آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

در چند سال اخیر سازه شیشه ای مدرن کاربرد بسیار زیادی در مکان های گوناگون اللخصوص ادارات داشته است. شیشه دارای ساختاری قوی و ظاهری زیبا است، به همین دلیل معماران با خیالی آسوده از آن در ساختمان های تجاری استفاده می کنند. در واقع شیشه از مصالح سخت اما مدرن محسوب می شود. امروزه معماران به طور ماهرانه ای شیشه را در سازه های زیبا و مقاوم بکار می برند. در این مقاله به شما خواهیم گفت سازه های شیشه ای مدرن در ساختمان سازی چه کاربردی دارند و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهید شد.

انواع سازه های شیشه ای و کاربرد

انواع سازه شیشه ای با ساختار متنوع و اهداف مختلف در بازار وجود دارند. هر یک از سازه های شیشه ای برای استفاده و کاربرد خاصی مناسب تر است. اجرای پارتیشن شیشه ای در فضاهای غیرمسکونی مثل ادارات و سازمان ها کاربرد بسیاری دارد. در این بخش قصد داریم در مورد انواع سازه های شیشه ای و کاربردشان صحبت کنیم.

  • اجرای پارتیشن وینتیج مورد پسند عده زیادی از کارفرماها است. در این سبک پارتیشن بندی شاهد ادغام دو سبک مختلف مدرن و سنتی هستیم. کسانی پارتیشن وینتیج را می پسندند که همیشه ساده پسند بوده اند. ظاهر فضای محیط با پارتیشن وینتیج خاص و منحصر به فرد می شود و برای تفکیک بخش های مختلف یک اداره گزینه ایده آلی است. طراحی این سبک پارتیشن و اجرای آن در محیط کار ساده ای است. البته مهارت و آگاهی از شیوه نصب اهمیت بسیار زیادی دارد. چنانچه فضای گسترده ای در منزل وجود دارد اما از تعداد اتاق ها در منزل ناراضی هستید، خیلی راحت با پارتیشن شیشه ای می توانید یک اتاق جدید به فضای داخل خانه بیفزایید.
  • پارتیشن منحنی یکی از انواع سازه های شیشه ای جالب و خاص در بهینه سازی فضاهای مختلف است. قوسی که در این سبک پارتیشن وجود دارد، موجب حداکثری استفاده از فضای موجود می شود. نصب پارتیشن شیشه ای منحنی نسبتاً سخت تر است اما اگر به فردی ماهر و اینکاره بسپارید در مدت زمان کوتاه به بهترین شکل پارتیشن دلخواه شما را پیاده سازی خواهد کرد.
  • پارتیشن شیشه ای دوجداره راه حلی مناسب برای بخش بندی محیطی است که به ایجاد حریم خصوصی نیز نیاز دارد. این نوع پارتیشن به نور طبیعی اجازه ورود میدهد اما از ورود سر و صدای بخش های دیگر جلوگیری می کند. اتاق هایی که در ادارات مخصوص تشکیل جلسات مهم هستند، بهتر است با پارتیشن دوجداره ساخته شوند. علاوه بر این موجب حفظ انرژی های موجود در اتاق نیز می شود.
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره با ساختاری زیبا و جذاب ساده ترین راه حل برای ساماندهی فضاهای تجاری و حتی مسکونی است که در اکثر ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

سازه های شیشه ای در چه مکان هایی نصب می شود؟

پس از اینکه شیشه به صنعت ساختمان سازی وارد شد شاهد طراحی های بی نظیری در ساخت و ساز بودیم. سازه های شیشه ای در اکثر مکان ها قابل پیاده سازی است و نصب ساده ای دارند. نصب پارتیشن اداری آنچنان رواج یافته که در هر سازمان و اداره ای نوعی از پارتیشن اداری دیده می شود. به کمک پارتیشن شیشه ای می توان فضاهای عمومی را شخصی سازی کرد و به بخش های مختلف تقسیم نمود. علاوه بر این سازه های شیشه ای برای ساخت ویترین های تجاری بسیار مناسب هستند. امروزه در ساخت و ساز ساختمان ها شاهد نماهای شیشه ای بسیار زیبا هستیم. معماران با استفاده از شفافیت شیشه ها نمای خاص و منحصر به فردی ایجاد می کنند.

امکان نصب سازه های شیشه ای در هر مکانی وجود دارد. نصب درب اتوماتیک شیشه ای برای ورودی پاساژها یکی از کاربردهای مهم سازه شیشه ای است. علاوه بر این سازه شیشه ای قابل استفاده و مفید در هر فروشگاه و سازمان تجاری است. در بسیاری از ساختمان های متراژ پایین برای جداسازی حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای تفکیک بخش های مختلف نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

  • نرده شیشه ای

نرده شیشه ای یک نوع حفاظ مدرن شیشه ای است که به وسیله پایه های محکم و چارچوب آهنی ثابت در مکان مدنظرتان قرار می گیرد. این نوع نرده با ایجاد چشم انداز زیبا موجب افزایش جذابیت محیط اطراف می شود. در واقع سبک فضای اطراف را لوکس و منحصر به فرد می کند.

  • سقف شیشه ای

سقف شیشه ای نوعی سازه مدرن و لوکس است که برای طراحی دکوراسیون خانه های لاکچری و استخرهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های مورد استفاده در سقف شیشه ای پیش از استفاده حرارت مورد نیاز را دیده و در برابر گرما و سرما دچار خرابی نمی شوند. امکان نصب سقف شیشه ای به صورت متحرک نیز وجود دارد.

  • پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای کاربرد گسترده ای در ساخت و ساز دارد. اگر صاحب اداره و تجارت خاصی هستید اما فضای کار بخش بندی نشده است، با استفاده  و اجرای پارتیشن شیشه ای می توانید خیلی راحت در مدت زمان کوتاه بهترین بخش بندی مورد نیازتان را در فضای تجاری پیاده سازی کنید. انواع مختلفی دارد که بسته به نیازتان می توانید نوع تکجداره، دوجداره، فریم لس یا فریم دار را انتخاب کنید.

  • درب شیشه ای

نصب درب شیشه ای در ساختمان های تجاری فضای محیط را لوکس و منحصربه فرد می کند. در چند سال اخیر نصب درب شیشه ای رواج بسیاری یافته و معماران استقبال خوبی از آن کرده اند. از شیشه های سکوریت در ساخت درب شیشه ای استفاده می شود که به دلیل داشتن مقاومت بالا هیچ مشکلی در باز و بسته شدن مداوم درب وجود ندارد. نحوه باز و بسته شدن درب شیشه ای بسته به نیاز شما مشخص می شود.

  • بالکن شیشه ای

بالکن شیشه ای با ساختاری قوی و ایمنی لازم موجب جذابیت محیط می شود. به صورت کشویی باز و بسته شده و هزینه نصب آن نسبت به طراحی بی نظیر و کاربرد آن مقرون به صرفه است.

  • جانپناه شیشه ای

جانپناه شیشه ای همانطور که از نامش پیدا است موجب حفظ سلامت جان انسان ها در پرتگاه ها می شود. اجرای این سازه شیشه ای بسته به محیط مورد نظر به گونه های متفاوت صورت می گیرد.

  • نمای شیشه ای

امروزه معماران با استفاده از نمای شیشه ای زیبایی فضای بیرون ساختمان را دوبرابر می کنند. رنگ بندی متنوعی برای اجرای نمای شیشه ای وجود دارد.

  • سازه های شیشه ای اسپایدر

اسپایدر یا عنکبوت به یکی از جذاب ترین نماهای شیشه ای در صنعت ساخت و ساز می گویند. شیشه ها بصورت نقطه ای روی سازه قرار می گیرند و نصبشان نقطه ای و شبکه ای صورت می گیرد.

  • سازه های شیشه ای کرتین و ال

این نوع سازه شیشه ای بدون تحمل وزن ساختمان برای زیباسازی نمای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری

با توجه به رایج بودن نصب و اجرای سازه های شیشه ای، یافتن مجموعه ای مورد اعتماد و کاربلد اهمیت بسیاری دارد. پارتیشن ساز مجموعه ای است که با عملکرد قوی توانسته تا به امروز نمونه کارهای زیبا و کاربردی را در رزومه کاری خود بیفزاید. این مجموعه دارای یک تیم حرفه ای با تجهیزات کامل و لازم است. بنابراین شما هر نوع سازه شیشه ای که بخواهید با بالاترین کیفیت در مدت زمان کوتاه اجرا می گردد. 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *