لطفا امتیاز بدهید

در این پست قصد داریم هزینه طراحی دکوراسیون داخلی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم :

هزینه طراحی داخلی 99 طراحی داخلی منزل شامل چه مورادی می شود ؟

لطفا امتیاز بدهید

امروزه یکی از دغدغه هایی افراد داشتن بهترین و زیبا ترین طراحی داخلی است، اکثریت آن ها تمایل دارند با تغییر شکل و عملکرد محل زندگی خود، به رضایت بیشتری پیدا کنند.

 طراحی داخلی منزل شامل چه مورادی می شود ؟هزینه طراحی داخلی 99

در جهت کسب بهترین نتیجه می توانند از متخصصین و افراد با تجریه در امر طراحی داخلی مشاوره بگیرند و روند کار را به آن ها بسپارند. اما مهمترین سوال آنها از متخصصین این است که قیمت هر متر طراحی داخلی آنان به چه میزان خواهد بود. در این مقاله می خواهیم بدانیم عواملی که در سال 99 بر هزینه طراحی داخلی تاثیر گذار است چیست و چگونه و بر چه اساس هزینه طراحی داخلی منزل خود در سال 99 را براورد کنیم. برای پاسخ به این سوالات تا پایان مقاله با ما همراه باشید: در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

  • طراحی داخلی منزل شامل چه مورادی می شود ؟
  • هزینه طراحی داخلی منزل در سال 99 چگونه تعیین می شود؟
  • عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی داخلی کدامند؟
  • اصول اصلی طراحی داخلی چیست؟
  • چگونه می توانیم هزینه طراحی داخلی را کاهش دهیم؟
  • نورپردازی تا چه میزان در هزینه طراحی داخلی تاثیرگذار است؟
  • نکاتی که برای داشتن طراحی داخلی زیبا می تواند مفید باشد کدامند؟

طراحی داخلی منزل شامل چه مورادی می شود ؟

برای طراحی دکوراسیون داخلی  می بایست کلیه قسمت های منزل را مدنظر قرار داد. بعضی از افراد بر این باورند که طراحی داخلی تنها مربوط به بخش پذیرایی منزل می باشد ولی این تفکر اشتباه است.

طراحی داخلی منزل شامل چه مورادی می شود ؟ و کیفیت کدام یک بهتر است؟

زیرا که طراحی داخلی یک منزل تمامی قسمت های آن اعم از دکوراسیون پذیرایی، دکوراسیون اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس ها را شامل می شود در حقیقت برای این که طراحی داخلی شما از هر نظر زیبا و اصولی باشد، می بایست تمامی بخش های منزل را در نظر داشته باشید.

عوامل موثر در طراحی داخلی 

در طراحی فضای داخلی ساختمان علاوه بر تعیین فضای کاربری ساختمان (مسکونی- اداری) میزان تاثیرگذاری فضا بر افرادی که در آن جا زندگی می کنند نیز مهم می باشد. در حقیقت در طراحی داخلی می بایست به تمامی نیازهای روحی و روانی افراد نیز توجه شود. از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توان به: نقشه داخلی- نورمحیط- تفکیک پلان ها- پوشش دیوارها- سقف و کف- مبلمان و سایر وسایل جانبی اشاره کرد، که در ادامه تمامی این موارد را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم:

نقشه داخلی

در طراحی داخلی طریقه تشخیص و جداسازی پلان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، نقشه داخلی بایستی به گونه ای طراحی گردد که از نظر چیدمان وسایل و مبلمان بتوان تنوع ایجاد کرد در این صورت می توان گفت که نقشه مذکور ایده ال است و می توان رضایت کامل افرادی را که در آن ساختمان ساکن می شوند، را به دست آورد.

نور محیط 

یکی از عوامل اصلی که موجب زیبایی المان های یک محیط می شود، نور می باشد. بدون وجود نور هیچ کدام از متریال هایی که در طراحی داخلی ساختمان به کار رفته اند، جلوه نخواهند کرد. لذا براین اساس نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نور پردازی می بایست به صورت اصولی و دقیق انجام شود. برای این منظور باید به زاویه های تابش نور و همچنین نحوه اجرای نورپردازی دقت کرد. طریقه پردازش نور به حدی اهمیت دارد که می توان از طریق ان محیط را بزرگ و یا کوچکتر جلوه داد.

رنگ 

رنگ ها تاثیرات اصلی روحی و روانی برافراد ساکن در آن ساختمان را دارند. اگر می خواهید احساس آرامش را به ساکنین منتقل کنید از رنگ های ملایم استفاده کنید. در این مورد لازم است طراح حتما با تاثیر گذاری رنگ ها و استفاده از آن ها در جایگاه مناسب اطلاعات لازم را داشته باشد. رنگ ها خود به دو گروه تقسیم می شوند: رنگ های گرم و رنگ های سرد. تاثیراتی که می توان از رنگ های گرم گرفت شامل: بالا رفتن فشار خون و درجه حرارت و احساس گرما است، مانند رنگ قرمز- زرد- نارنجی

و تاثیرات رنگ های سرد

کاهش ضربان قلب- پایین اوردن دمای بدن و احساس سرما است مانند رنگ سبز و آبی تفکیک پلان: با توجه به کاربرد فضا، می توان از متریال های مختلفی برای تفکیک پلان استفاده کرد، می توان برای پارتیشن بندی و جداسازی فضای خانه از دیوار- قفسه- کانتر و… استفاده کرد.

پوشش دیوارها، سقف و کف

تعیین نوع  متریالی برای پوشش سقف، دیوارها و کف به نوع فضا و کارکرد آن ارتباط زیادی دارد. به عنوان مثال می توانید از کناف و یا سایر پوشش های تزیینی و یا حتی رنگ برای سقف استفاده کنید. استفاده از رنگ روغن و یا کاغذ دیواری می تواند برای پوشش دیوارها انتخاب مناسبی باشد و برای کف نیز که معمولا پارکت و یا سرامیک گزینه های می باشد. البته فراموش نکنید که طراح  می تواند با خلاقیت خود، متریال های متفاوتی را بر پوشش کف و دیوارها پیشنهاد دهد.

مبلمان و سایر لوازم جانبی 

فرش- مبلمان- وسایل تزیینی- در زیباتر کردن نمای داخلی بسیار تاثیر گذار است. مثلا می توانید طیف رنگی مبلمان و پرده را به گونه ای انتخاب کنید که روشنایی منزل را دو چندان کنید و یا اینکه در چیدمان وسایل باید به گونه ای عمل کنید. که فضا بیش از اندازه شلوغ و یا تاریک نشود.

دیگران مطالعه کردند: دکوراسیون داروخانه ، دیزاین دکوراسیون داخلی داروخانه + عکس

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی چگونه تعیین می شود؟

عوامل زیادی درهزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار می باشد. شاید بتوان گفت که تورم جاری در کشور بر هزینه طراحی داخلی منزل در سال 99 موثر خواهد بود. اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود حاصل از آن در آغاز این سال، این احتمال می رود که هزینه خدماتی مانند طراحی داخلی کمی کاهش یابد و یا حداقل افزایشی نداشته باشد. به هر روی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی نما و دکوراسیون داخلی، تعداد خدماتی است که برای اجرای طرح نیاز دارید. به عنوان مثال ممکن است برای طراحی داخلی از خدماتی مانند نصب پارکت- نصب کاغذ دیواری و نصر پرده های جدید و… استفاده شود. علاوه بر این نوع و جنس خدمات نیز در تعیین قیمت بسیار تاثیر گذار می باشد. به عنوان مثال قیمت کاغذ دیواری ایرانی از نظر جنس و طرح با کاغذ دیواری خارجی تفاوت فراوانی دارد، از طرف دیگر میزان حجم کار برای اجرای طراحی داخلی نیز از عوامل تاثیرگذار در هزینه دستمزد طراح است. ممکن است نصب پارکت یک و یا چند هفته به طول بیانجامد و طبیعتا هزینه افزایش پیدا می کند.

هزینه طراحی داخلی منزل در سال 99 چگونه تعیین می شود؟ مبلمان و سایر لوازم جانبی 

قیمت طراحی داخلی ساختمان ممکن است در ابتدای کار از نظر شما هزینه بالایی باشد اما شما می توانید با کمک گرفتن از افراد باتجریه و متخصص در این امر فضای داخلی، دکوراسیون منزلتان را آن گونه که میل دارید ایده آل کنید. با سپردن این کار به افراد با تجربه تا حدود زیادی ازنظر هزینه برای شما مقرون به صرفه می باشد. در ادامه عواملی را که می تواند تعیین کننده هزینه طراحی داخلی در سال 99 باشد، را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • مکان هایی که می خواهید طراحی کنید را مشخص کنید

فضاهایی را که می خواهید آن را به طراح بسپارید تعیین کنید، مثلا آیا می خواهید فقط در اتاق خواب ها تغییرات ایجاد کنید و با این که کل فضای منزل را می خواهید طراحی کنید. آیا می خواهید دیوارها را رنگ آمیزی کنید یا می خواهید همزمان کف پوش را نیز تغییر دهید؟ اگر می خواهید قسمتی از خانه را تغییر دهید ولی به دلیل هزینه بالا آن را به آینده موکول می کنید، حتما این  موضوع را نیز با طراح در میان بگذارید. رنگ و طرحی که برای آن فضا در نظر دارید را به طراح اطلاع دهید تا دیگر قسمت ها را با آن هماهنگ طراحی کنند.

  • چه خدماتی را از طراح انتظار دارید

انتظاراتی که از طراح دارید را تعیین کنید، آیا فقط می خواهید در این زمینه به شما مشاوره دهد و یا این که می خواهید اجرای کار را نیز به وی بسپارید؟ ذکر این نکات بسایر مهم می باشد، برخی از طراحان داخلی خدمات محدودی و برخی دیگر نیز خدمات گسترده ای را به مشتری خود ارائه می دهند. پس لازم است که از ابتدای کار انتظاراتی را که در انجام این کار از طراح دارید را مشخص کنید تا از این طریق طراح خود را با اصول و فکر شما هماهنگ کند و هم اینکه شما متحمل هزینه بیشتری نشوید. انواع خدماتی که طراح داخلی می تواند به شما ارائه دهد شامل موارد ذیل می باشد:

  • مشاوره حضوری
  • مشاوره خرید
  • طراحی فضای موردنظر
  • ارائه پلان، یا طرح سه‌ بعدی
  • خرید، نظارت و اجرای پروژه

میزان هزینه ای که برای این کار در نظر دارید چقدر است؟

این که شما خواهان چه نوع طراحی داخلی برای منزلتان باشید تا حد زیادی بر هزینه شما تاثیر گذار است، به عنوان مثال آیا می خواهید طراحی داخلی لوکسی داشته باشید و یا اینکه می خواهید از طراحان معروف در این کار استفاده کنید. علاوه بر موارد فوق هزینه دستمزد طراح را نیز باید مدنظر داشته باشید. دستمزد طراح براساس خدماتی که به شما ارائه می دهند تعیین می شود. اگر فقط خدمات نظارتی را استفاده می کنید، واضح است که قیمت نظارت بر اجرا طراحی داخلی از قیمت اجرای کل پروژه برای شما کمتر خواهد بود.

میزان هزینه ای که برای این کار در نظر دارید چقدر است؟ چه خدماتی را از طراح انتظار دارید

انواع قرار داد طراح داخلی که برهزینه طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است به قرار ذیل است :

  • ساعتی : قیمت خدمات و مشاوره ای که طراح ارائه می دهد بر حسب ساعت محاسبه خواهد شد.
  • درصدی: دستمزد درصدی، بر اساس هزینه هایی که کارفرما انجام می دهد، تعیین می شود.
  • توافقی : این نوع قرارداد بدین صورت است که کارفرما و طراح برای انجام یک خدمت مشخص شده بر اساس یک قیمت با همدیگر به توافق می رسند.
  • مترمربع : برخی از طراحان دستمزد خود را براساس مترمربع با کارفرما تعیین می کنند.

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی داخلی کدامند؟

پیشتر گفتیم که عوامل متعددی در تعیین قیمت طراحی داخلی تاثیر گذار است مانند جنس و طرح متریال هایی که برای این منظور انتخاب می شود و … اما علاوه بر موارد فوق بک مورد دیگر که در تعیین قیمت طراحی داخلی در سال 99 بسیار تاثیر گذار است، دستمزد طراحان داخلی می باشد که براساس خدماتی که انجام می دهند در انجام پروژه دستمزد دریافت می کنند. دستمزد طراحان داخلی با هم فرق دارد، میزان دستمزد آنان بر اساس یک تعرفه خاص درنظر گرفته نمی شود.

از عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت دستمزد طراحان داخلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد

  • موقعیت و مکان پروژه: این که پروژه در کجا قرار دارد بسیار مهم است ، دوری و نزدیکی به پروژه، شرایط آب و هوایی، و هزینه هایی که برای جابه جایی مانند حمل و نقل را می بایست کارفرما پرداخت کند.
  • منطقه پروژه: برای این منظور می توان تفاوت قیمت در ملک ها را در نظر گرفت، به عنوان مثال ملکی که در شمال شهر قرار دارد ممکن است از نظر پرداخت دستمزد هزینه بیشتری را شامل شود و ملکی که در جنوب شهر است هزینه کمتری.
  • نبود امکانات در منطقه 

اگر در شهرستان باشید و بخواهید از خدمات بومی استفاده کنید، قطعا قیمت کمتری پرداخت خواهید پرداخت  ولی اگر خدمات خاصی را می خواهید که در شهرستان ارائه نمی شود، می بایست هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

  • نوع قرار داد 

حتما توجه کنید که قرارداد مناسبی را انتخاب کنید، قراردادهای ساعتی برای زمانی مناسب است که شما می خواهید از طراح مشاوره حضوری بگیرید که معمولا 1 الی 2 ساعت می باشد. ولی برای اجرا بهترین قرارداد درصدی می باشد، چون ساعتی و روزمزد برای کارفرما هزینه زیادی در پی خواهد داشت.

  • نوع طراحی 

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه طراحی داخلی، کیفیت کار و نوع طراحی است. به عنوان مثال اگر برای کمدهای دیواری طرح های خاصی را در نظر می گیرید، قطعا باید انتظار هزینه بالا را نیز داشته باشید، زیرا که این طرح ها را افراد حرفه ای انجام می دهند که دستمزد بالایی نیز دریافت می کنند.

مدیریت پروژه 

مدیریت و نظارت بر پروژه بر عهده ناظر می باشد، ناظر کسی است تمامی مراحل انجام کار را به صورت اصولی و دقیق می داند و طریقه انجام پروژه را با طرح اصلی کنترل می کند، و هر جا که کار مطابق با طرح درنظر گرفته شده پیش نرود. فورا آن را تشخیص داده و می تواند تذکر داده و آن را اصلاح کند. این کار موجب می شود نه تنها در بودجه صرفه جویی شود بلکه از هدر رفتن زمان نیز جلوگیری می کند. در نهایت می توان چنین گفت در پروژه ای که ناظر بر آن نظارت دارد. هیچگونه ناهماهنگی نمی توان مشاهده کرد. و سرعت کار به میزان چشم گیری بیشتر خواهد بود.

دیگران مشاهده کردند: طراحی دکوراسیون آپارتمان، دیزاین داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ 

اصول اصلی طراحی داخلی چیست؟

برای اینکه طراحی داخلی منزل و یا محیط کارتان زیبا باشد می بایست اصولی را در آن رعایت کنید. رعایت این اصول علاوه بر این که موجب زیباتر شدن طراحی داخلی شده، بلکه بر مبنای آن نیز می توان هزینه ای که برای آن باید بپردازید، را برآورد کنید. اگر شما خودتان می خواهید طراحی داخلی را انجام دهید، می بایست در این زمینه دانش و اطلاعات لازم را داشته باشید.

اصول اصلی طراحی داخلی چیست؟ و چه استانداردهایی دارد؟

به خصوص می بایست اصولی را که در ذیل ذکر می کنیم، رعایت کنید. در این صورت می توانید تا حدودی در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید، ولی اگر در این زمینه اطلاعات ندارید بهتر است آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. با در نظر گرفتن اصول ذیل می توانید به راحتی هزینه طراحی داخلی را تخمین بزنید، این اصول عبارتند از:

اصل اول در طراحی داخلی: اتحاد و همبستگی

اولین اصلی که می بایست در طراحی داخلی منزل رعایت کنید رعایت اتحاد و همبستگی در متریال هایی که درنظر دارید که می بایست با  هم هم خوانی و هماهنگی لازم را داشته باشند. تمام عناصری که می خواهید در طراحی داخلی به کار ببرید مکمل یکدیگر هستند و می بایست با دقت زیادی با یکدیگر ترکیب شوند.

اصل دوم در طراحی داخلی: موازنه

دومین اصلی که در طراحی داخلی باید رعایت شود، رعایت نظم در بین متریال ها است. رعایت و اجرای صحیح این اصل تنها از طریق اصل دیداری قابل انجام است به این معنا که تنها زمانی می توانید اصل موازنه را درست رعایت کرده باشید که وزن دیداری تمامی عناصر و متریال هایی را که در طراحی داخلی به کار برده اید به صورت یکسان در تمام فضای مورد نظر توزیع کرده باشید.

اصل سوم در طراحی داخلی: ریتم

ریتم اصل سوم می باشد. برای نشان دادن وصل بودن عناصر و متریال های بکار رفته در طراحی داخلی باید اصل ضرب را درنظر بگیرید. حفظ اصل ضرب بین عناصری که ازنظر وزن دیداری باهم فرق دارند، یک آهنگ بصری ایجاد خواهد کرد. این هماهنگی و همنواختی می بایست حتما در طراحی داخلی رعایت شود.

اصل چهارم در طراحی داخلی: رنگ و متریال رنگ

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی داخلی استفاده از رنگ و متریال های آن است. می بایست رنگی را انتخاب کنید که خلاقیت زیبایی را در طراحی داخلی نشان دهد. برای این که بتوانید یک رنگ اصولی را در این زمینه انتخاب کنید. می بایست حتما با اصول رنگ شناسی آشنا باشید.

اصل پنجم در طراحی داخلی: مقیاس و تناسب

طراحی داخلی منزل می بایست از نظر مقیاس و تناسب با هم هماهنگ باشند. به گونه ای که اشیایی که در یک فضا قرارداده می شود. با هم تناسب داشته باشند. حجم- ابعاد- شکل- و رنگ اشیا می بایست باهم همخوانی داشته باشند.

دیگران مشاهده کردند: تزئینات داخلی و نکات مهم در مورد طراحی و تزئینات داخلی  

چگونه می توانیم هزینه طراحی داخلی را کاهش دهیم؟

برای اینکه بتوانیم با کمترین هزینه  یک طراحی داخلی ایده آل  برای منزل و یا محل کارمان داشته باشیم. نیاز نیست حتما از عناصر و متریال هایی که دارای قیمت بالایی هستند استفاده کنیم، می توانیم بین کفپوش- کاغذ دیواری – لوستر و … تناسبی دقیق و هماهنگ ایجاد کنیم و طراحی داخلی ایده الی را برای خودمان خلق کنیم.

چگونه می توانیم هزینه طراحی داخلی را کاهش دهیم؟ و از چه مصالحی استفاده کنیم بهتر است؟

البته می توانیم در چیدمان دکوراسیون داخلی نیز از طریق وسایلی مانند مبلمان و پرده و… این تناسب و همخوانی را افزایش دهیم. انجام این موارد را می بایست به یک فرد متخصص بسپارید که در این مورد تجربه داشته باشد. شما می توانید برای این منظور از یک شرکت طراحی داخلی در این زمینه کمک بگیرید البته ممکن است شما فکر کنید سپردن این کار به طراح ممکن است برای شما بسیار هزینه بر باشد ولیکن بعد از پایان کار متوجه خواهید شد که به میزان زیادی در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید و پی خواهید برد که اگر خودتان دست به کار می شدید. ممکن بود هزینه بیشتری را متحمل شوید.

نکاتی در مورد طراحی داخلی با پرداخت کمترین هزینه 

  • نیازی نیست که بر روی تمامی دیوارهای برای استفاده از کاغذ دیواری تمرکز کنید تنها کافی است کاغذ دیواری را برای دیواری استفاده کنید که بیشتر جلوی دید است، مانند دیوار پشت تلویزیون.
  • برای حفظ تعادل و زیبایی در طراحی داخلی نیاز نیست که هزینه های بالایی را بپردازید. می توانید از ایده هایی که کمترین هزینه را در بردارد، استفاده کنید. بعنوان مثال اگر دکوراسیون داخلی منزلتان رنگ سردی دارد و موجب شده که فضا بی روح باشد می توانید برای گرم کردن این فضا از متریال هایی مانند چوب- گل و گیاه استفاده کنید. با این کار به راحتی می توانید تعادل و زیبایی را در فضای داخلی با کمترین هزینه ممکن ایجاد کنید.
  • سعی کنید چیدمان اتاق ها به هم شبیه نباشد می توانید برای هر کدام از رنگ ها و تم های جداگانه استفاده کنید.
  • طراحی دکوراسیون داخلی خود را براساس مد پیش نبرید.
  • اگر در انتخاب رنگ ها ترس دارید که مجبور به تعویض و پرداخت هزینه بیشتر نشوید. می توانید از رنگ هایی مانند آبی کم رنگ- خاکستری برای دیوارها استفاده کنید.
  • برای نورپردازی نیز می توانید از چراغ هایی با نور موضعی استفاده کنید.
  • می توانید برای جلوی کمدها و گنجه ها از یک نورپردازی کم ولتاژ استفاده کنید با این کار توانسته اید میزان نور عمومی را نیز افزایش دهید.
  • می توانید از چراغ مطالعه کنار تختی نیز برای تامین نور بیشتر استفاده کنید.

نکاتی در مورد طراحی داخلی با پرداخت کمترین هزینه نکاتی در مورد طراحی داخلی با پرداخت کمترین هزینه 

نورپردازی تا چه میزان در هزینه طراحی داخلی تاثیرگذار است؟

یکی از ویژگی هایی که یک طراحی داخلی باید داشته باشد، زیبایی آن است. در طراحی داخلی از متریال ها و عناصر زیادی ممکن است استفاده کنیم، اما برای اینکه این عناصر بتوانند زیبایی خود را به نمایش بگذارند، نیازمند نورپردازی صحیح و اصولی هستند. کیفیت نور در هر قسمت از فضای داخلی با هم فرق دارد و به جهت اتاق ها ارتباط دارد. در عین حال ممکن است با هدایت درست نور طبیعی به نورپردازی مناسبی در محیط دست پیدا کنیم.

نورپردازی تا چه میزان در هزینه طراحی داخلی تاثیرگذار است؟ و چه مزایایی دارد؟

در ادامه نورپردازی در هر قسمت از فضای خانه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم و در پایان می توانیم نتیجه بگیریم که نورپردازی تا چه میزان می تواند در هزینه طراحی داخلی تاثیر گذار باشد. همچنین در طراحی داخلی برای اینکه در نورپردازی هزینه کمتری را متحمل شوید بهتر است، فضاهایی از منزل مانند پذیرایی و آشپزخانه را به سمت جنوب بسازید زیرا اتاق های جنوبی در تمام طول روز می توانند نور خورشید را دریافت کنند.

  • نورپردازی در اتاق نشیمن

نود در اتاق نشیمن شامل سه نوع نور می شود: نور پردازی متمرکز- روشنایی عمومی- و نورپردازی محدود روشنایی عمومی که همان نورپردازی از سقف می باشد و نور لازم برای تمامی اتاق نشیمن محسوب می شود. نورپردازی متمرکز نیز که همان طور که از نام آن پیداست، به معنای متمرکز شدن نور بر روی یک نقطه خاص می باشد و تنها آن ناحیه را روشن می کند. (مثلا قرار دادن نور متمرکز بر یک تابلو فرش گران قیمت که جلوه ی آن را چندین برابر می کند) و در نهایت نور پردازی محدود که نور آن برای روشن شدن یک قسمت مشخص شده در تاریکی می باشد.

نورپردازی در اتاق نشیمن بسیار شیک و زیبا

بهتر است در اتاق های نشیمن هر سه نوع نورپردازی انجام شود، تا بتوان از هرکدام از آن ها در مواقع خاص استفاده کرد. می توانید برای زیباتر جلوه دادن طراحی داخلی در اتاق نشیمن نورپردازی عمومی از سقف را با لامپ های با اشکال هندسی و از نور مخفی برای پشت تلویزیون استفاده کنید.

  • نورپردازی اتاق غذاخوری 

برای نور پردازی دکوراسیون اتاق ناهار خوری از لوسترهایی استفاده کنید، که ارتفاع آن ها قابل تنظیم باشد. با استفاده از این نوع نورپردازی می توانید سطح میز را روشن کنید، قابلیت تنظیم این نوع نورپردازی این مزیت را دارد که در مواقعی که از میز استفاده نمی کنید با بالا بردن لوستر نور را برای تمام فضای آشپزخانه به کار برید، برای زیبایی هر چه بیشتر طراحی داخلی می بایست برخی المان ها مانند بوفه – میز غذاخوری – میز کناری دارای نور پردازی باشند.

  • نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مهم ترین قسمت های منزل، آشپزخانه می باشد که در طراحی داخلی آن می بایست به اندازه اتاق نشیمن و پذیرایی توجه شود. آشپزخانه می بایست از روشنایی خوبی برخوردار باشد. تا از این طریق طراحی دکوراسیون داخلی آن بیشتر جلوه کند. برای نورپردازی بیشتر در بخش های مختلف آشپزخانه می توان از نور متمرکز در قسمت سینک ظرفشویی استفاده کرده به گونه ای که این نور دقیقا بالای ظرفشویی و زیر کابینت قرار گیرد.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه و استفاده از نور کابینت

برای زیبایی بیشتر این نوع نورپردازی می بایست منبع نور از دید افراد نزدیک به کابینت مخفی باشد، البته می توانید برای صرفه جویی در هزینه و همچنین زیباتر جلوه داده فضای داخلی آشپزخانه سینک ظرفشویی را رو به روی پنجره نصب کنید تا از نور طبیعی بهره مند شوید.

  • نورپردازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی 

بهترین نوع نورپردازی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده از نوری است که افراد بتوانند تصویر خود را واضح مشاهده کنند. برای روشنایی این فضا ها می توانید از لوسترهای کریستال- دیوراکوب های آنتیک – چراغ های لوله ای – آویز های هنری – اویزهای فانوسی – دیورا کوب های رنگی استفاده کنید در حقیقت هدف از نورپردازی تزیینی در این فضا، افزایش حس آرامش و امنیت به فضای مذکور است.

نورپردازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و استفاده از نور مخفی

  • نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب 

نور موجود در اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است و در حقیقت رکن اصلی اتاق خواب نور آن می باشد، نور اتاق خواب می بایست لطیف و بدون هیچگونه درخششی باشد به گونه ای که موجب آزار چشم ها نشود، این نور باید به گونه ای باشد که شما در زمان استراحت در اتاق خواب اذیت نشده و خواب راحتی داشته باشید.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب: فوق العاده شیک و بی نظیر

بهترین نوع نورپردازی برای اتاق خواب نور انعکاس یافته از عسلی ها است که می توان از آن برای مطالعه و یا دیدن تلویزیون استفاده کرد. و اگر کسی دیگر هم در اتاق بخواید موجب آزار او نخواهد شد. می توانید از یک آباژور برای کنار تخت خوابتان استفاده کنید و یا اینکه یک منبع نور در قسمت بالایی تخت قرار دهید. اگر برای نورپردازی اتاق خواب تمایل داشتید از دیوار کوب استفاده کنید می توانید برای زیبایی و همچنین استفاده از نور در فضا از دیوار پشت تخت استفاده کنید.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب 

آنچه از جمع بندی بررسی نورپردازی در فضاهای مختلف منزل به دست می آید این است که پر هزینه ترین بخش نور پردازی در قسمت دکوراسیون پذیرایی منزل می باشد. در عین حال اگر به فضای اتاق خواب اهمیت بیشتری می دهید. هزینه نور پردازی شما به شکل چشم گیری کاهش می یابد.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب نکاتی که برای داشتن طراحی داخلی زیبا می تواند مفید باشد کدامند؟

نکاتی که برای داشتن طراحی داخلی زیبا می تواند مفید باشد کدامند؟

برای داشتن بهتری طراحی داخلی نکات طلایی ذیل می تواند مفید باشد 

  • ایده گرفتن از مجلات و وب سایت ها 

اکثریت افراد تمایل دارند، طراحی داخلی منزلشان خاص و در نوع خود زیباترین باشد وبسایت های طراحی داخلی می توانند بهترین ایده ها را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. می توانید با مراجعه به این سایت و مجلات طراحی داخلی تصاویری زیبا و خلاقانه را جمع اوری کنید و از آن ها مطابق با سبک مورد علاقتان ایده های خلاقانه بگیرید و نیز می توانید متناسب یا هزینه و بودجه ای که در نظر دارید طراحی داخلی فضای منزل خود را اجرا نمایید. سبک در دکوراسیون و تناسب همه وسایل با سبک طراحی فوق العاده اهمیت دارد.

دیگران مطالعه کردند : دکوراسیون آشپزخانه

  • استفاده از سه رنگ و یا سایه 

هنگامی که شما در اولین گام چند ایده خوب متناسب با سبکی که میل دارید، انتخاب کردید، حالا نوبت گام بعدی و انتخاب رنگ های اصلی و فرعی برای طراحی داخلی است. انتخاب رنگ شخصی است و به سلیقه شما بستگی دارد. شما برای انتخاب رنگ دکوراسیون خود هیچگونه محدودیتی ندارید ودر انتخاب رنگ آزاد هستید. برای اینکه بهترین نتیجه را از انتخاب رنگ داشته باشید می توانید از ترکیب سه رنگ استفاده کنید. در عین حال می توانید از سایت های پیشنهاد دهنده ی ترکیب رنگ استفاده کنید و یا به دایره رنگ مراجعه کنید. چرا که بهترین حالت این است که سه رنگ انتخابی شما با هم تناسب داشته باشد.

  • اضافه کردن بافت به طراحی داخلی

اضافه نمودن بافت به طراحی داخلی بسیار مهم است. اگر شما می خواهید از یک طرح استفاده کنید که تنها از یک رنگ در طراحی آن استفاده شده است، استفاده از بافت می تواند موجب جذابیت و تنوع بیشتر طرح مورد نظر شما شود. به عنوان مثال در یک اتاق تک رنگ ممکن است در نگاه اول  از نظر بیننده، رنگی به نظر بیاید ولی هنگامی که با دقت بیشتری نگاه کند متوجه خواهد شد که در اتاق از بافت پارچه ای و یا الگوهای خاص استفاده شده است. به عنوان مثال با خود تصور کنید که رنگ اصلی یک اتاق سفید است یک طراح داخلی حرفه ای از بافت پارچه های کتانی- کوسن های ابریشمی و با صندلی های مخملی استفاده می کند تا بتواند فضای اتاق را گرم نشان دهد، پس می توان نتیجه گرفت از طریق یک بافت به راحتی می توانید فضای سرد و کسل کننده یک اتاق را جذاب و گرم کنید.

اضافه کردن بافت به طراحی داخلی برا زیباتر کردن فضا

  • استفاده بیش از انداره مبل و صندلی ممنوع

برخی افراد تصور می کنند استفاده از چند دست مبل و میز و صندلی در پذیرایی زیبا می باشد، اما مبلمان و میز بزرگ و صندلی های اضافه، تنها موجب شلوغ شدن بیش از حد فضا می شود می توان برای یک طراحی زیبا و نیز صرفه جویی در هزینه های اضافه از یک مبل بزرگ و چند عدد صندلی کلاسیک استفاده کنید. به هر میزان که فضای پذیرایی باز باشد. زیبایی طراحی داخلی آن بیشتر جلوه خواهد کرد.

  • استفاده از گل در فضای اتاق

یکی از اصول مشترک در طراحی داخلی منازل و ادارات استفاده از گل در این فضاها می باشد. اضافه کردن گل و گیاه به طراحی داخلی موجب زیبایی بیش از حد طراحی داخلی منزل شما خواهد شد.

  • استفاده از ظروف تزیینی و قفسه های زیبا

یکی از روش برای بیشتر جلوه دادن فضای طراحی داخلی استفاده از ظروف تزیینی و قفسه های زیبا است. می توانید در این قفسه ها کتاب و یا مجسمه های تزیینی قرار دهید که این به سلیقه و خلاقیت شما در این زمینه بستگی دارد. امیدواریم مقاله هزینه طراحی داخلی 99 برای شما مفید بوده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید.