لطفا امتیاز بدهید

در بخش دکوراسیون اداری در زمینه نکات مهم آن به صورت مفصل صحبت کردیم، در این بخش به طراحی دکور دفتر کار می پردازیم. دکوراسیون دفتر کار و طراحی داخلی آن بخش مهم و جدایی ناپذیری در ایجاد یک دفتر کار موفق و بی نظیر محسوب می شود. این نوع طراحی و دکوراسیون داخلی شامل جنبه های تزیینی و کاربردی فضای کار است. در واقع طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار یک پکیج کامل از سلامت و رفاه کارکنان در کنار فرهنگ منحصر بفرد کمپانی به شمار می آید.

دکوراسیون شیک دفتر کار

دکوراسیون شیک دفتر کار

لطفا امتیاز بدهید

با شناخت این نکات دکوراسیون دفتر کار خود را بی نظیر کنید

بهتر است بدانید با رعایت کردن چند فاکتور ساده به راحتی می توانید دفتر کار خود را به صورت حرفه ای و منحصر بفرد با هزینه طراحی دکوراسیون داخلی طراحی کنید. در واقع رعایت فاکتورهایی همچون دمای مناسب در محیط کار، کنترل سر و صدا در فضای کاری، نورپردازی، تناسب رنگ و استفاده از پارتیشن فضای دفتر شما را به بهترین شکل جذاب و بی نظیر می سازد، از اینرو بد نیست با برخی از این فاکتورهای تاثیر گذار به صورت مختصر آشنا شوید.

دکوراسیون مدرن طراحی شده برای دفتر کار

دکوراسیون مدرن طراحی شده برای دفتر کار

دمای مناسب در محیط کار

بهتر است بدانید تامین دمای مناسب در محیط کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یک محیط کاری با دمای نامناسب به نوعی موجب افت کارایی و خستگی کارکنان می شود. جهت حفظ دمای مناسب لازم است از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب استفاده شود. از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه و دقت لازم را داشته باشید تهویه و جریان هوا است.

دمای مناسب محیط کار در دکور داخلی

دمای مناسب محیط کار در دکور داخلی

دیگران مطالعه کردند :دکوراسیون آژانس هواپیمایی

کنترل سر و صدا در فضای کاری

در دکوراسیون دفتر کار بهتر است طراحی را به گونه ای انجام دهید که سر و صدا را به بهترین شکل کنترل کنید. لازم به ذکر است که ازدحام و سر و صدای زیاد یکی از عواملی است که موجب استرس و عدم تمرکز کارکنان می شود. در طراحی داخلی دفتر کار جهت کنترل کردن صداها می توان از بخش بندی داخلی فضا استفاده کرد. همچنین از دیگر راه کارها جهت کنترل سر و صدا، جدا کردن اتاقی است که ارباب رجوع در آن رفت و آمد زیاد دارد. از دیگر روش هایی که امروزه از آن برای کنترل سر و صدا استفاده می کنند، استفاده از پنل ها و پنجره های دو جداره است.

کنترل سر و صدا در دفتر کار

کنترل سر و صدا در دفتر کار

نورپردازی

امروزه جهت نورپردازی دفتر کار از دو نوع نور طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. در طراحی داخلی یکی از المان های مهم استفاده از نور طبیعی است. در واقع استفاده از نورهای طبیعی انرژی آرامش بخشی را به فضای موجود هدیه می کند، از اینرو در طراحی و دکوراسیون دفتر کار سعی کنید پنجره ها را به گونه ای قرار دهید که نور به داخل دفتر به بهترین شکل تابیده شود. همچنین در صورتی که از نور مصنوعی جهت طراحی دفتر کار خود استفاده می کنید، بهترین گزینه استفاده از هالوژن ها است؛ زیرا هالوژن ها جلوه خاصی به محل کار شما می دهند و نور را به صورت یک دست پخش می کنند.

نور کافی برای دفتر کار

نور کافی برای دفتر کار

تناسب رنگ

از دیگر نکات و فاکتورهای مهم در دکوراسیون دفتر کار تناسب رنگ است. در صورتی که در محیط کار تناسب رنگی وجود نداشته باشد و هر وسیله ای یک رنگ داشته باشد، فضای مورد نظر جلوه خوبی نخواهد داشت. بد نیست بدانید منظور از تناسب رنگی این است که تمام وسیله های استفاده شده در دفتر کار با رنگ دیوار از نظر رنگی با هم هم خوانی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با ترکیب رنگ برای محیط های اداری می توانید از مقاله ترکیب رنگی برای اداره و محل کار دیدن کنید.

تناسب رنگ در دفتر کاری

تناسب رنگ در دفتر کاری

استفاده از پارتیشن و قفسه

بهتر است بدانید استفاده از قفسه جهت نگهداری لوازم و پارتیشن دارای تاثیر بسیار زیادی در یک طراحی حرفه ای و خلاقانه است. استفاده از این نوع قفسه ها و پارتیشن ها از یک طرف باعث نظم و زیبایی در محل کار می شود و از طرف دیگر نیز یک فضای مدرن و زیبا را خلق می کند.

استفاده از پارتیشن و قفسه در دفتر کاری

استفاده از پارتیشن و قفسه در دفتر کاری

قفسه کتابخانه در اتاق کار

قفسه کتابخانه در اتاق کار

چرا طراحی و دکوراسیون دفتر کار اهمیت دارد؟

یکی از نکاتی که نقش بسیار مهمی در جذب و اعتماد مشتری ها دارد، طراحی مناسب و اصولی دکوراسیون دفتر کار است. همچنین یک طراحی ماهرانه می تواند به طور قابل توجهی بر میزان کارایی کارمندان تاثیر بگذارد. به نوعی می توان گفت دکوراسیون و طراحی دفتر کار نشانه ای از میزان توجه و قدردانی کارفرمایان از مشتریان به شمار می آید. از طرفی دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی بر ارتباط کارکنان با یکدیگر و نحوه رفتار آن ها در یک محیط سازمانی دارد.

آشنایی با انواع مختلف چیدمان دفتر کار

بهتر است وسایل دفتر کار خود را به گونه ای قرار دهید که با نوع محیط کار هماهنگی لازم را داشته باشند. در واقع چیدمان دفتر کار باید به نوعی باشد که علاوه بر افزایش تمرکز کارکنان، فضایی آرام را برای آن ها به ارمغان آورد. در حالت کلی چیدمان دفتر باز، چیدمان سلولی و چیدمان ترکیبی از جمله طرح های رایج در چیدمان دفتر کار به شمار می آیند که به صورت مختصر با هرکدام از آن ها آشنا خواهید شد.

چیدمان ترکیبی: یکی از متنوع ‌ترین طرح‌ ها در دکوراسیون دفتر کار که به کارفرمایان این امکان را می دهد تا محیط کاری خود را به گونه ای که می خواهند طراحی کنند، استفاده از چیدمان ترکیبی است. در واقع در این نوع چیدمان می توانید از ایده ها و طرح های جذاب و منحصر بفردی در فضای کاری خود استفاده  کنید.

چیدمان دفتر کاری

چیدمان دفتر کاری

چیدمان سلولی: یکی از محبوب ترین طرح ها در چیدمان دفتر کار چیدمان سلولی است. در این نوع چیدمان می توان فضای دفتر را به چند بخش و اتاق مجزا تقسیم کرد. استفاده از این نوع چیدمان تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد کارکنان می گذارد. با انتخاب چیدمان سلولی به راحتی می توان حریم خصوصی همه کارکنان را حفظ کرد. همچنین این نوع طراحی باعث سازمان دهی بهتر امور و ارتقا تمرکز در محیط کاری می شود. با استفاده از این نوع طراحی کلاسیک به نوعی می توان بهره وری را افزایش داد.

چیدمان دفتر کار مدرن

چیدمان دفتر کار مدرن

دیگران مطالعه کردند :دکوراسیون فروشگاه

چیدمان دفتر باز: در این نوع طراحی فضای کلی کار غیر ارضی است. در واقع امروزه بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند ضمن حفظ سطح بالایی از نظم و انضباط ارتباط مستقیمی را بین کارمندان رواج دهند. در این نوع طراحی یک طبقه کامل توسط پارتیشن های کم تقسیم می‌ شود. لازم به ذکر است که چیدمان دفتر باز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و از طرفی موجب ارتقا کیفیت نظارت و تقویت ارتباط کلامی می شود.

چیدمان دفتر کار بصورت باز

چیدمان دفتر کار بصورت باز