لطفا امتیاز بدهید

نمای سر در حیاط ویلایی تاثیر بسزایی در بازخورد کلی بنا دارد. علاوه بر این طراحی یک ورودی مناسب برای ویلا بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا سر در های حیاط، ورودی ‌ها، پارکینگ و درب‌ های کرکره برقی علاوه بر افزایش جذابیت زیبایی ‌شناختی حیاط و خود ساختمان، محافظت در برابر عواملی مانند آفتاب و باران را نیز فراهم می‌ کنند. اگر می خواهید ظاهر و نمای ساختمان خود، به ویژه ورودی آن را بهبود ببخشید، بهتر است نمای سر در حیاط ویلایی را برای نیاز های خاص خود شخصی سازی کنید. در قسمت بعدی به مزایای داشتن یک سر در مناسب می پردازیم. نما های سر در حیاط ویلایی نه تنها ورودی ساختمان را جذاب تر می کنند بلکه در مدل های خاصی از دیوار ها نیز محافظت می کنند.

ویژگی هایی که نمای سر در حیاط باید داشته باشد.

نمای سر در حیاط ویلایی

سر در ها از نظر ظاهر بسیار متفاوت هستند.

مزایای استفاده از نمای سر در حیاط ویلایی با طراحی حرفه ای بسیار زیاد است. سر در ها در اشکال و طرح های مختلفی هستند که برای مکان های خاص روی نقشه ها طراحی شده اند. زیبایی، قابلیت آب بندی 100%، دوام و مقرون به صرفه بودن، از ویژگی های مهمی است که باید در طراحی و ساخت آن ها در نظر گرفته شود؛ اما در اصل نصب نمای سر در حیاط ویلایی با طراحی حرفه ای دارای مزایای زیر است:

  1. بهبود ظاهر نمای ساختمان
  2. به حداقل رساندن وزن سازه
  3. ایجاد انعطاف پذیری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران
  4. ارائه پوشش و حفاظت کامل برای درب و ستون در
  5. جلوگیری از زنگ زدگی و رنگ پریدگی و پوسیدگی درب ساختمان و در نتیجه افزایش طول عمر آن
  6. رفع نیاز به اقدامات امنیتی اضافی مانند حفاظ دیوار یا حفاظ شاخ گوزنی
  7. تمیز نگه داشتن در و نمای ساختمان با عمل به عنوان سقف کاذب و باران گیر
  8. استفاده از حیاط به عنوان منبع نور در ساختمان ها، افزایش توانایی ساکنان برای بهره مندی از خاصیت انعکاس نور آن
  9. عمل به عنوان جمع کننده باران در فصول سرد، جلوگیری از نفوذ باران و برف از آسیب آن ها و خشک نگه داشتن منطقه

نحوه انتخاب نمای سر در حیاط ویلایی

انتخاب نمای سر در حیاط ویلایی مناسب برای ورودی خانه شما بسیار مهم است. درب ورودی نقطه کانونی اولیه پس از ورود به خانه است و زیبایی شناسی آن می تواند ظاهر و احساس کلی محل سکونت شما را بهبود بخشد. مواد متداول برای سایدینگ خانه شامل ورق های سرامیکی، ورق های پلی کربنات، ورق های اکریلیک و نورگیرهای حبابی است. هنگام طراحی و ساخت نمای سر در حیاط ویلایی برای خانه، توجه به محیط اطراف و فضای موجود ضروری است. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که رنگ و طرح در با ظاهر کلی ساختمان هماهنگ است تا ظاهری منسجم داشته باشد.

چگونگی اجرای نمای سر در حیاط ویلایی

چگونگی اجرای نمای سر در حیاط ویلایی

سر در های سبک گزینه بهتری هستند.

برای پیاده سازی نمای سر در حیاط ویلایی، توصیه می شود برای ساخت روکش سر در از مواد سبک وزنی که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم هستند، استفاده شود. سقف حیاط معمولا از سه جزء تشکیل شده است: بخش جلویی، چراغی که در زیر آن قرار دارد و پوشش سقف. برای آغاز فرآیند پوشش دهی ورودی و ساخت و نصب آردواز، ابتدا سازه اولیه بر روی سطح صاف و روی زمین ساخته می شود. این شامل مونتاژ و سیم پیچی نمای گرد و همچنین ترکیب آهن و تیر های داخلی است.

در این مرحله می توان قاب نما را به صورت هلالی (به سمت داخل یا خارج) شکل داد و پله ها را با استفاده از بست به درب محکم کرد. قبل از اینکه سر در خیلی سنگین شود، دامپا اجرا می شود و در صورت لزوم فضایی برای نصب چراغ ها برای تامین روشنایی ایجاد می گردد. انواع مختلفی از دامپا ها موجود است، مانند دامپا های فلزی روغنی با ضخامت 6/10 یا دامپا های فلزی رنگی با ضخامت 5/10. علاوه بر این، دامپا های ساخته شده از پی وی سی، چوب و… معمولا کابرد زیادی در ساخت انواع سقف و سر در دارند. این دامپا ها را می توان برای استحکام بیشتر به قاب نما جوش داد.

در نهایت می توان سطح کار را نصب کرد. ابعاد پشتی سر در باید از هر چهار طرف بیش از بیست سانتی متر باشد تا از محافظت کامل درب اطمینان حاصل شود. انواع مختلفی از پوشش ‌های سقف هستند که هر کدام زیرساخت ‌ها و مصالح خاص خود را بر اساس طرح دارند. برخی از مهم ترین و پرکاربرد ترین طرح های پوشش سقف شامل جمینی، چهار شیب، طرح چینی و طراحی کتابی می باشد. همچنین این پوشش‌ های سقف بر اساس متریال مورد استفاده دسته بندی می ‌شوند که شامل ورق ‌های طرح سفال، ورق ‌های پرچین، کاشی ‌های طرح چروک، مدل ‌های سنگریزه ‌ای گالوالیوم، تخته سنگ 30 در 60، شینگل و آندوویلا می ‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که استفاده از هر یک از موارد ذکر شده بر ظاهر نهایی، منطقه کار تکمیل شده و هزینه کلی پروژه تاثیر می گذارد.

هزینه اجرای نمای سر در حیاط ویلایی

هزینه اجرای نمای سر در حیاط ویلایی

طراحی و معماری دو عامل مهم در تعیین هزینه هستند.

هزینه های مربوط به ساخت نمای سر در حیاط ویلایی به طراحی و معماری آن بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه اجرا تحت تاثیر مواد مورد استفاده برای ساخت و ساز، از جمله سقف است. مقیاس پروژه نیز بر هزینه های کلی تاثیر می گذارد و در نظر گرفتن دستمزد تیم ساخت و ساز مهم است. شایان ذکر است که قیمت مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز به دلیل تغییرات ارزی ممکن است در نوسان باشد و بنابراین احتمال آن زیاد است که ثابت باقی نماند.

جمع بندی

در آخر، هنگام نصب نمای سر در حیاط ویلایی، بسیار مهم است که نمای ساختمان را به دقت در نظر بگیرید و از هماهنگی رنگ و طرح درب بر این اساس اطمینان حاصل کنید. برای پوشش حیاط معمولا از مصالح مختلفی مانند ورق های طرح سفالی، دکرا و زونا استفاده می شود. ورق های طرح سفال نه تنها سبک وزن هستند بلکه از دوام بالایی نیز برخوردار هستند. طراحی سنگ ریزه ورقه های دکرا ظاهری جذاب را به نظر می رساند. پوشش زونا یکی دیگر از مواد محبوب برای جلوی حیاط و ساختمان است که تطبیق پذیری در کاربرد های ساختمانی را ارائه می دهد. امیدواریم با مطالعه این راهنما توانسته باشید تمامی اطلاعات لازم خود را درباره نصب و اجرای نمای سر در حیاط ویلایی دریافت کنید.