آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

آشپزخانه ها در دنیای امروز دیگر جایگاه قدیم خود را نداشته و دیگر نمی توان آن ها را مطبخ نامید و انقلاب دکوراسیون باعث تغییراتی شگرف در این محیط محبوب منازل گشته است.

آشپزخانه ها از نگاه طراحان به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی شده و دیزاین محصولات، تجهیزات و سبک متریال کار شده در این محیط اساس این نام گذاری می باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که می بایست در ابتدای طراحی و ایده برای آشپزخانه در نظر گرفت انتخاب و خرید کاشی بین کابینتی است. کاشی مابین کابینت و کابینت ای آشپزخانه اساس و پایه در طراحی هر آشپزخانه است.

نکات کلیدی در طراحی آشپزخانه ها

انتخاب کابینت:

کابینت ها تقریبا 30 تا 50 درصد آشپزخانه ها را تشکیل می دهند و انتخاب آن پایه ای برای سبک و طراحی آشپزخانه شما می باشد. کابینت ها در مدل، سبک، رنگ بندی و جنس دسته بندی شده که براساس سبک آشپزخانه می تواند به سمت مدرن و یا کلاسیک روند.

انتخاب کابینت در اشپزخانه های کلاسیک از مدل های ممبران، کلاسیک، نئو کلاسیک و وکیوم و در رنگ بندی قهوه ای، سفید، بژ، کرم و طوسی می باشد.

همچنین پیشنهاد می شود برای انتخاب بین کابینتی برای کابینت های گلاس سفید این مقاله را مطالعه نمایید.

همین موضوع در آشپزخانه های مدرن از مدل های منحنی، های گلاس، پی وی سی، انزو و در رنگ بندی سفید، خاکستری، مشکی، رنگ های جذاب زرد، قرمز، سبز و … بهره می برد.

انتخاب کاشی بین کابینتی:

انتخاب کاشی بین کابینتی در گام دوم طراحی آشپزخانه مطرح می شود. بین کابینت ها علی رغم فضای کمی که به خود اختصاص می دهند اما تاثیر قابل توجه و بسزایی در آشپزخانه داشته چرا که می تواند نمای کابینت را منعکس کرده و تمایز بین کابینت های فوقانی و پایینی برقرار کند.

کاشی های آشپزخانه نیز مانند کابینت ها دارای نسل ها و مدل های گوناگونی بوده که در مدل های سنگ گرانیت، کورین، کوارتز، تایل های پشت چسبی، کاشی ها و سرامیک ها تقسیم بندی می شود.

انتخاب بین کابینتی باید بر دو پایه پیش رود. اول اینکه تضاد با کابینت ها باشد و یا هم رنگ و مشابه با کابینت ها. این موضوع به عوامل مهمی مثل سبک آشپزخانه، ابعاد و سایز فضا، دیوارهای جانبی بستگی دارد.

انتخاب لوازم و تجهیزات در آشپزخانه:

بدنه کابینت ها و مابین کابینت ها می تواند الگویی برای انتخاب تجهیزات و وسایل آشپزخانه شما باشد. هر چند که اکثر لوازم آشپزخانه در رنگ های سفید، مشکی و استیل موجود بوده اما همین رنگ بندی می بایست برای هارمونی بهتر الهام گرفته از سبک آشپزخانه صورت پذیرد. مثلا برای آشپزخانه های مدرن بهتر است از تجهیزات رنگ مشکی و سفید و برای آشپزخانه های کلاسیک از رنگ های استیل و سفید بهره ببرید.

انتخاب نور پردازی و استفاده از اقلام تزئینی:

نور پردازی در آشپزخانه به عنوان رکن اصلی در طراحی محسوب می گردد. قرار گرفتن لوستر در آشپزخانه می تواند تا 30 درصد از دکوراسیون شما را پوشش دهد و همچنین بهره مندی از نور پردازی لایت در بین کابینت ها و همچنین استفاده از نور مخفی 10 درصد دیگر را شامل می کند. اقلام تزئینی دیگر مانند گلدان ها، وسایل دکوری و … نیز می تواند نقش اساسی در قضیه بازی کند.

مطالعه این مطلب در مورد 9 روش برای انتخاب کاشی بین کابینتی به شما کمک خواهد کرد

چگونگی و زمان خرید کاشی بین کابینتی

همانطور که قبلا هم اشاره شد زمان خرید کاشی بین کابینت بعد از نصب کابینت ها می باشد. هر چند که می توان قبل از نصب کابینت های آشپزخانه نیز کاشی بین کابینتی را نصب کرد.

در زمان خرید کاشی بین کابینت باید به مواردی مانند متراژ، هزینه کاشی، هزینه ارسال، نوع چسب و میزان آن، هزینه نصب و زیرسازی و البته متریال و رنگ توجه داشت.

تایل های بین کابینتی که از آنها به عنوان کاشی پشت چسب دار نیز یاد می شود نسل جدید این متریال بوده که ساختار آنها تشکیل شده از موادی مانند آلومینیوم، شیشه، سنگ، چوب و پی اچ سی یا پی وی سی است.

مهمترین مزیت استفاده از این نوع بین کابینت تمایز با سایر کاشی ها در بازار، انعطاف بیشتر، دور بودن از یکنواختی، تنوع در مدل و رنگ بندی، نصب آسان و سریع تر و حذف چسب های غیر ضروری و حتی صرفه جویی در هزینه کرد نهایی می باشد.

روش های خرید کاشی بین کابینتی امروزه متفاوت شده و راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. در بازار امروز که فضای مجازی حرف اول را می زند فروشگاه های مدرن و برجسته حضور فعالی در این حوزه داشته و می توان از آنها به عنوان راحت ترین راهکار بهره برد.

البته که خرید این محصول نیازمند بازدید از نزدیک می باشد اما در برخی موارد مشکلاتی از قبیل عدم وجود محصول در شهرمان، قیمت بالای محصول مدنظر، نداشتن تنوع و رنگ بندی و عدم اعتماد به فروشگاه باعث می شود تا انتخاب از فروشگاه های مجاز و معتبری همچون گالری اسپیناس ارائه دهنده انواع بین کابینتی و تایل های آلومینومی و لوکس در اولویت قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *