آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

برای خرید و استفاده از تابلو برق ابتدا باید با برندهای معتبر این تجهیزات کاربردی آشنا شوید. در صورتی که شما از بین برندهای مطرح بازار بهترین برند را با کیفیت بالا انتخاب کنید، هنگام استفاده سردرگم نخواهید بود. عدم آشنایی صحیح با شرکت‌های تولید کننده معتبر تابلو برق و بهترین مدل‌های کاربردی آن، باعث شده تا بسیاری از افراد هنگام خرید با چالش‌های بسیار زیادی مواجه شوند.

 در صورت آشنایی با بهترین سازنده تابلو برق صنعتی می‌دانید که محصولات کدام شرکت را باید تهیه کنید. قبل از اینکه به معرفی معتبرترین سازنده تابلو برق بپردازیم، ابتدا در رابطه با تابلو برق، مزایا و عملکرد آن توضیحاتی ارائه می‌شود.

تابلو برق چیست؟

تابلو برق به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد و مورد نیاز در صنعت برق است. برای نگهداری از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و همچنین نصب و سیم بندی آنها از محفظه‌های مخصوصی به نام تابلو برق استفاده می‌شود. تمامی این تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و همچنین سیم و کابل‌ها برای شبکه‌های برق رسانی مورد نیاز هستند. تجهیزات داخل تابلو برق روی کنترل برق ساختمان تاثیر می‌گذارند، پس مهم است تا داخل محفظه‌های مخصوصی نگهداری شوند.

این محفظه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بین تمامی اجزای سیستم برقی ارتباط منظمی به وجود می‌آورند. هدف از به کارگیری تابلو برق تنها نگهداری و سیم کشی تجهیزات الکترونیکی و سیم و کابل نیست، بلکه ایمنی در محیط را نیز افزایش می‌دهد. این محفظه تمامی تجهیزات داخل خود را در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

همچنین خطر برق گرفتگی افراد یا حتی کارکنان یک مجموعه نیز کاهش می‌یابد. تابلو برق‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای سفارش تابلو برق صنعتی یا خانگی باید تمامی شرایط را در نظر گرفت. بهترین سازنده تابلو برق هم اکنون این تابلوها را با قابلیت‌های بسیار زیاد و کیفیت مطلوب روانه بازار می‌کند.

بهترین برند تابلو برق

بهترین شرکت‌های تولید کننده برای ساخت تابلو برق صنعتی از آخرین تکنولوژی روز استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها با به کارگیری تجهیزات و مواد اولیه مرغوب تصمیم به تولید تابلوهای درجه یک دارند. مهم است تا هنگام خرید شما کاربران عزیز با بررسی سابقه سازنده تابلو برق، یک تابلو برق باکیفیت را انتخاب کنید.

الکتروکاوه

از شرکت‌های مطرح تولید کننده تابلو برق در کشور می‌توان به برند الکتروکاوه اشاره کرد. این شرکت سال‌هاست که در حوزه تولید تجهیزات تابلو برق صنعتی فعالیت دارد. الکتروکاوه توانسته با تکیه بر دانش روز و به کارگیری کادری مجرب محصولاتی با کیفیت به تولید برساند.

ماهان الکتریک

ماهان الکتریک بی‌رقیب‌ترین برند داخلی در زمینه تولید انواع تجهیزات الکتریکی نظیر تابلو برق صنعتی است. این مجموعه با رعایت استانداردهای جهانی، به کارگیری مواد اولیه مرغوب و نوآوری در طراحی محصولات؛ توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است شرکت ماهان الکتریک مدیران و کارکنان باتجربه و خبره‌ای در اختیار داشته و به همین سبب توانسته است نیازهای مصرف کنندگان را به خوبی به‌جای آورد.

انواع تابلو برق صنعتی بر اساس ولتاژ

تابلو برق صنعتی به عنوان تابلوهایی مقاوم و با کیفیت، مناسب استفاده برای مراکز صنعتی هستند. تابلو برق‌ها در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع مختلفی دارند. کاربران می‌توانند ابتدا نیازهای خود را مکتوب کرده و سبب با در نظر داشتن آن موارد، محصول مورد نیاز خودرا تهیه نمایند. سازنده تابلو برق این محفظه‌ها را با در نظر قرار دادن ولتاژ به سه دسته تقسیم می‌کند.

تابلو برق ولتاژ بالا

یکی از پرکاربردترین تابلو برق در مراکز صنعتی تابلو برق ولتاژ بالا است. این تابلوها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای انتقال برق از نیروگاه‌ها می‌توان آنها را به کار برد. چنین تابلوهایی در ولتاژ بالای ۶۳ کیلو ولت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساختار این تابلو برق‌ها قطع کننده‌های جریان ولتاژ بالا وجود دارد و به کارگیری این تجهیزات امنیت را به شدت افزایش می‌دهد. معمولا در چنین سیستم‌هایی تعداد اتصالات کوتاه بیشتر است به همین سبب امنیت نیز بالاتر می‌رود.

تابلو برق ولتاژ متوسط

تابلو برق جریان متوسط، یکی از تابلوهای پرکاربرد با جریان کاری ۱ تا ۳۶ کیلووات است.‌ اجزای تشکیل دهنده این تابلو برق متنوع هستند. بگونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت سوئیچینگ جریان خازنی و القایی را دارند. عملیات روشن و خاموش شدن در این تابلو برق‌ها در حالت نرمال است. تابلو برق‌های ولتاژ متوسط خود در دو نوع ثابت و کشویی به تولید رسیده‌اند.‌

تابلو برق ولتاژ ضعیف

تابلو برق ولتاژ ضعیف همانطور که از نام آن پیداست، با جریان پایین به تولید رسیده است. این تابلو برق‌ها چنان قابلیتی دارند تا حداکثر جریان یک کیلوواتی را به راحتی پشتیبانی کنند. در ساختار این تابلو برق‌ها یک سوئیچینگ به منظور قطع و وصل شدن جریان وجود دارد که امنیت تابلو را افزایش می‌دهد.

کاربرد تابلو برق

تابلو برق هم اکنون در ورودی تمامی ساختمان‌ها برای برق‌رسانی نصب می‌شود. برای بهره‌بندی از جریان الکتریکی در هر مجموعه‌ای از تجهیزات و سیم و کابل‌های استفاده می‌کنند که در داخل تابلو برق قرار می‌گیرند. اگر تابلو برق کیفیت مطلوبی نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی عمل کند. پس مهم است که شما تابلوهای تولیدی بهترین سازنده تابلو برق را بخرید.

از مهمترین وظایف تابلو برق می‌توان به برقراری امنیت و جلوگیری از شوک الکتریکی اشاره داشت. این محفظه‌ها از برق گرفتگی افراد در محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنعتی جلوگیری می‌کنند.

تمامی تجهیزات یا اتصالات داخل این محفظه‌ها حساس هستند؛ پس تابلو برق از تجهیزات و قطعات داخلی خود در برابر شرایط محیطی محافظت می‌کند.

طراحی تابلو برق به گونه‌ای است که برق را به صورت مساوی بین قطعات و تجهیزات داخل خود تقسیم می‌کند.از وظایف مهم تابلو برق شامل تولید، توزیع و حتی تبدیل جریان برق بین قطعات مختلف است.در داخل تابلو برق تجهیزاتی نظیر فیوز و قطع کننده‌هایی استفاده می‌شود که از نشتی جریان الکتریکی جلوگیری می‌کنند.

سفارش تابلو برق صنعتی به شرکت فنی مهندسی برقستان

همانطور که در این مقاله اشاره شد، تابلو برق به عنوان مهم‌ترین تجهیزات حفاظتی و کنترلی یک ساختمان محسوب می‌شود. تابلو برق‌ها را از نظر مشخصات فنی و ظاهری تقسیم بندی کرده‌اند. قطعاً انتخاب یک تابلو برق باید با رعایت نکات مهم و توجه به مشخصات تابلو برق همراه باشد. با مراجعه به مراکز فروش معتبر، می‌توانید تولیدات بهترین سازنده تابلو برق را در صورت حذف واسطه‌ها با کیفیت مطلوبی تهیه کنید.

مجموعه برقستان یکی از شرکت‌های بزرگ عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی و الکترومکانیکی نظیر تابلو برق است. شما می‌توانید تابلو برق‌های این شرکت را با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت به صورت اینترنتی تهیه کنید. این مجموعه حتی در زمینه ارائه خدمات ویژه نظیر  نصب یا تعمیر این تجهیزات نیز فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات الکتریکی می‌توانید با کارشناسان معتبر مجموعه برقستان تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *