لطفا امتیاز بدهید

در نما ویلا تریبلکس ظاهر ساختمان همانند انواع ساختمانها عاملی مهم و غیر قابل انکار در زیبایی و ارزش حقیقی یک ویلا است. ویلا های تریبلکس یکی از محبوب ترین انواع ویلا هستند و امروزه به صورت متعدد در حاشیه شهر ها و مناطق غیرشهری و شهری ساخته می شوند. طراحی نما ویلا تریبلکس به دلیل داشتن نمای گسترده لازم است کاملا مهندسی شده ومطابق با استانداردهای معماری اجرا گردد. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در نما ویلا تریبلکس می پردازیم پس با ما همراه باشید.

نما ویلا تریبلکس و عوامل تاثیر گذار در زیبایی آن

نما ویلا تریبلکس و عوامل تاثیر گذار در زیبایی آن

لطفا امتیاز بدهید

نما ویلا تریبلکس

ویلای تریبلکس همانطور که از نام آن پیداست ویلایی سه طبقه است. ویلاهای سه طبقه عموما به علت فضای زیادی که در اختیار ساکنان خود قرار می دهند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. به این ترتیب با استفاده از حداقل فضای زمین، می توان محیط بیشتری را برای سکونت افراد بیشتری در اختیار داشت. در ویلای تریپلکس عموما چند خانواده می توانند سکونت گزینند و از امکانات و آرامش ویلا استفاده کنند، بدون اینکه مساحت بزرگی از زمین نیاز باشد.

نمای ویلایی تریبلکس شیشه ایی

نمای ویلایی تریبلکس شیشه ایی

ویلای تریبلکس هر چند طول و عرضی تقریبا برابر با ویلا های دیگر را در زمین اشغال می کند، اما ارتفاع زیادی دارد. به همین دلیل مساحت سطوح جانبی آن که از بیرون ویلا دیده می شوند، زیاد است. در واقع با توجه به تعریف تخصصی واژه نما، نمای ویلای تریبلکس وسیع تر از ویلا های دیگر است. به همین دلیل در طراحی و اجرای این نما باید به نکات خاصی توجه شود.

نمای ساختمان تریبلکس مدرن

نمای ساختمان تریبلکس مدرن

ارزش نما ویلا تریبلکس مثل هر سازه دیگری تا حد زیادی به نما آن وابسته است. در واقع یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی و بالا رفتن ارزش یک ویلای تریبلکس، نمای آن است. در طراحی نمای این مدل ویلا می توان سبک ها و متریال های متنوعی را به کار برد که هر یک به نوعی بیانگر اشرافیت و زیبایی بنای ویلا هستند.

نما ویلا تریبلکس به سبک مدرن

نما ویلا تریبلکس به سبک مدرن

عوامل تاثیر گذار در نمای ویلای تریبلکس

یکی از مهمترین عوامل که در طراحی نمای هر ویلایی موثر و غیر قابل چشم پوشی است، قیمت تمام شده برای مشتری است. در واقع عامل قیمت که یک فاکتور مهم ریالی است، آنقدر اهمیت دارد که در بسیاری از مواقع نقش تعیین کننده و عامل محدودکننده را ایفا می کند. عوامل متعددی نیز بر روی قیمت نما ویلا تریبلکس تاثیرگذارند.

عوامل تاثیر گذار در نما ویلا تریبلکس

عوامل تاثیر گذار در نما ویلا تریبلکس

مساحت بنا

مساحت بنا و ابعاد نمایی که قرار است یک طرح پیاده سازی و اجرا شود بسیار مهم است. هر چقدر مساحت اجرای نما ویلا تریبلکس بیشتر باشد، ناگزیر قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. بسیاری از معماران برای رفع این مشکل سعی می کنند تا صرفا برخی از وجوه ویلا را با نما و تزئینات خاص آن مجلل کنند یا در طراحی نما ویلا تریبلکس از اختصاص دادن نمای متفاوت و ارزان تر به یک طبقه استفاده کنند.

نمای ساختمان سه طبقه ویلایی

نمای ساختمان سه طبقه ویلایی

استفاده از متریال های گران قیمتی نظیر سنگ و مجسمه، تزئینات و نقش و نگار های لوکس نیز می تواند قیمت را بالا ببرد. استفاده از مصالح ترکیبی به منظور تعادل قیمت روشی رایج برای حل این مشکل است. در طراحی نما ویلا تریبلکس به سبک کلاسیک و استفاده از سبک نمای رومی که سنگ در آن عنصری کلیدی و غالب است، گاها از چوب، سیمان یا گچ برای بهینه کردن قیمت استفاده می شود.

ساختمان ویلایی با نمای کلاسیک

ساختمان ویلایی با نمای کلاسیک تریبلکس

ارتفاع ساختمان

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی نمای ویلای تریبلکس باید به آن توجه داشت، ارتفاع زیاد ساختمان است. ارتفاع ساختمان در ویلای تریبلکس تفاوت زیادی با ساختمان ویلاهای عادی دارد و به همین دلیل در طراحی نما ویلا تریبلکس باید سازه هایی با ارتفاع بلند، مثل ستون های بلند، سرستون و تزئینات متناسب با ارتفاع به کار برده شود.

در بسیاری از طراحی ها طبقه سوم عملا نادیده گرفته می شود و معمار به ناچار از طرح و سبکی متفاوت با سایر طبقات برای طبقه آخر استفاده می کند. این موضوع سبب از دست رفتن هارمون، توازن و نظم بنا می شود. این مسئله در سازه هایی با سبک کلاسیک و به خصوص در نمای رومی می تواند برای ساختمان مضر باشد و نمای آن را چندان زیبا نکند.

ساختمان ویلایی

نمای ساختمان تریبلکس مدرن

ویلا ها بر خلاف ساختمان های شهری در همسایگی خود ساختمانی ندارند و از این رو بسیار شدید تر در معرض عوامل محیطی مثل وزش باد و بارش برف و باران قرار می گیرند. در ساختمان هایی که ارتفاع آن ها از آستانه خاصی بیشتر می شود، تاثیر این عوامل می تواند بسیار مهم تر از قبل شود. به همین دلیل در طراحی نمای تریبلکس باید به ارتفاع ساختمان توجه شده و بازخورد سازه در برابر چنین عواملی سنجیده شود.

نمای ویلای سه طبقه

نمای ویلای سه طبقه

شماره مشاوره طراحی نما

کلام پایانی…

به طور کلی مشورت با معماران متخصص در زمینه طراحی نما می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید با این کار هم از چالش های احتمالی متناسب با سازه ویلای خود آشنا شوید و هم طرحی با قیمت ایده آل و مقرون به صرفه را برای ساختمان خود انتخاب کنید. طراحی نما ویلا تریبلکس را به متخصصان حرفه ای بسپارید تا شیکترین، زیبا ترین و مستحکم ترین نما را در عین پرداخت بهترین قیمت تحویل بگیرید.