آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید و انتخاب یک کاغذ دیواری هماهنگ با دکوراسیون است. چرا که مبلمان، میزها و سایر المان‌هایی که اجزای بزرگی از دکوراسیون داخلی شما را تشکیل می‌دهند. بنابراین، ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان می‌تواند جنبه‌ی دکوراتیو داشته باشد؛ و به جذابیت بصری بیشتر در فضا کمک کند.

با این حال، اگر کاغذ دیواری را هماهنگ با مبلمان انتخاب کنید؛ جذابیت و زیبایی بیشتری را به فضا خواهید بخشید. هماهنگی و ست کردن مبلمان با دیوارها، را می‌توانید به روش‌های مختلفی انجام دهید. در هر صورت، در هماهنگی میان اجزا و المان های یک دکوراسیون، و همچنین مبلمان و کاغذ دیواری باید به رنگ، طرح و سبک‌ها توجه کرد.

در ادامه این مقاله، با روش های مختلفی از ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، نحوه‌ی اجرای آن و همچنین نکات مهمی که باید بدانید؛ با شما همراه خواهیم بود.

چند روش برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

پیش از ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خود، باید سبک و رنگ را در نظر داشته باشید. یکی از روش‌های متداول برای ست کردن و ایجاد هماهنگی در دکوراسیون، انتخاب المان هایی با رنگ یکسان و مشابه است. چرا که رنگ‌ها در سبک‌های مختلف از دکوراسیون داخلی، نقش مهمی را بر عهده دارند. اما در ادامه، علاوه بر ست کردن با رنگ، به روش های مختلفی از ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان می‌پردازیم.

یکی از تاثیرگذارترین موارد در انتخاب های شما برای دکوراسیون داخلی، سلیقه‌س شخصی شما است. با این حال، با توجه به اصول های موجود در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی ترجیحات شخصی خود را دخیل کنید. تا علاوه بر یک فضای کاملا شخصی، یک دکوراسیون زیبا و دلنشین داشته باشید.

  • ست کردن کاغذ دیواری با پارچه مبلمان

اولین نکته‌ای که در ست کردن بین دو المان و اجزای بزرگ در دکوراسیون باید در نظر داشته باشید؛ توجه به رنگ و بافت آن‌هاست. برای ایجاد هماهنگی بین کاغذ دیواری و مبلمان نیز، باید این نکته را در نظر داشته باشید. طرح، بافت و رنگ پارچه مبلمان شما در انتخاب کاغذ دیواری بسیار مهم است.

برای ست کردن کاغذ دیواری با پارچه مبلمان، می‌توانید از چند تناسب رنگی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک فضای ساده با یک ترکیب رنگی مشابه و یکسان داشته باشید؛ یک کاغذ دیواری با رنگ مشابه پارچه مبلمان را انتخاب کنید. در مقابل می‌توانید از رنگ های مکمل با رنگ پارچه مبل استفاده کنید. برای مثال، اگر پارچه مبلمان شما رنگی آبی دارد؛ می‌توانید از رنگ های مکمل در چرخه‌ی رنگی (نارنجی و زرد) برای کاغذ دیوار استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر به دنبال یک سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خود هستید؛ می‌توانید از نزدیک ترین رنگ خنثی برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان استفاده کنید. استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید و یا خاکستری با هر رنگی از مبلمان ست شده و فضایی زیبا و منعطف را ایجاد می‌کند.

 

  • ست کردن کاغذ دیواری با سبک مختلف مبلمان

یکی دیگر از موارد مهم در ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، توجه به سبک آن است. انواع مختلفی از مبلمان در سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال، سنتی و غیره وجود دارد. با این حال لازم است در انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارها، سبک مبلمان خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که سبک مبلمان بر انتخاب کاغذ دیواری ها با طرح‌های مختلف، تاثیر گذار است.

برای مثال، اگر سبک مبلمان شما کلاسیک بوده و از مبلمانی با اشکال مجلل و با شکوه استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح و رنگ‌هایی که این سبک را کامل می‌کنند استفاده کنید. به عنوان یک ایده، کاغذ دیواری با طرح های گل دار و پتینه، بهترین انتخاب ها برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان کلاسیک است.

برای ایجاد هماهنگی میان طرح کاغذ دیواری و مبلمانی با سبک‌های مدرن، می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح و اشکال هندسی و یا حتی طرح های ساده تر انتخاب کنید.

اگر به دنبال ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان مینیمال هستید؛ می‌توانید از کاغذ دیواری های مدرن با طرح‌های ساده و رنگ های خنثی استفاده کنید. در این سبک از مبلمان و همچنین دکوراسیون داخلی، لازم است از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و پر زرق و برق خودداری کنید.

  • ست کردن کاغذ دیواری با طرح مبلمان

یکی دیگر از انواع جذاب ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، ایجاد هماهنگی میان طرح های مبلمان و کاغذ دیواری است. به عنوان مثال، اگر شما از یک مبلمان با رنگ طوسی و طرح هایی راه راه سفید استفاده می‌کنید؛ می‌توانید یک کاغذ دیواری با همین طرح را اجرا کنید.

همچنین، شما می‌توانید از طرح های کوسن ها و طراحی کلی مبلمان برای انتخاب کاغذ دیواری ایده بگیرید. برای مثال ،اگر مبلمان شما دارای یک طراحی کلی از اشکال منحنی است؛ می‌توانید یک دیوار با اشکالی شبیه و یا مکمل مبلمان خود داشته باشید. به عنوان یک ایده، می‌توانید از کاغذ دیواری با رنگ مشابه و طرح های هندسی برای مبلمان ساده، و یا از کاغذ دیواری با طرح ها و خطوط مستقیم و ساده برای مبلمان با طراحی منحنی استفاده کنید.

به طور کلی، شما می‌توانید از طرح و شکل کلی مبلمانتان نیز برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان استفاده کنید. تنها کافی است، کمی خلاقیت به خرج دهید و به اصول چیدمان پای‌بند باشید.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه

یکی از مهم‌ترین المان های موجود در دکوراسیون داخلی، رنگ‌ها هستند. این عنصر به قدری تاثیرگذار و تعیین کننده است؛ که به تنهایی می‌تواند مالک و تعیین کننده یک سبک باشد. به طوری که شما، با دیدن یک رنگ غالب در دکوراسیون حسی خاص از آن می‌گیرید. علاوه بر این، برخی از رنگ ها و طیف های مشابه به آن، تنها در سبک های به خصوصی از دکوراسیون داخلی به کار می‌روند.

 به عنوان مثال، در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی، بیشتر شاهد رنگ های گرم و جسورانه تر نسبت به دکوراسیون های مدرن هستیم. در دکوراسیون های مینیمال، استفاده از رنگ های خنثی بیشتر از رنگ های گرم بوده و می‌توان گفت رنگ های گرم در طیف های ملایم تر استفاده می‌شوند.

علاوه بر این، در انتخاب یک رنگ مشخص برای دکوراسیون و ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در یک فضا؛ باید کاربری فضا را نیز در نظر بگیریم. بنابراین، انتخاب رنگ برای یک سبک مدرن از مبلمان و کاغذ دیواری در منزل و همان سبک در یک محیط کاری می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در خانه می‌توانید از رنگ های شادتری نسبت به محیط کاری استفاده کنید. مگر اینکه محیط کاری شما، به این تنوع رنگی نیاز داشته باشد (مثل آژانس های تبلیغاتی).

نکات مهم در ست کردن رنگ کاغذ دیواری و مبلمان

انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری و مبلمان، نقشی کلیدی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شما ایفا می‌کند. در اینجا به چند نکته مهم در ست کردن رنگ کاغذ دیواری و مبلمان اشاره می‌کنیم. با در نظر گرفتن این نکات و همچنین، سلیقه شخصی خود، می‌توانید در ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان بهتر عمل کنید.

 

1. تناسب رنگی را رعایت کنید.

از دایره رنگ برای انتخاب رنگ‌های مکمل استفاده کنید. رنگ‌های مکمل در مقابل هم قرار دارند؛ و تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از کاغذ دیواری آبی و مبلمان نارنجی استفاده کنید. رنگ‌های مشابه نیز در کنار یکدیگر فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کنند.

2.  انتخاب رنگ بر اساس سبک دکوراسیون

برای دکوراسیون مدرن، از رنگ‌های ساده و خنثی استفاده کنید. می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های هندسی یا ساده استفاده کنید. برای دکوراسیون سنتی، از رنگ‌های گرم و قوی مانند قرمز، سبز و قهوه‌ای استفاده کنید. برای دکوراسیون کلاسیک نیز، می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های گلدار یا بته جقه استفاده کنید. برای دکوراسیون مینیمال، از رنگ‌های ساده و خنثی استفاده کنید؛ می‌توانید از کاغذ دیواری ساده و بدون طرح استفاده کنید.

3. اندازه فضا را در نظر بگیرید.

در فضاهای کوچک برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

در مقابل برای فضاهای بزرگتر از کاغذ دیواری با طرح‌های کوچک و ظریف استفاده کنید. از رنگ‌های گرم، تیره و قوی استفاده کنید؛ تا فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر به نظر برسد. می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ و شلوغ استفاده کنید.

سخن پایانی

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در چیدمان دکوراسیون داخلی باید رعایت کنید. برای ست کردن کاغذ دیواری به رنگ، سبک، طرح و همچنین کاربری و اندازه فضای خود نیز توجه کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در روند چینش عناصر دکوارسیون داخلی منزل خود با کارشناسانی در ارتباط باشید که بتوانند به بهترین شکل ممکن شما عزیزان را راهنمایی کنند؛ از این رو ما به شما عزیزان کارشناسان دکورچوب را معرفی می‌کنیم که با پشتوانه سال‌ها تجربه در امر طراحی و چینش دکوراسیون داخلی می‌توانند به صورت کاملا رایگان به شما در این امر مشاوره دهند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *