آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

چیدن لوازم منزل باید بر اساس اصول و سلیقه خاص انجام شود. قاعدتاً نحوه چیدن وسایل و قرار گرفتن هر یک از وسایل در جایی که بهترین جلوه را می دهد بسیار اهمیت دارد. مبلمان خود یکی از اصلی ترین لوازم است که در ابتدا باید بر اساس سبک دکور منزل شما هماهنگ باشد. پاسخ سختی لازم نیست به چطور مبلمان را بچینیم بدهیم. فقط کافی است برخی نکات چیدن لوازم منزل را بدانید و با اصولی که طراحان دکوراسیون داخلی در نظر می گیرند آشنا باشید.

اصول چیدمان مبلمان

قبل از اینکه به چیدن مبل بپردازیم باید در خرید مبلمان نیز توجه داشته باشید، اگر فضای منزل شما کوچک است مبل های بزرگ فضای شلوغی به خانه شما می دهند و اصلاً اجازه دیده شدن سایر لوازم منزل شما را نخواهند داد. ترکیب رنگ های مبل و اگر تضاد رنگی در مبل های تک نفره وجود دارد باید به گونه ای مبلمان را بچینید که این تضاد رنگی دیده شود.

اگر جدا از تعداد مبلمان می خواهید فضای بیشتری برای نشستن داشته باشید پیشنهاد می کنیم حتماً از ترکیب صندلی های تک نفره نیز برای چیدمان منزل خود استفاده کنید.

مهمترین اصول چیدمان مبل ابتدا به کارگیری درست از رنگ ها و ترکیب رنگ های مبل با کوسن هاست که پیشنهاد می کنیم اگر رنگ مبلمان شما از رنگ های خنثی است از رنگ های گرم برای کوسن استفاده کنید. برای هر مبل نیز به اندازه راحتی که در زمان استفاده می خواهید داشته باشد کوسن بچینید.

نحوه چیدن مبل بسته به فضایی که دارید می تواند متفاوت باشد اما در کل مبلمان سه نفره را در فضایی قرار دهید که دیوار بزرگ سالن پذیرایی شما در آن قرار دارد. مبل دو نفره نباید رو به رو مبل سه نفره قرار گیرد زیرا تقارن میان فضای موجود را بر هم میزند اصولاً این مبل در فضای کناری مبل سه نفره شکل زیباتری خواهد داشت. در چیدن مبلمان تک نفره نیز می توانید هر فضایی که فکر می کنید فضای سالن شما را باز تر نشان می دهد استفاده کنید.

 بهترین روش چیدن مبلمان

برای اینکه بدانید چگونه می توانید بهترین فضا را برای چیدمان مبل منزل خود پیدا کنید ابتدا باید موارد زیر را بررسی کنید.

تعیین کاربرد فضا: نوع کاربرد فضایی که می خواهید چیدمان در آن انجام دهید باید مشخص شود مثلاً برای پذیرایی مهمان است یا نه برای استفاده روزمره خانواده می باشد.

تعریف نقطه کانونی: هر خانه ای دارای نقطه کانونی است. نقطه کانونی منزل را باید پیدا کنید مثلاً نقطه کانونی منزل شما ممکن است ویو دید پنجره باشد یا نه تلوزیون یا کنسول یا هر چیز دیگری باشد.

رعایت استاندارد چیدمان: استاندارد های چیدن باید به گونه ای تعیین شود که همه جوانب در نظر گرفته شود مثل فاصله مناسب مبلمان از تلوزیون یا عدم تکیه دادن مبل به دیوار مگر برای فضا های کوچک و نیز فاصله مناسب مبلمان از هم که افراد بتوانند به راحتی با هم گفتگو داشته باشند.

حفظ تقارن: برای فضای رسمی از چیدمان متقارن استفاده می شود و در فضاهای غیر رسمی مانند نشیمن از چیدمان نا متقارن استفاده می شود.

رعایت تنوع: از مبلمان با سایز ها و اندازه های متفاوت استفاده کنید مثلاً اگر از مبل بزرگ در یک طرف فضا استفاده می کنید در رو به روی فضای موجود نیز از اندازه مشابه استفاده کنید.

چیدن مبل در سالن مستطیلی شکل 

بسیار کار ساده است فقط باید توجه کنید که چیدمان محیط مستطیلی نباید شلوغ شود و در زمان چیدمان حتماً باید فضایی را برای عبور و مرور راحت در بین مبلمان ایجاد کنید. در صورت داشتن شومینه پیشنهاد می کنیم از مبل های تک نفره کلاسیک در کنار شومینه به کار بگیرید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع

در فضای مربع نیز قواعد چیدن مبلمان مستطیلی حاکم است. شما می توانید از مبلمان ال یا راحتی یا انواع مبلمان دیگری که با سبک دکوراسیون منزل شما ارتباط دارد استفاده کنید. مبل بزرگ تر را در قسمی که ویو مناسبی دارد یا در مجاورت نقطه کانونی است قرار دهید.

 چیدن مبل جلو تلوزیون

اصولاً در آپارتمان های امروزی جای تلوزیون بر اساس آنتن مرکزی مشخص است اما در صورتی که پنجره در پذیرایی دارید تلوزیون باید پشت به پنجره باشد مبل سه نفره رو به روی تلوزیون قرار می گیرد و به نسبت سایر مبلمان نیز به فاصله مناسب باید چیده شود. مثلاً اگر تلوزیون 40 اینچی باشد حدود سه متر باید با مبلمان فاصله وجود داشته باشد.

جهت دریافت دکوراسیون های جدید و چیدمان های مورد نظر خود از بلاگ فروشگاه مونیکا چوب دیدن کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *