آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

چکیده : شرکت معماری شیپ در زمینه های مختلف دکوراسیون داخلی مانند مطب، اداری، تجاری و مسکونی بصورت تخصصی فعالیت می کند

وقتی تاریخچه و خاستگاه دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که همه تمدن‌های پارس، مصر، یونان و روم، به نوعی در آن نقش داشته‌اند و این هنر ویژه را از 3000 سال قبل از میلاد رشد و پرورش داده‌اند. از آن زمان تاکنون،  هیچ‌گاه اهمیت و نقش دکوراسیون داخلی، کم‌رنگ نشده و همگام با رشد فرهنگ و تمدن بشری، پیشرفت کرده است. در حال حاضر (سال 2024) ارزش بازار دکوراسیون داخلی در جهان 137.93 میلیارد دلار برآورد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها ارزش بازار مذکور تا سال سال 2029 به 177.13 میلیارد دلار می‌رسد. در واقع در سال‌های آتی، شاهد پیشرفت بی‌وقفه این صنعت خواهیم بود.

یکی از شرکت‌های ایرانی که در 18 سال اخیر برای اعتلای هنر دکوراسیون داخلی در کشورمان تلاش و کوشش کرده، شرکت معماری شیپ است. شیپ در تمام پروژه‌های طراحی داخلی خود تلاش کرده است که دو عنصر «نوآوری و آفرینندگی» را چاشنی کارش کند و به همین دلیل، یکی از برندهای شناخته‌شده این حوزه در کشورمان محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله تصمیم داریم به اصولی اشاره کنیم که متخصصان شرکت معماری شیپ در هنگام طراحی داخلی منازل مد نظر قرار می‌دهند. در صورتی که شما هم تمایل دارید با اصول کاری این شرکت آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

1. استفاده از بهترین مصالح برای رسیدن به نتیجه‌ای باکیفیت و شورانگیز

شرکت معماری شیپ همواره در هنگام انتخاب دیوارپوش، کفپوش، پرده، مبلمان و سایر تجهیزات دکوراسیون داخلی، تلاش می‌کند محصولات و تجهیزاتی را برگزیند که از نظر کیفیت، عالی باشند. ناگفته نماند که بعضی از کارفرماها، خودشان بر کاهش هزینه‌ها تأکید دارند که در این صورت، گاه کیفیت کار در بالاترین حد ممکن نخواهد بود.

البته متخصصان و طراحی شرکت شیپ در هنگام انتخاب تجهیزات و مصالح، سعی می‌کنند کلیه نکات ضروری را با کارفرما در میان بگذارند تا کارفرما بتواند انتخابی دقیق و هوشمندانه را رقم بزند.

2. پایبندی به قوانین مربوط به رنگ در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی به میان می‌آید، رنگ‌ها و شیوه به کار بردن آن‌ها در منزل اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. شرکت شیپ، همواره تلاش می‌کند که قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را در کلیه پروژه‌هایی که در دست دارد، اعمال کند. قانون 10-30-60، یکی از این قوانین است که باعث به وجود آمدن تعادل رنگ در خانه‌ها و فضاهای مختلف می‌شود.

بر اساس قانون 10-30-60، لازم است 60 درصد خانه به رنگ مشخصی درآید. در واقع این رنگ، رنگ اصلی خانه شما محسوب می‌شود. پس از آن نوبت به رنگ دوم می‌رسد که باید با نسبت 30 درصد (نصف رنگ اصلی) در خانه به کار رود. نکته‌ای که متخصصان دکوراسیون داخلی باید مد نظر داشته باشند این است که رنگ دوم باید از رنگ اول پشتیبانی کند و در عین حال، به اندازه کافی از آن متمایز باشد.

رنگ سوم که رنگ کانونی منزل شماست، فقط 10 درصد از فضای خانه را به خودش اختصاص می‌دهد و به همین دلیل باید کنتراست خوبی با دو رنگ دیگر داشته باشد. نقش این رنگ 10 درصدی را معمولاً کوسن‌ها، مبل راحتی، اکسسوری‌های روی میز، آباژورها، کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون و از این دست تجهیزات، ایفا می‌کنند.

3. توجه به نقطه کانونی در فضاهای مختلف برای ایجاد زیبایی و تمایز

یکی از نقاط اصلی و اساسی خانه‌ها، دفاتر کار، شرکت‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و سایر فضاها، نقطه کانونی است. به عنوان مثال در اکثر منازل، دیوار پشت تلویزیون را به عنوان اکسنت وال یا دیوار شاخص در نظر می‌گیرند و کاغذ دیواری مربوط به این دیوار را با طرحی چشمگیر و متمایز انتخاب می‌کنند.

توجه به نقطه کانونی، یکی از رموز افزایش زیبایی منازل است و تأثیر زیادی در دلپذیر شدن خانه دارد؛ به همین دلیل شرکت شیپ در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منازل، شرکت‌ها، دفاتر کار، داروخانه‌ها و غیره، می‌کوشد طراحی ویژه‌ای برای نقاط کانونی لحاظ کند.

4. نورپردازی هوشمندانه؛ نکته‌ای که در طراحی داخلی اهمیت ویژه دارد

نورپردازی، یکی از نکاتی است که روی روحیه افراد حاضر در محیط تأثیر می‌گذارد و به قدری قدرت دارد که می‌تواند فضاها را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌شان جلوه دهد. متخصصان دکوراسیون داخلی شرکت معماری شیپ، همواره  در طراحی‌های خود تلاش می‌کنند که از نور طبیعی و مصنوعی به بهترین شکل استفاده کنند و حال و هوایی دل‌پذیر به محیط ببخشند.

5. پایبندی به اصول تعادل، تکرار، تضاد و تناسب؛ قانون کار شرکت معماری شیپ

شرکت معماری شیپ همواره تلاش می‌کند که در طراحی دکوراسیون داخلی، به چهار قانون اصلی و اساسی پایبند باشد. جالب است بدانید که زیبایی خانه از همین قوانین سرچشمه می‌گیرد. در ادامه تلاش می‌کنیم که این چهار قانون را به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم:

  • تعادل: تعادل، یکی دیگر از قوانینی است که زیبایی دکوراسیون داخلی را به همراه دارد. برای ایجاد تعادل، باید وسایل خانه را به طرزی هوشمندانه بچینید تا یک گوشه از خانه، پر از وسیله نشود و گوشه دیگر، خالی نماند.
  • تکرار: اگر تکرار در دکوراسیون داخلی به شکلی هوشمندانه انجام شود، قطعاً نتیجه چشم‌نوازی به همراه دارد. استفاده از چند مجسمه، گلدان‌های کوچک و بزرگ و تکرار رنگ‌ها روی کاغذ دیواری، مبل، پرده و غیره، نمونه‌های جذابی برای تکرار محسوب می‌شوند.
  • تضاد: در هنگام چیدن وسایل و انتخاب رنگ آن‌ها، کاری کنید که چشم افراد خسته نشود. برای این کار می‌توانید از رنگ‌هایی که کنتراست خوبی دارند (مثل طوسی و خردلی) کمک بگیرید. با اندکی جستجو در گوگل می‌توانید رنگ‌های متضاد را بشناسید.
  • تناسب: باید وسایل خانه از نظر اندازه، ابعاد و بافت با یکدیگر تناسب داشته باشند. حتا جنس وسایل خانه هم باید متناسب باشد تا زیبایی شایسته و چشم‌نوازی که دنبالش هستید، حاصل شود.

 

6. پایبندی به یک سبک مشخص؛ راهی برای رسیدن به یگانگی و یکپارچگی

یکی از اصولی که متخصصان دکوراسیون داخلی در شرکت معماری شیپ به آن پایبند هستند، اصل یکپارچگی و یگانگی است. بر اساس این اصل، نباید یک قسمت از فضا (مثل سالن پذیرایی خانه) بیانگر دکوراسیون کلاسیک و قسمت دیگر (اتاق خواب‌ها) بیانگر دکوراسیون مدرن باشد. در واقع باید طراحی به گونه‌ای صورت گیرد که تمام بخش‌های خانه از نظر چیدمان، رنگ و نورپردازی، با هم متناسب و همساز باشد.

شیپ؛ آمیزه‌ای از خلاقیت و نوآوری برای طراحی دکوراسیون داخلی کلیه فضاها

در این مقاله تلاش کردیم با اصول کاری شرکت معماری شیپ برای طراحی دکوراسیون داخلی کلیه فضاها خصوصاً منازل آشنا شویم. شاید اصولی که در این مقاله مطرح شد، چندان پیچیده و عجیب نباشد؛ ولی اگر همین اصول در طراحی داخلی فضاهای مختلف اعمال شود، می‌تواند معجزه بیافریند و فضای مورد نظر را زیباتر، دلنشین‌تر و کارآمدتر کند.

شرکت معماری شیپ از همان ابتدای بنیان‌گذاری در سال 1384، همواره در این اندیشه بود که طراحی دکوراسیون داخلی کلیه فضاها را به شکلی حرفه‌ای، بهینه و کارآمد انجام دهد. این شرکت تلاش کرد که با تکیه بر دانش روز، خلاقیت و نوآوری را چاشنی کار خود کند و رضایت مشتریان را جلب نماید.

در صورتی که شما هم تمایل دارید که نمونه‌کارهای این شرکت در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی را مشاهده کنید، کافی است به وب‌سایت شرکت شیپ به آدرس shapedesign.ir مراجعه کنید و سپس از منوی اصلی سایت، گزینه «پروژه‌ها» را انتخاب نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق در مورد  هزینه طراحی داخلی یا سپردن پروژه طراحی داخلی خود به متخصصان شیپ، می‌توانید با شماره 88609980-021 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *