5/5 امتیاز از (1 رای )

بر خلاف تصور بیشتر افراد طراحی مدرن، طراحی ای نیست که به تازگی رواج پیدا کرده باشد. اصول طراحی مدرن کم و بیش قدیمی است؛ اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. طراحی مدرن هدف محور است و بین دهه های 1920 تا 1950 به تدریج ایجاد شده است. این طراحی در اواسط دوره مدرن و پست مدرن روی کار آمد و در نهایت به شکل امروزی ظاهر شد. اگر به طرح خانه مدرن تمایل دارید باید به چند اصول مهم توجه داشته باشید. در این مقاله این نکات و این ویژگی ها را با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع طراحی دکوراسیون داخلی مدرن در سایت خانه معمار موجود اند و شما می توانید با مراجعه به آن با ایده های به روز، حرفه ای و دقیق این سبک در قسمت های مختلف خانه آشنا شوید.

ویژگی های خانه با طراحی مدرن

طرح خانه مدرن

ویژگی هایی که در ادامه نام می بریم، مهم ترین مشخصه های یک خانه با طراحی مدرن است. اگر بیشتر این ویژگی ها را با هم در یک خانه مشاهده کردید، می توانید مطمئن شوید که طراحی آن مدرن است.

  • پلان طبقه باز
  • مبلمان مینیمال با طرح رنگی ترجیحا خنثی
  • بافت های طبیعی مانند چوب، پارچه یا فلز
  • استفاده از خطوط افقی و عمودی ساده، منحنی ها و تزئینات بسیار کم

چگونه خانه ای با طرح مدرن داشته باشیم؟

  • پذیرایی

در طرح خانه مدرن پذیرایی اهمیت ویژه ای دارد. سعی کنید در طراحی پذیرایی تان تا جایی که ممکن است، خطوط مستقیم و موازی به کار رفته باشد. طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن باید ساده و در عین حال جذاب باشد. مبلمان ها را حتما به ساده ترین حالت با یک رنگ خنثی انتخاب کنید و آن ها را به دیوار تکیه دهید. برای اضافه کردن کمی جزئیات می توانید از یک فرش ساده بدون طرح هم رنگ با مبل استفاده کنید. در این صورت پذیرایی راحت تر و آرام تر به نظر می رسد.

برای داشتن طرح خانه مدرن تا حد امکان سعی کنید آن را شلوغ جلوه ندهید. تنها وسایل ضروری شما در پذیرایی باید مبلمان و میز باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که اندازه میز متناسب با فضای بین مبل و تلویزیون است. اگر پذیرایی کوچکی دارید، از میز های کوچک تر بهره ببرید؛ در غیر این صورت پذیرایی شما شلوغ به نظر می رسد. برای اضافه کردن کمی بافت نیز می توانید از پرده های ساده و لمینت استفاده کنید.

چگونه خانه ای با طرح مدرن داشته باشیم؟

  • فضای ناهار خوری

در طرح خانه مدرن میزی که برای فضای ناهار خوری انتخاب می کنید باید با محیط هماهنگ و در عین حال ساده باشد. یعنی به نحوی باشد که افراد حاضر فکر کنند میز از اول به این اتاق تعلق داشته است. برای این که فضای ناهار خوری خود را به طرح مدرن نزدیک کنید، راه های زیادی در دسترس است. برای مثال می توانید به دیوار ها رنگ پاستلی سفید و خنثی بزنید. همچنین اگر فضای ناهار خوری بزرگی دارید و می خواهید در آن از مبلمان استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که مبلمان را ساده و همرنگ دیوار ها انتخاب کنید.

برای میز ناهار خوری در طرح خانه مدرن سعی کنید بیشتر رنگ چوب را در نظر بگیرید. صندلی ها نیز بهتر است که با طرح و رنگ میز یکسان باشند. تا حد امکان از تزئینات استفاده نکنید؛ اما اگر به تزئینات علاقه وافر دارید، می توانید از یک تابلوی نقاشی هنر های انتزاعی یا به سبک معاصر را به این فضا بیافزایید.

  • آشپزخانه

بهترین ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن طراحی آن به سبک اسکاندیناوی است. اگر تمایل دارید آشپزخانه جذاب و مدرنی داشته باشید، سعی کنید تا حد امکان از وسایل چوبی بهره ببرید. میز کار و لمینت ها نیز بهتر است چوبی باشند. چوبی بودن کفپوش نیز کمک می کند تا تمام آشپزخانه یکپارچه به نظر برسد.

برای ایجاد طرح خانه مدرن سعی کنید کابینت هایی که در آشپزخانه استفاده می کنید، چوبی یا به رنگ سفید باشند. کابینت های سبک مدولار نیز می توانند انتخاب خوبی باشند. کابینت و به طور کلی سبک مدولار می تواند ایده بسیار خوبی برای داشتن آشپزخانه ای با سبک مدرن باشد.

خانه ای با طرح مدرن

  • اتاق خواب

اتاق خواب نیز یکی از مهم ترین قسمت ها در خانه محسوب می شود که بر طراحی کلی تاثیر بسزایی می گذارد. برای داشتن طرح خانه مدرن سعی کنید تا حد امکان در اتاق خواب نیز مانند آشپزخانه از وسایل و مواد طبیعی مانند چوب استفاده کنید. زیرا این عناصر فضایی دنج ایجاد می کنند.

اگر قصد دارید در اتاق خواب نیز از مبلمان استفاده کنید، سعی کنید مبلمان های چوبی تهیه کنید. به طور کلی استفاده از وسایل چوبی کمک می کند تا دکوراسیونتان به سبک اسکاندیناویایی نزدیک تر شود. البته دقت داشته باشید که در استفاده از مبلمان در اتاق خواب زیاده روی نکنید و اتاق را بیش از شلوغ جلوه ندهید.

برای اضافه کردن جزئیات استفاده از دیوار کوب به همراه نور های گرم کنار تخت نیز ایده بسیار خوبی است. همچنین استفاده از فرش های رنگارنگ با طرح ساده برای راحت تر نشان دادن دکوراسیون اتاق خواب مناسب است.

  • اتاق کار

اگر در خانه کار می کنید، قطعا به یک اتاق جداگانه برای کار نیاز خواهید داشت. در یک طرح خانه مدرن اتاق کار باید به نحوی طراحی شود که در آن از رنگ های خنثی، خطوط مستقیم، چوب، مبلمان و چیدمان مینیمال استفاده شده باشد. زیرا این طراحی به افزایش تمرکز حین کار کمک زیادی می کند. صندلی ها باید رو به دیوار باشند تا از ایجاد هر گونه حواس پرتی جلوگیری کنند. همچنین رنگ دیوار ها باید خثنی باشد؛ چراکه با این کار در طول روز نور خورشید بیشتری دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

در چند وقت اخیر استفاده از سبک مدرن در طراحی داخلی فضای خانه نسبت به گذشته بیشتر شده و طرفداران بیشتری پیدا کرده است. سبک طراحی مدرن نیز مانند دیگر سبک ها یک سری ویژگی ها و مشخصه های مخصوص به خود را دارد. در این مقاله درمورد این که هر قسمت از خانه از جمله پذیرایی، فضای ناهارخوری، اتاق خواب، اتاق کار و آشپزخانه به این سبک باید به چه شکلی طراحی شود، نکاتی را بررسی کردیم.