آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

درب اتاقی محصولی است که فقط در محیط داخلی ساختمان به کار می‌رود. این درب فضاهای داخل یک ساختمان مسکونی یا اداری را از یکدیگر جدا می‌کند. اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و… فضاهایی هستند که درب اتاقی در آنها نصب می‌شود. از آنجا که این محصول در ورودی خانه یا شرکت شما نصب نخواهد شد، دارای ایمنی بالایی نیست. در حقیقت این محصول، داخلی است و نیازی به ایمنی بالا ندارد و لازم نیست که امنیت ساختمان شما را تأمین کند. به همین منظور است که درب اتاقی بر خلاف درب ضد سرقت، دارای استراکچر خاصی نیست و قفل‌های مستحکمی روی آن به کار نمی‌رود. با ما همراه باشید؛ شرکت دژ در ادامه به بررسی درب اتاقی و کاربردهای آن خواهد پرداخت.

انواع درب اتاقی

ابتدا باید بدانید که درب اتاقی از هر نوعی که باشد در محیط داخلی یک ساختمان اداری یا مسکونی به کار می‌رود و می‌تواند محیط اتاق خواب، اتاق کار، سرویس بهداشتی، حمام و… را از یکدیگر جدا کند. همین موضوع است که باعث می‌شود درب اتاقی دارای انواع مختلفی باشد. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که درب اتاقی به انواع مختلف درب اتاق خواب، درب ضد آب، درب آکوستیک، درب فریم‌لس و درب استیل پلاس تقسیم بندی می‌شود. که البته درب‌های ضد آب و درب‌های اتاق خواب پرفروش‌ترین متداول‌ترین انواع آن محسوب می‌شوند.

درب اتاق خواب مدرن

شما دوستان گرامی پیش از خرید درب اتاقی باید بدانید که درب اتاق خواب به چهار نوع مدرن، کلاسیک، و ریلی تقسیم بندی می‌شود. درب اتاق خواب مدرن ساده است و ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد. این محصول معمولاً طرحی ندارد و یا طرح آن به صورت اشکال مکعبی و زاویه‌دار می‌باشد. اگر دکوراسیون داخلی خانه و یا شرکت شما ساده و مدرن است، خرید درب اتاقی مدرن به شما پیشنهاد می‌شود تا این محصول با محیط داخلی هماهنگی داشته باشد.

درب اتاق خواب کلاسیک

یک نوع دیگر درب اتاقی مربوط به طرح کلاسیک آن می‌شود. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، طرح آن شلوغ است و دارای برجستگی‌های منحنی می‌باشد. اگر فضای داخلی آپارتمان شما حال و هوایی کلاسیک دارد، خرید درب اتاقی خواب کلاسیک به شما توصیه می‌شود تا این‌گونه این محصول با محیط داخلی شما هماهنگ باشد.

درب اتاق خواب سفید

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب درب اتاقی این است که می‌تواند در رنگ سفید هم تولید شود که معمولاً جنس این محصول از ام دی اف خواهد بود. درب اتاق خواب سفید، زیبایی خاصی به محیط شما می‌دهد. اگر شما به این رنگ علاقه دارید و یا از وسایل سفید در اتاق خود استفاده می‌کنید، این محصول با رنگ سفید می‌تواند به زیبایی بیشتر محیط شما کمک کند.

درب ریلی اتاق خواب

از نام ابن محصول مشخص است که درب به صورت توکار و یا روکار روی یک ریل حرکت می‌کند و این‌گونه با حرکت به سمت چپ و راست باز و بسته می‌شود. لازم به ذکر است که اگر زیبایی این محصول برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است که درب ریلی را به صورت توکار تهیه نمایید. جالب است بدانید که این محصول بسیار پرطرفدار و محبوب نیز می‌باشد.

درب ضد آب

درب ضد آب محصولی است که در برابر آب، بخار آب و در حالت کلی رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد یعنی از بین نمی‌رود و خراب نمی‌شود. از این محصول که معمولاً با جنس پی‌ وی‌ سی PVC و ای بی اس ABS تولید می‌شود، در محیط‌های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده خواهد شد. البته پلی وود هم جنسی بسیار مقاوم است که از آن نیز برای تولید درب‌های ضد آب و درب‌هایی که در شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

نکته مهم این است که روکش abs ضد خش است و بدنه آن معمولاً از ام دی اف و یا hdf می‌باشد. روکش پی‌وی‌سی هم معمولاً بدنه‌ای از جنس اچ دی اف یا ام دی اف خواهد داشت. از خصوصیات دیگر درب ضد آب می‌توان به طول عمر و دوام بالای آن اشاره کرد. در ضد آب تعمیر می‌شود و ظاهری ساده نیز دارد. یکی از ویژگی‌های مهم درب ضد آب این است که استفاده از آن احتمال رشد باکتری و میکروب را در محیط مرطوب کاهش می‌دهد.

ابعاد درب اتاقی

ممکن است برای شما دوستان گرامی سوال پیش آمده باشد که ابعاد درب اتاقی به صورت استاندارد چقدر است. جالب است بدانید که این محصول سفارش سازی می‌شود. یعنی مشتری با توجه به ابعاد و اندازه محل نصب درب اتاقی، این محصول را سفارش می‌دهد تا برای آن محل ساخته شود. این موضوع بسیار مهم است زیرا شما می‌توانید با توجه به کاربری درب، محصول مورد نظر خود را سفارش سازی کنید. یعنی برای درب سرویس بهداشتی یا حمام با توجه به ابعاد محل نصب، جنسی ضد آب مانند pvc را سفارش خواهید داد. علاوه بر آن شما می‌توانید با سلیقه خود، طرح دلخواتان را نیز سفارش دهید تا برای شما ساخته شود.

خرید درب اتاقی از شرکت دژ

اگر قصد تهیه درب اتاقی در هر کدام از انواع مذکور را دارید، می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه دژ مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید. کارشناسان دژ همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان پیش از خرید داشته باشید. شرکت دژ یکی از برترین و بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده انواع درب محسوب می‌شود که درب مورد نظر شما را با ابعاد محل نصب، طرح دلخواه، جنس و رنگ مورد نظرتان برای شما سفارش سازی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *