5/5 امتیاز از (1 رای )

طراحی داخلی یکی از کارهای بسیار حساس و مهمی می باشد که حتما باید توسط یک معمار حرفه ای و مجرب انجام گیرد. تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی همیشه یکی از سوالاتی بوده که ذهن بسیاری از افراد و صاحبان یک ملک که قصد دارند برای طراحی داخلی اقدام کنند را به خود مشغول کرده است.

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی

5/5 امتیاز از (1 رای )

در کل جهان شرکت های گوناگونی وجود دارد که در طراحی منزل، آپارتمان، ساختمان های مسکونی و تجاری از تخصص و دانش کافی برخوردار هستند. اما با وجود این، هنوزمیزان قیمت طراحی ساختمان و یا دستمزدی که طراح یک ساختمان به منظور طراحی داخلی از صاحب ملک دریافت می کند به طور دقیق مشخص نیست. بسیاری از افراد در مورد این موضوع که معماران چه روش هایی را مورد استفاده قرار می دهند تا هزینه خدماتی که ارائه ی دهند را دریافت کنند، هیچ گونه اطلاعاتی ندارند.برای اینکه این مسئله روشن شود و همچنین از تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی با استفاده از روش های مختلف آگاه شویم

سعی داریم در این مقاله به پاسخ پرسش های زیر بپردازیم

  1. تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس چه روش هایی تعیین می شود؟
  2. منظور از تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی چیست؟
  3. چرا تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی محاسبه می شود؟
  4. تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به شیوه درصدی چه فوایدی دارد؟
  5. محاسبه تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش درصدی برای انجام چه پروژه هایی توصیه می شود؟
  6. چرا برای تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی از شیوه ساعتی استفاده می شود؟
  7. تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی با استفاده از روش ثابت چگونه است؟
  8. تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش تلفیقی چگونه محاسبه خواهد شد ؟
  9. چه عواملی در تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی تاثیر گذار هستند؟
  10. آیا امکان کاهش دادن میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی وجود دارد؟
  11. بهترین روش به منظور تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی کدام است؟
  12. در تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس چه روش هایی تعیین می شود؟

هنگامی که معماران تعداد زیادی از پروژه ها را انجام می دهند تجربه های بسیار مفید و با ارزشی را کسب خواهند کرد. به طوری که، می توانند از آنها برای محاسبه کردن قیمت طراحی نما و دکوراسیون داخلی کمک بگیرند. یکی از دلایلی که باعث می شود تجربیات قبلی برای معماران اهمیت داشته باشد این است که آنها برای اینکه میزان هزینه های پروژه های طراحی داخلی را تعیین کنند منابع خاصی را مورد استفاده قرار نمی دهند. معماران با توجه به تجربیاتی که از انجام پروژه های مختلف به دست می آورند و همچنین روش های نظام مهندسی هزینه ها را مشخص خواهند کرد. روش های که تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس آنها تعیین می گردد شامل موارد زیر می شود:

  1. سازمان نظام مهندسی تعرفه طراحی داخلی را به طور یک میزان درصدی از کار معین می کند.
  2. سازمان نظام مهندسی هزینه طراحی داخلی را با توجه به ساعت هایی که معمار بر روی پروژه کار می کند تخمین میزند.
  3. سازمان نظام مهندسی قیمت طراحی داخلی را به گونه ای مشخص می کند که کاملا ثابت و غیر قابل تغییر است.
  4. سازمان نظام مهندسی از ادغام کردن روش درصدی، ساعتی و ثابت برای تعیین تعرفه طراحی داخلی استفاده می کند.

منظور از تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی چیست؟

تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی به این معنی می باشد که، میزان قیمت ها بر پایه یک درصد از هزینه هایی که برای ساخت و ساز صرف می شود مشخص خواهد شد و بعد از اینکه طراحی بار دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد روند انجام طراحی ادامه می یابد. معمار ابتدا یک سری از خصوصیات را درنظر می گیرد. سپس میزان درصد را معین می کند. برای نمونه، معیارهای استاندارد پروژه ها بین هر درصد تعرفه ساخت و ساز باشد در مقایسه با هزینه کلی پروژه متغیر است. برخی از معماران مبالغی را با توجه به میزان بودجه پروژه، اندازه پروژه و نوع پروژه در اختیار می گذارند و احتمال این وجود دارد که میزان درصد مورد نظر صاحب کار با درصد تعیین شده توسط معماران یکسان نباشد. زیرا، پروژه ها از نظر درصدی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. برای معماران بسیار مهم است که آنها چه مدت زمانی را صرف می کنند تا طراحی داخلی پروژه انجام گیرد و آنها کار خود را مطابق نرخ موجود در بازار دنبال خواهند کرد. در صورتی که معماران پس از اینکه از یک پروژه بازدید کردند متوجه شدند که باید آنها زمان زیادی را برای انجام طراحی داخلی آن صرف کنند بدون شک تعرفه بیشتری را تخمین می زنند.

منظور از تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی منظور از تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی چیست؟

مثال

برای مثال، طراحی پروژه هایی که به بازسازی نیاز دارند به دلیل اینکه، از از پیچیدگی برخوردار می باشد در مقایسه با طراحی پروژه های ساده درصد آنها بالاتر است. به این صورت که هر چه میزان کار و زمان برای انجام طراحی داخلی یک پروژه بیشتر باشد تعرفه آن نیز به همان اندازه بیشتر می شود. با وجود این مسئله بعضی از پروژه هایی که طراحی داخلی آنها به دلیل مقیاس زیاد به هزینه بیشتری نیاز دارند ممکن است طراحی آنها در مقایسه با پروژه های با مقیاس کوچک، به دلیل اینکه جزئیات آن زیاد نیست کمتر باشد. در حالی که، شاید از نظر مدت زمانی که معمار برای انجام طراحی صرف می کند با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته باشند. ولی، در این مسئله شکی وجود ندارد که تعرفه طراحی پروژه های بزرگ با جزئیات کم از پروژه های کوچک با جزئیات بیشتر کمتر خواهد بود.

چرا تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی محاسبه می شود؟

بسیاری از معماران هنگامی که صاحب کار، خدمات پروژه از جمله طراحی داخلی پروژه، مدیریت کردن پروژه و ارائه پیشنهادات را به طور کامل به معمار می سپارد معماران ترجیح می دهند که به صورت درصدی بر روی پروژه کار کنند. یکی از ویژگی های تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به شیوه درصدی این می باشد که صاحب کاربه سختی می تواند در طول پروژه از معمار حمایت کند. زیرا، در صورتی که معمار و صاحب پروژه همکاری طولانی مدتی با یکدیگر داشته باشند ممکن است در این مدت زمان زیاد، تغییرات وسیعی ایجاد شود. ولی، صاحب پروژه در مورد اینکه  ازهمکاری ها و تلاش های او بر روی پروژه  چه نتایجی حاصل شده و یا به طور کلی تا چه اندازه ای باید برای انجام طراحی انرژی صرف کند هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای نخواهد داشت. همچنین صاحب کار این موضوع را درک می کند که میزان تعرفه طراحی داخلی با توجه به میزان زمانی که صرف کرده و زحماتی که برای انجام آن کشیده چگونه تعیین می شود. اگر صاحب پروژه در میزان زمان و انرژی بر روی طراحی داخلی نظر خود را عوض کند برای انجام طراحی و مدیریت پروژه انرژی بیشتری لازم دارد. زیرا، معماران با استفاده از تجربه خوبی که در این زمینه دارند میزان قیمت، مدت زمان و فعالیت را برای انجام پروژه به طور دقیق تعیین می کنند. بنابراین، دلیل اینکه صاحب کار، طراحی داخلی پروژه را به یک معماری که تعرفه طراحی داخلی را به صورت درصدی محاسبه می کند می سپارد این است که قیمت های طراحی داخلی برای او به طور دقیق معین خواهد شد.

چرا تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت درصدی محاسبه می شود؟?

تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به شیوه درصدی چه فوایدی دارد؟

هنگامی که تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی با استفاده از روش درصدی تعیین می گردد مزایای گوناگونی را به دنبال خواهد داشت که مهمترین آنها عبارتند از: با استفاده از روش درصدی صاحب کار و معمار قادر هستند طراحی داخلی را انجام دهند بدون اینکه هیچ اطلاعی از آخرین نرخ و مدت زمان دقیق آن داشته باشند. زمانی که صاحب کار برای محاسبه تعرفه طراحی داخلی روش درصدی را مورد استفاده قرار می دهد، میزان زمان، قیمت و انرژی که باید بر روی پروژه خود صرف کند را به آسانی مشخص می کند و در این روش هیچ گونه محدودیتی برای او وجود ندارد. به طوری که در صورت تمایل می تواند در تمام بخش های پروژه تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند. برای مثال، صاحب کار قادر است برای انجام طراحی داخلی ملک خود جزئیات را کاهش دهد تا از این طریق میزان هزینه کاهش پیدا کنند و یا اگر انتخاب خاصی مدنظر او می باشد با توجه به میزان بودجه ی خود جزئیات را بیشتر کند. با توجه به نوع قراردادی که میان صاحب پروژه و معمار بسته شده و همچنین جزئیاتی که در آن قید می شود ممکن است در صورتی که، پس از مدتی میزان بودجه بالا رفت میزان هزینه های غیر ضروری نیز افزایش پیدا کنند. به هر حال، معمار یا طراح می تواند تعرفه ای که برای او مشخص شده را افزایش یا کاهش دهد. برای مثال، اگر از میزان کیفیت متریال مورد استفاده کم شود، از میزان جزئیات و پیچیدگی های پروژه طراحی داخلی نیز کاسته خواهد شد. به همین دلیل انتخاب روش درصدی برای تعیین تعرفه طراحی داخلی به صاحب پروژه کمک زیادی خواهد کرد تا میزان هزینه طراحی را بر اساس میزان بودجه خود محاسبه کند.

محاسبه تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش درصدی برای انجام چه پروژه هایی توصیه می شود؟

هنگامی صاحب پروژه برای اینکه طراحی داخلی را به اجرا درآورد خدمات خاصی را مد نظر دارد توصیه می شود که تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی را با استفاده از روش درصدی محاسبه کند. حتی در صورتی که، صاحب کار از ویژگی های منطقه و میزان اندازه طراحی پروژه خود اطلاعات کافی نداشته باشد به کار گیری این روش باعث خواهد شد که در طول روند کار از قیمت ها به طور دقیق مطلع شود. تعیین تعرفه به کمک روش درصدی برای انجام پروژه های بزرگ بهترین گزینه به شمار می آید. به دلیل اینکه معمار تمامی بودجه های طراحی را به طور کامل از نظر اقتصادی تعیین کرده به طوری که اگر میزان هزینه های طراحی و نظارت بر پروژه با بودجه صاحب کار یکسان نباشد، معمار صاحب کار را از این موضوع  آگاه خواهد کرد که او به دلیل کمی بودجه قادر نیست برای انجام پروژه اقدام کند. از آنجایی که طراحی پروژه های کوچک به زمان و هزینه های زیادی نیاز ندارند نمی توان تعرفه طراحی را بر اساس درصد حساب کرد. باید این نکته را در نظر بگیریم که هر چه یک پروژه به زمان و کار بیشتری نیاز داشته باشد اندازه درصد آن نیز بیشتر خواهد بود.

محاسبه تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش درصدی برای انجام چه پروژه هایی توصیه می شود؟ محاسبه تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش درصدی برای انجام چه پروژه هایی توصیه می شود؟

میزان ساعت کار بر روی پروژه

محاسبه کردن هزینه طراحی داخلی نظام مهندسی با استفاده از میزان ساعتی که بر روی پروژه انجام می شود به گونه ای می باشد که طراحان فاکتورهایی با قیمت معینی دارند و قرارداد را مطابق آن قیمت می بندند. سپس فاکتورها را با توجه به میزان ساعت هایی که برای پروژه صرف کرده اند تعیین خواهند کرد. در چنین روشی طراح میزان هزینه را براساس نوع طراحی پروژه، موقعیت پروژه و میزان تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد تغییر خواهد داد. این نکته را باید در ذهن داشت که میزان هزینه توسط خود طراحان مشخص می شود. قیمت های که هر یک از طراحان برای انجام طرحی به صورت ساعتی در نظر می گیرند با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. شهرهایی که کوچک هستند  تعرفه های آنها در مقایسه با شهرهای کوچک بالاتر است. ولی طراحانی که تازه کار هستند و در زمینه اجرای طراحی داخلی از تجربه و تخصص کافی برخوردار نمی باشند هزینه های ساعتی را به میزان کمتر محاسبه می کنند.

چرا برای تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی از شیوه ساعتی استفاده می شود؟

یکی از دلایلی که باعث می شود طراحان تمایل زیادی داشته باشد که از روش محاسبه تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به صورت ساعتی استفاده کنند این است که آنها از این مسئله اطمینان خاطر دارند که دستمزد خود را براساس تمام ساعت هایی صرف کرده بر روی طراحی پروژه از صاحب کار دریافت خواهند کرد. همچنین دیگر طراحان به طور تقریبی مشخص نمی کنند که انجام دادن طراحی پروژه های بعدی به چه میزان هزینه ای نیاز دارد. زیرا آنها ساعت هایی را که بر روی پروژه کار می کنند را مورد توجه قرار خواهند داد و برای طراحان اهمیتی ندارد که بعدها در طراحی و مدیریت طراحی چه تغییراتی صورت می گیرد. اگر انجام پروژه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و طراحی آن از مدت زمانی که قبلا تعیین شده بود طولانی تر شود جای هیچ گونه نگرانی برای طراح وجود نخواهد داشت. زیرا، او دستمزد خود را براساس هر ساعتی که کار بر روی پروژه  انجام گرفته از صاحب کار دریافت خواهد کرد. هنگامی که نظام مهندسی تعرفه طراحی داخلی را مطابق ساعت های صرف شده بر روی پروژه برای طراح تعیین می کند صاحب کار با استفاده از روش ساعتی دستمزد را به صورت کاملا منطقی به طراح می پردازد. تعداد زیادی از کسانی که قصد دارند برای طراحی داخلی اقدام کنند با این موضوع موافق نیستند که هزینه ها برای انجام پروژه به طور ساعتی پرداخته شود. گاهی اوقات آنها به طراح پیشنهاد می دهند که دستمزد را پس از اینکه کار به اتمام رسید به طراح بپردازند. زمانی که چنین پیشنهادی به طراح داده می شود، طراح هیچ انگیزه ای ندارد که کار را به صورت ایمنی انجام دهد که این موضوع باعث می شود صاحب پروژه از اجرای طراحی رضایت کافی نداشته باشد.

یکی از مشکلات این روش

از مشکلات این روش می توان به این مورد اشاره کرد که بسیاری از مشتریان قادر نیستند آن زمان و ساعت هایی را که معمار بر روی پروژه صرف می کنند را به خوبی درک کنند. مشتریان فکر می کنند که برای طراحان کار بسیار راحتی خواهد بود که نوع طرح و ایده هایی که بر روی کاغذ می باشند را اجرا کنند. در حالی که آنها از سختی، میزان حجم کار و ساعت های کاری هیچ گونه اطلاعی ندارند. طراحان ابتدا در مورد طرح مورد نظر مشتری به طور کامل تحقیق کرده و پس از اینکه آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند بر روی طرح ها به اندازه کافی فکر خواهند کرد و در آخر به اجرای آن می پردازند. بسیاری از معماران مجبور می شوند که میزان دستمزدهایی که مشتری باید به آنها بپردازند را کاهش دهند و برای آنها تخفیف هایی را در نظر می گیرند تا مشتری از همکاری با او صرف نظر نکند در حای که چنین کاری عادلانه نخواهد بود. زیرا، به معمار دستمزد تمام زحماتی را که هر ساعت برای انجام پروژه کشیده به طور کامل پرداخت نمی شود و همچنین از نتایج حاصل شده رضایت کافی نخواهد داشت. ولی طراح برای اینکه با مشتری همکاری داشته باشد مجبور می شود از میزان دستمزد و زحمات خود کم کند. اگر پروژه به گونه ای باشد که معمار نتواند در آن میزان وسعت خدمات و کارهایی که برای انجام آن لازم است را به طور دقیق معین کند انتخاب این روش برای مشخص کردن تعرفه طراحی داخلی بهترین گزینه خواهد بود. برای مثال، هنگامی که هدف  صاحب کار از اجرای طراحی کاملا مشخص نیست و امکان دارد تغییرات زیادی را بعدها در پروژه ایجاد کند برای محاسبه تعرفه استفاده از این روش توصیه خواهد شد.

چه عواملی در تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی تاثیر گذار هستند؟

در صورتی که طراح قصد داشته باشد خدمات پروژه را به صورت کاملا حرفه ای در اختیار طراح قرار دهد از روش ثابت برای تعیین طراحی داخلی نظام مهندسی استفاده خواهد کرد. بسیاری از معماران این نوع روش را برای اجرای طراحی داخلی پروژه های کوچک به کار می گیرند. زیرا، آنها به کمک این روش به راحتی می توانند میزان هزینه های خدمات و جزئیات طرح را مشخص کنند. به دلیل اینکه لازم نیست که آنها به طور دقیق بر روی طرح و تمام بخش های پروژه کار کنند و از آنجایی که پروژه های کوچک در مقایسه با پروژه های بزرگ به خدمات کمتری نیاز دارند، در نتیجه قیمت ثابت طراحی داخلی یکی از مناسب ترین روش ها برای انجام این نوع پروژه ها می باشد.

چه عواملی در تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی تاثیر گذار هستند؟??

یکی از مزایای تعیین قیمت ثابت

یکی از مزایای تعیین قیمت ثابت این است که در آن هیچ پیچیدگی خاصی وجود ندارد و در میزان قیمتی که طراح و صاحب کار با یکدیگر به توافق می رسند کاملا ثابت بوده و جای نگرانی برای صاحب کار وجود نخواهد داشت. زیرا، هزینه ای که او به طراح می پردازد در واقع همان مبلغی می باشد که از قبل هر دو در مورد آن به توافق رسیده بودند. البته امکان این نیز وجود دارد که پس از توافق میزان قیمت، در اندازه خدمات و هزینه ها معمار و صاحب کار تغییراتی ایجاد کنند. یکی از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه زیادی کرد این است که صاحب پروژه قبل از اینکه برای طراحی داخلی اقدام کند حتما باید از جزئیات آن به طور کامل مطلع باشد. به دلیل اینکه اگر طراح متوجه شود که تمام بخش های پروژه برای او واضح نیستند به راحتی با صاحب پروژه قرارداد را نمی بندد. تنها زمانی می توان این نوع روش را برای تعیین کردن میزان هزینه طراحی داخلی مورد استفاده قرار داد که پروژه از همه نظر واضح و هیچ مورد نامشخص و غیر واضحی در آن پیدا نشود. اگر صاحب کار از نوع خدماتی که می خواهد به کار گیرد اطمینان حاصل کرده و قبل از اقدام به اجرای طراحی، آنها را به طور دقیق معین کند و همچنین اگر او ایده های بسیار مناسبی را برای پروژه مد نظر قرار دهد و طراح هم مدت زمان و میزان هزینه را به درستی مشخص کند انتخاب روش قیمت ثابت انتخاب خوبی است.

یکی از مزایای تعیین قیمت ثابت یکی از مزایای تعیین قیمت ثابت

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی به روش تلفیقی چگونه محاسبه خواهد شد ؟

روش تلفیقی روشی می باشد که طراح با استفاده از آن تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی را به صورت ترکیب دو روش با یک دیگر محاسبه می کند. برای نمونه، هنگامی که یک شرکت قادر است میزان هزینه خدمات طراحی داخلی را تعیین کند، استفاده از روش ثابت را به مشتری ارائه خواهد داد و همچنین زمانی که مشخص نیست دقیقا خدمات طراحی پروژه تا چه مدتی ادامه دارد روش ثابت را نیز درکنار روش ساعتی به او پیشنهاد می دهد. در نتیجه با توجه به چنین شرایطی استفاده از روش تلفیقی گزینه مناسبی خواهد بود و معمار باید هر دو روش را برای تخمین نهایی طراحی داخلی با یک دیگر ترکیب کند. یکی از دلایلی که باعث می شود طراحان تمایل داشته باشند روش تلفیقی را برای تعیین تعرفه طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهند این است که روشی بسیار ایمن و مورد اعتماد بوده، به این منظور در مواقعی که امکان پیش بینی میزان هزینه و مدت زمان طراحی وجود ندارد معمار به کمک این روش می تواند صاحب کار را از نتایج طراحی مطلع کند. همچنین روش تلفیقی یکی از روش های بسیار منطقی می باشد که در بسیاری از موارد به ندرت پیش می آید صاحب کار با این روش مخالفت کند. زیرا درک آن برای مشتریان بسیار راحت خواهد بود و نتیجه طراحی مورد رضایت تعداد زیادی از آن ها قرار خواهد گرفت.

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس چه عواملی تعیین می شود؟

با توجه به این که میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس روش های مختلفی تعیین می گردد و میزان دستمزد هایی که معمار از صاحبان پروژه دریافت می کند به یک اندازه نیستند.

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی براساس چه عواملی تعیین می شود؟..

از عواملی که در تخمین نهایی تعرفه طراحی داخلی بسیار موثرمی باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد: ویژگی های مکانی که پروژه درآنجا قرارگرفته است در تعیین تعرفه طراحی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارمی باشد به طوری که اگر پروژه درناحیه بسیار دور، شرایط جوی نامناسب و رفت و امد به محل پروژه به صرف هزینه نیاز داشته باشد صاحب پروژه باید مبالغ بیشتری را برای طراحی داخلی در نظر بگیرد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین نرخ طراحی داخلی نظام مهندسی منطقه ای است که پروژه درآن قرار دارد. به این معنی که، میزان طراحی زمین های واقع شده در هر نقطه ای از شهر با یک دیگر تفاوت دارد و این موضوع قطعا میزان دستمزد معمار را افزایش خواهد داد. برای مثال، هزینه انجام طراحی داخلی یک نقطه شهر ممکن است در مقایسه با نقطه دیگر همان شهر بیشتر باشد. همین باعث می شود که ناحیه مورد نظر در تعیین قیمت طراحی داخلی بی تاثیر نباشد. هنگامی که پروژه مورد نظر صاحبان کار دریک شهری قرار گرفته باشد که در آن امکانات لازم برای اجرای طراحی داخلی فراهم نیست و استفاده از خدمات ویژه ای مورد نیاز است قطعا هزینه های بیشتری را برای او به دنبال خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود که صاحب کار قبل از این که برای انجام طراحی داخلی اقدام کند ابتدا از میزان امکانات و همچنین شرایط لازم آن شهر اطمینان حصل کرده و سپس شروع به کار کند.

مشورت صاحب پروژه با طراح

در صورتی که صاحب پروژه قادر نباشد به درستی تشخیص دهد که آیا در آن شهر امکانات کافی وجود دارد یا خیر بهتر است که در این زمینه با طراح مشورت کند. زیرا، طراح پس از این که محدوده شهر و امکانات موجود در آن مورد بررسی و ارزیابی قرار داد این موضوع را برای صاحب کار به درستی مشخص خواهد کرد و با این کار از صرف هزینه های اضافی جلوگیری خواهد شد. هرچه یک منطقه از امکانات کم و یا شرایط نامساعدی برخوردار باشد بدون شک برای اجرای طراحی به هزینه های بیشتری نیاز دارد. یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در تععین هزینه طراحی داخلی نظام مهندسی نوع قراردادی می باشد که میان صاحب کار و طراح بسته می شود. صاحب پروژه باید در این مورد دقت زیادی به خرج دهد به شکلی که نوع قراردادی را که انتخاب می کند با پروژه مورد نظر او تناسب داشته باشد. برای مثال، قرارداد ساعتی به دلیل اینکه به صرف چند ساعت نیاز دارد برای مشاوره غیر حضوری گزینه مناسبی نخواهد بود. ولی برای اینکه صاحب پروژه هزینه های اضافی را متحمل نشود توصیه می شود که برای اجرای طراحی داخلی قراداد میان طرفین به صورت درصدی بسته شود.

میزان کیفیت و نوع طراحی

میزان کیفیت و نوع طراحی که صاحب کار برای اجرای طراحی داخلی خود انتخاب می کند در تعیین قیمت نهایی طراحی داخلی بی تاثیر نخواهد بود. برای مثال، بسیاری از صاحبان پروژه تمایل دارند که طرح های خاص و پیچیده ای را برای اجرا انتخاب کنند. آنها باید این موضوع را بدانند که با انتخاب یک طرح پیچیده میزان هزینه های طراحی داخلی تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. به دلیل اینکه چنین طرح هایی باید حتما توسط افرادی اجرا شوند که در این زمینه کاملا حرفه ای بوده و از میزان تخصص کافی برخوردار هستند و میزان دستمزدی که افراد ماهر برای اجرای طرح از صاحب کار دریافت می کنند در مقایسه با افراد تازه کار و کار آموز بسیار بالاتر است. هنگامی که صاحب کار مدیریت یک پروژه را برای انجام طراحی داخلی به ناظر می سپارد باعث می شود که طراح همه مراحل طراحی را به درستی و به طور کاملا دقیق اجرا کند. یکی از مزایای سپردن کار به ناظر این می باشد که او پروژه طراحی را به ونه ای انجام خواهد داد که با طرح مورد نظر صاحب کار هماهنگی دارد. با استخدام ناظر برای مدیریت کردن پروژه نه تنها از صرف هزینه های اضافی جلوگیری خواهد شد بلکه زمان زیادی نیز برای اجرای طراحی هدر نمی رود. اگر چه ناظر با مدیریت خود در طول انجام طراحی داخلی به صاحب کار تا حدی کمک می کند تا میزان هزینه ها کاهش پیدا کنند ولی، با وجود این در صورتی که صاحب کار برای پروژه خود ناظر استخدام کند باید دستمزدی را برای او در نظر بگیرد و همین مسئله در تخمین تعرفه نهایی طراحی داخلی نظام مهندسی تاثیر دارد.

آیا امکان کاهش دادن میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی وجود دارد؟

اجرای طراحی داخلی یک ملک نسبت به ساخت و ساز آن با هزینه بسیار کمتری صرف می گیرد و در واقع در مقایسه با میزان قیمت های متریال برای ساختن دوباره ملک به هزینه کمی نیاز خواهد داشت. به همین  جهت افراد زیادی هستند که بیشتر تمایل دارند به جای تخریب کردن و ساختن دوباره ملک خود، طراحی داخلی را انجام دهند. با وجود اینکه ممکن است سازه ملک به اندازه ای قدیمی و فرسوده باشد که قادر نباشند برای اجرای طراحی داخلی آن اقدام کنند. به طوری که آنها باید ابتدا زمین را به طور کامل تخریب کرده و سپس بار دیگر آن را بسازند. از انجایی که بازسازی خانه به هزینه های زیادی نیاز دارد، انجام طراحی داخلی از نظر اقتصادی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

آیا امکان کاهش دادن میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی وجود دارد؟ یا خیر؟

عملیاتی که باید در طراحی داخلی اجرا شود با توجه به نوع ساختمان ها مانند تجاری مسکونی و غیره با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد. برای مثال، طراحی داخلی منزل با طراحی داخلی یک اداره کاملا متفاوت بوده و هر یک از آنها از  خدمات طراحی یکسانی برخوردار نمی باشند. زمانی می توان میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی را کاهش داد که صاحبان کار از نوع مصالح از نظر کیفیت و همچنین شیوه هایی که برای اجرای طراحی مناسب هستند اطلاعات دقیق و درستی در دست داشته باشد.

زیاده روی در طراحی داخلی

آنها نباید در طراحی داخلی زیاده روی کنند. بهتر است متریالی را انتخاب کنند که دارای قیمت بسیار مناسبی می باشند و از صرف هزینه برای موارد غیرضروری و گران خودداری کنند. اگر صاحب کار جزییات کمتری را در زمان اجرای طراحی داخلی مد نظر قرار دهد هزینه طراحی داخلی نظام مهندسی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی هنگامی که کارفرما بهترین و مناسب ترین طرح، متریال مرغوب را انتخاب و فناوری های پیشرفته را مورد استفاده قرار می دهداز افزایش تعرفه های طراحی داخلی جلوگیری خواهد شد. در اجرای تعداد زیادی از پروژه ها به انتخاب یک ناظر ماهر و حرفه ای برای کنترل کردن پروژه و نوع طرح اهمیت زیادی داده نمی شود و در بسیاری از موارد کارفرمایان از آن چشم پوشی خواهند کرد. در صورتی که کارفرما برای انجام طراحی داخلی یک طراح و ناظر مجرب را انتخاب کند متوجه خواهد شد که تا چه اندازه به صورت مستقیم بر کاهش دادن میزان هزینه طراحی داخلی تاثیر می گذارد. مشخص کردن یک ناظر و معمار برای اینکه طراحی داخلی انجام گیرد نه تنها تعرفه را کاهش داده بلکه کیفیت و میزان دوام و پایداری پروژه را به صورت کاملا چشمگیری افزایش خواهد داد . اگر پروژه های مختلفی که در کشور انجام گرفته اند با یکدیگر مقایسه شوند به وضوح می توان دید که ناظران و طراحان قادر نیستند به اندازه کافی برای طراحی داخلی و مدیریت پروژه زمان صرف کنند. به دلیل اینکه، آنها از میزان دستمزدهایی که کارفرمایان به آنها پرداخت می کنند رضایت کافی ندارند. از آنجایی که به تعیین کردن یک نرخ مناسب برای طراح و ناظر توجهی نمی شود  آنها هیچ انگیزه و هدفی برای طراحی و مدیریت نخواهند داشت.

مناسب ترین روش به منظور تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی کدام است؟

با توجه به تمامی روش ها مانند تلفیقی، درصدی، تثبیتی، ساعتی که طراحان از آنها به منظور محاسبه کردن میزان تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی استفاده می کنند. باید گفته شود که هر یک از روش ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند و کارفرما می تواند با توجه به نوع طراحی که مد نظر او می باشد، میزان بودجه ای که قصد دارد برای اجرای طراحی داخلی صرف کند و بسیاری از موارد دیگراز میان روش های مختلف برای تخمین هزینه طراحی پروژه، روشی را انتخاب کند که از همه مناسب تر می باشد. در حقیقت زمانی یک روش مناسب خواهد بود که با توجه به موقعیت پروژه مورد استفاده قرار گیرد. یک معمار با تجربه و ماهر به کارفرما بهترین شیوه را پیشنهاد می کند، زیرا او پروژه را به طور کامل و از نظر شرایط مختلف ارزیابی خواهد کرد و سپس با در نظرگرفتن تمامی جوانب کارفرما را از اینکه کدام روش برای اجرای پروژه او مناسب تر است مطلع خواهد کرد. کارفرما باید از میان روش هایی که طراح به او ارائه می هد روشی را انتخاب کند که با  میزان بودجه او مطابقت داشته باشد. بنابراین برای کارفرما هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت تا مطابق پروژه و نظر طراح مناسب ترین روش را برای پرداخت کردن هزینه طراحی داخلی به کار گیرد.

مناسب ترین روش به منظور تعیین تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی کدام است؟

در تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

کارفرمایانی که قصد دارند طراحی داخلی را برای ساختمان خود  توسط یک طراح به اجرا دراورند  لازم است که در تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی نکاتی را مورد توجه قرار دهند: کارفرما قبل از اینکه برای اجرای طراحی داخلی اقدام کند حتما باید قسمتی که تمایل دارد طراحی را بر روی آن انجام دهد را برای طراح به طور دقیق مشخص کند. تعدادی زیادی از صاحبان پروژه طراحی را بر تمام بخش های ساختمان اجرا نمی کنند. به دلیل اینکه بودجه آنها به اندازه ای نیست که قاد باشند با استفاده از آن تمام قیمت ها را طراحی کنند. بنابراین صاحب کار باید طراح را از این موضوع آگاه کند که میزان بودجه فعلی او تنها برای قسمت خاصی کافی خواهد بود و او قرار است بعدها برای طراحی قسمت های دیگر اقدام کند. این کار باعث می شود که معمار طرح فعلی را به گونه ای انجام دهد که با طرحی که کارفرما در آینده اجرا خواهد کرد با یکدیگر تناسب داشته باشند.

در تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟ برای دیدن پاسخ با ما همراه شوید

درخواست مشاوره

برخی از صاحبان پروژه از طراح درخواست می کنند که مشاوره های لازم را در مورد میزان نرخ های طراحی داخلی نظام مهندسی در اختیار آنها قرار دهد اما بعضی دیگر تمایل دارند که معمار طراحی داخلی مورد نظر را اجرا کند. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که کارفرما از همان ابتدا و قبل از اینکه کار اجرای طراحی داخلی شروع شود آنچه که از طراح می خواهد  را به طور دقیق مشخص کند. زیرا خدماتی را که معماران به کارفرمایان ارائه می دهند از نظر وسعت با یکدیگر تفاوت دارند. این مسئله باعث می شود میزان تعرفه طراحی داخلی با توجه به اندازه خدمات ارائه شده افزایش پیدا کند. در نتیجه بهتر است کارفرما قبل از هر گونه اقدامی به طراح اطلاع دهد که دقیقا چه چیزی را از او می خواهد‌. هنگامی که کارفرما به طور دقیقا انتظارات خود را برای معمار مشخص می کند باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشد که میزان انتظارات خود را باید با توجه به میزان بودجه ای که دارد هماهنگ کند. معمارانی که خدمات خاص و پیچیده ای را به صاحبان پروژه ارائه می دهد شکی وجود ندارد که هزینه های بالاتری را دریافت خواهند کرد.