آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

طراحی دکوراسیون داخلی چیست ؟

طراحی دکوراسیون داخلی به طور کلی به طراحی فضاهای مختلف از قرارگیری فضاها در کنار هم تا قرارگیری عناصر مختلف ، چگونگی فضاها و پوشش آن ها تا چگونگی عناصر و شکل و فرم آن ها گفته می شود . در واقع طراحی دکوراسیون داخلی شکل کلی خانه با جزییات آن را شامل می شود .

مزایای طراحی داخلی منزل کدامند ؟

با داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب و حرفه ای شما می توانید از تمامی فضاهای منزل خود بهترین استفاده را نمایید . همچنین باعث زیبایی فضای منزل شما نیز شده و در نتیجه روی روحیه ی شما نیز تاثیر می گذارد به طوری که خانه فضایی امن و آرامش بخش برای شما شده و شما می توانید از بودن در آن لذت ببرید .

10 ترفند برای داشتن یک طراحی داخلی منزل شیک و حرفه ای

هر یک از این ترفند ها در تمامی پروژه های هیرادانا بهترین شرکت دکوراسیون و معماری در ایران با حداکثر کیفیت و حداقل هزینه اجرا می شود .

  1. استفاده از رنگ های متناسب در کنار هم

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه نشان داد انتخاب رنگ هایی متناسب با یکدیگر و استفاده از آن ها در کنار هم می باشد . اصولا خانه هایی که دارای دکوراسیونی شیک و حرفه ای می باشند از رنگ ها به صورت تصادفی استفاده نکرده و هر رنگ برای خود دلیل و هدفی دارد . روش ها و الگوهای مطمئن برای انتخاب رنگ و استفاده از آن ها وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به استفاده از رنگ های مکمل در کنار هم ، استفاده از رنگ هایی که جز تنالیته ی یک رنگ محسوب می شوند ، استفاده از رنگ های خنثی به عنوان زمینه و رنگ های شاداب تر به عنوان رنگ جزییات و … اشاره نمود .

  1. استفاده از متریال هایی مانند سنگ ، شیشه ، فلز و …

این بدیهی است که بعضی متریال ها نسبت به دیگر متریال ها ظاهری شیک تر داشته و استفاده از آن ها در فضای داخلی منزل می تواند باعث لوکس تر شدن آن بشود . از جمله ی این متریال ها می توان به شیشه ، سنگ ، فلز و … اشاره نمود . از سنگ می توان برای پوشش کف ، اپن یا جزیره ی آشپزخانه و … استفاده نمود . شیشه و فلز نیز می توانند به عنوان عناصر دکوراتیو استفاده شوند و یا برای طراحی میز و صندلی مورد استفاده قرار بگیرند . این متریال ها به دلیل ظاهر درخشانی که دارند می توانند باعث ایجاد ظرافت در فضا شده و آن را براق تر و درخشان تر از آنچه که هست نشان دهند .

  1. استفاده از پوشش های خاص برای سطوح

یکی از مواردی که می تواند روی شیک تر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر زیادی بگذارد پوشش سطوح می باشند . درواقع انتخاب یک پوشش مناسب برای هر سطح می تواند انتخابی مهم باشد که هم روی زیبایی و هم راحتی محیط اثر دارد . برای مثال امروزه برای پوشش کف بیشتر از پارکت های چوبی و سنگ ها استفاده می کنند . برای پوشش دیوارها نیز می توان از کاغذ دیواری های طرحدار ، کاغذ دیواری های ساده ، پتینه ، چوب و … استفاده نمایید . نکته ای که در این میان اهمیت دارد چگونگی استفاده از این موارد می باشد . به همین دلیل حتما باید از متخصصین این کار کمک گرفت .

  1. استفاده از گلدان های بزرگ و ایستاده

امروزه گیاهان سهم خود را در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل به دست آورده اند به طوری که در اغلب سبک ها و طراحی ها می توان آن ها را مشاهده نمود . برای استفاده از گیاهان مهم ترین نکته ای که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه شود انتخاب درست گلدان می باشد . امروزه گلدان های بزرگ و کشیده ای که دارای پایه های باریک می باشند بسیار روی بورس بوده و می توانند ظاهری شیک به دکوراسیون داخلی منزل شما بدهند .

  1. استفاده از پرده های ساده و بلند
  2. استفاده از المان های عمودی

المان های عمودی مانند پرده می تواند باعث بلندتر و در نتیجه بزرگتر دیده شدن فضای شما بشود . به همین دلیل توصیه می شود که اگر فضای هال و نشیمن شما کوچک می باشد بدون توجه به اندازه ی پنجره از پرده های سرتاسری و بلند استفاده کنید . همچنین بر خلاف گذشته که پرده های زرق و برق دار با تیکه دوزی های فراوان طرفدار داشت امروزه پرده های ساده با رنگ های روشن اصولا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است .

  1. استفاده از اکسسوری ها

عناصر تزیینی و دکوراتیو یا همان اکسسوری ها بر خلاف آن که جز جزییات دکوراسیون محسوب می شوند اما می توانند تاثیر زیادی روی شیک و حرفه ای بودن دکوراسیون و یا عدم آن بگذارند . انتخاب یک تابلوی مناسب و هماهنگ با دکوراسیون برای بالای کاناپه در نشیمن ، انتخاب چراغ ها و لوسترهایی متناسب با سبک دکوراسیون برای هال و آشپزخانه ، انتخاب مناسب قاب عکس ها ، شمعدانی ها ، گلدان ها و … همه و همه می تواند روی طراحی داخلی منزل تاثیر بگذارد و به همین دلیل باید حتما به آن توجه کنید . نکته ای که مهم است این است که بعضی از سبک ها تمایل به استفاده از اکسسوری های زیادی دارند و بعضی از سبک ها نه ، به همین دلیل باید حتما از ویژگی های سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی آگاه باشید .

  1. استفاده از پارچه هایی مانند ابریشم ، مخمل ، چرم و …

همانطور که راجع به متریال ها و پوشش های سطوح گفتیم راجع به پارچه ها و بافت های مختلف نیز باید بگوییم که بعضی نسبت به بعضی دیگر دارای ظاهری شیک تر و لوکس تر می باشند و به همین دلیل استفاده از آن ها می تواند ظاهر دکوراسیون داخلی منزل شما را شیک تر جلوه دهد . برای مثال مبلمان چرم نسبت به مبلمانی با پارچه های معمولی ظاهری لوکس تر داشته و یا پرده های مخمل نسبت به پرده های توری نیز اینچنین می باشند .

  1. طراحی تیوی وال

تیوی وال همان دیواری می باشد که جلو یا روی آن تلوزیون قرار می گیرد و اگر به صورت حرفه ای طراحی شود می تواند یکی از قسمت های اصلی و شاخص خانه ی شما شود . برای مثال می توان پوشش سطح این دیوار را نسبت به دیگر دیوارها متفاوت انتخاب نمود و یا با نصب شلف ها و قفسه ها روی آن هم فضایی را برای نگهداری سیدی ها و دیسک ها و تجهیزات مربوطه طراحی نمود و هم باعث شاخص شدن فضا شد .

  1. نشان دادن بافت متریال ها

یکی از جمله ترفندهایی که امروزه برای منحصر به فردتر کردن و شیک تر کردن دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود نشان دادن بافت متریال ها در قسمت های مختلف می باشد . برای مثال بافت آجر در دیوار از محبوب ترین این موارد می باشد که در گذشته بیشتر در دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها و رستوران ها استفاده می شد اما امروزه جای خود را در طراحی داخلی منزل نیز پیدا کرده است .

  1. طراحی مینیمال

سبک مینیمال و به طور کلی طراحی داخلی خلوت برای خانه ها امروزه بسیار شیک و لوکس دیده می شود و نشان از سلیقه و هنر بالای صاحب خانه دارد . با استفاده از رنگ های روشن ، استفاده از المان ها و عناصر ضروری ، عدم استفاده از عناصر تزیینی شلوغ و … همه و همه می تواند کمک کند تا خانه ی شما سبکی مینیمال داشته باشد و شیک و حرفه ای دیده شود .

کلام آخر

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل حرفه ای باید حتما از متخصصین و مهندسین این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا به عنوان یکی از جمله شرکت های معماری و دکوراسیون برتر در این زمینه این امکان را به شما می دهد که با بودجه ی خود و متناسب با سلیقه و نیازهایتان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزلی حرفه ای و شیک را دارا شوید . از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید و جهت مشاهده پروژه ها به سایت  https://hiradana.com مراجعه کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *