آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

تهراندشت و کردان کجاست و هزینه خرید ویلا در این مناطق چقدر است؟

برای خرید ویلا تهراندشت باید از طریق بزرگراه تهران – کرج وارد استان البرز شوید و از طریق بزرگراه کرج – قزوین وارد خروجی تهراندشت در سمت جنوب اتوبان شوید. تهراندشت داخل دره ای در کوهپایه های رشته کوه البرز قرار گرفته است این منطقه به علت آب های زیرزمینی فراوان و رودخانه های مختلفی که از کوه های البرز سرازیر می شود بسیار پرآب است مناظر طبیعی و بکر تهراندشت بسیار دیدنی می باشند. در این منطقه باغداری و کشاورزی رونق دارد. زیبایی های منحصر به فرد منطقه و نزدیکی به تهران موجب شده است در چند سال اخیر ویلا و شهرک های ویلایی بسیاری در تهراندشت ساخته شود. برای آگاهی از قیمت های خرید ملک در این منطقه می توانید به گروه مشاورین ویلارو مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

خرید ویلا در کردان

خرید ویلا تهراندشت و موقعیت قرارگیری آن

زمانی که وارد مسیر بزرگراه کرج – قزوین می شوید از یک سمت اتوبان میتوانید برای خرید ویلا تهراندشت وارد این منطقه شوید و از سمت دیگر اتوبان برای خرید ویلا کردان وارد منطقه ی کردان شوید. هر دو منطقه بسیار خوش و آب و هوا می باشند و برای خرید ملک و زمین مناسب هستند. آن چیزی که موجب تفاوت های این دو منطقه می شوند این است که کردان کمی شناخته شده تر از تهراندشت می باشد. و بسیاری از شهرک های ویلایی ساخته شده در این منطقه قدیمی تر می می باشند.  به همان نسبت از امکانات بیشتری نیز برخوردار هستند در مقابل تهراندشت به خاطر قرارگیری در دره کمی ناشناخته تر از سایر مناطق می باشد. اما در چند سال گذشته ساخت ویلا در این منطقه رونق پیدا کرده است علاوه بر این به لحاظ آب و هوا و فراوانی آب نیز نسبت به سایر مناطق این منطقه ارجحیت دارد.

هزینه خرید ویلا تهراندشت به چه عواملی بستگی دارد؟

به هنگام خرید ویلا تهراندشت باید به عوامل بسیاری توجه کنید. تهراندشت منطقه ی بزرگی است که مناطق بسیاری در کنار آن قرار گرفته اند که هر کدام ویژگی هایی دارند. از این رو قیمت زمین در یک منطقه از تهراندشت نسبت به مناطق دیگر در همان حوالی ممکن است متری 3 تا 4 میلیون اختلاف قیمت داشته باشد. برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه ی خرید ساختمان عبارتند از:

  •      کاربری زمین: به منظور ساخت و خرید ملک باید به کاربری زمین ها دقت کنید گاهی اوقات در یک منطقه مناسب تهراندشت ویلایی با یک قیمت استثنایی پیدا می کنید. اما بعد از بررسی ها متوجه می شوید که این زمین مجوز ساخت ویلا را نداشته و در صورت خرید آن باید جریمه های سنگین پرداخت کنید در نتیجه خرید این ملک درست نیست.
  •     موقعیت قرارگیری ویلا: ویلاهای تهراندشت هر چقدر به اتوبان اصلی نزدیک تر و دسترسی آسان تری داشته باشند به همان نسبت قیمت بالاتری دارند.

 

قیمت زمین برای خرید ویلا در مناطق مختلف تهراندشت

خرید ویلا در کردان 2

رای خرید زمین و ویلا باید به قیمت های منطقه توجه کنید قیمت زمین در هر منطقه از تهراندشت به واسطه ی امنیت، امکانات و … نسبت به منطقه دیگر آن فرق دارد. به عنوان مثال قیمت زمین در سرخاب، سهیلیه، زعفرانی و … بسیار بالا است. اما در مقابل مناطقی مانند عباس آباد، قاسم آباد و …. دارای قیمت متوسطی هستند. حاجی آباد، زکی آباد نیز به علت دوری از مسیر اصلی اتوبان و قرارگیری بخش اعظمی از مسیر در یک جاده خاکی دارای قیمت ارزان تری هستند.

قیمت ویلا بر مبنای مصالح به کار رفته در ساختمان سازی

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت خرید ملک موثر می باشد قیمت مصالحی است که برای ساخت ویلا به کار می رود. به عنوان مثال برای ساخت یک ویلا با سبک سنتی با مصالح معمول ساختمان سازی قیمت تمام شده ی ویلا متری 4 یا 5 میلیون می شود. اما چنان چه طراحی ویلا به سبک مدرنی صورت گیرد. مصالح به کار رفته در ساخت ویلا نیز مدرن تر خواهد شد. آنگاه قیمت تمام شده ی ویلا در هر متر مربع 1 تا 2 میلیون افزایش قیمت خواهد داشت. جزئیات به کار رفته در ساخت ویلا نیز می تواند موجب افزایش قیمت یک ویلا شود به عنوان مثال طراحی استخر به صورت روباز یا سرپوشیده، محوطه سازی، قرار دادن باربیکیو، آلاچیق و… تاثیری بسیاری بر روی قیمت ویلا خواهد داشت.

قیمت ویلا بر مبنای متراژ بنا

متراژ ساخته شده ی ویلا تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده ی ویلا خواهد گذاشت. به عنوان مثال برخی از ویلا ها به صورت دوبلکس یا تریبلکس ساخته می شوند از این رو مصالح، نیروی، دستمزد و مدت زمان بیشتری برای ساخت ویلا صرف می شود. قیمت ویلا های دو یا سه طبقه نسبت به ویلاهای یک طبقه بسیار بیشتر می باشد هرچقدر هم بنای ساخته شده بزرگتر باشد جزئیات و اتاق های بیشتری داشته باشد به همان نسبت قیمت خرید خانه افزایش پیدا خواهد کرد. ویلاهایی که تمام انشعابات آن ها مانند آب، گاز، برق و تلفن تامین شده است دارای قیمت بالاتری می باشند. چنانچه ویلای شما در یک منطقه شهرکی قرار داشته باشد به علت امکاناتی که شهرک ها در اختیار ساکنین قرار می دهد دارای قیمت بالاتری هستند.

قیمت ویلا بر اساس امکانات تفریحی و رفاهی

خرید ویلا در تهراندشت

افرادی که به منظور ییلاق به ویلاهای خود در تهراندشت می روند برای خرید لوازم ضروری باید به مغازه های مجاور مراجعه کنند. چنانچه ویلایی به مراکز خرید و امکانات تفریحی اعم از باشگاه های ورزشی، استخرهای عمومی و … نزدیک باشد قیمت ویلای آن منطقه نسبت به سایر مناطق بالاتر خواهد بود. تهراندشت دارای کوچه باغ های فراوانی است و انواع درختان گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، گردو و … در این باغات وجود دارند ویلاهایی که در مجاورت این کوچه باغ ها قرار دارند نیز دارای قیمت بالایی هستند. البته گاهی در میان این باغ ها خانه های ویلایی به سبک سنتی یا مدرن ساخته شده است. که به دلیل قرار گیری ویلا در انبوهی از درختان قیمت آن نیز بسیار بالاتر خواهد بود. خرید ملک و زمین در تهراندشت یک سرمایه گذاری هوشمند محسوب می شود زیرا با رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت زمین در چند سال اخیر سرمایه گذاری بر روی مسکن بهترین راه برای حفظ ارزش پول می باشد.

منبع: ویلارو

https://villarogroup.com/villa-sale/kordan

https://villarogroup.com/villa-sale/tehran-dasht

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *