آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

امروزه تنوع محصولات در بازار بسیار زیاد است. همین تنوع بالا شانس موفقیت و میزان فروش شما را کاهش می دهد. اما برای آنکه بتوانید به میزان فروش بالایی برسید، باید به سراغ بازاریابی بروید. یکی از ابزارهای بازاریابی دنیای امروز که نقش بسیار زیادی در افزایش فروش دارد، بسته بندی حرفه ای محصول است. بسته بندی که علاوه بر محافظت از محصول شما و حمل ساده آن، جذابیت بصری کافی برای جلب توجه از خریداران را هم دارد.

به جرات می توان گفت بسته بندی و طراحی لیبل بسته بندی محصول شناسنامه ای برای محصول است که می تواند با ارائه دادن اطلاعات کاربردی در یک قالب شیک و جذاب مصرف کنندگان را برای خرید مجاب کند. هرچند که ممکن است خریدار قصد خرید محصول شما را نداشته باشد.

منظور از طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی در حقیقت بخشی از هویت بصری برند شما است که اگر به صورت اصولی و استاندارد انجام شود، می تواند به بهترین شکل ممکن برند شما را معرفی کند. با یک بسته بندی حرفه ای شما می توانید محصول خود را از فساد درونی و همچنین عوامل مخرب بیرونی حفظ کنید و همچنین به راحتی آن را جا به جا کنید. اما زمانی که پای طراحی بسته بندی به میان می آید، در واقع شما با ظاهر محصول مخاطب را برای خرید تشویق می کنید.

بسیاری از طراحان در شرکت طراحی بسته بندی، ظاهر محصول را به عنوان فروشنده خاموش می شناسند که می تواند در سریع ترین زمان بدون هزینه، محصل شما را به فروش برساند که در نهایت سود آن به جیب شما خواهد رفت.

چرا بسته بندی محصول اهمیت بالایی دارد؟

بسته‌بندی محصولات اهمیت بسیار زیادی در حفظ کیفیت و ارائه محصولات به مشتریان دارد. بسته‌بندی مناسب محصولات به عنوان یکی از مهمترین مراحل در زنجیره تأمین محصولات، باعث حفظ کیفیت و تازگی محصولات می‌شود. از طرف دیگر، بسته‌بندی کالا می‌تواند در جذب مشتریان و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری آنها برای خرید محصول نیز مؤثر باشد.

بسته‌بندی مناسب محصولات، علاوه بر جلب رضایت مشتری، می‌تواند در افزایش بازدهی و سودآوری شرکت‌ها نیز تأثیرگذار باشد، زیرا بسته‌بندی مناسب به‌عنوان یکی از عوامل مهم در کاهش ضایعات و هزینه‌های احتمالی ناشی از خرابی و آسیب دیدگی محصولات، در صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید و حمل و نقل محصولات تأثیرگذار است.

همچنین، بسته‌بندی هوشمندانه و جذاب، به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد شناخت برند و ارتباط برقرار کردن با مشتریان، می‌تواند در افزایش شناخت و اعتماد به‌برند و در نهایت افزایش فروش و سودآوری شرکت کمک کند. به همین دلیل، بسته‌بندی مناسب محصولات به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت تجاری و رشد شرکت‌ها در بازارهای رقابتی محسوب می‌شود.

طراحی بسته بندی در تهران به دلیل رقابت و تقاضای زیاد و همینطور کیفیت بالای طراحی به مقصد شرکت های سراسر کشور تبدیل شده است. از سری دلایلی که اهمیت و مزایای بسته بندی محصول را نشان می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         به دیده شدن محصول شما کمک می کند

زمانی که قفسه فروشگاه از محصولات یکسان پر شده، تنها ابزار شما برای اینکه شانس فروش خود را بیشتر کنید، ظاهر و طراحی بسته بندی است. همین تفاوت بین بسته بندی دو برند است که باعث می شود تا مخاطب از بین محصولات انتخاب کرده و تصمیم خود را برای خرید محصول شما بگیرد. حال اگر بتوانید طراحی متناسب با سلیقه خریداران داشته باشید، می توانید سهم بیشتری از بازار را کسب کنید.

·         اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار می دهد

از دیگر دلایلی که سبب اهمیت بسته بندی شده است، این است که شما می توانید به سوالات مهمی که مشتریان در هنگام خرید ممکن است در ذهن داشته باشند پاسخ دهید. سوالاتی همچون تاریخ تولید، ترکیبات، نحوه استفاده و… که با یک طراحی حرفه ای و شیک روی محصول درج می شود. بی شک شما نمی توانید برای عرضه این اطلاعات نیرو استخدام کنید. اما با یک طراحی خاص می توانید این مشکل را برای همیشه برطرف کنید.

·         پرستیژ برند شما را بالا می برد

یک بسته بندی خوب می تواند پرستیژ خاصی به نام تجاری شما ببخشد و توجه مشتریان را به محصول شما جلب کند. از طرفی می توانید به راحتی تبلیغ کنید.

·         محصولتان را ارزشمندتر نشان می دهد

تا زمانی که محصول خود را بسته بندی نکردید، نمی توانید ارزش آن را نشان دهید. بسته بندی درخور محصولتان انتخاب کنید که بتواند کیفیت، جذابیت، زیبایی و کارایی بالای آن را به تصویر بکشد.

بسته بندی چه نقشی در فروش ایفا میکند؟

چیدمان و طراحی اصولی بسته بندی باعث می شود تا مخاطب شما در همان نگاه اول، به برند شما اعتماد کند. این یک دست آورد خارق العاده است که بتوانید در یک نگاه توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنید. چرا که به مشتری بالقوه شما تبدیل خواهند شد و به همین راحتی می توانید از رقبای خود سبقت بگیرید. هرچه بسته بندی شما خاص تر باشد، قابلیت استفاده دوباره داشته باشد، آسیبی به طبیعت وارد نکند و همچنین آسان باز شو باشد، تجربه مصرف بهتری ایجاد کند و رضایت مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت. یک بسته بندی ایده آل نیاز معرفی یک محصول جدید است. اگر بتوانید با بسته بندی محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید، دیگر نیاز به سایر ابزارهای تبلیغاتی نخواهید داشت.

مراحل طراحی بسته بندی محصول

طراحی بسته بندی محصول به صورت یک شبه انجام نمی شود و باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد. اگر سفارش خود را به بهترین طراح بسته بندی ایران هم بدهید، در هر صورت باید این مراحل را پشت سر بگذارد. اما این مراحل کدامند؟ این مراحل می تواند به شما کمک کند تا به طراحی یک بسته بندی کارآمد برای محصول خود بپردازید:

  1. تجزیه و تحلیل نیازها: تجزیه و تحلیل دقیق نیازهای مشتریان و نیازهای بسته بندی
  2. طراحی بسته بندی: انتخاب سبک های مختلف طراحی بسته بندی بر اساس نیازهای مشتریان و بازار
  3. انتخاب مواد: انتخاب مواد یا جعبه های مناسب برای بسته بندی محصول
  4. طراحی ظاهری: طراحی ظاهری و تخصصی بسته بندی برای بهبود تجربه مشتری
  5. تست و ارزیابی: ارزیابی بسته بندی با استفاده از تست های عملیاتی و کیفی

چند نمونه بسته بندی حرفه ای ایرانی

حال که با اهمیت بسته بندی محصول آشنا شده اید، احتمالا شما هم به دنبال بهترین شرکت طراحی بسته بندی ایران هستید تا طراحی بسته بندی محصولات خود را با خاطری آسوده به آن ها بسپارید. ما به شما مجموعه استودیو فهار را پیشنهاد می کنیم.

این مجموعه با تکیه بر دانش و مهارت طراحان خود بهترین طراحی ها را با نهایت سلیقه و ظرافیت برای محصول شما اجرایی می کنند که باعث شده استودیو فهار به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی ایران شناخته شود. همچنین قیمت طراحی بسته بندی استودیو فهار، مناسب و مقرون به صرفه است که می تواند رضایت مشتریان را کسب کند و در هزینه های شما صرفه جویی کند. از نمونه کارهای این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      نمونه بسته بندی زعفران

زعفران یک محصول با ارزش است که نیاز به بسته بندی خاص دارد تا بتواند از آن محافظت کند و همچنین ارزش آن را به نمایش بگذارد. نمونه بسته بندی زعفران استودیو فهار بسیار شکیل بوده و برای مقادیر مختلفی از زعفران قابل استفاده است.

2.      نمونه بسته بندی آجیل و خشکبار

بسته بندی که طراحان استودیو فهار برای آجیل و خشکبار اجرا کرده اند سبب شده تا مشتریان به راحتی از آن ها به عنوان یک هدیه هم استفاده کنند. بسته بندی شیک و خاص که هر بیننده ای را جذب می کند.

3.      نمونه بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

لوازم آرایشی بهداشتی هم جزو پرفروش ترین محصولات است که می توانید بسته بندی آن را به تیم استودیو فهار بسپارید. طراحی های بسته بندی این مجموعه مطابق با استاندارد و همچنین با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی انجام می شود و می تواند فروش محصول شما را چند برابر کند.

منبع: Fahar.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *