آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

مولتی متر خوب و ارزان چی بخریم؟

مولتی متر یکی از مهمترین تجهیزاتی است که در مکان‌های مختلف از خانه گرفته تا در آزمایشگاه توسط تکنسین‌های برق استفاده می‌شود. با اینکه برخی از مولتی مترها قیمت بالایی دارند، ولی با داشتن کمی اطلاعات می‌توانید یک مولتی متر ارزان قیمت و با کیفیت بسیار خوب تهیه کنید.

بنابراین در این مطلب همراه برنا نیوز باشید تا اهمیت استفاده از مولتی متر خوب را برای‌تان شرح دهیم و برند زیکو را به عنوان یکی از بهترین برندهای مولتی متر معرفی کنیم.

اهمیت استفاده از مولتی متر مناسب چیست؟

تکنسین‌ها و مهندسان برق طیف گسترده‌ای از ابزارها را در دسترس دارند. مولتی متر یکی از این دستگاه‌ها محسوب می‌شود که همیشه در جعبه ابزار وجود داشته است و همچنان پرکاربردترین ابزار به شمار می‌رود. برخی از انواع مولتی متر تخصصی هستند و کمک می‌کنند تا هزینه‌ای که خرج کرده‌اید را دوباره به دست آورید. با اینکه شما همیشه به مولتی متر نیاز ندارید، ولی باید یک‌بار برای همیشه مدل خوبی را خریداری کنید تا در مواقع لزوم مشکلی برایتان پیش نیاورد.

مولتی متر برای سه عملکرد اصلی استفاده می‌شود که عبارت‌اند از اندازه‌گیری ولتاژ، مقاومت و پیوستگی در قطعات و مدارهای الکتریکی. تست باتری با مولتی متر یکی از رایج‌ترین کاربردهای آن است، همچنین با استفاده از مولتی متر می‌توانید سیم‌های داخلی تجهیزات خود را بررسی کنید. در ضمن گاهی اوقات جهت بررس لامپ‌های قدیمی از مولتی متر استفاده می‌شود. مولتی متر می‌تواند قطعات و سیم‌های خراب یک وسیله الکترونیکی را تشخیص دهد و از تخریب بیشتر آن جلوگیری کند.

با استفاده از مولتی متر می‌توان از سالم بودن قطعات الکترونیکی اطمینان حاصل کرد یا مشخصات فنی قطعات را مورد سنجش قرار داد. بنابراین اهمیت خرید مولتی متر باکیفیت در این بخش معلوم می‌شود. اگر کیفیت آن به اندازه کافی نباشد، نمی‌تواند تشخیص درستی داشته باشد و به موقع از تخریب دستگاه شما جلوگیری کند.

اما برای خرید مولتی متر حتما باید از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تخصص کافی دارند. از طرفی برخی مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که مولتی متر حتما باید گران باشد و به پول زیادی نیاز دارند. چنانچه شما از کارشناسان مجرب این حوزه کمک بگیرید، آنها برندهای خوبی را به شما معرفی می‌کنند که به داشتن پول خیلی زیاد هم نیازی ندارند. قیمت مولتی مترها بسته به کیفیت آنها متفاوت است. برند زیکو یکی از بهترین برندهای موجود در زمینه تجهیزات الکترونیکی از جمله مولتی متر است که طیف وسیعی از این محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بهترین مولتی مترهای زیکو با قیمت مناسب

تا به اینجای متن درباره اهمیت استفاده از مولتی متر صحبت کردیم و در این بخش بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مولتی مترهای زیکو را معرفی می‌کنیم:

 

  1. مولتی‌ متر کلمپی زیکو مدل ZC-B900

به طور کلی مولتی متر کلمپی، دارای نوعی گیره است که به کمک آن مقادیر مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند. مولتی متر کلمپی ZC-B900 یک دستگاه حرفه‌ای و مقرون به صرفه است که خریداران زیادی دارد. این محصول در تجهیزات صنعتی، سیستم‌های خانگی و … استفاده می‌شود که بیشتر این دستگاه‌ها در هنگام تعمیر برق، عیب‌یابی، تست مدار و نصب به کار می‌روند.

این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری جریان AC و DC تا 600 آمپر و ولتاژ AC و DC  600 ولت را دارد. در ضمن، تست دیود و تست اتصال کوتاه با این محصول قابل اندازه‌گیری هستند. مولتی متر ZC-B900 دارای صفحه نمایش دیجیتال است که می‌تواند چهار رقم و حداکثر عدد 6000 را نمایش دهد. مجهز بودن به نور پس زمینه و چراغ قوه از دیگر ویژگی‌های آن است.

دقت این محصول در هنگام اندازه‌گیری بی‌نظیر است و می‌توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید. این مولتی متر به دلیل دارا بودن قابلیت NCV قادر به اندازه‌گیری مقادیر بدون تماس (بدون تماس مستقیم با سیم) و بدون نیاز به قطع کابل است.

 

  1. مولتی متر کلمپی زیکو مدل ZC-2018

اگر به دنبال مولتی متر کلمپی با قیمت کمی پایین‌تر هستید، این مدل گزینه مناسبی محسوب می‌شود و نسبت به مدل ZC-2020 ارزان قیمت‌تر است. اما با این حال کیفیت خوبی دارد و یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. این محصول دارای صفحه نمایش دیجیتال با قابلیت نمایش چهار رقمی است.

علاوه بر اندازه‌گیری پارامترهایی مثل مقاومت، جریان و ولتاژ، قابلیت اندازه‌گیری دما از 30- تا 1000 درجه سانتیگراد را نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مجهز بودن به سیستم خاموش شدن خودکار در صورت کار نکردن دستگاه اشاره کرد. مولتی متر ZC-2018 دارای سه حالت دستی، اتوماتیک و هوشمند است و نور پس زمینه نیز دارد.

 

  1. مولتی‌ متر کلمپی زیکو مدل ZC-B400

اگر به دنبال یک مولتی متر کلمپی با کیفیت و مقرون به‌صرفه هستید، ما مولتی متر کلمپی زیکو ZC-B400 را به شما معرفی می‌کنیم. این مولتی متر دارای گیره است که دور سیم یا کابل قرار می‌گیرد و پارامترها را بدون قطع شدن مدار اندازه‌گیری می‌کند. این محصول قابلیت اندازه‌گیری ولتاژ AC و DC و قابلیت اندازه‌گیری جریان AC را نیز دارد، اما جریان DC را اندازه نمی‌گیرد. مقاومت، فرکانس و دما از دیگر مواردی هستند که دستگاه توانایی سنجش آنها را دارد.

از آنجایی که صفحه نمایش دارای نور پس زمینه است، مشکلی برای کار با این دستگاه در محیط تاریک ندارید. با توجه به قابلیت TRUE RMS دقت اندازه‌گیری آن بسیار بالا و درصد خطای آن بسیار پایین است. صفحه دیجیتال آن می‌تواند تا چهار رقم (4000) را نمایش دهد.

 

  1. مولتی متر دیجیتال زیکو مدل ZM-3003

شرکت زیکو با طیف وسیعی از مولتی مترها، نوع دیجیتال و بدون گیره زیادی را نیز عرضه می‌کند. مولتی متر دیجیتال زیکو ZM-3003 دارای استاندارد CE است و برای اندازه‌گیری پارامترهایی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت و انجام تست‌هایی مانند دیوید و اتصال کوتاه استفاده می‌شود. همچنین برای اطلاع از سالم یا معیوب بودن تجهیزات الکترونیکی به کار می‌رود. این محصول می‌تواند تا پنج رقم و تا 19999 عدد را نمایش دهد. اجزای این دستگاه شامل سلکتور، پورت، پروب و صفحه دیجیتال می‌شود.

 

  1. مولتی‌ متر دیجیتال زیکو مدل ZM-A600

یکی دیگر از پرفروش‌ترین مولتی مترهای دیجیتال زیکو، مدل ZM-A600 است. این محصول قابلیت اندازه‌گیری ولتاژ، جریان و مقاومت را دارد. به علاوه، دما را تا 1000 درجه سانتیگراد اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه می‌تواند ولتاژ و جریان AC و DC را با دقت بسیار بالایی اندازه‌گیری کند، زیرا دارای قابلیت True RMS واقعی است.

صفحه دیجیتال ZM-A600 قابلیت نمایش 4 رقمی را دارد و تا عدد 6000 را نمایش می‌دهد. این محصول بسیار سبک بوده و به راحتی قابل حمل است. خاموش شدن خودکار، دکمه ثبت اطلاعات، هشدار باتری و نور پس زمینه از خصوصیات دیگر آن هستند. یکی از ویژگی‌هایی که این محصول را خاص می‌کند، این است که می‌تواند ولتاژ را به صورت تماس غیرمستقیم اندازه‌گیری کند. این مدل نسبت به مدل قبلی قیمت پایین‌تری دارد، ولی کیفیت آن همچنان بسیار خوب است.

خرید مولتی مترهای زیکو از فروشگاه آوازک

ما در این مطلب لیستی از بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مولتی مترهای زیکو را به شما معرفی کردیم. اگر همچنان درباره خرید مولتی متر ارزان و با کیفیت سوالی دارید، می‌توانید با شماره 02191016050 تماس بگیرید تا متخصصین فروشگاه آوازک پاسخ همه سوالات شما را بدهند و بهترین مولتی مترها را آنلاین و با قیمت مناسب از این شرکت خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *