5/5 امتیاز از (1 رای )

امروزه از مواد مختلفی برای ساخت نمای خانه ها استفاده می شود. یکی مواد نسبتا جدیدی که برای ساخت نمای خانه ها به کار برده می شود، مدولار پرسلان است. نمای مدولار پرسلان از جنس کاشی و سرامیک است و معمولا به صورت آماده نصب می شود. در این مقاله قصد داریم درمورد نمای مدولار پرسلان و مزایا و ویژگی های این نوع نما توضیح دهیم. برای طراحی و انتخاب نمای ساختمان متناسب با سبکی که در نظر دارید، می توانید به سایت خانه معمار مراجعه کنید. در این سایت بیش از 1000 نمونه طراحی منحصر به فرد و خلاقانه به همراه نکات مهم در مورد به اجرا درآوردن آن ها قابل مشاهده است.

نمای مدولار پرسلان چیست؟

سرامیک و کاشی

مدولار پرسلان از جنس سرامیک و کاشی است و در نمای ساختمان ها به کار گرفته می شود. مدولار پرسلان نسبت به کاشی و سرامیک مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهد و در برابر تغییرات آب و هوایی شدید، سرسختی بیشتری دارد؛ همچنین نمای مدولار پرسلان برای ساختمان هایی با سیستم تهویه خاص، انتخاب مناسبی خواهد بود.

مدولار پرسلان بخاطر مزایای فنی اش، یکی از نما های مورد علاقه معماران است. نمای مدولار پرسلان به نگهداری زیادی نیاز ندارد. این نما در برابر سایش و نور خورشید و حتی آب، مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این ها، نمای مدولار پرسلان از نظر طراحی و تنوع در رنگ نیز برای اکثر سلیقه ها مناسب است؛ زیرا می توانید این نما را در رنگ های مختلفی خریداری کنید. طراحی آن را می توانید با تغییر متریال روکش روی آن هم تغییر دهید. این نما را می توان نوعی از سبک دکوراسیون مدرن دانست که می تواند خیلی از افراد را به خود جذب کند. امروزه نمای مدولار پرسلان به دلیل ظرافت های زیاد و به لطف کیفیت ساخت بالایی که دارد، در بین عموم محبوب شده است.

مزایای نمای مدولار پرسلان

نمای مدولار پرسلان

  • سبک و همه کاره

نمای مدولار پرسلان سبک است و تقریبا در هر نوع ساختمانی با هر سبک طراحی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مدولار پرسلان با حداقل ضخامت ورق ساخته می شود؛ علاوه بر این موارد، مدولار پرسلان به راحتی روی هر سطحی نصب می شود. بازسازی آن نیز بسیار آسان تر دیگر نما ها است و وقت و هزینه کمتری از شما خواهد گرفت. فاصله بین قطعات نمای مدولار پرسلان حداقل شده است. به حداقل رسیدن فاصله بین قطعات نما باعث می شود ساختمان، نمای زیبا تر و یکدست تری داشته باشد و همچنین، مشکلات ناشی از نفوذ آب و رطوبت را کمتر تجربه کند.

  • سازگاری با محیط زیست

موادی که در ساخت مدولار پرسلان به کار برده می شوند، سمی نیستند و بعد از نصب، هیچ گونه مواد مضری آزاد نمی کنند؛ به همین دلیل بعد از تمام شدن عمر مفید نمای مدولار پرسلان می توان آن ها را حتی برای ساخت سنگدانه های ریز و موارد مشابه بازیافت کرد. نما های مدولار پرسلان هر روز همراه با پیشرفت تکنولوژی پایدار تر، کاربردی تر، بادوام تر و جذاب تر می شوند؛ همین باعث می شود تا استفاده از آن ها برای ساخت نمای ساختمان تصمیمی منطقی باشد.

  • نصب راحت و کاهش هزینه ها

نصب بسیار راحت نمای مدولار پرسلان بی تاثیر نیست در این که بسیاری از افراد، این نما را برای ساختمان خود انتخاب کنند. صفحات مدولار پرسلان از قبل آماده شده اند و به راحتی و مستقیما به ساختمان متصل می شوند. یک روی صفحات آن، نما است و روی دیگر، به عنوان سازه ای عمل می کند که کاشی ها و دیوار های داخلی به آن بچسبند. نصب مدولار پرسلان بسیار آسان است؛ می توانید آن ها را بدون نیاز به استفاده از جرثقیل و داربست حتی از داخل ساختمان نصب کنید. هزینه های ساختمانی هم به لطف این قابلیت تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. نمای مدولار پرسلان در اندازه های مختلفی تولید می شود و می توانید با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید؛ اما به طور کلی اکثر مدل های این نوع نما با اندازه 100*300 سانتی متر و ضخامت نازک 3.5 میلی متری ساخته می شود.

نصب راحت

  • بهره وری انرژی

از دیگر دلایلی که باعث می شود نمای مدولار پرسلان برای ساختمان ها استفاده شود، بهره وری انرژی است. امکان اضافه کردن لایه های عایق با ضخامت بیشتر به صفحات بیرونی این نما وجود دارد. این کار به بهره وری انرژی ساختمان کمک می کند؛ همچنین مدولار پرسلان محصولی کاملا ایمن است و تمامی تست های لازم را پشت سر گذاشته است.

چرا از نمای مدولار پرسلان استفاده کنیم؟

نمای مدولار پرسلان کمی گران تر از نما های سنتی است. اما دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود استفاده از آن به جای نما های سنتی کار عاقلانه ای باشد: اولین مزیت، سطح مات آن است که باعث می شود از نظر بازده حرارتی و در نتیجه مصرف انرژی، به صرفه باشد. مزیت بعدی نیز که معمولا نادیده گرفته می شود، نصب راحت آن است. اگر قصد ساخت و ساز یا تغییر نمای ساختمان را دارید، نصب راحت نمای مدولار پرسلان می تواند یک مزیت بسیار مهم در شهر هایی با مشکل محدودیت فضا باشد. در آخر نیز مدولار پرسلان در مجموعه وسیعی از متنوع ترین طرح ها از جمله سنگ مرمر، رنگ های جامد، چوب و بتن و … ارائه می شود؛ به همین دلیل، می توان مدل های مختلف آن را با توجه به سلیقه های مختلف تهیه و نصب کرد.

جمع بندی

نمای مدولار پرسلان از نما های مدرن است و امروزه، استفاده از آن بسیار رواج یافته است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نمای مدولار پرسلان توضیح دادیم. اگر به دنبال نمایی برای ساختمان خود هستید که نصب راحتی داشته باشد، در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شود، به بهره وری انرژی ساختمان کمک کند و هزینه های ساخت و ساز شما را کاهش دهد، نمای مدولار پرسلان مناسب شما است.