آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

کار کردن در محیط‎های اداری که با مشکلات مربوط به محدودیت فضا روبه‌رو هستند یک چالش بزرگ است که البته پارتیشن های اداری به جنگ با این مشکل آمده‌اند. با این حال ممکن است برخی از افراد هنوز با سوال پارتیشن اداری چیست؟ روبه‌رو باشند. در ادامه برای شما اطلاعات کامل و جامعی درباره پارتیشن اداری چیست؟ خواهیم گفت و شما را با مزایا و کاربرد آن آشنا خواهیم کرد.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن اداری برای تقسیم بندی فضا و جدا کردن محیط‎ ها از یک دیگر مورد استفاده قرار میگیرند. پارتیشن اداری از جنس‌های مختلفی مثل آلومینیوم، چوب، شیشه و … ساخته می‎شوند. پارتیشن های اداری در 2 مدل ثابت و متحرک در حال تولید و عرضه است. که افراد با توجه به نیازی که دارند می‎توانند یکی از آن‌ مدل‌ها را انتخاب کنند. این نیز یک توضیح مختصر و مفید برای سوال پارتیشن اداری چیست؟ بود.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری از نظر جنس به سه دسته چوب، شیشه و پلی کربنات تقسیم می‌شوند. هر یک از این مواد را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد.

  • انواع پارتیشن اداری از نظر دیوار و ضخامت

پارتیشن‌های اداری به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند.

  • این پارتیشن‎ها از نظر ضخامت در سه دسته تولید می‌شوند
  1. پارتیشن‌های 2.5 سانتی متری بدون فریم.
  2. پارتیشن‌های تک جداره سیستم پریوال با ضخامت 6 سانتی متر.
  3. پارتیشن‌های دوجداره سیستم پریوال با ضخامت 10 سانتی متر.
  • انواع پارتیشن اداری از نظر جنس
  1. پارتیشن‌های آلومینیومی با روکش شیشه‌ای
  2. پارتیشن‌های آلومینیومی با روکش چوب (MDF)
  3. پارتیشن‌های آلومینیومی با روکش پلی کربنات
  4. پارتیشن‌های آلومینیومی با روکش پارچه‌ای
  5. پارتیشن‌های آلومینیومی با روکش شیشه‌ای

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

جدا از این که پارتیشن اداری چیست؟ بهتر است با مزایای آن نیز آشنا شوید. مزایای پارتیشن اداری بسته نوع و مدل انتخابی می‎تواند متفاوت باشد اما یک سری مزایا هستند که در همه مدل‌ها یکسان است. از مزایای پارتیشن اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی شناسی دلپذیر

ما می دانیم که اولین برداشت‌ها مهم هستند، به خصوص وقتی صحبت از مشتریان جدید یا بالقوه باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای علاوه بر شکستن فضایی که در اختیار دارید، بسیار چشم نواز هستند. علاوه بر اینکه مقدار زیادی نور طبیعی را وارد می‌کنند؛ همچنین می‌توانید یک جلوه مات یا آرم شرکت را برای زیبایی بیشتر اضافه کنید!

حس مشارکت را ایجاد می کند

هر شرکتی می‌داند، کمک به کارکنان برای ایجاد حس مالکیت در شرکت و ایجاد فرهنگ مثبت ضروری است. پارتیشن‌های اداری مدرن به کارمندان این امکان را می‌دهد که هم به تنهایی و بی سر و صدا کار کنند و هم این که هنوز احساس کنند با فرهنگ بزرگ شرکت مرتبط هستند.

بهره وری افزایش یافته است

پارتیشن های اداری شیشه‌ای یک جریان از نور طبیعی را به داخل ساختمان وارد می‌کنند و یک خیالی سبک و مطبوع ایجاد می‌کنند. دفاتری که با نور طبیعی غنی شده‌اند می‌توانند به تقویت مثبت اندیشیدن کمک کنند و احتمالاً بهره وری را در بین کارمندان افزایش می‌دهند.

مدیریت صدا

در یک دفتر شلوغ، این احتمال وجود دارد که به منطقه‌ای مانند تماس‌های کنفرانس و جلسات نیاز داشته باشید. پارتیشن‌های اداری تاشو یک راه عالی برای ایجاد یک فضای قابل دسترس و ضد صدا، بدون هزینه و دردسر ساخت یک اتاق کاملا جدید هستند.

عملی بودن

معرفی پارتیشن‌ها به محل کار می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما احتمالاً کاربردی‌ترین آن‌ها، امکان برداشتن و تنظیم مجدد آن‌ها در صورت نیاز است. این امر در صورتی مهم است که محل کار شما مکانی است که به محیط‌های جدید و خلاق نیاز دارد یا به احتمال زیاد به زودی گسترش می‌یابد.

مقرون به صرفه و بادوام

هر نوع پارتیشن اداری را که انتخاب می‌کنید، به احتمال زیاد ارزان‌تر از ساخت دیوارهای آجری دائمی است. به همین ترتیب، پارتیشن‌ها همچنین می‌توانند در قبض انرژی صرفه جویی کنند؛ زیرا اتاق کمتری برای گرم کردن و برق نیاز  دارید.

راهنمای انتخاب و خرید پارتیشن اداری

  • اگر در پلان اداری خود دسترسی به نور طبیعی محدود دارید، پارتیشن های اداری شیشه ای گزینه مناسبی هستند و بهتر است از پارتیشن‌های تمام چوب استفاده نکنید. پارتیشن های شیشه ای، چه شفاف و چه مات، اجازه عبور نور را می‌دهند و فضا را روشن نگه می‌دارند.
  • برای فضاهایی که نیاز به انعطاف پذیری از نظر دید نسبت به اتاق‌های مجاور دارید، از پارتیشن‌ های اداری دوجداره با پرده استفاده کنید.
  • در مناطقی که نیاز به شستشوی کف دارد، مانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها، بهتر است از پارتیشن های چوبی اداری استفاده نکنید. چوب به دلیل مقاومت کم در برابر رطوبت خیلی سریع پوسیده می‌شود و باید پارتیشن را عوض کنید. در این محیط‌ها می‌توانید به جای چوب از شیشه یا آلومینیوم استفاده کنید. چند سانت پایین پارتیشن که احتمال خیس شدنش زیاد است، بهتر است با آلومینیوم کار شود و بقیه پارتیشن شیشه‌ای باشد.
  • در فضاهایی که میزها و مبلمان اداری نزدیک یا به پارتیشن متصل هستند، همیشه امکان برخورد میز و صندلی با پارتیشن وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از پارتیشن های ترکیبی چوب و شیشه استفاده شود. پیشنهاد می‌کنیم قسمت پایین پارتیشن حدود 40 تا 80 سانتی متر چوبی و بقیه آن شیشه‌ای باشد.
  • اگر به دنبال ظاهری طبیعی و حسی هستید، پارتیشن‌های چوبی همان چیزی است که نیاز دارید.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند ایده جالبی برای فضاهایی هستند که می‌خواهید نمای بیرون را کنترل کنید. هنگامی که نمی‌خواهید در دفتر خود دیده شوید، از کنترل از راه دور استفاده کنید تا پارتیشن شیشه ای شفاف را مات کنید. این در اتاق‌های کنفرانس و تجاری نیز مفید است.
  • برای ارتباط بهتر با مشتری می‌توانید روی پارتیشن‌ها لوگو و الگوی رنگ شرکت خود را مهر بزنید.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره با کرکره انتخابی عالی برای دیوارهای اتاق کنفرانس و مدیریت هستند. این پارتیشن‌ها با قابلیت تنظیم دید به بیرون، دریافت نور و دید بصری را ممکن می‌سازند. همچنین به دلیل دو جداره بودن، عایق صوتی خوبی در برابر صداهای مزاحم هستند.
  • اگر ارتفاع زیادی برای پارتیشن‌های محیط اداری خود دارید، بهتر است از شیشه سکوریت استفاده کنید. شیشه‌های تک جداره برای ارتفاعات مناسب نیستند و در صورت شکستن ممکن است به افراد یا اشیاء آسیب وارد کنند.
  • برای قسمت‌هایی از محیط اداری که فقط به جداسازی فیزیکی و نه بصری نیاز دارند، می‌توانید از پارتیشن با ارتفاع کوتاه استفاده کنید. جنس این پارتیشن‎ها می‌تواند شیشه‌های تک جداره یا ترکیبی از شیشه و چوب باشند. ارتفاع بهینه این پارتیشن‌ها را می‌توان 120 تا 160 سانتی متر در نظر گرفت.
  • در محیط‌هایی که نیاز به تهویه و گردش طبیعی هوا دارند و تهویه مستقل ندارند بهتر است از پارتیشن‌های سقف بلند استفاده نکنید. پارتیشن‌های ارتفاع متوسط با ارتفاع بهینه 220 سانتی متر برای این محیط‌ها مناسب هستند.
  • اگر می‌خواهید فضای دفتر یا شرکت شما بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد، پارتیشن‌های اداری بدون فریم انتخاب بسیار خوبی هستند. این پارتیشن‌ها ضمن تقسیم بندی فضا، شفافیت بصری را حفظ کرده و دید وسیعی را به کاربران فضا می‌دهند.

نتیجه گیری

اینها تنها تعداد انگشت شماری از مزایا و کاربرد نصب پارتیشن اداری است. بنابراین قبل از شروع کار ساختمانی بزرگ، در نظر بگیرید که چگونه این راه حل کم هزینه و بادوام می تواند فضای کاری شما را بهبود بخشد! برای خرید، نصب یا اطلاع از قیمت پارتیشن اداری می‌توانید از فروشگاه و وب سایت تترافرم کمک دریافت کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *