آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

سقف برقی یک راه‌حل معماری منحصر به فرد است که در طراحی استخرها، گلخانه‌ها، تراس‌ها، ایوان‌ و باغ استفاده می‌شود. اخیراً، رستوران‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر مانند فروشگاه‌ها شروع به اجرای فعالانه یک طراحی برجسته برای استفاده از میزهای خارج از اتاق اصلی در هوای بارانی، پاییز یا بهار کرده اند. همراه ما باشید تا در مورد این سقف‌های برقی بیشتر توضیح دهیم و کاربردهای آن را بیان کنیم.

سقف اتوماتیک برقی چیست؟

 سقف اتوماتیک برقی ساخته شده از شیشه یا پلی‌کربنات گرما را به خوبی حفظ کرده و محوطه موردنظر را از باد و باران محافظت می‌کنند. سیستم سقف اتوماتیک برقی “هوشمند” به این صورت است که این سقف در شرایط معین به کنار منتقل می‌شود.

سقف های متحرک همانند سقف متحرک پارچه ای یا در یک زاویه تا می‌شوند و قبل از حرکت در امتداد ریل‌های پروفیل بالا می‌روند، یا آنهایی که از جنس شیشه و پلی‌کربنات هستند به طور منظم در یک راستا در موقعیت افقی قرار می‌گیرند. در پی تغییر سلیقه ها و مورد توجه قرار گرفتن خلاقیت‌های جدید، این نوع از سقف‌های برقی باب شده و بسیار نیز مورد استقبال واقع شده‌اند.

مزایای استفاده از سقف اتوماتیک برقی

از سقف‌های اتوماتیک برای ایجاد سایه‌بان در تراس در تمام طول سال، تمیز نگه‌داشتن آب استخر و گرم و دنج نگه‌داشتن آلاچیق، استفاده می‌شود. معماران به دلیل مزایای زیر استفاده از سقف اتوماتیک برقی را توصیه می‌کنند.

  • آنها شما را از باران، باد، هوای سرد در بهار و پاییز محافظت می‌کنند.

  • حداکثر روشنایی منطقه محافظت شده را فراهم می‌کنند.

  • در هزینه‌های انرژی، تهویه و گرمایش صرفه‌جویی می‌شود.

  • فضای قابل استفاده در خانه را افزایش می‌دهند.

بهترین مکان برای نصب سقف اتوماتیک برقی

سقف اتوماتیک برقی در زمین‌های ورزشی، پارک‌های آبی، مراکز خرید و مراکز فرهنگی استفاده می‌شود. آن‌ها به طور کلی برای نصب در چنین مکان‌هایی بهترین گزینه هستند.

نصب سقف اتوماتیک برقی در گلخانه

سقف اتوماتیک برقی یک گزینه مناسب برای نصب در گلخانه و گیاهان است و باعث می‌شود گیاهان و سبزی‌ها در هر شرایط آب و هوایی به راحتی رشد کنند. در مواقعی از سال که هوا مناسب و معتدل است می‌توانید آن را بردارید و سپس با شروع باران یا طوفان مجددأ سقف را به حالت اولیه خود برگردانید. این سازه‌ها برای گلخانه بسیار مناسب هستند.

نصب سقف اتوماتیک برقی در استخر

پوشاندن یک استخر، منطقه باربیکیو یا آلاچیق با سقف اتوماتیک برقی نگهداری از این مکان‌ها را ساده می‌کند؛ زیرا سقف برقی محافظی در برابر گردوغبار و برگ‌های خشک است. اگر سقف اتوماتیک داشته باشید، نگهداری از استخرها آسان است.

سقف برقی برای استخر یک ساختار قوسی است و نه تنها از استخر حفاظت کرده؛ بلکه از حیوانات خانگی که ممکن است در استخر بیفتند محافظت می‌کند. اگر در حیاط ویلای شما یک استخر قرار دارد، حتما به نصب سقف برقی برای آن فکر کنید.

نصب سقف اتوماتیک برقی در تراس

نصب سقف اتوماتیک در تراس باعث افزایش مساحت قابل استفاده خانه می‌شود؛ زیرا به این ترتیب یک اتاق غذاخوری تابستانی و یک اتاق استراحت در منطقه محافظت شده سازماندهی خواهد شد. اگر جنس سقف از پلی‌کربنات باشد به خوبی شعاع‌های خورشید را منتقل می‌کند؛ بنابراین هوا همیشه در آنجا سبک و خنک است و حشرات شما را آزار نمی‌دهند.

 سقف اتوماتیک برقی نمای فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، عایق صدا محسوب می‌شود و شما را از هوای بد محفوظ نگه می‌دارد.

ویژگی‌های مکانیزم سقف اتوماتیک برقی

قبل از ساخت سقف اتوماتیک برقی، به ویژگی‌های طراحی مکانیسم‌هایی که پانل‌های پلی‌کربنات را هدایت می‌کنند، توجه کنید. در اکثر طرح‌ها، بخش بالایی ثابت است و سه یا چهارلایه پایینی به یک محور در زیر لایه بالایی فشار داده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از جنس پارچه، شیشه، آلومینیوم یا پلی کربنات باشند.

  • آن‌ها می‌توانند به شکل تاشو یا چتری باشند.

  • طول عمر بالا و بیشتر از 10 سال دارند.

  • انواع پارچه‌ای آن ضدآب است و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی قابل سفارش هستند.

  • فرم‌پذیری آن‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های متمایزی است که دارند.

  • شما را از آسیب نور خورشید و شرایط جوی نامساعد حفظ کرده و علاوه بر آن نما و شکل زیبایی به محیط می‌دهند.

کاربردهای انواع سایبان متحرک

انواع سایبان متحرک نسل جدیدی از محصولات هستند که بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. دلیل این استقبال می‌تواند تغییر نیازهای انسان امروزی باشد. دیگر کسی به دنبال آن نیست تا با هزینه‌های بالا و صرف وقت زیاد سقف‌هایی از جنس آجر و سیمان برای استخر یا حیاط ویلای خود بسازد. در عوض مردم ترجیح می‌دهند از سقف‌هایی با متریال سبک‌تر و کارآمدتر استفاده کنند.

کاربردهای این نوع سقف‌ها گسترده است و برای بیشتر فضاها طراحی شده‌اند. از جمله آن استفاده در پارکینگ است که با فشار ساده یک دکمه سقف‌ها باز و بسته می‌شوند. به این ترتیب نیازی به دخالت راننده نیست و این سقف‌ها به طور برقی و اتوماتیک روی پارکینگ قرار گرفته یا برداشته می‌شوند.

کاربرد مهم دیگر این سازه‌ها برای فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌های بزرگ است که مایل هستند مواد غذایی را از تابش مستقیم آفتاب محفوظ نگه دارند. سقف برقی اتوماتیک دقیقاً همانی است که در اینجا به کار می‌آید. با نصب آن علاوه بر ایجاد یک سایه‌بان نم و رطوبت به داخل راه پیدا نمی‌کند. همچنین این نوع از سقف‌ها در برابر تابش مستقیم آفتاب یا سایر شرایط آب و هوایی دچار خرابی نمی‌شوند.

خرید سقف اتوماتیک برقی از شرکت هوبر

جهت دریافت لیست قیمت و خرید انواع سقف متحرک پارچه ای به تولیدکننده‌ای معتبر مراجعه کنید که ضمن توضیح ویژگی‌های متمایز محصول بتواند نیروهای خود را برای نصب آن‌ها در ویلا، حیاط، استخر یا گلخانه بفرستد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تنها کافیست به وب سایت رسمی هوبر به نشانی اینترنتی www.hoobertec.com مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *