لطفا امتیاز بدهید

بسیاری از ما رویای خرید خانه ویلایی را در سر می پرورانیم. ویلای بزرگ در یک منطقه خوش آب و هوا می تواند پاسخ گوی بسیاری از نیاز های افراد باشد. ساخت و خرید خانه های ویلایی نه تنها از نظر اقتصادی حرکت هوشمندانه ای است، بلکه می تواند کاربرد های فراوانی از جهات گوناگون داشته باشد. فضای زیاد برای ایجاد استخر، باغ، پارکینگ وسیع و … را می توانیم یکی از مزایای این خانه ها بدانیم. علاوه بر این ساخت این خانه ها در کلانشهر ها فضایی کاملا خصوصی و با آرامش فراوان برای ساکنین فراهم می آورد. در این مقاله هدف این است که درمورد نقشه معماری خانه ویلایی اطلاعاتی جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. نمونه های فراوانی از نقشه ساختمان ویلایی در سایت خانه معمار جهت مشاهده و ایده گرفتن در دسترس اند. شما می توانید با مراجعه به این سایت با نمونه های دقیق و خلاقانه این نقشه ها آشنا شوید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

طراحی نقشه های معماری خانه ویلایی مدرن

نقشه معماری خانه ویلایی

پلان ویلایی مدرن طیف وسیعی از سبک ها را در بر می گیرد؛ برای مثال می توانیم خانه های سنتی مدیترانه ای، اسپانیایی و خانه های ویلایی مدرن را نام ببریم. شاخصه اصلی خانه های ویلایی این سبکی پلان طبقات باز و اتاق هایی است که کنار هم قرار گرفته اند و به هم راه دارند. در طراحی نقشه آن ها معمولا سقف بلند تر و پنجره های زیادی را برای افزایش نور طبیعی در داخل خانه در نظر می گیرند. فضای نشیمن این خانه ها معمولا بسیار وسیع است و در فضای باز مانند تراس، بالکن یا باغ قرار دارد.

پیش از طراحی نقشه معماری خانه ویلایی مدرن بهتر است بدانید که انواع این خانه ها را با رنگ ها و متریال ها و بافت های گوناگون می سازند. استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ برای القای حس طبیعی و ارگانیک به خانه و ایجاد حس هماهنگی با محیط امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در ادامه انواع این سبک ها را معرفی می کنیم.

  • خانه ویلایی اسپانیایی

از خصوصیات بارز خانه ویلا سنتی اسپانیایی می توانیم به پاسیو، بالکن و تراس های پشت بام اشاره کنیم. با این اوصاف می توانیم بیشتر خانه های ویلایی را با سبک اسپانیایی سنتی به شمار آوریم. در این گونه خانه ها فضا های داخلی و خارجی به خوبی با یکدیگر ادغام می شوند. در بیشتر خانه های اسپانیایی استخر به چشم می خورد و دارای نورپردازی خلاقانه و متفاوتی هستند.

  • خانه ویلایی دوبلکس

ایده جالبی است اگر در طراحی نقشه معماری خانه ویلایی بتوانید دو محل زندگی جداگانه را در یک محل اقامت قرار دهید. این ایده را می توانید در پیکربندی های مختلف از جمله دو واحد کنار هم یا به صورت ویلا دوبلکس استاندارد پیاده کنید.

نقشه خانه ویلایی دوبلکس

  • خانه ویلایی مدیترانه ای

این خانه ها باید به گونه ای ساخته شوند که احساس مینیمالیستی و رمانتیک را به افراد منتقل کنند. این حس با سقف کاشی کاری قرمز رنگ قابل انجام است. اگر بخواهید تمام استاندارد های خانه ویلایی مدیترانه ای را رعایت کرده باشید، بهتر است از مواد طبیعی ای در ساخت آن بهره ببرید که فرم، عملکرد، سادگی و جسارت را توامان داشته باشد.

  • خانه ویلایی ایتالیایی

امروزه در سراسر جهان این سبک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مهم ترین ویژگی های آن ها طراحی نامتقارنشان است. موقعیت مکانی این سبک امری است که حتما باید هنگام طراحی نقشه معماری خانه ویلایی در نظر گرفته شود؛ زیرا معمولا در آن ها برجی مرتفع دیده می شود که در مرکز یا در انتهای محوطه قرار گرفته است. خانه های ویلایی سبک ایتالیایی در جهان روز به روز با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

  • خانه ویلایی دو قلو

 این خانه ها از نظر اقتصادی نسبت به سایرین به صرفه تر اند؛ در نتیجه محبوب تر شناخته می شوند. خانه های ویلایی دو قلو مخصوص کسانی است که از آپارتمان های شلوغ و پر سر و صدا خسته شده اند؛ اما از نظر اقتصادی توانایی ساخت یا خرید خانه های ویلایی را ندارند. اجاره این ویلا ها برای شما فرصت استفاده از فضای وسیع و آرامش بخش باغ و حیاط را فراهم می کند و در عین حال در آن ها احساس امنیت می کنید؛ زیرا همسایه ای آن طرف دیوار مشترک حضور دارد.

نقشه خانه ویلایی دو قلو

  • خانه ویلایی L شکل

با طراحی نقشه L شکل می توانید تا 5 اتاق را کنار یکدیگر قرار دهید و از یک طبقه و یک قطعه زمین بیشترین بهره را ببرید. شیشه های بزرگی که در یک سوی ویلا مشاهده می شوند، به بهترین شکل ممکن نور طبیعی را به داخل می آورند و دسترسی به فضای نشیمن سطح زمین با چمن و استخر را آسان تر می کنند.

  • خانه ویلایی آمریکایی

آنچه که نشریات معماری و برنامه های تلویزیونی منتشر کرده اند موجب شده است که تصویر مبهمی از خانه های ویلایی به سبک آمریکایی در اذهان عمومی شکل گرفته باشد. طراحی نقشه معماری خانه ویلایی به این سبک به ویلا های دو قلو شباهت دارد. یک خانواده بزرگ و یا دو خانواده کوچکی که به استقلال خود اهمیت می دهند، می توانند سراغ خانه های آمریکایی بروند. خانواده ها در این ویلا ها در کنار احساس راحتی، آرامش و امنیت، مالکیت را نیز تجربه می کنند.

  • خانه ویلایی اروپایی

خانه های این سبکی با نمای بیرونی سنگی خود به آسانی قابل تشخیص هستند. ظاهر روستایی و ظریفی که خانه های اروپایی دارند، چیزی از امکانات رفاهی مدرنشان کم نکرده است. اگر همیشه رویای خانه ویلایی بزرگ را در سر خود می پرورانده اید، با فضای سبز بزرگ و گاراژی که به ویلا متصل شده است، می توانید آن را تحقق ببخشید.

جمع بندی

برای طراحی نقشه معماری خانه ویلایی ایده ها و طرح های گوناگونی قابل اجرا است. فضای بزرگ خانه های ویلایی به معماران این اجازه را می دهد تا با دست باز تری به طراحی و اجرا بپردازند. افراد در این خانه ها آرامش و راحتی را در کنار هم تجربه می کنند. در خانه های ویلایی به سبک مدرن پلان طبقات اول معمولا باز است و نور زیادی به داخل خانه وارد می شود. در این نوشته کوشیدیم طراحی های مختلف سبک مدرن را برایتان بر شماریم و هر کدام را توضیح دهیم. مهم ترین آن ها عبارت اند از خانه ویلایی سنتی اسپانیایی، آمریکایی، اروپایی، مدیترانه ای، L شکل، دوبلکس و دو قلو.