آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

آیا سنگ بازالت برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب است؟ خرید بهترین سنگ نمای حمام و سرویس بهداشتی، یک از مهمترین فاکتور برای زیبایی و بهبود عمر سنگ ساختمانی در حمام، دستشویی و سرویس های بهداشتی است. اگر می خواهید عمر ساختمان و کیفیت و زیبایی آن را افزایش دهید بهتر است در خرید سنگ برای قسمت های مختلف منزل خود و به خصوص سرویس بهداشتی دقت کافی داشته باشید. در سال‌های اخیر با توجه به کیفیت و هزینه مناسب، افراد به خرید سنگ بازالت برای نمای حمام یا سرویس بهداشتی روی آورده اند. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از یک راهنمای کامل برای انتخاب بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام را برای شما بررسی کنیم. قبل از انتخاب و خرید خود بهتر است ادامه این راهنما را تا انتها بخوانید.

مناسب ترین و بهترین سنگ نما دستشویی و حمام

سنگ های طبیعی انتخاب خوبی برای استفاده در کف و دیوار حمام هستند. با در نظر گرفتن سنگ طبیعی برای میز حمام یا روکش روشویی، چندین گزینه عالی وجود دارند که به راحتی می توانید آنها را برای سرویس های بهداشتی از جمله حمام و دستشویی انتخاب کنید، از جمله:

سنگ نمای مرمر برای سرویس بهداشتی

سنگ مرمر که اغلب در خانه های گران قیمت استفاده می شود، به دلیل ظاهر تمیز و زیبایی استثنایی خود محبوبیت خاصی دارند. سنگ مرمر معمولاً از رنگ سفید ساخته شده و اغلب دارای رگه های خاکستری، مشکی، آبی روشن، صورتی، قرمز، خرمایی یا سبز است که به راحتی با انواع سرویس های بهداشتی ست می شوند. به راحتی می توان آن را جلا داد، یا حتی برای یک روکش براق روشن، یا برای ظاهری مات تر، سنگ را تراش داد.

بسیاری از سازندگان و طراحان خانه از کاربرد سنگ مرمر در آشپزخانه اجتناب می کنند زیرا معتقدند به اندازه گرانیت یا کوارتز استحکام مناسب را ندارد. حتی در برابر مواد شیمیایی به راحتی آسیب می بیند. این در حالی است که سنگ مرمر فوق العاده بادوام و مقاوم در برابر لکه است و بسیار بادوام تر از بسیاری از سطوح غیر سنگی دیگر محسوب می شود. سنگ مرمر برای حمام یک گزینه مناسب و مطمئن است.

چرا مردم سنگ مرمر را انتخاب می‌کنند؟

اکثر مردم سنگ مرمر را به دلیل زیبایی آن انتخاب می کنند. ظاهری ظریف اما قدرتمند دارد که واقعا می تواند زیبایی حمام را افزایش دهد. اگرچه سنگ مرمر به ندرت به عنوان سنگ نمای سرویس بهداشتی استفاده می شود، اما می تواند خانه شما را منحصر به فرد و مجلل تر کند.

هنگامی که به درستی آب بندی و صیقل داده شود، احتمال آسیب دیدن آن کمتر است. اما باید سنگ مرمر را به طور منظم تمیز کنید. استفاده از شوینده و اسیدها و مواد شیمیایی قوی می توانند باعث آسیب دیدگی آن شوند.

اما سنگ مرمر به عنوان یکی از سنگ نمای مناسب برای سرویس بهداشتی می تواند بسیار گران باشد، اگر به ظاهر سنگ مرمر علاقه دارید، اغلب هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

سنگ چینی برای سرویس بهداشتی و حمام

سنگ های چینی نسبت به سنگ های گرانیت تخلخل بالاتر و جذب آب کمتری دارند. همچنین سنگ های چینی در مواجهه با رطوبت و مواد شوینده کمترین آسیب دیدگی را نسبت به سایر انواع سنگ ها دارند. علاوه بر این، سنگ های چینی معمولاً بافتی شبیه به کریستال شفاف دارند که آنها را به انتخابی عالی برای سنگ نمای سرویس بهداشتی تبدیل می کند.

سنگ نمای گرانیتی برای سرویس بهداشتی و حمام

گرانیت شاید قوی ترین و بادوام ترین نمای سنگی موجود در بازار باشد. این سنگ در رنگ‌ها و طرح‌های بسیاری موجود است. انتخاب آن برای سرویس های بهداشتی و حمام محبوبیت زیادی دارد. خراش برنمی دارد و گرما را به خوبی تحمل می کند.

گرانیت تقریباً با هر دکوراسیونی به راحتی ست می شود. این سنگ برای سال‌های متمادی یک انتخاب محبوب بوده است. از طرفی هم دوام بسیار بالایی دارد.

گرانیت، به عنوان یکی از بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی نیاز به نگهداری و مراقبت کمی دارد. باید به طور منظم تمیز شود و از قرار دادن پاک کننده های خشن، مواد شیمیایی و مواد اسیدی روی سطح آن خودداری کنید. گرانیت اغلب در کارخانه یا در حین نصب مهر و موم می شود تا از آن در برابر مواد شیمیایی و آسیب های دیگر محافظت گردد. اما ممکن است هر سال یا بیشتر نیاز به آب بندی مجدد داشته باشد.

سنگ نمای کوارتز برای سرویس بهداشتی و حمام

کوارتز یک سنگ طبیعی است که با استفاده از مواد سنگی آسیاب و رزین طراحی شده است. کوارتز به دلیل دوام بسیار بالا (همتراز با گرانیت) و نیازهای نگهداری بسیار کم، یک انتخاب عالی و مناسب برای سرویس های بهداشتی و حمام است.

این سنگ نسبت به گرانیت و مرمر ظاهر مدرن‌تری داشته و در انواع رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. به جرات می توان گفت که کوارتز می تواند تقریباً با هر سبک طراحی و دکوراسیون حمام ست شود.

بر خلاف سنگ مرمر و گرانیت، کوارتز غیر متخلخل است، بنابراین کمترین حساسیت را نسبت به لکه دارد. این ویژگی کوارتز، تمیز کردن و نگهداری آن را بسیار آسان می کند.

تنها نقطه ضعف واقعی کوارتز مقاومت در برابر حرارت است. با اینکه مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت دارد اما مقاومت آن به خوبی گرانیت یا مرمر نیست.

میزهای حمام کوارتز نسبت به اکثر سنگ مرمرها گرانتر خواهند بود و معمولاً قیمتی برابر با گرانیت دارند. مانند سایر سنگ های طبیعی، سطوح کوارتز حمام بسیار زیبا و شیک هستند و می توانند ارزش خانه شما را بهبود بخشند.

سنگ نمای سرویس بهداشتی چه ویژگی های باید داشته باشد؟

 انتخاب انواع سنگ نما و رنگ های آن تاثیر مستقیمی بر روان و ذهن شما دارد که باعث آرامش شما می شود، بنابراین انتخاب سنگ نمای مناسب برای هر مکانی مانند سرویس های بهداشتی و حمام مهم است. یکی از مهمترین جنبه های مراحل ساخت و ساز، اطمینان از مرغوبیت و کیفیت مصالح آن است. برای همین بیشتر از سنگ های طبیعی برای ساخت انواع سنگ نماها استفاده می شود. در این میان سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان است و با وجود اینکه یکی از قسمت های کوچکتر ساختمان محسوب می شود، سازندگان ترجیح می دهند بهترین سنگ نماها را برای این قسمت از ساختمان انتخاب کنند. زیرا همانطور که از نامش مشخص است، نظافت در این قسمت از خانه ها اهمیت بسیار زیادی دارد و مکانی است که به طور منظم از آن استفاده می شود.

انواع مختلف سنگ های طبیعی برای سرویس های بهداشتی ساختار و خواص منحصر به فرد خود را دارند.

سوالی که وجود دارد این است که بهترین سنگ نما دستشویی یا سرویس بهداشتی و حمام چیست؟ یک سنگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا برای حمام مناسب در نظر گرفته شود؟ برخی از مهمترین ویژگی های سنگی که باید در سرویس بهداشتی استفاده شود به شرح زیر است:

سطوح پایین جذب آب

اولین و مهمترین ویژگی مصالح به کار رفته در این بخش از ساختمان مقاومت آن در برابر آب و محلول های نظافتی است. به طور کلی سرویس بهداشتی مکانی است که به دلیل وجود آب به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارد. به همین دلیل سنگی که در این مکان استفاده می شود باید ظرفیت جذب آب کمی داشته باشد. در غیر این صورت، آب به داخل سنگ نفوذ می کند و به مرور زمان باعث آسیب ساختاری به ساختمان (یا طبقات پایین) می شود. به همین دلیل، موادی که در کفپوش و دیوارهای این بخش استفاده می‌شوند باید بتوانند به طور موثری در برابر رطوبت عایق بندی شوند.

علاوه بر این، باید مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده (اعم از اسیدی و قلیایی) داشته باشد، زیرا سرویس بهداشتی دائماً در معرض شستشو و مواد شوینده است و موادی که در قسمت های مختلف آن استفاده می شود باید مقاومت خوبی در برابر این عناصر داشته باشد.

مقاومت بالا در برابر سایش و پارگی

علاوه بر فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، سنگی که در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای تراکم بالا و سطح تخلخل کم باشد. به طور کلی می توان گفت که نمی توان از سنگ هایی با سطح متخلخل در سرویس های بهداشتی استفاده کرد. زیرا در چنین حالتی آب و آلاینده ها به داخل سنگ نفوذ می کند و در نهایت سنگ زیبایی خود را از دست می دهد.

سرد بودن سنگ

بیشتر انواع سنگ ها سرد هستند که ممکن است در فضاهای کاربردی را تا حدودی سرد و خنک کنند. بنابراین، سنگ طبیعی یک رسانای گرما عالی است که می توانید از آنها برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید تا حمام شما همیشه گرم و دنج باشد.

نحوه انتخاب بهترین سنگ نمای برای سرویس بهداشتی

 هنگام انتخاب سنگ مناسب برای سرویس بهداشتی، علاوه بر توجه به جنس و ساختار سنگ، به موارد دیگری مانند زیبایی سنگ و سازگاری یا عدم سازگاری آن با سایر اجزای سنگ نیز باید توجه کنید. شما باید رنگ هایی را برای سنگ نمای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید که با رنگ سایر عناصر سرویس بهداشتی و حمام همخوانی داشته باشد و به راحتی ست شود.

علاوه بر رنگ باید به سطح سنگ هم توجه کنید. سطح سنگ علاوه بر اینکه نباید لغزنده باشد، باید با سبک دکوراسیونی که در محوطه مورد استفاده قرار می گیرد نیز سازگار باشد.

توجه به زیبایی و رنگ در خرید سنگ نما

علاوه بر این، زمانی که به دنبال خرید سنگ توالت هستید، ضروری است که سنگ هایی را انتخاب کنید که دارای طرح رنگی پر جنب و جوش باشند. زیرا برخی از مناطق، مانند حمام نور کمی دارند. پس بهتر است سنگ هایی با تم رنگی زنده انتخاب کنید.

هنگام انتخاب و خرید بهترین سنگ نمای مورد علاقه خود برای سرویس های بهداشتی و دستشویی، باید از کاربرد آن مطمئن باشید. شما می توانید این محصول طبیعی را برای کف و دیوارها و همچنین برای پوشش داخلی حمام یا رویه روشویی انتخاب کنید. در هر صورت باید مطمئن شوید که سنگ طبیعی که می خواهید روی سرویس بهداشتی خود نصب شده و برای مناطق مرطوب مناسب است. علاوه بر این، باید از یک روکش بدون لغزش برای کف حمام خود استفاده کنید.

اگر از محصولات غیر اسیدی استفاده می کنید می توانید سنگ طبیعی حمام خود را تمیز نگه دارید. شما می توانید سنگ را روزانه فقط با استفاده از یک شوینده ملایم و آب تمیز کنید. به طور خلاصه، سنگ طبیعی ظاهر زیبایی شناختی بسیار شیک و ظاهری جاودانه به حمام شما می بخشد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از انواع سنگ بازالت برای طراحی سرویس بهداشتی استفاده نمایید تا به جذابیت آن بیفزایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *