آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

5دلیل که باید از ساندویچ پانل در ساخت و ساز استفاده کنیم

ساندویچ پنل سازه‌ای پیش ساخته و متشکل از چند لایه است که در دو مدل دیواری و سقفی تولید می شود. این سازه های پیش ساخته کاربرد بسیاری پیدا کرده اند، از مسکونی و اداری گرفته تا سردخانه و گلخانه.

با تحول صنعت ساختمان، استفاده از ساندویچ پانل نیز رو به گسترش گذاشته است، به نحوی که آن ها را می توان در ساخت کانکس های معمولی و یخچال دار، کانتینر، سازه و خانه های پیش ساخته، کمپ‌ های اسکان موقت، سوله، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی، سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و بسیاری از موارد دیگر به کار گرفت.  در ادامه به 5 دلیل برای لزوم استفاده از ساندویچ پانل در ساخت و ساز پرداخته ایم.

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل شده و لایه میانی آن عموما از جنس پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است. دو طرف این عایق را ورق فولادی می پوشاند؛ بنابراین هر لایه خاصیت فیزیکی و مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد.

پلی استایرن و پلی اورتان تشکیل دهنده لایه میانی، در صورت آتش سوزی از ایجاد جرقه و در نتیجه تشدید حریق جلوگیری می کنند. اگر این لایه میانی از فوم های باکیفیت ساخته نشده باشد، سازه اصلی ساختمان را در معرض خطر قرار می دهند.

 

عدم پوسیدگی و اکسید شدگی

به دلیل ترکیب شدن آلومینیوم با اکسیژن موجود در هوا ، لایه ی فشرده ی آلومینیومی ایجاد می‌شود که باعث زنگ نزدن سطح قطعات آلومینیم می‌شود. به عبارتی دیگر این لایه از تماس اکسیژن هوا با لایه های زیرین آلومینیوم جلوگیری می‌کند و مانع از اکسید شدگی قطعات می‌شود.

تنوع رنگ و زیبایی

تا صحبت از متریال پیش ساخته به میان می آید احتمالا تصویر پارتیشن های بی روح در ذهنتان نقش می بندد. این پیش ساخته ساندویچی اما داستانش متفاوت است.

تنوع رنگ در ساندویچ پانل  زیاد است و می توان آن را در ۴۰ رنگ مختلف یافت. طراحان میتوانند بین رنگ آلومینیوم ، مس ، روی یا رنگ فولاد ضد زنگ انتخاب کنند. ساندویچ پانل رنگی با توجه به سلیقه گوناگون مشتریان طراحی می شود. این ورقه ها رنگبندی متنوعی دارد. به کارگیری ساندویچ پانل رنگی سبب جذابیت و زیبایی دو چندان ساختمان می شود.

در کنار رنگ بندی فراوان باید به ساندویچ پانل دکوراتیو هم اشاره کنیم؛ این ساندویچ پانل علاوه بر داشتن طرح و رنگ های متنوع و زیبایی های منحصر به فرد، در نقش عایقی بسیار مناسب در برابر سرما، گرما و صوت نیز ظاهر می شود.

عایقی مناسب در برابر سرما و گرما

ساندویچ پانل به دلیل ماهیت لایه ای، در نقش عایقی بسیار خوب نیز ظاهر شده است. اینجا باز هم پای پلی یورتان و پلی استارین به میان می آید. این لایه میانی ضمن به حداقل رساندن تلفات انرژی، آلودگی صوتی را هم به حداقل می رساند.

همین ویژگی باعث شده که استفاده از ساندویچ پانل برای مکان های گلخانه ای، کشاورزی و سوله تولیدات محصولات دامی نیز توصیه بشود.

قیمت مناسب و اجرای آسان

ساندویچ پانل ها در مقایسه با پارتیشن های پیش ساخته، نه تنها از زیبایی بالایی برخوردار هستند، بلکه طول عمر بالاتری هم دارند. به علاوه سایر نکات بالا باید هزینه ایین تعمیر و نگهدار آن را هم در نظر بگیرید که همگی به محبوبیت این سازه چند لایه افزوده است.

همچنین به دلیل اینکه بخش زیادی از سازه پیشتر و در کارخانه تولید و مونتاژ شده، نصب و راه اندازی آن در محل به نسبت راحت است و زمان کمتری را از پیمانکار می گیرد.

صنعت ساختمان در مسیر تحول

از روزهایی که تنها ملات ساخت ساختمان آجر و خشت بود سال های بسیاری گذشته است و با پیشرفت تکنولوژی، متریال های جدیدی نیز پای به عرصه بازار گذاشته اند.

همچنین با گسترش شهرنشینی، افزایش آلودگی های صوتی، خطرات طبیعی و غیرطبیعی، نیاز به زیبایی در بنا همه و همه نیاز به یک انتخاب حساب شده را بیش از پیش مهم کرده است تا جایی که عمر ساختمان نیز بالاتر برود و هزینه های جانبی تعمیرات آن به حداقل برسد. در این بین انتخاب ساندویچ پانل به دلایلی که گفته شد، معقول به نظر می رسد.

کبیر پانل برترین تولید کننده و صادرکننده ساندویچ پانل در کشور

کبیر پانل واحد تولیدی برتر انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای در کشور است.

این کارخانه به دلیل کیفیت ممتاز تولیدات خود توانسته است نائل به کسب جوایز و تقدیرنامه های متعدد از سوی دستگاه‌های نظارتی شود.

امکان تولید ساندویچ پانل ها در طرح ها و رنگ های درخواستی و متناسب با بودجه و شرایط سازه شما وجود دارد.

کبیرپانل بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل کشور آماده تولید و ارائه محصولات خود به مصرف کنندگان این محصول مدرن را دارد.

روند سفارش از شرکت بدین صورت است که ابتدا محاسبات تعداد و ابعاد ورق ساندویچ پانل، باتوجه به مشخصات و متراژ پروژه شما انجام می شود.

سپس یک پیش فاکتور صادر شده و پس از پیش پرداخت مشتری، نحوه آماده سازی سفارش سریعاً انجام می شود. در نهایت سفارش شما از کارخانه بارگیری و در محل پروژه به شما تحویل داده می شود.

برای این منظور می توانید با کارشناسان فروش دفتر کارخانه تماس گرفته و سفارش خود را با قیمت های مناسب در اسرع وقت تحویل بگیرید.

وب سایت کارخانه کبیر پانل

 https://www.kabirpanel-co.com

تلفن های تماس دفتر فروش کارخانه:

۰۲۱۲۹۳۲

۰۲۱۲۲۸۱۵۴۵۴

۰۲۱۲۲۸۱۷۲۰۶

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *