5/5 امتیاز از (2 رای )

نرده ها از عناصر سنتی طراحی محوطه هستند که ضمن ارتقای امنیت خانه، حریم خصوصی را نیز تامین کرده و با ایجاد جذابیت بصری، بر ارزش ظاهری ملک می ‌افزایند. نرده ها می ‌توانند به تزیین باغچه ‌ها و تفکیک حیاط جلویی کمک کنند، جزئیات جذابی به محوطه‌ سازی حیاط خلوت ببخشند و محیط اطراف استخر های روباز را برای کودکان ایمن سازند. نرده ها از نظر سبک اجرا، مصالح، طرح، اندازه و رنگ تنوع بالایی دارند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نرده نمای ساختمان توضیح خواهیم داد.

نکات مهم در انتخاب نرده نمای ساختمان

نرده نمای ساختمان

نکاتی مثل مصالح مور د استفاده در ساخت نرده نما اهمیت زیادی دارند.

  1. مصالح مناسب برای ساخت نرده

انتخاب انواع مصالح مناسب نقشی اساسی در تعیین سبک نهایی نرده و حصول بهترین نتیجه دارد. سنگ، آجر، بلوک‌ های بتنی، شیشه، فلز و چوب همگی از بهترین و عالی‌ ترین گزینه ‌های سازگار با محیط زیست برای ساخت نرده به شمار می ‌روند.

نوع مصالح سبک کلی حصار را نشان می دهد و به خلق طرح ‌ها و جزئیات منحصر به‌ فردی می پردازد که می ‌توانند بر زیبایی محوطه ‌سازی حیاط یا ساختمان، برجسته ‌سازی سبک خانه و ایجاد هماهنگی بین فضای نشیمن بیرونی تاثیرگذار باشند. ترکیب های خاص از مصالح مختلف، چشمگیر ترین طرح ‌های نرده را برای نما خلق می ‌کند. برخی از بهترین مواد اولیه برای ساخت نرده نمای ساختمان عبارت اند از:

  • نرده های سنگی: استحکام و دوام فوق‌العاده ‌ای دارند.
  • آجر و بلوک های بتنی: گزینه هایی که به نگهداری کمی نیاز دارند و از ورود سر و صدای اضافی و مزاحم جلوگیری می‌کنند.
  • نرده های چوبی: ظاهری سنتی و کلاسیک دارند اما نیازمند نگهداری های بیشتر مانند رنگ ‌آمیزی یا لکه ‌گیری هستند.
  • نرده های آلومینیومی: جلوه ‌ای مدرن با حس نوستالژیک خانه‌ های اواسط قرن بیستم را به همراه دارد.
  • نرده های فولادی: فضایی صنعتی همراه با جلوه ‌ای خاص و جسورانه ایجاد می‌ کند.
  • نرده های شیشه ‌ای: نرده های شیشه ‌ای نمای فوق ‌العاده‌ ای می ‌سازند که ضمن محافظت از حیاط در برابر باد، امکان تماشای مناظر دیدنی اطراف را هم فراهم می‌ کنند.
  1. طراحی ها و سبک های دیوار نرده

نرده نمای ساختمان ساخته شده با پانل ‌های توپر و تخته‌ های چوبی می‌ تواند حریم خصوصی را در محوطه‌ سازی حیاط تامین کنند؛ اما گاهی اوقات ظاهری خسته ‌کننده پیدا می‌ کنند. برای داشتن نمایی جذاب‌ تر و زیبا ‌تر می ‌توان از نرده ‌های نیمه شفاف، طرح‌ های باکس سایه (شبکه‌ ای) یا ترکیبی از چند متریال در ساخت نرده استفاده کرد. همچنین کاشت گل ‌های زیبا، درختان، بوته ‌های پوششی و درختچه‌ های گلدار در امتداد نرده نیز حصار های طبیعی و با شکوهی ایجاد می‌ کند که ضمن حفظ حریم خصوصی خانه، در برابر صدا نیز از حیاط محافظت می کند.

سبک نرده، چه با نمای بیرونی خانه مطابقت داشته باشد و چه آن را تکمیل کند، بر زیبایی محوطه ساختمان می افزاید.

متریال

برای داشتن نمایی جذاب‌ تر و زیبا ‌تر می ‌توان از نرده ‌های نیمه شفاف، طرح‌ های باکس سایه یا ترکیبی از چند متریال در ساخت نرده استفاده کرد.

  1. هزینه

در انتخاب نرده نمای ساختمان باید به هزینه نیز توجه داشت. ممکن است طراحی ‌های خلاقانه ‌تر برای نرده، هزینه بیشتری به همراه داشته باشند؛ اما زیبایی خیره‌ کننده‌ آن ‌ها ارزش این سرمایه‌ گذاری را دارد. اگر به دنبال ایده‌ پردازی برای محوطه ‌سازی در حیاط ساختمان خود هستید، با در نظر گرفتن هدف و ارزش نهایی آن، تمامی گزینه‌ ها را بررسی کنید. در نهایت زیباترین طرح نرده را که با بودجه‌ شما همخوانی دارد، به همراه بهترین مصالحی را که توانایی مالی برای تهیه آن دارید انتخاب نمایید.

  1. استفاده از جزئیات منحصر به فرد

برای داشتن نرده نمای ساختمان زیبا تر، انتخاب یک سبک دیوار حیاط که با نمای کلی خانه شما همخوانی داشته باشد، گامی اساسی در جهت خلق فضایی زیبا و مدرن است. اما برای ارتقای سطح زیبایی و تمایز آن، می ‌توانید با افزودن جزئیات منحصر به فرد، دیوار های محوطه ‌تان را به عنصری خاص و چشم ‌نواز تبدیل کنید.

ایده‌ های خلاقانه، منحصر به فرد و کاربردی برای طراحی دیوار، می ‌توانند به شخصی‌ سازی محوطه‌ سازی حیاط و همچنین زیبایی، ظرافت و مدرنیته فضای نشیمن بیرونی شما کمک کنند.

ایده های جذاب برای نرده نمای ساختمان

ایده های جذاب

نرده چوبی با میله های عمودی و نرده های مدرن ایده های جذابی برای ساخت نرده هستند.

اگر به دنبال ایده برای نرده نمای ساختمان هستید، می توانید از چند مورد زیر کمک بگیرید:

  1. نرده چوبی با میله های عمودی: بهترین انتخاب برای خانه ‌های قدیمی

احتمالا اولین تصویری که با شنیدن کلمه «نرده» به ذهن شما خطور می ‌کند، نرده ‌ای با میله ‌های عمودی(Picket Fence)  است. قدمت این نوع نرده که از تخته‌ های چوبی با فاصله‌ منظم بر روی ریل ‌های افقی ساخته می ‌شود، به دوران استعمار اولیه‌ آمریکا (حدود ۱۶۲۰ تا ۱۷۲۰ میلادی) دارد. در گذشته نوک این میله ‌های چوبی تیز بود تا مانع از ورود مزاحمان شود، اما امروزه صرفا جنبه‌ تزیینی دارد.

  1. نرده چوبی مدرن با میله های عمودی: مناسب برای خانه های با طراحی سبک معاصر

برای خانه هایی با سبک طراحی معاصر، نرده های چوبی مدرن با میله های عمودی مناسب هستند. نرده ‌های چوبی سفید با میله ‌های عمودی، یکی از عناصر کلیدی این سبک به شمار می ‌رود. این سبک نرده با میله‌ های عمودی مربعی شکل، خطوط صاف و ساده و تزیینات یا ظرافت بسیار کمی دارد که در نهایت ظاهری مدرن و ‌همیشگی را می سازد.

  1. نرده آجری: قوی، محکم، گرم

اگر به دنبال گزینه ‌ای بادوام و ماندگار هستید که به نمای بیرونی خانه‌ شما گرما و استحکام ببخشد، آجر را انتخاب کنید. معایب آجر چندان زیاد نیست، اما از نظر هزینه مصالح و اجرا، نسبتا گران ‌قیمت است. با این حال آجر به راحتی با اجزای دیگر مطابقت و همخوانی پیدا می کند و می ‌تواند در کنار سایر مصالح با قیمت مناسب ‌تر مانند آلومینیوم، برای ایجاد یک نرده زیبا و در عین حال به صرفه به کار رود.

جمع بندی

یکی از اجزایی که می تواند ساختمان شما را امن تر و نمای آن را بسیار زیبا تر نشان دهد، نرده است. نرده هایی که در نمای ساختمان به کار برده می شوند، متریال ها و سبک های طراحی مختلف دارند. هر کدام از مدل های نرده ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که آن ها را برای اجرای سبک هایی از نمای ساختمان تبدیل به انتخابی مناسب می کنند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نرده نمای ساختمان توضیح دادیم.