آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

اصولاً والدین از همان زمانی که پی می برند قرار است صاحب فرزندی شوند ذوق و شوق زیادی برای تهیه تک تک وسایل او داشته و دوست دارند بهترین ها را برای فرزند دلبند خود فراهم کنند. به همین دلیل خیلی از والدین حتی قبل از به دنیا آمدن فرزند خود، به تکاپو افتاده و تلاش می کنند تا یک اتاق کامل و مناسب کودک را برای او تدارک ببینید.

یکی از اولین مواردی که در طراحی اتاق کودک باید به آن پرداخته شود کفپوش کودک است و با توجه به آن که کودکان از همان ابتدای سینه خیز رفتن تا چهارپا کردن و تاتی کردن ها را روی این کفپوش تجربه خواهند نمود بسیار مهم است که بهترین کفپوش را برای اتاق کودک انتخاب نمود تا پوست لطیف او کوچک ترین آسیبی نبیند و از طرفی در صورت زمین خوردن، اذیت نشود. اگر شما هم به عنوان والدینی مسئولیت پذیر دغدغه راحتی و آسایش فرزند خود را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه با هم نکات طلایی برای خرید بهترین کفپوش اتاق کودک را بررسی کنیم:

5 نکته برای خرید بهترین کفپوش اتاق کودک

فرقی نمی کند که به دنبال کفپوش مهد کودک هستید یا این که دوست دارید اتاق کودک خود را با کفپوشی مناسب بپوشانید. در هر حال نکات زیر به شما کمک می کنند تا بهترین کفپوش مخصوص کودکان را انتخاب کنید:

راحتی کودک را در اولویت قرار دهید

کودک شما قرار است ساعات زیادی را در اتاق خود سپری کند و به همین دلیل یکی از اولین نکاتی که باید در انتخاب کفپوش فرزند خود به آن توجه داشته باشید جنس راحت کفپوش است. کفپوش انتخابی شما باید کاملاً نرم، راحت و لطیف باشد و کودک زمانی که شروع به راه رفتن می کند از قدم زدن بر روی آن حس خوبی پیدا کند.

از ایمنی کفپوش مطمئن شوید

کودکان از همان روزهای اول که سینه خیز می روند مدام در معرض خطر افتادن و آسیب دیدگی هستند و به همین دلیل همه چیز در اتاق آن ها باید امن و مطمئن باشد. از آن جایی که کفپوش یکی از مواردی است که کودک در اتاق خود بیشترین برخورد را با آن دارد بسیار مهم است که به دنبال کفپوشی بروید که ایمنی لازم را داشته و شرایط امنی را برای کودک فراهم کند.

به دنبال کفپوشی قابل شستشو باشید

کودکان مدام در حال بازی و شیطنت هستند و اغلب در زمان بازی و راه رفتن عادت دارند چیزی بخورند و به همین دلیل کفپوش اتاق کودکان خیلی زود به زود کثیف شده و با توجه به اهمیت رعایت بهداشت اتاق کودکان در سلامت آن ها، نیاز است که کفپوش انتخابی برای اتاق آن ها از قابلیت شستشو برخوردار باشد و بتوان به راحتی آن را شستشو داد. در غیر این صورت خیلی زود به دلیل وضعیت نامطلوبی که اتاق کودک شما به دلیل کثیفی کفپوش به خوبی می گیرد ناچار به تعویض کفپوش خواهید بود و این موضوع برای شما یک هزینه جدید را به همراه دارد.

کفپوشی با طرح و رنگی جذاب انتخاب کنید

این روزها انواع کفپوش مانند کفپوش کودک پازلی در بازار وجود دارد که هر کدام می توانند یک انتخاب مناسب برای اتاق کودک به شمار آیند؛ به شرط آن که استانداردهای لازم را داشته و همچنین از نظر طرح و رنگ بتوانند نظر کودکان را به خود جلب کنند.

اگر چه انتخاب کفپوشی با طرح و رنگی که خیلی زود آلودگی ها و ذرات ریز را نشان ندهد کار شما را برای مرتب نگه داشتن اتاق فرزندتان آسان تر می کند اما باید در نظر داشت که کودکان به یک اتاق شاد و پرانرژی نیاز دارند تا بتوانند ساعاتی از روز را در این اتاق با حسی خوب به بازی و شادی مشغول شوند. برای همین سعی کنید در خرید بهترین کفپوش اتاق کودک به سراغ گزینه ای بروید که در کنار دیگر موارد، طرح و رنگ کودکانه و شادی داشته باشد و به کودک حس خوبی را منتقل کند. از طرفی طرح و رنگ آن به شکلی نباشد که خیلی زود دل را بزند و فضای کسل و خسته کننده ای را ایجاد کند.

از نصب آسان کفپوش غافل نشوید

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کفپوش اتاق کودک باید به آن توجه داشته باشید نصب آسان است. برخی از کفپوش ها نیاز داشته توسط نصاب حرفه ای انجام شوند و از این رو شما باید هزینه ای را هم برای نصب کفپوش پرداخت نمایید. اما اگر کفپوش انتخابی دارای قابلیت نصب آسان باشد شما به راحتی می توانید خود آن را نصب نموده و به این شکل در هزینه ها صرفه جویی کنید.

انواع کفپوش اتاق کودک

در بخش قبل با هم نکاتی که در زمان خرید بهترین کفپوش اتاق کودک به آن توجه شود را با هم بررسی نمودیم و اکنون وقت آن رسیده که ببینیم چند نوع کفپوش اتاق کودک داریم و انتخاب ما باید از بین کدام کفپوش ها باشد. در ادامه با سه مورد از رایج ترین انواع کفپوش اتاق کودک آشنا خواهیم شد:

موکت

موکت ها یکی از راحت ترین و بادوام ترین کفپوش هایی هستند که می توان برای اتاق کودک استفاده نمود. این نوع کفپوش همچنین در طرح و رنگ متنوعی عرضه شده و از طرفی ایمنی خیلی خوبی را برای فضای بازی کودک به وجود می آورد.

کفپوش پازلی

کفپوش های پازلی نیز یکی از آیتم های جذابی هستند که برای اتاق کودکان و همچنین مهدکودک ها بسیار ایده آل خواهند بود. این نوع کفپوش نیز بسیار راحت، مقاوم و جذاب است و همچنین نصب بسیار آسانی داشته و در سریع ترین زمان ممکن در کف اتاق کودک قابل اجرا است.

چمن مصنوعی

ایجاد فضایی که یاد آور طبیعت باشد قطعاً در روحیه کودکان تاثیر بسیار مثبتی دارد و به همین دلیل چمن مصنوعی را نیز می تواند یکی از انتخاب های محبوب و پرطرفدار برای اتاق کودک دانست که فضای بسیار جذابی را برای بازی و استراحت کودکان خلق می کند.

حرف آخر

یکی از مهم ترین اجزای اتاق کودکان کفپوش است و به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت زیادی به خرج داد و فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. در این مطلب با هم نکات طلایی برای خرید بهترین کفپوش اتاق کودک را بررسی کردیم که قطعاً توجه به آن ها در زمان خرید کفپوش کمک می کند تا بهترین کفپوش را برای اتاق کودک دوست داشتنی خود خریداری نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *