آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

سقف وافل یک طرفه و دو طرفه، سقف هایی هستند که برای استفاده در ساختمان ها و سازه های مختلف به کار می روند. برای انتخاب نوع مناسب سقف وافل، باید نیازهای خاص سازه یا ساختمان را در نظر گرفت و با توجه به مزایا و معایب هر کدام، بهترین و مناسب ترین آن را انتخاب کرد. اگر می خواهید با کاربردها و تفاوت های این دو سقف آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی سقف وافل

سقف های وافل که به سقف های شیاردار نیز معروف هستند، از جنس بتن بوده و ظاهری زیبا دارند. علاوه بر این، استفاده از این نوع سقف، مزایای فنی و اقتصادی زیادی برای شما به همراه دارد.

مزایای سقف وافل

امروزه استفاده از سقف وافل به دلیل داشتن مزایای بی نظیری که دارد، بسیار رواج یافته است. در ادامه مهم ترین مزایای استفاده از سقف وافل را برای شما بیان می کنیم.

·         وزن سبک

یکی از مزایای سقف وافل، سبک بودن آن است که در نهایت باعث کاهش وزن سازه می شود. اغلب قالب های این سقف از نوع پلاستیک است. استفاده از قالب پلاستیکی تخت، علاوه بر وزن کمتر، نیازی به روغن کاری نیز ندارد. شست و شوی سقف وافل بسیار آسان بوده و امکان استفاده مجدد از آن نیز وجود دارد.

·         امکان اجرا با اسکلت فلزی

یکی از مزایای مهم این سقف ها، امکان اجرای آن با اسکلت های فلزی است. این امر هزینه هایی مانند عایق نمودن را از دوش شما بر می دارد.

·         مقرون به صرفه

از دیگر دلایل مهم برای انتخاب سقف وافل، می توان به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. تجربه ثابت کرده است که استفاده از سقف وافل، در کاهش هزینه های ساخت و ساز بسیار موثر است.

·         استفاده کمتر از بتن

در طراحی سیستم های وافل، بتن نواحی کششی حذف شده است، در نتیجه مصرف بتن در ساخت ساختمان تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

 

معرفی سقف وافل یک طرفه

این نوع سقف شامل یک لایه وافل است که در بالای سازه قرار می گیرد. این سقف به دلیل داشتن قالب های زیبا، شکل جذابی دارد و می تواند به عنوان یک عنصر زیبایی در ساختمان استفاده شود. همچنین، سقف وافل یک طرفه به دلیل داشتن وزن کمتر، برای سازه های بزرگ و بلند مانند پل ها مناسب است.

معرفی سقف وافل دو طرفه

این نوع سقف شامل دو لایه وافل است که به صورت متقابل قرار گرفته اند. سقف وافل دو طرفه به دلیل داشتن این دو لایه، بسیار مقاوم و پایدار است و می تواند به عنوان یک سازه اصلی در ساختمان های بلند استفاده شود. همچنین، این سقف به دلیل داشتن ساختار پیچیده تر، برای ساخت سازه های کوچک تر نیز مناسب است.

مقایسه کامل سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

هر کدام از دو نوع سقف وافل، دارای مزایا و معایبی است که باید با توجه به نیازهای سازه، بهترین آن را انتخاب کرد. جالب است بدانید اساس تفاوت بین این دو سقف، تفاوت در شکل قالب آن است. در تولید قالب سقف وافل، از دو شکل مربع و مستطیل استفاده می شود. در ادامه به بررسی کامل تفاوت بین سقف وافل یک طرفه و دو طرفه می پردازیم.

·         تفاوت در نحوه اجرا

سقف وافل یک طرفه به صورتی طراحی شده که فقط یک طرف آن قابل مشاهده است و طرف دیگر آن پشت دیوار یا سازه دیگری قرار می گیرد؛ در حالی که سقف وافل دو طرفه، از هر دو طرف قابل مشاهده بوده و به صورت تقابلی طراحی شده است.

در نحوه اجرای سقف وافل یک طرفه، پشتیبان های ساختاری برای نگهداری سقف فقط در یک طرف سازه قرار می گیرند؛ اما در اجرای سقف وافل دو طرفه، پشتیبان های ساختاری در هر دو طرف سازه قرار می گیرند.

 

·         تفاوت در عملکرد سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

سقف وافل یک طرفه برای استفاده در ساختمان های مسکونی طراحی شده است و فقط یک طرف آن قابل مشاهده است. اما سقف وافل دو طرفه برای استفاده در ساختمان های تجاری و اداری طراحی شده است و از هر دو طرف قابل مشاهده است. این نوع سقف با استفاده از پشتیبان های ساختاری در هر دو طرف سازه، بسیار قوی و پایدار است و می تواند برای پوشش ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

·         مقایسه شکل ظاهری

قالب های وافل یک طرفه، مستطیلی شکل هستند و اغلب آن ها در هنگام اجرای پروژه بسته می شوند. این قالب ها با توجه به مساحت مورد نیاز در سازه خریداری می شوند. در مقابل، قالب های دوطرفه مربعی شکل بوده و به صورت دانه ای خرید و فروش می شوند. از لحاظ نمای ظاهری، قالب های دو طرفه زیباتر هستند.

·         تفاوت در زیرسازی

مراحل زیرسازی این دو سقف کاملاً شبیه به هم است و تنها در یک مورد با هم اختلاف دارند. در زیرسازی سقف وافل دو طرفه به پروفیل بیشتری نیاز است.

·         قیمت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

قیمت این سقف ها بسته به شرکت سازنده قالب آن ها متفاوت است. خرید قالب سقف وافل به طور مستقیم از تولید کننده، می تواند در کاهش هزینه های شما تاثیر زیادی داشته باشد.

 قالب سقف وافل را می توان از کجا تهیه کرد؟

مزایای بسیار زیاد این سقف ها، توجه بسیاری از خریداران و مهندسان ساختمانی را به خود جلب کرده است. خرید این قالب ها از یک فروشگاه معتبر، می تواند کیفیت و دوام آن را تضمین کند. شرکت ساختمانی فرازمان آداک سپهر با دارا بودن تجربه بسیار در زمینه اجرای سقف های وافل در بیش از 18 پروژه، یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

شرکت فرازمان با استفاده از کادری مجرب و استفاده از مواد اولیه مرغوب، نهایت کیفیت و خلاقیت را در طراحی این محصولات به کار گرفته است. شما عزیزان می توانید برای خرید و اجرای سقف وافل در اصفهان، به نمایندگی ما که در آدرس آن در سایت درج شده است مراجه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *