در دنیای امروزی، ساخت خانه های دوبلکس و چند طبقه بسیار محبوب شده است؛ زیرا می توان از فضای کوچک بیشترین بهره را برد. اما برای ساخت خانه های دوبلکس و طراحی پلان آن ها باید به چند نکته مهم توجه داشت تا بتوان خانه ای مناسب ساخت و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درمورد نکاتی که در طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری باید به آن ها دقت داشته باشید را نام ببریم و توضیح دهیم. پیشنهاد می دهیم برای مشاهده انواع نقشه ویلا دوبلکس وارد سایت خانه معمار شوید. در این مجموعه معماران مجرب و کارآزموده مشغول به کار اند و شما می توانید نقشه ایده آل خود را در آن بیابید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

نکات مهم در طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری

  • توجه به طراحی چیدمان

یکی از مزایای ساخت خانه دوبلکس این است که شما هنگام طراحی آن انعطاف پذیری بسیار بالایی دارید. هر چند که مواردی مانند اندازه زمین، سبک زندگی و از همه مهم تر بودجه نقش اساسی در نهایی کردن تصمیمات شما دارند، شما هنوز هم آزادی زیادی در طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری خواهید داشت.

برای مثال شما می توانید فضای نشیمن را جدا از اتاق خواب خود در نظر بگیرید. این جداسازی برای بیشتر خانواده ها مزیت تلقی می شود. همچنین شما می توانید نقشه ای برای فضای باز و محوطه بیرونی خانه خود داشته باشید. دقت کردن به چنین مواردی حین ساخت خانه می تواند به نوبه خود ارزش ملک شما را هنگام فروش چندین برابر کند.

  • طراحی پلان باز

برای طراحی پلان ویلا دوبلکس می توانید طراحی پلان باز را انتخاب کنید. در طراحی پلان باز سعی کنید آشپزخانه، ناهار خوری و اتاق نشیمن را با فاصله زیاد و جدا از یکدیگر قرار دهید. این کار فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

پلان ویلای دوبلکس

پلان ویلای دوبلکس

  • یادداشت نیاز های خاص

برای طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری حتما نیاز های خاص خود را یادداشت کنید. ایده های خود را با معمار به اشتراک بگذارید تا دریابید که آیا قابل اجرا هستند یا خیر. برای مثال اگر قصد دارید برای مهمانی های خاص در خانه مهمانان بیشتری را دعوت کنید، باید از معمار بخواهید که اتاق های اضافی در طراحی خانه قرار دهد.

  • استفاده از متریال مناسب

یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از متریال مناسب برای ساخت خانه است. پس از طراحی پلان ویلا دوبکلس  90 متری و هنگام ساخت خانه حتما از بهترین متریال استفاده کنید. برای مثال در انتخاب سرامیک، بتن یا چوب سعی کنید بهترین نوع را تهیه کنید. زیرا یک خانه خوب باید حداقل تا چندین سال سالم و سرپا باقی بماند.

  • توجه به سیستم تهویه

به طراحی سیستم تهویه و خنک بودن خانه نیز باید دقت زیادی داشته باشید. به این دلیل که مکانیسم کنترل آب و هوا و سیستم تهویه در خانه های دوبلکس با خانه های یک طبقه متفاوت است. برای این که اتلاف انرژی به حداقل برسد، می توانید در طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری از عایق های مختلف بین طبقه همکف و اول استفاده کنید. افزایش ارتفاع تیرچه های کف نیز به تهویه خانه کمک زیادی می کند.

برای ساخت ویلا دوبلکس چه مواردی را در نظر بگیریم؟

طراحی داخلی

طراحی داخلی ویلای دوبلکس

  • تعیین نیاز ها و انتظارات

یکی از نکاتی که برای ساخت ویلای دوبلکس باید مشخص کنید، نیاز ها و انتظارات شما است. تعیین نیاز ها و انتظارات به شما و معمار کمک می کند تا طراحی ویلا به بهترین نحو انجام شود. زیرا طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری باید با توجه به ساختار خانواده، عادات زندگی و مواردی از این قبیل انجام شود. تعیین چنین مواردی، این موضوع را که شما چه میزان فضای داخلی و خارجی و چه تعداد اتاقی نیاز خواهید داشت، مشخص می کند.

  • تشخیص مکان

ویلا ملک شما محسوب می شود. یکی از مهم ترین مواردی که روی قیمت ملک شما اثر خواهد گذاشت، موقعیت مکانی آن است. به عنوان یک صاحب ویلا هیچ چیز بهتر از انتخاب یک مکان مناسب نیست. برای ساخت ویلا باید محلی را انتخاب کنید که دوست دارید در آن زندگی کنید. برای انتخاب موقعیت مکانی ساخت ویلا نه تنها باید به وضعیت فعلی آن مکان دقت داشته باشید، بلکه باید آینده آن منطقه را نیز بررسی کنید.

به غیر از امکانات موجود، مکانی که برای ساخت ویلا در نظر گرفته اید نیز باید بررسی شوند. برای مثال برخی از مهم ترین امکانات شامل امکانات حمل و نقل، امکانات اجتماعی و زیر ساخت آن ناحیه می شود. برای اینکه بهترین مکان را برای ساخت ویلا انتخاب کنید، بهتر است که از یک معمار متخصص در ساخت ویلا کمک بگیرید.

  • بودجه

یکی از مهم ترین نکاتی که برای طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری باید در نظر گرفت، مشخص کردن میزان دقیق بودجه ای است که در اختیار دارید. ساخت ویلا با مدیریت زمان و هزینه کار بسیار سختی است. همیشه سعی کنید مقداری بودجه علاوه بر میزان مشخص شده، در نظر داشته باشید. زیرا هزینه زمانی کار و هزینه کل، ممکن است از بودجه ای که در ابتدا مشخص کرده اید، بیشتر شود. علاوه بر این موارد ساخت یک ویلا به ازای هر واحد مساحت بنا بر دلایلی، بسیار بیشتر از ساخت یک آپارتمان معمولی است. به خصوص اگر قصد داشته باشید که یک ویلای دوبلکس بسازید.

با توجه به موارد گفته شده تعیین صحیح بودجه و برنامه ریزی مناسب برای ساخت ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد. با مشخص کردن بودجه می توان خطر ها و استرس های حین ساخت ویلا را کاهش داد. با این که تعیین بودجه برای ساخت ویلا یک تصمیم شخصی است، برای گرفتن بهترین تصمیم پیشنهاد می کنیم که از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

نمای ویلای دوبلکس

نمای ویلای دوبلکس

جمع بندی

ساخت ویلا به خصوص ویلا دوبلکس، کاری سخت و زمان بر است. برای این که بتوانید ویلا دوبلکس خود را بسازید، اول از همه به یک پلان نیاز دارید. یک پلان مشخص می کند که ویلا شما چگونه خواهد بود و یک دید کلی از سازه به شما می دهد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نکاتی که در طراحی پلان ویلا دوبلکس 90 متری باید به آن ها توجه داشت را نام بردیم.