شما واقع شده است ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *