آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

نمای رومی یکی از سبک‌های طراحی نما است که در گذشته رومیان باستان آن را به اجرا درآوردند. این سبک نما بسیار فاخر بوده و در گذشته برای مراکز مهم دولتی و نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. اما در حال حاضر به دلیل زیبایی این سبک نما، بسیاری از مردم علاقه‌مند به اجرای آن برای ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های ویلایی هستند. لازمه اجرای نمای رومی در ساختمان‌ها، سنگ نما رومی است که با تنوع بالای در بازار موجود بوده و می‌تواند برای نصب در ساختمان‌های مسکونی مورداستفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم بهترین سنگی که می‌توانید به‌عنوان سنگ نما رومی را انتخاب کنید را به شما معرفی نماییم.

سنگ نما رومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نمای رومی یکی از نماهای اصیل و باشکوه است که به تقارن، ستون‌های بلند و پنجره‌های بزرگ شهرت دارد. این نما در قدیم توسط رومیان باستان اجرا می‌شد و در حال حاضر نیز در کشورهای مختلف به‌عنوان یک سبک برای طراحی نما شناخته می‌شود. لازمه اجرای نمای رومی در ساختمان‌ها و ویلاها، استفاده از سنگ نما رومی است.

سنگ نما رومی ممکن است برای انواع نمای ساختمان مورداستفاده قرار گیرد، اما درهرصورت برای اجرای نمای رومی نیاز به استفاده از این نوع سنگ است. سنگ‌های نمای رومی معمولاً از مقاومت بالایی برخوردارند و رنگ آن‌ها نیز روشن در نظر گرفته می‌شود. قابلیت برش‌زدن این سنگ‌ها به سایزهای مختلف و شکوهی که به ساختمان می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است. معمولاً از سنگ نما رومی برای اجرای نمای رومی در خانه‌های ویلایی دوبلکس یا چندطبقه استفاده می‌شود.

انواع سنگ برای نمای رومی

سنگ نما رومی در واقع یک نوع سنگ خاص نیست، بلکه سنگ‌های مختلفی می‌توانند برای اجرای نمای رومی مورداستفاده قرار گیرند. سنگ‌های طبیعی با مقاومت بالا، بهترین سنگ‌ها برای اجرای نمای رومی هستند که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • سنگ تراورتن: یکی از بهترین و پرکاربردترین سنگ نمای رومی، سنگ تراورتن است. این نوع سنگ پرفروش‌ترین سنگ نما در ایران است که در اثر رسوب‌های جریان آب گرم زیر زمینی به دست می‌آید. سنگ تراورتن مقاوم به رطوبت، آفتاب و تغییر رنگ است.
  • سنگ گرانیت: از دیگر سنگ‌های قابل‌اجرا در نمای رومی، می‌توان به سنگ گرانیت اشاره کرد. این سنگ در دسته سنگ‌های آذرین قرار می‌گیرد. سنگ گرانیت دارای درصد آهن بالایی است و همین موضوع باعث شده تا این سنگ‌ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی نداشته باشند.
  • سنگ مرمریت: از دیگر انواع سنگ نما رومی، سنگ‌چینی یا مرمریت است. این سنگ دارای بافت تمام بلور است و در رنگ‌های سفید و خاکستری روشن یافت می‌شود. معمولاً از سنگ مرمریت سفید برای نمای رومی استفاده می‌شود.
  • سنگ مرمر: سنگ مرمر در گروه انواع سنگ‌های طبیعی قرار می‌گیرد که ظاهر لوکس و قیمت بالایی دارد. اگرچه زیبایی سنگ مرمر از جمله مشخصات بارز آن است، اما معمولاً معماران ترجیح می‌دهند که این سنگ را به دلیل قیمت بالایی که دارد، مورداستفاده قرار ندهند.

خصوصیات سنگ تراورتن برای نمای رومی

انتخاب سنگ نما رومی نیاز به‌دقت و توجه بسیار زیادی دارد. بهترین سنگ نمای رومی باید در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم باشد و امکان اجرا در هر محیطی را داشته باشد. سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ‌هایی است که به‌عنوان سنگ نمای رومی مورداستفاده قرار می‌گیرد. خصوصیات سنگ تراورتن باعث شده تا این سنگ علاوه بر اینکه برای نمای رومی مورداستفاده قرار گیرد، مناسب اجرای نمای کلاسیک و مدرن نیز باشد.

شناخت خصوصیات سنگ تراورتن سفید نما که برای نمای رومی مورداستفاده قرار می‌گیرد، لازمه انتخاب این سنگ است. کارفرمایان، معماران و همچنین متخصصین اجرای نمای رومی باید حتماً به این خصوصیات توجه داشته باشند. خصوصیات زیر از جمله خصوصیات سنگ‌های تراورتن عباس آباد هستند. در نظر داشته باشید که در حال حاضر سنگ تراورتن عباس آباد بهترین سورت سنگ عباس آباد بوده و قابل‌اجرا در تمامی شرایط آب‌وهوایی است.

·        درصد تخلخل پایین

از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات سنگ تراورتن عباس آباد که بسیار حائز اهمیت است، درصد تخلخل پایین این است. سنگ‌های تراورتن عباس آباد درصد تخلخل بسیار پایینی دارند که این موضوع اجازه ورود گردوغبار، رطوبت و آب را به این سنگ‌ها نمی‌دهد. به همین خاطر است که ماندگاری سنگ تراورتن عباس آباد از سایر سنگ‌های نمای رومی بیشتر است.

·        ماندگاری و دوام بالا

سنگ تراورتن عباس آباد به‌عنوان سنگ نما رومی، می‌تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. واقعیت این است که اجرای نمای رومی آن‌قدر هزینه بر است که احتمالاً هیچ یک از افراد علاقه‌مند نیستند که پس از گذشت زمان متوجه ازبین‌رفتن زیبای نمای خود باشند. ازاین‌رو سنگ سفید تراورتن نما، می‌تواند با ماندگاری و دوام بالای خود عملکرد بسیار عالی داشته باشد.

·        مقاوم در برابر رطوبت

در انتخاب سنگ نما رومی حتماً باید به مقاومت سنگ‌ها در برابر رطوبت توجه شود. چرا که سنگ‌هایی که در محیط‌های خارجی استفاده می‌شوند، در معرض رطوبت قرار دارند و همین موضوع ماندگاری این سنگ‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. سنگ تراورتن عباس آباد با داشتن درصد تخلخل پایین، میزان جذب آب کمتری دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا مقاومت این سنگ‌ها در برابر رطوبت افزایش پیدا کند؛ بنابراین حتی در مناطق سردسیری، احتمال شکستن این سنگ‌ها به دلیل یخ‌زدگی آب درون آن‌ها به حداقل می‌رسد.

·        عدم تغییر رنگ در اثر تماس با نور خورشید

سنگ نما رومی باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. طبیعتاً سنگی که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید نداشته باشد، ممکن است در اثر قرارگرفتن در معرض نور خورشید تغییر رنگ بدهد. این تغییر رنگ ظاهر سنگ را دچار مشکل می‌کند. اما سنگ تراورتن عباس آباد، سنگی است که در اثر تماس با نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شود و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد؛ بنابراین حتی در مناطق گرمسیری و جنوبی کشور که نور خورشید دمای بالایی دارد، امکان استفاده از این سنگ به‌عنوان سنگ نمای رومی وجود دارد.

·        چسبندگی بسیار بالا

یکی از خصوصیات سنگ تراورتن عباس آباد که آن را به یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های نمای رومی تبدیل کرده است، چسبندگی بالای این سنگ است. سنگ‌های تراورتن عباس آباد در کنار داشتن درصد تخلخل پایین، دارای یک سری حفره‌های کوچک نیز است که چسبندگی این سنگ را به ملات افزایش می‌دهد. این موضوع احتمال صدمات جبران‌ناپذیر در اثر ریزش سنگ را به حداقل می‌رساند.

قیمت سنگ تراورتن عمده برای نمای رومی

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد وابسته به کیفیت این سنگ و همچنین مشخصات آن است. اگر به مراکز فروش این سنگ‌ها مراجعه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که سورت‌بندی سنگ‌ها با هم متفاوت بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت سنگ تراورتن عمده در مراکز مختلف با هم متفاوت باشد. البته باید بدانید که باتوجه‌به لوکس بودن این سنگ‌ها، طبیعتاً قیمت خرید آن‌ها نیز ارزان نیست. بااین‌حال ماندگاری و طول عمر بالای سنگ نمای رومی تراورتن می‌تواند بالابودن قیمت این محصول را جبران کند.

برای استعلام قیمت سنگ تراورتن عمده برای اجرای نمای رومی، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سنگ ایران‌مهر در ارتباط باشید. این سنگ‌ها به دلیل طبیعی بودن و نوع سورت‌بندی متفاوت، باقیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. اما مجموعه ایران‌مهر فقط محصولات باکیفیت را تولید و فراوری می‌کند. ازاین‌رو خیالتان از بابت کیفیت و قیمتی که به شما ارائه می‌شود، راحت باشد.

خرید سنگ تراورتن نما با بهترین قیمت

در این مقاله شما را با بهترین سنگ نما رومی آشنا کردیم. سنگ سفید نما تراورتن به دلیل داشتن مشخصات عالی به یکی از بهترین سنگ‌ها برای اجرا در نما تبدیل شده است. مقاومت بالا و ماندگاری عالی این سنگ از جمله مزیت‌های آن محسوب می‌شوند. البته سنگ سفید نمای رومی فقط توسط کارخانه‌های معتبر تولید می‌شود و باید حتماً برای خرید سنگ تراورتن به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید.

مجموعه فروش سنگ ایران‌مهر به‌صورت تخصصی در حوزه فروش انواع سنگ سفید نما تراورتن عباس آباد فعالیت می‌کند. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت سنگ تراورتن نما عباس آباد، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید تا شما را جهت خرید سنگ تراورتن عباس آباد راهنمایی کنند. این مجموعه با داشتن چندین سال تجربه در زمینه تولید سنگ تراورتن عباس آباد، محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. درصد تخلخل پایین، سطح بسیار جذاب، ماندگاری و دوام بالای سنگ‌های این مجموعه از جمله خصوصیات آن‌ها محسوب می‌شوند. سنگ عباس آباد قابلیت اجرا در هر محیطی با هر شرایط آب‌وهوایی را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. رفیعی
    رفیعی بهمن 28, 1402 پاسخ

    سنگ تراورتن عباس آباد برای نما بی نظیره
    اگه خوب ساب خورده باشه تا چند سال آخ نمیگه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *